Pēc Covid pandēmijas nocietušies beidzot atkal tiekam uz ārzemēm! Siltā Francijas dienvidu paradīzīte - Franču Riviera road-trip izpildījumā. Read more
  • 16footprints
  • Day 1

Nicas lidosta

August 5, 2021 in France ⋅ ☀️ 12 °C

Šodien beidzot pēc pusotra gada pauzes esam atgriezušies lidostā, lai kaut kur aizdotos. Šoreiz uz Nicu, Francijā. Lai arī daudz kur vēl aizvien jādodas maskās, bet tomēr.
    Lidojums diezgan agrs - 8.05, bet vismaz visa diena jau Francijā. Man otrais Francijas apmeklējums. Pirmo reizi ar ģimeni četratā bijām 2011. gadā uz Eiropas čempionātu vieglatlētikā telpās Parīzē. Madarai pirmā reize frančos.Read more

• Day 1

Nicas vecpilsēta

August 5, 2021 in France ⋅ ⛅ 27 °C

Esam ar vieglu bagāžu tāpēc nolaidušies Nicā ar kājām dodamies pilsētas virzienā. Līdz 7km garajai des Anglais promenādei jāiet apmēram 4km. Principā tā ir zīmīgākā un slavenākā Nicas vieta - kristāldzidrā pludmale!
    Rīts nedaudz apmācies, bet ļoti silts. Mūsu naktsmājas Villa Eden atrodas uz promenādes 2km attālumā no vecpilsētas, bet 200m attālumā no Vidusjūras. Iečekošanās ir no plkst. 13.00, bet mēs esam klāt jau ap 11.30, tāpēc sākam risināt pusdienu jautājumu.
    Pie naktsmājām blakus esošajā Rue De France ielā kafejnīcā Le Petit Bouchon apēdām picu. Ļoti francisks ēdiens :).
    Iekārtojāmies mājās. Neliela istabiņa ar dušu un mini balkonu. Tualete gan kā izrādās gaitenī, bet nu 2 dienas pārdzīvosim. No balkona var redzēt jūru. Par 2 naktīm ār brokastīm šajā nelielajā viesnīcā samaksājam 162eur.
    Vecpilsētā izlīkumojām mazās ieliņas, apskatījāmies katedrāles un pieminekļus ar neizrunājamiem nosaukumiem. Uzkāpām vecpilsētas pilskalnā - Colline du Chateau. No tā paveras lielisks skats gan uz Nicu un visu piekrasti, gan arī uz austrumu pusi, kur redzama Nicas jahtu piestātne - Port de Nice Lympia.
    Lēnā garā taisoties uz mājpusi, piestājam Rue Saint-François de Paule Īru bārā uztankoties. Vakariņas nopērkam pārtikas veikalā un pludmalē paēdam. Dienas beigās esam nokājojuši gandrīz 20km. Mums mazāk nesanāk.

• Day 2

Nica, Eze nesanāca

August 6, 2021 in France ⋅ ☀️ 28 °C

Šodien galvenais uzdevums bija tikt pie auto. Naktsmājās standarta franču brokastis - kruasāns, bagete, kafija un svaigi spiesta sula. Dodamies uz centru pēc auto. Nesaprašanās - auto jāsaņem pavisam citā adresē, nekā norādīts booking’ā. Operatīvi pārkārtojamies uz tramvaju un laižam pakaļ vāģītim.
    Nokārtojuši formalitātes tiekam pie Citroen Aircross. Lai arī rezervācijā bija minēts VW Polo or similar. Pa lielam, protams, mums tas neko nemaina, galvenais, lai auto brauc un rāpjas serpentīnos. Par 6 dienām auto nomā samaksājam 450eur. Drošības depozīts gan neerti liels - 700eur. Jāsaka gan, ka šeit Nicā ar mazāku depozītu nomas neizdevās atrast. Plāns doties uz veikalu pēc pusdienām/vakariņām un tad uz netālo pilsētu Eze. Šī pilsēta ir tik neliela klints malā, ka atrast auto parkingu ir tuvu neiespējamai misijai. Pilsētā dzīvo nepilni 3000 iedzīvotāju. Katru dienu noteikti vismaz 10x vairāk tūristu šeit izbrauc cauri. Lai visu dienu neriņķotu pa stāvvietām paliekam pie tā ka nobildējām klintis pa gabalu un braucam atpakaļ uz Nicu. Skaists skats, ar tā saukto Velna tiltu (Devil's bridge) fonā. Leģenda vēsta, ka gans esot lūdzis velnam uzbūvēt tiltu uz Eze pilsētu apmaiņā pret tās dzīvās radības dvēseli, kas pirmā šķērsos tiltu.
    Izlaižam skaistu loku pa promenādi ar tūristu nomas velosipēdiem. Aizbraucam aiz Nicas pilskalna līdz jahtu ostai.

Verdonas aiza

August 7, 2021 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Šodienas galvenais objekts - Verdonas aiza. Viena no lielākajām Eiropas aizām. Atsaucoties uz ASV Lielo kanjonu - šo saucot par Francijas lielo kanjonu. Dziļākajā vietā sasniedzot pat 700m. No pirmajiem skatiem - ļoti sausa un klinšaina aiza. Serpentīna ceļi pārbauda kā auto tehnisko stāvokli, tā šofera nervu stabilitāti. Šoreiz viss veiksmīgi. Auto ir labs un kalnā uzbraukt var gana veiksmīgi (salīdzinot ar 2017. gada Bosnijas un Hercegovinas piedzīvojumiem, kur likās, ka opelītis atdos pēdējo dvašu kādā no kalniem).
    Ceļi tik līkumoti, ka Madarai pat nedaudz slikta dūša palika.
    Tā līkumojot par serpentīniem un apdzenot neskaitāmos velobraucējus, kas svilina savas ciskas minot nebeidzamajās augšupejās - dodamies uz priekšu. Ik pa laikam uz 10min piestājot, lai sabildētos. Interesanta vieta - tilts pa kuru var šķērsot aizu - Pont de l'Artuby. 1946. gadā uzbūvētais tilts ir populārs gumijas lēcēju vidū, jo brīvais kritiens līdz ielejā ir 180m. Paskatījāmies dažus drosmīgos.

Pont du Galetas - Kajaki

August 7, 2021 in France ⋅ ⛅ 26 °C

Piedāvāju opciju izbraukt ar kajakiem pa Verdonas aizu un ezeru, bet Madara gan sākotnēji nedaudz pretojās. Man tāda sajūta, ka viņa nesaprata par ko runā, tāpēc es teicu kā jābrauc tāpat - ar kajakiem jāairējas Verdonas aizā. Par 2h kajakošanas komplektu 30€. Pēc tam saka paldies, ka viņu neklausīju.
    Tas bija skaisti, lai arī pilns ar tādiem pašiem tūristu airētājiem, bet tāpat iespaidīgi. Aiza ir ārkārtīgi populārs galamērķis visdažādākajiem aktīvistiem. Vienus piesaista izvizināt savu Porsche pa nebeidzamajiem serpentīna ceļiem, citus - klinšu kāpējus - vairākus simtus metru augstās baltās klintis, airētājus un laivotājus tirkīzi zili caurspīdīgais ūdens, gājējus tūkstošus km garās pārgājienu takas. Katrs šeit var atrast ko sev.
    Silts, saule silda, ūdens zili-zaļš. Kopā noairējām pieklājīgus 5.3km.
    Beigās pats arī nopeldējos. Ļoti atsvaidzinoši. Noteikti bija tā vērts.

Moustiers-Ste.-Marie

August 7, 2021 in France ⋅ ☁️ 26 °C

Pēc airēšanās labi uzsista apetīti. Netālajā ciematā - Svētās Marijas klosteris (Moustuers-Sainte-Marie) plāns atrast kādu krodziņu, kur paēst. Bet franči vēl plkst. 16 neplāno ēst - vēl ir dzeršanas laiks, jāēd vēlāk. Mums izdevās atrast, šķiet vienīgo kafejnīcu, kas strādāja un gatavoja ēst. Otro reizi Francijā ēdam picu, un arī tikai tāpēc, ka Āzijas pārstāvji mums to pagatavoja.
    Pirms tam palīkumojām pa mazajām ciemata ieliņām. Šauras, smukas un pilnas ar tūristiem. Bet šķiet, ka franču tūristiem, ne japāņu pensionāriem. Tas ir forši. Tas, ka uz ielām dzirdam tikai franču valodu, ne britu angļu, krievu valodu vai kādu no Āzijas pārstāvjiem, to apstiprina un ir patiešām forši šajā ceļojumā. Vismaz kāds bonusiņš no pandēmijas, kad vēl aizvien daudz, kur ir stingri robežu šķērsošanas ierobežojumi.
    Pilsēta interesanta, kurā esot tikai 693 iedzīvotāji, bet ar iespaidīgu baznīcu klints pašā malā - Chapelle Notre-Dame de Beauvoir. Šoreiz, gan laika un spēka taupīšanas nolūkos apskati veicām tik daudz cik atļāva pilsētas ielas. Augšā nekāpām. Ja apstākļi saliksies un kādreiz šeit atgriezīsimies, tad noteikti uzkāpsim augšā. Ciemats atrodas starp divām klintīm, kur 225m garā ķēdē iekārta zelta zvaigzne. Leģenda vēsta, ka Krusta karu laikā bruņinieks Bozon de Blacas, kuru ieslodzīja musulmaņi, nozvērējās, ka pakārs virs sava ciemata zelta zvaigzni, ja viņam vēl kādreiz izdosies atgriezties mājās. Lai arī nevienam nav zināms, kā zvaigzne ir tur pakārta, bet izskatās ka Bozons mājās tika.

Marseļas naktsmājas

August 7, 2021 in France ⋅ ☁️ 22 °C

Pēc tam kad nolēmām izlaist Lavandu laukus, jo tie cik redzējām bija jau izbeigušies šosezon, laižam pa taisno uz Francijas otro lielāko pilsētu - Marseļu.
    Jau pēc pirmajām ielām nobraucot no lielceļa ir skaidrs kāpēc visur iesaka pa Marseļu ar auto nebraukt. Ielas super šauras, mašīnas noparkotas abās ielas pusēs. Nevar saprast, kura vienvirziena iela, kura nē. Rīt auto neaiztiksim un pa pilsētu pārvietosimies kājiniekos un ar sabiedrisko. Reti kura mašīna arī šeit nav apdauzīta un saskrāpēta. Labi, ka viesnīcā ir drošs pazemes parkings.
    Dzīvojam salīdzinoši tālu no centra budžeta viesnīcā - Montempô Marseille Dôme - Appart hôtel. Vismaz vakarā rajončiks neizskatījās ļoti omulīgs. Sāka arī nedaudz līt, tāpēc šodien metam mieru. Diena bija gara. Par divām naktīm šajā viesnīcā 130eur.
    Numuriņš atrodas 10. stāvā, tāpēc skats pa logu ir diezgan patīkams. Izmantojam brīvāku vakaru - FaceTime ar Grobiņu.

• Day 4

Marseļa

August 8, 2021 in France ⋅ ⛅ 27 °C

Šodien izkātojām Francijas vecāko pilsētu Marseļu pēc pilnas programmas. Netīšām atkal savākti 20km. Kā izrādās pilsēta ir 2600 gadus veca. Pilsēta sapucēta un uzspodrināta ap Nacionālo mākslas muzeju (Mucem - Museum of Civilizations of Europe and the Mediterranean) un tūristisko ostu Vieux Port de Marsseile. Ostai ir jābūt līmenī, jo Marseļa tomēr ir Pasaules ūdens galvaspilsēta un lielākā osta valstī. Pārējās ielas tādas parastas pēc rietumeiropas standartiem. Diezgan netīras ar daudz grafiti utt. Jāatzīst gan, ka grafitī ir mākslas līmenī, nevis pavirši uzskricēts reproduktīvās sistēmas orgāns uz sienas. Izgājām cauri visām slavenākajām apskates vietām noslēdzot gājienu pie (ok, kalnā uzbraucām ar busiņu) kalna galā esošās Notre Damme katedrāles ar panorāmas skatu pār Marseļu.
    Vakarā beidzot saņēmāmies aiziet uz restorānu - šodien tomēr ir mūsu pirmā kāzu gadadiena. Līdz šim Nicā ēdienu cenas nemotivēja ēst restorānos. Marseļā izplatīta “menu” cena, kad pa 20€ tiek piedāvāti 3 kursu ēdieni, kurus katrs pats var sakomplektēt. Madarai bija laša tartars, cepta pusvista ar mini kartupelīšiem un tiramisu. Mana izvēle krita uz mozarellas brušeta maizītēm, labi izceptu liellopa steiku un panakotu. Lai arī cenu matemātika gana vienkārša rēķinā kaut kas nedaudz tur pa daudz šķita saskaitīts, bet nu ok. Lai jau tiek tam marselietim. Ēdiens bija garšīgs un porcijas arī negaidīti lielas, kā arī atmosfēra uz vietas dienvidnieciski nesteidzīga un omulīga.

• Day 5

Belvedere de Sugiton

August 9, 2021 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Dienas pirmajā pusē izgājām mini-pārgājienu Francijas nacionālajā dabas parkā Parc national des Calanques, kas atrodas blakus Marseļai. Pats gājiens aptuveni 40min vienā virzienā, pa smuki sakoptām takām, bet kas par skatiem galā! Vidusjūras klinšainie krasti ar nelieliem līcīšiem starp akmens grēdām. No augšas skatoties kā mazas skudriņas skraida kuterīši iekšā un ārā no izbūvētajām piestātnēm. Diezgan laba vieta, kur atzīmēties Madaras vārda dienā :)
    Ja šeit atgriezīsimies, tad maksimāli jāsamazina laiks uz vietas Marseļā - tur var aiziet vakarā uz bāriņu, bet pa dienu jābrauc pārgājienos pa šo parku. Takas te ļoti daudz un skati elpu aizraujoši!

• Day 5

Sentropēza

August 9, 2021 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Naktsmājas mums ir pavisam netālu no Sentropēzas esošais Port Grimaud esošais ciemats. Kempingveida mājiņas. Pēc auto parkinga spriežot šeit paliek arī cilvēki, kas varētu atļauties krietni glaunākas naktsmājas. Sentropēzā lētākās naktsmājas maksāja sākot no 350e par nakti, tāpēc izvēle bija viegla par labu kādam no blakus esošajiem ciemiem. Kā izrādās mūsu problēma - kā tikt uz pilsētu - atrisinājās pati no sevis. Uz pavisam nelielo Grobiņas izmēra Sentropēzu, kuru katru gadu apmeklē 6 milj. tūristu kursē ik pa 30min kuģīši.
    Šķiet, ka nepilnu 2h laikā izstaigājam visu pilsētu. Ieliņas skaistas, sakoptas. Pludmale gan uz visu pilsētu labi ja 100m gara, bet grūti saprast kāpēc tieši šis nelielais ciemats iedzīvojies kā mega ekskluzīvs visā pasaulē slavens atpūtas galamērķis? Vēsturiski bijis kā neliels zvejnieku ciemats, bet pēc 2. Pasaules kara strauji kļuvis par ekskluzīvu kūrortu, kurā villas sapirkuši tādas pasaules mega zvaigznes kā Leonardo di Kaprio, Dženifera Lopeza u.c.. Ostas piestātnē stāv viena pie otras miljonus vērtas jahtas, ne mazāk iespaidīgs ir autoparks, kas atrodas blakus uz sauszemes.
    Pieņemam, ka bez violetajām euro banknotēm vienkārši netiekam pareizajās vietās, kur notiek šīs minētās ballītes. Ar pikniku uz mola - Phare de Saint-Tropez saulrietā gaidām savu kuterīti atpakaļ uz naktsmājām.