Joined Mar 23, 2022 Read more
  • Day 47

עד ללוקלה

May 2, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 8 °C

אנחנו מודעים לכך שלפנינו יש יום הליכה אורך וקמים מוקדם. מתחילים ללכת זה מקטע שאני כבר זוכר מהדרך הלוך היום נפתח בדרך נוף על צלע ההר הפעם הנוף פחות מרשים אולי בגלל העננים ואלי כי התרגלנו רגע לפני נמצ'ה אנחנו פוגשים חברה שהיום יצאו מנמצ׳ה אנחנו מדברים איתם מחליפים איתם טיפים ואני נותן להם את הקוד שלי לאינטרנט. חמושים בקרמה טובה ירדנו לכוון נמצ'ה נכנסנו והלכנו לבית הקפה שבו בילינו את רוב הזמן שלנו כשהינו בנאמצ׳ה לפני שבוע וחצי. נכנסנו עליו בציפיה לטעום שוב את פאי התפוחים שלו אבל כשנכנסנו חשכו עיננו שכינו לראות את האופה מכסה את הפאי ומכניס לתנור כשאלנו לכמה זמן הוא ענה שעה ולכולנו הייה ברור ששעה זה יותר מידי. הזמנו קפה ועוגות ניחומים אכלנו אותם תגברנו בקצת שוקולד לאנרגיה וחזרנו לדהור במורד. בדרך שכבר צעדת בה הכול מרגיש מהיר יותר אחרי שלוש שעות הגענו לפאקדיג ( שם ישנו את הלילה הראשון לפני שבועיים כמעט). נכנסתי לגסטהווס לחפש את המגבת בעלת הגסטהווס זיהתה אותי ונתנה לי את המגבת וגם באף שמיד זהיתי כהבאף האבוד של איילת לקחתי את שתיהן וידעתי שבאמצא את הבנות במאפיה. כשהגעתי ראיתי אותן יושבות בשמש מתחרדנות, נכנסתי והזמנתי לשלושינו קפה שתינו קפה ואכלנו צ׳אפטי עם חביתה. השמש הייתה חמימה ומלטפת ורוח עדינה נשבה לולא איילת היינו ליאור ואני פותחים בפיקניק על הדשא. איילתי אפסה אותנו וחזרנו לדרך לקראת הצהריים הגענו ללוקלה חיפשנו מקום ראוי להניך בו את הראש אך לא מצאנו מקום מתאים הכול הגעיל אותנו בסוף אחרי תסכולים רבים מצאנו מנוחה בהוסטל טרקינג אין. איילתי נכנסה למקלחת אני עליתי לחדר האוכל הזמנתי צ׳יפס ובירה והתחלתי לסכם את היום ליאור הצטרפה בדיוק כשהגיעו הצ׳יפס איילת הגיע בפרצוף מאוכזב אחרי מקלחת קרה מידי. סיכמנו בביננו את החוויה שהייתה מיוחדת מאוד ולא נראלי שנשכח אותה בקלות הזמנו ארוחת ערב ועוד בירה ואחריה נכנסנו למיטות מחר בשעה שבע יש לנו טיסה לקטמנדוRead more

• Day 46

בוקר הפינוי - מתחילים לרדת בקצב

May 1, 2022 in Nepal ⋅ ☁️ 2 °C

קמנו בשעה שש וחצי המסוק אמר להגיע בין 7:00 ל8:00 אכלנו ביחד ארוחת בוקר ובשעה שבע וחצי עדי מקבלת הודעה שהמסוק מגיע עוד עשר דקות. פרידה מהירה חיבוקים קצרים שקד ועדי רצות למנחת, איילת ליאור ואני מתחילים ללכת היעד היום נאמצ׳ה באזר- מרחק 26 קילומטרים. מתחילים ללכת השלט הראשון שנמצא ביציאה מלבוצ׳ה אומר 16 שעות אנחנו מתחילים ללכת ויודעים שאין יעד מדויק לאן שנגיע יהיה טוב אנחנו מתחילים ללכת מסביב הכול לבן מנופפים לכול מסוק שעבור אותנו במחשבה שאולי עדי ושקד עליו. הבטן שלי כואבת וזה מורגש בהליכה אחרי שעה אנחנו מגיעים למקבץ של גסטהווסים הבטן שלי לוחצת מאוד ואני רץ לשירותים מסיים את עיסוקי וממשיכים לרדת לכוון נאמצ׳ה השלט אומר 13 שעות ואנחנו ממשיכים לדהור למטה מרחוק כבר רואים את פיליצ׳י הכפר בו ישנו חברינו הצרפתים. עוצרים שם באיזו פינה מול הנוף לאכול צאפטי עם חביתה. הגובה כבר יותר נמוך והאוויר ניהיה עשיר וקל יותר לנשימה אחרי הכפר הנוף כבר ממש משתנה אנחנו רואים רבה יותר צמחים ואפילו עצים מתחילים להופיע. הקור כבר לא כזה קשה ואנחנו עצרים להנות מהשמש ליאור ממלא את השלוקר ואני מנצל את הזמן להיתקשר לעדי ושקד ולשמוע חוויות מהטיסה ומבית החולים... הן נראות מאושרת נמצאות בחדר עם מקלחת גדולה ותפריט מפנק, המחשבות על אוכל טעים מלאו אותי באנרגיות. המשכנו בדרך חצינו גשר והתחלנו לטפס לעבר דינבוצ׳ה העננים מעל התחילו להיות אפורים והאוויר התקרר עלינו ביקושי רב לראש ההר שם הייה הכפר וממנו ראינו את עננים מכסים את עמק ישבנו שם לאכול את הצ׳אפטי. מרחוק ראינו את נאמצ׳ה התלבטנו אם להמשיך לכוון או לוותר בגלל הגשם אחרי היתעצות לא מועילה על המקומיים ( נפאלים לא מאמינים בתחזית מזג אוויר) החלטנו להמשיך, הדרך הייתה ירידה ארוכה ותלולה ממש בשביל רחב בין המון עצים כשסיימנו את הירדיה פגשנו שני חבר'ה נפאלים מקטמנדו שטיילו בשמורה. אחד מהם הלך לידי שאלתי אותו על הטיול שעשה הוא סיפר על הטיפוס לאיילנד פיק בהמשך גם סיפר לי שייש לו עסק של יבוא מוצרים מסין ושהוא חיי שם מספר שנים. היום הארוך כמעט ונגמר אבל אנחנו היינו במרחק 7 קילומטר מנאמצ׳ה בדקתי במפה וראיתי שבעוד 2 קילומטר ישגסטהווס הלכנו עליו וידאנו שייש מקלחת חמה ונכנסנו הזוג שניהל אותו הייה מבוגר אבל אדיב מאוד. התקלחנו במקלחת שהייתה מפנקת מאוד והיתישבנו בחדר האוכל שם הודלק האח והאש בערה עטפה אותנו בחום מלטף אכלנו עוגיות ושתינו תה ארוחת הערב הייתה טעימה מאוד ובכלל ההוסטל הייה מהטובים שהינו בהם איתנו בהוסטל היו תייר אחד שוויצרי יחסית מבוגר והמדריך שלו הם סיפרו לנו שהם שיורדים לנאמצ׳ה בגלל מחלת גבהים. אחרי האוכל ישבי קצת לכתוב על מאורעות השבוע והיום כשהאש נכבתה נכנסנו למיטות מרוצים מאוד מיום ההליכהRead more

• Day 45

קלה פטר " הכי גבוהה שנגיע הפעם "

April 30, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ -3 °C

אני קם מהשעון של איילת בשעה ארבע וחצי רואה שהשמיים נקיים יחסית. מעיר את איילת ורץ לחדר של הבנות לעיר גם אותן הן חצי ערות אני מזרז אותן שלא נפספס. אנחנו יוצאים קצת פחות מוקדם מכולם כדי להימנע מקריסה נוספת של ליאור (כמו שהייה בבוקר הפס ובעוד בקרים קרים ומוקדמים ) נפגשים מחוץ לחדר לבושים בכל הבגדים החמים שלנו חוץ מאיילת שייש לה חום גוף מטורף והולכת עם מעיל גשם דק. מלאי התרגשות מתקדמים בזריזות לעבר העליה. מתחילים לעלות ביחד, מסביב הכול לבן שלג רך וטרי כמו שלא ראיתי בחיים. אחרי שתי דקות בערך ליאור ושקד מאטות אני מסתכל על שקד שמסמנת לי הכול טוב תתקדמו אני ממשיך עם עדי ואיילת לטפס ממזרח בוקע אור ראשון השמש מנסה להציץ מצדדיו של ההר הגבוהה בעולם. לפנינו הולכת דמות עם מעיל שחור שלפתע מסתובבת וקראת לעברינו "אתם באים או מה" אנחנו מזהים אותה מיד זו שוהם שהייתה עם איילת ושקד בצבא ופגשתי באנפורנה. אני מסתכל אחורה ולא רואה את הבנות אחרי התיעצות עם עדי אני מחליט לרדת לוודא שקד וליאור לא בורחות למטה. אני רץ במורד העליה עד לנקודה בא אני רואה אותן והן עומדות אני מבין שהן לא יגיעו אלי בזמן הקרוב וירד עוד חמישים מטר לכוונן. שקד מסבירה לי שככה מתקדמים - ליאור הולכת 5 צעדים ועוצרת לרעוד שוב למשך דקה או שתיים ואנחנו אחריה חמישה צעדים דקה מנוחה. מדי פעם ליאור משתפת אותנו בסבל שלה ומוציאה קללות ויבבות. הקור והבוקר מעוררים בה בחילה שמקשה על ההתקדמות ככה אנחנו עוברים חצי עליה, עוד עצירה וברגע של חולשה ליאור מסננת "מפגרים מה עשינו לעצמנו בא לי לרדת" אני ושקד צוחקים עוזרים לה לקום וממשיכים עוד קצת ואז קורה הרגע המיוחל השמש יוצאת מאחורי ההר וליאור שכחת כל קושי פותחת רגליים ומתחילה ללכת בקצב אני ושקד אחריה מציבים יעדים בעליה ומתקדמים לאט לאט. עם הזמן הולך ומתחזק בי הפחד שאיילת ועדי היתיאשו ויתחילו לרדת, אבל לא הן לא התייאשו וחיכו לנו בפסגה אנחנו רואים מרחוק את הבף הכתום ומבינים שהצלחנו! מגיעים למעלה מפרקים את כול הפיצוחים נישנושים וממתקים שהיו לנו. נהנים מהנוף מצטלמים ומתחילים לרדת אחרי ארבעים דקות אנחנו למטה בגסטהווס. השעה 9:30 בעל הגסטהווס מבקש שנפנה את החדר בהקדם כי בדרך כלל הצ׳ק אוט הוא בתשע בבוקר אנחנו שבורים מהנהנים אבל מזמינים תה שותים אותו ומתחממים אני מזמין ארוחת בוקר ועולה לארגן את התיק כי רוקנתי אותו לכבוד הטיפוס אחרי חצי שעה של אריזה אני מוכן וגם הבנות אנחנו יורדים לחדר האוכל אוכלים ארוחת בוקר ובשעה 11 מתחילים במסע הירידה בדרך ללוקלה השלג כמובן מתחיל לרדת ברגע שבו אנחנו יוצאים מהגסטהווס מוסיף קושי לדרך הלא פשוטה סלעים ודרדרת, שלג ורוח. לעדי כאובת העין וקשה לה ללכת כי היא לא רואה והרוח שולחת קור לעין הפגועה. אנחנו מגיעים ללבוצ׳ה מרחק 4 קילומטר בכוון הירדיה אחרי 4 שעות. עושים סקר הוסטלים קצר בוחרים באחד שמבטיח מקלחת רותחת. מתמקמים ושולחים את עדי שלא התקלחה עדין מאז תחילת הטרק למקלחת ואחרי עשר דקות היא יוצאת עם פרצוף מזועזע " המקלחת נוראית " היא מכריזה ומבקשת ממני לבוא לעזור לה לפתוח את הדלת של החדר. אני מגיע מנסה לפתוח ולא מצליחמבין שהיא נעולה ומתחיל לעכל את הבלאגן שעומד בפנינו. אני שולח את עדי לחדר שלנו ללבוש בגדים חמים ממניאו מאיילת והולך לדבר עם מנהל ההוסטל שלא כל כך משתף פעולה. הוא בא להיסתכל אבל לא מועיל הוא חושב שייש משהו בפנים אבל כשאנחנו מסתכלים מהחלון רואים שהמנעול הפנימי נתקע הוא אמור שימצא פיתרון ואני חוזר לחדר האוכל החמים. אחרי כשעה עדי כבר הפשירה והיא הולכת לחדר להיתארגן ( אנחנו חשבנו שכבר נפתח ) היא חוזרת ואומרת שהחדר עדיין נעול שקד ואני ניגשים לאיש בקבלה והוא בא מלווה בעוד מדריך לנסות שוב אך ללא הצלחה הוא לא מוכן לשבור את הדלת בלי שנתחייב לשלם ואנחנו לא מוכנים לשלם על שטות כזו שבכלל לא באשמתנו. המדריך הנפאלי הולך למטבח וחוזר עם סכין ומנסה לפתוח אך ללא הצלחה אני כבר מאבד את זה והולך חזרה לחדר האוכל מאחורי אני רואה את המדריך הנפאלי נכנס לחדר האוכל הולך למטבח ומביא סכין גדול יותר חצי דקה אחרי ושקד מגיע בהתרגשות מודיעה שהדלת נפתחה. הבנות מתלבשות חם אני לוקח מעדי את הביגוד החם שלי לובש אותו בעצמי. לקראת ערב עדי מחליטה להיתיעץ ברופא של חברת הביטוח שממליץ על פינוי אבל מציע שנחפש רופא לבדיקה אמיתית. האיש בדלפק מקשר אותנו לרופאה שנמצאת בכפר כי היא עושה מחקר על השפעת כדורי גובה. הרופאה מקסימה במקור מקטמנדו מדברת איתנו באנגלית מעולה בודקת את עדי ומסבירה על המחקר שלה תוך כדי. היא ממליצה על פינוי כי אין לה מספיק ציוד לבצע בדיקה רצינית. עדי נכנעת ומדבר עם המוקד של מגנוס שמבטיחם לשלוח מסוק מחר בבוקר אנחנו אוכלים ארוחת ערב הולכים לישון. היום הייה ארוך וחדר האוכל עמוס באנשיםRead more

• Day 44

לילה טוב בגובה 5150מ ( גורקשיפ)

April 29, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 0 °C

קמנו לבוקר לבן כל הכפר מכוסה בשמיכה עבה ולבנה יצאנו יחסית מוקדם כי היום מרובה הליכה וצעדנו יחד עם ההמון לעבר גורקשיפ. ככל שהיתקדמנו הדרך נעשתה לא פשוטה רובה ערמות חול וסלעים ואנחנו מנווטים בינהן כשאנחנו מתקרבים לגורקשיפ השלג מתחיל לרדת ואנחנו קפואים בסיבוב הקצר בין שלושת ההוסטלים אנחנו מזהים את חברינו הצרפתים בוחרים ללכת בעקבותיהם. נכנסים לחדר האוכל שמפוצץ עד אפס מקום מזמינים תה אוכלים את ארוחת הצהריים בזמן הזה השלג לא מפסיק לרדת, כשהאולם מתרוקן אנחנו מבינים שהשלג לא יפסיק בקרוב ואם אנחנו רוצים להגיע לEBC ( אוורסט בייס קאמפ) אנחנו צריכים לצאת עכשיו. בעצתה של ליאור אני לובש את מיטב הבגדים החמים ואנחנו יוצאים. בהתחלה ההליכה בשלג נחמדה אך עם הזמן הרוח מתחזקת והפתיתים עפים לתוך העיניים אחרי שעה וחצי אנחנו מגעים לכניסה של הEBC ופוגשים בסלע הגדול עליו הכתובות Everest base camp 5364 מצטלמים וממשיכים להצצה נוספת לכוון האוהלים. שקד מרגישה מותשת ונשארת ליד הסלע כשאנחנו חוזרים אנחנו לא מוצאים אותה אחרי כמה דקות של לחץ איילת מזהה אותה קדימה במסלול, אנחנו מתחילים להיתקרב אליה בריצה אבל עדי שהשריטה בעין עדין לא עברה לה מתקשה לעמוד בקצב איילת וליאור נשארות איתה ואני רץ לשקד תופס אותה ומנסה להעביר לה את התחושות שלנו היא מתנצלת אומרת שהראש שלה מתפוצץ והיא חייבת להגיע לחדר. אני מבין את הקושי שלה וביחד ואנחנו מתחילים ללכת ביחד אחרי כמה דקות אני רואה שהבנות לא מתקדמות ומחליט לרוץ אליהן לתת להן את הביגוד החם שלהן שאצלי בתיק. החלטנו שאני אמשיך עם שקד מקדימה וליאור ואיילת יתומכו בעדי. אני רץ קדימה ללכת עם שקד שהיתקדמה ואחרי שאנחנו הולכים יחד תקופה קצרה היא אומרת שהיא מרגישה טוב יותר ומבקשת שאלך לעזור לעדי. אני משביע אותה שהיא מגיע להוסטל אוכלת מרק היא מבטיחה ואני חוזר חזרה אל הבנות. השלג לא מפסיק לרדת הפתיתים מקפאים את האף והידיים ובנות רחוקות, כשאני רואה אותן אני חש הקלה. מצטרף אליהן ואנחנו מתקדמים לאט לאט צעד צעד עד שההוסטל כבר בטווח ראיה נכנסים פנימה מתחממים בתה ועוגיות. כל הערב השלג לא מפסיק לרדת ואנחנו מפחדים שגם מחר הוא ימשיך לרדת מחר אנחנו רוצים לראות זריחה בקלה פאטר ואם ירד שלג בבוקר הראות לא תהיה טובה. חדר האוכל עמוס אנשים כולם משתוקקים לחום של האח ויש המולה גדולה. פתאום נשמעות מחיאות כפיים וחברוה של הודים שבראשם צעד ילד בן שש נכנסים לחדר האוכל הם אוכלים אורחה גדולה ועושים המון רעש. במהלך אורחת הערב איילת מתייעצת עם הצרפתיים לגבי מחר ואני שואל את קומר המדריך שלהם מה התוכניות הוא מרגיע אותי שהכול יהיה בסדר ומסביר שבשעה ארבע הוא קם לבדוק את מזג האוויר כי התוכנית שלו היא לצאת ב4:30 מהגסטהווס אני מדווח לבנות על הממצאים ואנחנו מחליטים ללכת לישון. באוויר יש תחושה של מטח לגבי הבוקר וגם מה יהיה אחריו ואיך תראה הדרך ללוקלה
    לילה מתוח לפנינו נקווה לבוקר בהיר

• Day 43

עולים על הhigh way בדרך ללבוצ׳ה

April 28, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 0 °C

קמנו בשעה לא מאוד מוקדמת כרגיל שתינו תה וארזנו את הסנדוויצם לצהריים ידענו שלפנינו יום יחסית קצר ושלקראת סופו אנחנו עולים על הדרך הראשית לאוורסט יצאנו לדרך וכבר מהצעד הראשון הרגשתי את הרוח בפנים הלכנו עד שמצאנו ערמת אבנים שתגן עלינו מהרוח ישבנו שם אכלנו ונשארנו להימרח בהמשך ההליכה שהרוח היתה ישר בפנים עדי התלוננה על כאב בעין שמלווה אותה מאתמול בערב עצריה אנחנו מעודדים אותה שנגיע ללובוצ׳ה ושם נראה אנחנו ממשיכים ללכת עד שנגלה לעיננו השביל הראשי והמוני המטיילים עליו אנחנו נבהלים קצת אבל מתאשתים על עצמינו וממשיכים ללכת מגיעים לכפר משווים בין הוסטלים ובסוף בוחרים בהוסטל above the sky להפתעתו שעה אחר כך מגיעים הכבאים הקטלונים שלקחו את היום ברגוע השיחה איתם נחמדה ובינתיים ליאור מנקה לידי את העיין בעזרת סינטומיצין עדי שוכבת כל הערב בפינה עם עיין מכסה בתחבושת כולנו מקווים שזה יעזור ומחר היא תרגיש חדשה מחר יום עמוס עלים עד לגורקשיפ ומשם עוד שלוש שעות לבייס קאמפ אוורסט אני נכנס למיטה עטוף בשקש בתקווה ללילה חמיםRead more

• Day 42

צ׳ולה פס

April 27, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ -2 °C

התעוררנו בשעה ארבע התארגנות מהירה שקורת רק שיש חושך בחוץ דוחפים חצי צ׳פאטי בחדר האוכל אורזים צ׳פאטי חביתה לדרך יוצאים ראשונים מהגסטהווס תוך כמה דקות הליכה יוצאים אחרינו הצרפתים ובקלילות עוקפים אותנו אחריהם עוד זוג עם מדריך וסחבן רץ קדימה אני לנו מתקדמים בקצב שלנו מוקסמים מהשמיכה הלבנה שמכסה הכול ( השלג לא הפסיק לרדת מאתמול בצהריים). הולכים קצת ואני שם לב שאיילת וליאור שהיו מאחורי כבר לא שם אני יורד אליהן כמה מטרים אחורה. ליאור עם בחילה ורעד בגוף אנחנו מבינים שזה לא מחלת גבהים וזה יותר קשור לקור. שקד ועדי יורדות אף הן שקד דוחפת לליאור קצת m&m לפה וזה מחזק אותה לעוד קצת. אנחנו ממשיכים להיתקדן בקצב איתי יותר העליה יחסית מתונה והאוויר טוב. פתאום ליאור (שהלכה ראשונה כדי שנוכל לראות אותה) מתחילה לרוץ, אני מגדיל צעד והולך איתה. אנחנו הולכים כך עד לנקודה בה השמש פוגשת את הריצפה ועוצרים להיתחמם ליאור שמה עוד מעיל וביחד עם השמש זה עובד הגוף מפשיר וכל החבורה חוזרת ללכת אחרי כשעה אנחנו רואים את ראשוני היורדים מן הפס ולא מאמינים שלשם אנחנו מכוונים אחרי עוד כשעה אנחנו מגיעים לתחתית הפס ומתחילים בעליה, מדרגות אבן וכבל ברזל לצידם עוזרים לנו בדרך למעלה הטיפוס נגמר ואנחנו למעלה הנוף יפה והאוויר נעים קצת תמונות קצת מנוחה עוד קצת תמונות ומתחילים לרדת מתחתינו נפרס קרחון ענק אנחנו מתחילים ללכת עליו בזהירות ונדהמים מהקונספט של הליכה על גוש קרח. כשאנחנו יורדים מהקרחון אנח רואה שייש שכבה של אוויר בין שני חלקי הקרח ושם זורמים מיים שנמסו והופכים לנהר. בשליב הזה של היום נגמרו לי המיים והרגשתי את הראש כאוב לקחתי מעדי בקבוק מיים והתחלתי לדהור במורד ההר בזמן שאני שותה מיים כל חמישה צעדים. דלגתי מעל נחלים קפצתי מדרגות ורצתי במישור כשהגעתי לגובה 4800 בערך וסיימתי את הבקבוק עצרתי לנוח לצד אבן גדולה לא רחוק מהשביל ונרדמתי לקצת עד שאיילת ושקד העירו אותי הלכנו ביחד לדזונגלה אני הרגשתי מותש מדי בשביל לחפש מקום לישון אז אחרי שהבנות החליטו איפה ישנים שמתי את הדברים בחדר והלכתי לחדר האוכל להזמין לי תה חם שירגיע את הכאב ובמשכתי לישותת הרבה מיים. לקראת ערב יצאנו החוצה עדי שקד ליאור ואני ועמדנו דקת דומיה לכבד את יום השואה שחל בארץ באותו היום אחר כך ישבנו בחדר האוכל שיחקנו קלפים כתבתי וקראתי קצת ליד האח. איתנו הגסטהווס ישבו שני קטליונים שנפגשנו בבוקר על הפס וחשבנו שהם יוונים תוך כדי השיחה התבררה הטעת. הם היו נחמדים וספרו לנו על העבודה שלהם בתור כבאים ועל התנאים שמקבלים עובדי מדינה בספרד ואנחנו החמצנו פרצוף על מול המצב העגום בארץ. בשעה שמונה נכבה הקמין ובעל הגסטהווס רמז לנו באופן די ברור שהוא לא ידלק שוב, אז ברחנו למיטות להתחם מתחת לשמיכהRead more

• Day 41

הליכת ירח -בדרך לדראגנאג(צאקלאק)

April 26, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 0 °C

הבוקר התנהל כמו שתכננו קמנו מאוחר ועלינו לחדר האוכל בפיג׳מות ואחרי הלילה המפרח שעברתי זה התאים לי מאוד אכלנו ארוחת בוקר של מפונקים לחם מטוגן וטוסט עם ביצת עין אחר-כך ירדנו לחדרים להיתלבש ויצאנו לדרך שהייתה אמורה להיות קצרה וקלילה אבל כשעלינו מעבר לגבעות נכנסנו לאזור שנראה ממש לא מעולם הזה הליכה לא ממש פשוטה על קרחון מכוסה בחול וסלעים שנפלו לכוונינו לא פעם במהלך היום באיזה שהוא שלב התחיל לרדת עלינו שלג רציני הוספנו שכבה של מעיל גשם והמשכנו בזריזות זהירה כשיצאנו מהוואדי הזה המפה אמר עם קילומטר והשלג הקפיא את הפרצוף פתחנו רגליים ודהרנו לעבר הכפר חיפשנו גסטהוואס השניים הראשונים פסלנו על הסף והשלישי הייה נראה טוב וגם ראינו את המדריך של הצרפתים מה שהעיד שהמקום על רמה תפסתי את אחד העובדים בגסטהווס ובשקנו להיכנס בלי הרבה ויכוח הוא אישר לנו לקבל הנחה רצינית על השהות אולי בגלל הרחמים ואולי בגלל הקרמה הטובה ששרתה עליו נכנסנו לחדרים שהיו ברמה גבוה יחסית התארגנו ונגשנו לחדר האוכל מחוץ לחדר האוכל הייה סאן רום חדר שהגג שלו שקף ומתפקד כמו חממה נהננו מהחום ואכלנו צהריים לידינו ישבו זוג הצרפתים והעמקנו את הקשר איתם. אחרי ארוחת הערב הם הציעו לקנות לנו נשנוש מתוק שיהיה לנו למחר כי מחר הפס הסמקנו וסרבנו בנימוס הם סיפרו לנו על עצם ועל המשפחה אני בנתיים תפסתי את המדריך שלהם להיתיעצות על הפס הוא אמר יותר פשוט מהאנפורנה ושהם יוצאים בשעה 4:30 אנחנו החלטנו לישר איתם קו. סיימנו לאכול נכנסנו למיטות מרוגשים וקצת מפוחדים. כמובן עם דלת פתוחה ( לקח מאתמול )Read more

• Day 40

גוקיו רי

April 25, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ -7 °C

איילת עוזרת לי להיתעורר והשעום מראה כבר 4:15 אני שם מכנסים חולצה מיקרו פליז ומעיל גשם. בחדר האוכל אנחנו מחכים לצ׳פטים ובנתיים אור ראשון מבהיר את השמיים אנחנו אורזים את הצ׳פאטי עם החביתה ומתחילים ללכת. די מוקדם בעליה ליאור מתחילה להרגיש לא טוב היא עוצרת ושקד איתה אני איילת ועדי מתקדמים קצת. בזווית העין אני רואה שאיילת וליאור יורדות מההר ונכנסות להוסטל. אצל ליאור בתיק נמצאים הסנדוויצם והמעילים הרציניים. אני מחזק את הבנות ואנחנו ממשיכים שלושתנו לצידנו הולך בריטי מבוגר לפעמים הוא עקף אותנו ולפעמים אנחנו אותו. באיזה שהו שלב עדי מבקשת מנוחה אנחנו עוצרים לרגע, ואיילת מבינה שהטלפון שלה לא עליה. אני כבר מדמיין איך אני סורק את ההר הזה הלוך חזור. איילת ועדי מחליטות לא להמשיך בעליה איילת בגלל הברכיים ולעדי כאב הראש. אני מחליט להמשיך בטיפוס לבד אחרי מאמץ ארוך אני מגיע לפיסגה. האוויר דליל מאוד וכל צעד הוא מלחמה, כל כמה צעדים צריך להסדיר נשימה ולהזרין חמצן למוח. הנוף מהפסגה מטריף אבל אני לבד, התחושות מעורבות אני עושה סיבוב בפסגה מצלם חבורה של בריטים עם השלט ועם הנוף עושה כמה תמונות ומתחיל בירידה. אני כבר רעב והרעב דוחף אותי לרוץ. אחרי עשר דקות של ריצה במורד ההר אני מזהה את שקד וליאור- התרגשות חיבוקים ארוחת בוקר מתישבים אני שואב את הצ׳אפטי חביתה שלי. הן מספרות שהן החליטו לעלות למרות הכול, לי ברור לגמרי שאני עולה לחוויה מתקנת של הנוף והחברה.
    עולים בנשימה כבדה מגעים לפסגה אחרי כ40 דקות שקד וליאור מתרגשות מהנוף אני מוצא אבן יפה לשבת עליה ונרגע הבנות מסוימות את הסיבוב חברת לשבת לידי אחרי כמה דקות של התפאלות מהנוף אנחנו מתקרבים לשלט בשביל להצטלם ואז עוד כמה תמונות עם הנוף ומתחילים לרדת עשר דקות אחרי שהתחלנו בירידה הרוחות מתחילות הם מעיפות חול ומכאיבת בפרצוף אני מתעטף במיטב הבגדים שייש לי ומעלה הכול מעיל הגשם ומתחיל לרדת במהירות לאט לאט אני מרגיש את ההשפעה של הרוח על מצח והראש אנחנו יורדים מההר מתחבקים ורצים לחדר אני מחליף לבגדים חמים ואז מבין שאיילת ועדי מתכננות טיול והן גררו גם את שקד איתן אני גמור מהבוקר רק רוצה להיזרק על איזה ספה אני עולה לחדר האוכל רואה שם את ליאור כבר זרוקה בפינה שלנו מצטרף עליה וככה אנחנו מעבירים את היום לקראת ערב הבנות מגיעות אנחנו קצת מתלבטים על מחר ומחליטים לצאת בבוקר המאוחר. אוכלים ערב קוראים ונכנסים למשחק קאבו ארוך שבסופו ליאור מכורזת כמפסידה הראשית בתחושת ניצחון נכנסים למיטה ולישון.... בלילה אני מתעורר בשעה 1 בלילה עם ראש דופק בטירוף קפצתי החוצה מהמיטה פתחתי חלון ודלת תפשתי שמיכה ורצתי החצה התישבתי בחצר נשמתי אוויר והרגשתי איך הכאב נרגע אחרי חצי שעה חזרתי לחדר סגרתי את החלון פתחתי את הדלת ונכנסתי לישון בחזרה

• Day 39

גוקיו

April 24, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 1 °C

קמים בשעה שבע בערך מתארגנים ומתישבים בחדר האוכל נהנים מאור השמש שמלטף אותנו. בינתיים מגיע סיר מלא בצ׳אפטים ולצידו החבתות המלחנו וקיפלנו והתחלנו ללכת הרוחות היו חזקות אך לא הצליחו לכבות את ההתלהבות שלנו. אחרי עליה לא קצרה הגענו אל האגם הראשון אגם קטן יחסית אבל בצבע טורקיז משגע. בפה אחד החלטנו "כאן תהיה ארוחת הבוקר" אכלנו צילמנו קצת וכשקפא לנו התחת קמנו והמשכנו ללכת. אחרי פחות מחצי שעה הגענו על האגם השני, גדול יותר בהיר יותר. מאחוריו יש הר גדול ומושלג מה שהפך את התמונה להרבה יותר מרשימה איך אפשר בלי לעצור להיתענג מהיופי ולהתחמם מהשמש אחרי סשן תמונות כולל טיימר במצלמה של איילת אנחנו ממשיכים עוד צעידה קצרה ואנחנו נחשפים לגןקיו האגם הגדול ביותר מהשלושה ולחופו הכפר מראה פסטורלי ומרחיב לב מגיעים לכפר אחרי סקר קצר נכנסים להוסטל המנצח מתלבשים חם ועולים להיתאקלמות. כשאנחנו מגיעים למעלה נכסף לנו עולם אחר. הרי חול אפורים ובינהם אגמים חלקם טורקיז חלקם אפורים. אני שם מוזיקה ואנחנו מחכים שחצי השעה תחלוף. יורדים להוסטל מתארגנים לקראת הקור ונפגשים שוב ליד האח לקרוא קצת ולכתוב אוכלים ארוחת ערב ונכנסים למיטות. מחר קמים ב4:00 השאיפה לראות זריחה מהגוקיו רי הר שנמצא ממש מעל הכפר והאגם.Read more

• Day 38

בדרך למצ׳רמו

April 23, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 4 °C

אתמול בערב עוד חשבנו להגיע לגוקיו אך הבוקר הקר משכנע אותנו אחרת פנינו למצ׳רמו דבר שמקצר את ההליכה בהרבה ממש ביציאה מהכפר צד את עיננו שלט עליו כתובyetti in bakery אנחנו נכנסים מבינים שאין מאפיה אבל יש חדר אוכל של הוסטל פנסי למדי אנחנו נכנסים באווירת ההמרחות מזמינים תה ומתענגים על עיכוליות שוקולד. במהלך שהותנו שם הגיעה זוג צרפתים חביב שאלנו אותם קצת על החווה של טיול עתיר תקציב אחרי השיחה והתה חזרנו ללכת. היום התחיל בעליה אבל מהר מאוד הפך להליכה על גדה גבוהה של הוואדי עליות ויורידות קלות השמיים היו יפים. באיזה שהו שלה החילו רוחות קרות להצליף בפנים הוספנו שכבת לבוש ועטפנו את הפנים בכול מה שיכולנו. רגע לפני מצרמו כשאנחנו כבר רואים אותו בעמק מתחתינו איילת הציעה לעשות את התאקלמות עכשיו. בדקנו והבנו שהכפר נמוך מאיתנו ב60 מטר אז עלינו במעלה השלוחה 40 מטר לגובה ישבנו שם חצי שעה משתדלים להיסתתר מהרוח וירדנו לכפר שם הלכנו לגסטהווס של חברה של שקד היא דואגת לנו לחדרים טובים ואנחנו משחקים קצת עם הילד הקטן שלה. בגסטהווס ישנים חברה של נפאלים שיצאו לעשות טרק בפעם הראשונה אני משחק איתם קצת קלפים ואחרי כמה משחקים ארוחת הצהריים מגיעה אנחנו אוכלים ואני מנסה ללמד את הבנות את המשחק שלמדתי מהנפאלים אך ללא הצלחה. אנחנו משחקים קצת פרזדנט קוראים כותבים וכשמחשיך מתעטפים בשמיכות הנפאלים מתחילים שירה בציבור וכשהם מבקשים ממני רמקול אני לא יכול לסרב למרות שברור לי שזה לרעתי בסוף אנחנו נרדמים שם למרות ההמולה. בשעה 21:30 עדי מגיע להעיר אותנו ואנחנו רצים לחדרים מצחצחים שיניים ואני מתרסק במיטה אפילו בלי לפתוח שקשRead more