traveled in 6 countries Read more Vác, Hungary
  • Day 2

Lighthouse

October 9, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 35 °C

Ezt a napot teljes egészében a szálláshoz közeli Lighthouse-nál töltöttük és aklimatizálódtunk. Találkoztunk Reeda beduin barátommal is, aki a továbbiakban társaságunk elidegeníthetetlen részévé vált. Jó látni 5 év után, hogy ott folytatjuk, ahol abbahagytuk.
    Dorisz es Niki elmentek jogazni este, Monival elindultunk felderíteni a parti sétány éttermeit, miután elfogyasztottuk a maradék pálinkát a korábbi szálláshelyemen, a Sindbadban. Amikor itt voltam anyukámmal öt évvel ezelőtt volt egy étterem, amit nagyon szerettünk, többek között a felszolgáló kiemelkedő szívélyessége miatt. Anno olvastam is egy blogban, hogy annak a srácnak angol a felesége. Most is kerestem azt az éttermet és ahogy ott sétáltunk, bele is botlottunk ugyanabba a pincérbe. És láss csodát... felismert! Nem volt kérdés, hogy oda ültünk be tehát. A vacsora így utólag nem volt kiemelkedő, de a környezet és a vedégszeretet megért egy 10 pontot. Estére kicsit elhagytak az energiáim, amik hullámok an jönnek mennek a nap folyamán, így sietve hazaindultunk.
    Persze sikerült még egyszer felélénkülni, ahogy összejöttünk késő este a tűz körül a kertben. A "csokoládé", a pattogó tűz, a jó társaság, a Hold és a csillagok látványa igazán nevétősre kerekítette az együttlétet. Megismertük Bent is, az angol srácot, akinek aznap volt a szülinapja...

• Day 1

Yom Kippur

October 8, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 32 °C

Gyakorlatilag alvás nélkül telt az utazás előtti éjszaka. Mikor megérkeztünk Eilat új repterére, meglepetéssel konstatáltuk, hogy az teljesen üres. Nem siettünk, tudtuk van még bőven indőnk, hogy odaérjünk a határra és a menetrendszerinti buszjárat is félóránként indult. Aztán amikor felszálltunk rá tudatosították bennünk, hogy ünnep van Izraelben és örüljünk, ha egyáltalán átengednek a határon, ami 13:00 bezár. Megkértük a busz sofőrjét tehát, hogy siessen, ahogy csak tud. Eilat szállodanegyén keresztül vitt az út a határhoz. Mint egy mini Las Vegas, olyannak tűnt a sok szállodával kiépített és amúgy nem túl szép partszakasz. 12:45-re oda is értünk a határra, így mi még pont átértünk Egyiptomba. Picit azért lassan ment a haladás, lévén nagyon sokan várakoztak, de kibírtuk...
    A határ másik oldalán várt ránk sofőrünk, akivel megindultunk tehát Dahabba.
    Mivel 145 km a határ, úgy terveztük, hogy megállunk egy campben csobbani útközben.
    Nuweibatól Északra fekvő Ramadan elnevezésű telepre vittek minket, ami egy kis békés öbölben található. A camp tele volt fiatal izraeliekkel, ami már csak azért is meglepett, mert korábbi tapasztalataim alapján nem igazán láttam a szomszédos ország túristáit erre felé. Gitár és énekszó, lazulás és sisha mindenfelé... nem is kívánhattunk jobb fogadtatást magunknak.
    Naplemente előtt nemsokkal megindultunk végső célunk irányába, ahol egy gyors vacsorát követően mély és pihentető álomba zuhant az amúgy kacagástól hangos csapat.

• Day 16

Good bye Zanzibar

February 16, 2018 in Hungary ⋅ ☁️ 2 °C

Nehéz nap következett, a búcsú napja.
    Még besétáltunk a faluba ajándékot nézni a pakolás után, megfürödtünk utoljára Pajenal a strandon. Szerencsénkre feltámadt a szél és így a kite szörfösök is tudtak hobbijuknak kedvezni, ami még látványosabbá tette a partot.
    Búcsúzásképpen pedig visszamentünk megnézni még egyszer a naplementét.
    Nehéz szívvel, könnyes szemekkel jöttem el. A sofôrünk - Ali - erre azt mondta, hogy nekik néha rossz, mert nem tudnak utazni, de amikor itt vannak a turisták, akkor tudják igazán, hogy milyen jó helyen laknak, mert a turisták sírnak elutazásnál. Van benne igazság :-).
    A lányoknak azért lehetett nagy élmeny, mert kinyitotta a szemüket, a Joni is élvezte nagyon elsô afrikai kalandját, engem pedig megerôsített abban, amit eddig is gondoltam és éreztem.

Az úton minden flottul zajlott, hazahoztuk a jókedvet és remélem a nyugalmat is. Számolom a napokat, hogy mikor mehetek vissza ismét...

• Day 16

Local community day

February 16, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 29 °C

Ez a nap sem lehetett volna tökéletesebb.
    Egy kisebb tanácstalanság után úgy döntöttünk, hogy visszamegyünk a Key Funk beach bárba, ahol elôzô nap naplementéztünk.
    Azért is, mert részt terveztünk vállalni egy helyiek által szervezett szemétszedési délutánon, ahova korábbi vendéglátónk, Sebi hívott el.
    Egy hostelban találkoztunk a szervezô csapattal, akik persze egytôl egyig raszták voltak és férfiak :-).
    Ahogy lementünk a partra és elkezdtük a szemétszedést, csatlakoztak más helyiek is, gyerekek, férfiak, turisták, sokan voltunk.
    Láthatóan mindenki örült és büszke volt arra, hogy részt vesz ezen a kezdeményezésen. A legvégén pedig sorba állították a gyerkôcöket, akik egyre másra kikapkodták az általam vásárolt kis ajándékokat.
    Megható volt, meghatódtunk.
    Az jutott eszembe, hogy a Danika is hogy megharcol a játékokért és hogy mennyire hasonlítanak a gyerekek egymásra, függetlenül a hovatartozástól. A világ pedig igenis színes, és hogy nem lehet fekete-fehérben láttani.
    Azt hittem ezzel csúcspontját elérte a napunk, de amint visszamentünk a beach bar-ba, igazán emelkedett hangulatú buli vette kezdetét a helyi erôkkel.
    Mindenki mosolygott, beszélgettünk, táncoltunk és örültünk egymásnak a csillagos ég alatt...
    Szegény sofôrünk eddigre már jól aludt az autóban :-)

• Day 14

Michamwi

February 14, 2018 in Tanzania ⋅ 🌙 26 °C

Mai napunk szinte tökéletes volt. Reggeli után kimentünk a partra. Tudtuk, hogy apály lesz és ilyenkor nagyon látványos a táj és nagyon sokáig be lehet sétálni a vízben. A távolság most is megviccelt bennünket, amihez hozzájárult a hôség is. A látvány igazán földön túli volt a nagyon sekély vízzel és fehér homokkal.
    Egy kis szieszta után ismét felkerekedtünk és felmentünk pár faluval feljebb, az egyetlen helyre, ahol a keleti parton naplementét lehet látni. Mostani sofôrünk nagyon vidám fiatal srác volt, akinek még kis tv is volt az autójában, hogy láthassa a video klippeket. Büszkén mutogatta szerelme fotóját, akit el akar venni és igazán jól szórakoztatott minket zenei válogatásával.
    Michamvi egy öbölben talàlható, ahol a víz is nyugodtabb. Már olvastam Kae beachrôl korábban, állitólag ott van az egyik legjobb bár a szigeten.
    Így is van. Olyan progresszív zene szólt, amit Ozora is megirigyelt volna.
    Naplementére érzékelhetôen sokan odajöttek. Végül tüzek is gyúltak, az ég pedig izgalmas színekben pompázott.
    Békés és szép volt minden...

• Day 13

Paje

February 13, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 29 °C

Reggel fájó szívvel, de elhagytuk a Paradicsomot.
    Paje felé vettük az utunkat, ami a sziget keleti részén található, igazi "beach village".
    Szállásunk a New Teddy's place a legjobban értékelt hostel egész Tanzániában, nem véletlenül.
    Úton a hostel felé magálltunk megnézni a Jozani erdôt, mely Zanzibár ôserdôje, nemzeti parkja. Ritka, csak itt élô kis majmokról nevezetes, akiket szerencsésen láttunk is. Láthatólag nagy fontosságot tulajdonítanak az erdô megóvására.
    Paje-n a beach tényleg nagyon más. Hosszan elnyúló fehér homokos part. A víz - ha távolról nézed türkiszkék, ha közelrôl - türkiszzöld... és rettenetesen meleg :-).
    A part mentén kis bárok, boltok, maszályok próbálják értékesíteni portékájukat.
    Kivételesen nem maradtunk fel sokáig, bár nagyon hangulatos a bár és az étterem rész, valahogy mégis hiányzott valami...

• Day 12

Kizimkazi

February 12, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

Egy szóval: Paradicsom. A napot főleg pihenéssel töltöttük. Jonival persze beúsztunk a mély vízig, ami elég trükkös volt, sikerült egy óra alatt teljesíteni a távot oda-vissza.
    Este, amikor lement a nap, tábortűzet gyújtottak a háziak. Körbeültük és hajnalig beszélgettünk a csodálatosan csillagos ég alatt. Hullócsillagot is láttunk, nem is egyet. Házigazdánk nagyon szívélyes volt, rendkívül pozitív személyiség, egy igazi bushman :-) - ahogy magát nevezi. Megtiszteltetésnek vettük mind, hogy ennyi idôt töltött velünk... miközben szív chakránk egyre jobban kinyilík Afrika iránt...Read more