Nedēļu gara Ziemeļitālijas vilcienu tūre. Lidojam uz Bergamo mājās no Venēcijas, pa ceļam apmeklējot arī Milānu un Veronu. Šoreiz ceļojums četratā kopā ar maniem vecākiem. Read more
  • 11footprints
  • 2countries
  • 7days
  • 68photos
  • 0videos
  • 3.4kkilometers
  • 3.0kkilometers
  • Day 1

Lidosta "Rīga"

April 30, 2019 in Latvia ⋅ 🌙 13 °C

-Lidojuma laiks ļoti veiksmīgs. Nav jāņem papildus atvaļinājuma diena. Nostrādājam darba dienu, aizbraucam mājās pēc mantām un pa taisno uz lidostu, kur mūs jau sagaida mani vecāki. Ar Ryanair lidojot bez maksas nevar rezervēt sēdvietas, tāpēc katrs sēžam savā vietā. Gan jau vēl paspēsim parunāties pa šo nedēļu. Vispār jau baigie tā aviosabiedrība. Ja nerezervējam biļeti tad pieņemu, ka varētu būt "kā pagadās" tās sēdvietas, bet visi četri kā ar lineālu nomērīti sēžam katrs savā stūrī.
    -Tā kā Bergamo ielidojam diezgan vēlu izdevās sarunāt itāli (apartamentu īpašnieku), lai pa 10eur atbrauc mums uz lidostu pakaļ un pēc 10min esam mājās. Teorētiski 30-40min laikā varētu aiziet, bet ir jau gandrīz pusnakts, tāpēc negribas pa tumsu kaut kur tagad kātot.
    - Naktsmājas ir ok. Virtuve gan dalīta ar vēl vienu istabu, bet vannas istabas atsevišķi. Nebija jēgas meklēt krutākus apartamentus, jo šeit pavadīsim ap 8h pirms rīt dosimies tālāk. Viesnīca Casa Leonardo mums četriem uz nakti izmaksā 85eur.

Bergamo - vecpilsēta

May 1, 2019 in Italy ⋅ ☀️ 14 °C

-No rīta neko baigi garumā nevelkam tāpēc ap astoņiem startējam. Šodien piesātināts grafiks. Tomēr trīs pilsētas šodien plānā. Burtiski 50m no naktsmājām ir autobusa pietura. 1,5eur, 10min un esam Bergamo centrālajā stacijā. Tālāk ar kājām jātiek līdz funikulierim, kurš uzvedīs augšā vecpilsētā - Città Alta.
    - Visu vecpilsētu ieskauj iespaidīgi mūri. Esam šeit salīdzinoši agri tāpēc vēl nav ļoti daudz cilvēku un varam mierīgi savā tempā pastaigāties. Laiks šodien izcils, tāpēc tiek realizēti arī pirmie italiano gelato.
    - Lai arī Bergamo ir patiešām skaista pilsēta manu uzmanību piesaistīja uzkrītoši daudz krutie šosejas ričuki. Man pašam braukšana ar šosejas velosipēdu ir hobijs, tāpēc man acs jau piešauta uz šiem braucamajiem. Patiešām daudz! Kā vēlāk izrādījās šeit 5. maijā notika Gran Fondo velo sacensības. Tāpēc viņi bija tik daudz. Iesildījās.
    - Kādas 2h noriņķojām pa bruģētajām vecpilsētas ielām un tad dodamies uz stacijas pusi, no kurienes tālāk jādodas uz Milānu. Pilsēta skaista. Šķiet, ka nereti paliek novārtā, jo visi pēc ierašanās Bergamo lidostā uzreiz steidz doties Milānas virzienā. Ja laiks atļauj noteikti iesaku vismaz vienu pēcpusdienu veltīt Bergamo vecpilsētas izstaigāšanai.
    -Kaut kādas krievu tantes mums palīdz nopirkt biļetes, bet nepieminēja pa kompostrēšanu. Tāda maza neizcelta kastīte uz perona. Biļeti nav iespējams nokompostrēt vilcienā tāpēc nākas nopirkt biļetes vēl vienu reizi. Četras biļetes Bergamo - Milāna paliek izmantošanai nākotnē.

Milāna

May 1, 2019 in Italy ⋅ ☀️ 22 °C

-Laiks mums Milānā nav daudz, bet no visas ievāktās informācijas vairāk arī nevajag. Pati stacija jau ir milzīga un vienā kadrā izdodas to iemocīt tikai ar platā leņķa kameru.
    -Tālāk raitā solī izmetīsim līkumu pa vietējiem rajoniem un finišēsim pie galvenā objekta- Milānas katedrāles. No sākuma noejam gar kaut kādu interesantu ēku, kura pati ir kā ekosistēma. Ar īstiem kokiem un krūmiem uz fasādēm un terasēm.
    -Ejam uz parku pie Castello Sforzesco. Tur paņemām pauzīti ar aukstu ūdeni un saldējumu. Diena tiešām silta, tāpēc nevar sasteigt ar skriešanu uz priekšu. Pēc mini - piknika tālāk iesim uz katedrāli.
    -Ieejas biļete Duomo Milano ar uzkāpšanu uz jumta maksā 13eur. Tā vēsturiskā un reliģiskā puse mani šeit neuzrunāja tik cik konstruktīvi iespaidīgi masīvās kolonnas un konstrukcijas kopumā (pats esmu būvinženieris tāpēc šad tad gadās, ka vēsturiskās ēkās mani piesaista šādas lietas nevis "pati vēsture"). Uz jumta katrs tornītis izstrādāts kā skulptūra. Turklāt tas viss paveikts pirms vairākiem simtiem gadu. Iespaidīga pacietība un rūpība.
    -Izejam cauri galerijai, kur atrodas visu kruto Gucci un smučī veikali. Pēc tam ejam uz manu dienas lielāko vilšanos Bianchi galveno veikalu, kurš kā izrādās šodien ir slēgts. Man pašam ir Bianchi ražojuma velosipēds un šī ir īpaša velobraucējiem veltīta kafejnīca/veikals. Gribējās atzīmēties. Nu nekas.
    Pa ceļam uz kafejnīcu mamma izmežģīja potīti. Viens vietējais pieskrēja klāt un izsauca pat ātros. Lai arī šķiet, ka to nevajadzēja darīt, bet priekš ka apkārt esoši cilvēki ir tik izpalīdzīgi un atsaucīgi. Ļoti operatīvi tie bija klāt, lai arī mamma līdz tam jau bija atjēgusies. Kamēr ārsti uztaisīja mazo "tehnisko apkopi" man sanāca neliels small-talks ar vienu no dakteriem. Šis pagaišajā vasarā bijis Rīgā un baigi esot paticis!
    - Tagad beidzot tiksim pie kārotajām vēlajām pusdienām un laiks doties uz staciju, kur mums jādodas uz šodienas galamērķi - Veronu. Ēšanu atrisinām pavisam vienkārši - no veikala, kartupeļi un vista parkā uz maliņas. Pēc barības vienību uzņemšanas esam gudrāki un biļetes kompostrējam uzreiz uz perona, lai neatkārtotos Bergamo kļūdas. Šoreiz gan neviens tās nepārbauda.

Verona

May 1, 2019 in Italy ⋅ 🌙 18 °C

- No Veronas Porta Nuova līdz naktsmājām kādas 30min ar kājām. Mammai nesokas pārāk labi ar potīti tāpēc izsaucu taksi, kurš līdz galam mūs nogādā ātri un maksimāli dārgi. Bet vismaz esam galā. Šķiet, ka bišķi apčakarēja mūs, bet nekas - gribējās ātrāk nonākt galā.
    -Veronā paliekam dzīvoklī - Bilocale via Imola 4. Atrodas nedaudz ārpus centra. Par 3 naktīm šeit samaksājam 183eur. Nekas baigi īpašs, bet ērts un pilnīgi pietiekams dzīvoklis ar 2 guļamistabām.

• Day 3

Sirmione - Garda ezers

May 2, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 16 °C

-No rīta 20min ar kājām un esam stacijā, lai atkal kaut kur dotos! Šodien ar autobusu dodamies uz netālo Sirmiones pussalu pie Garda ezera. ~1h brauciens un esam galā. Plāns ir iznomāt velosipēdus, lai nav tik liela staigāšana, jo sala ir diezgan gara. Par 12eur no katra uz visu dienu tiekam pie klasiskiem ričukiem.
    - 10min pēc uzkāpšanas uz velo mamma ieskrien Madarā, jo viņa pieradusi pie sava riteņa, kuram bremzes ir griežot pedāļus uz otru pusi. Šeit uz stūres. Visi veseli pēc mazā negadījuma un braucam tālāk.
    -Aizminamies līdz Sirmiones cietoksnim. Tur velo pagaidām jāatstāj, jo iekšā var iet tikai ar kājām. Izstaigājam cik var Castello Scaligero. Ļoti skaisti. Cik ātrumā pārskrēju pār Google atrodamajiem faktiem, tad Garda ezera piekraste ir arī ļoti iecienīts galamērķis un nekustamā īpašuma iegādei starp pasaules līmeņa slavenībām. Nav grūti sevi iztēloties šeit laiski pavadīt siltās vasaras dienas.
    -Pa promenādi aizgājām līdz pludmalei, kur kādu stundu pasauļojamies un atpūšamies. Tur pat netālu varēja nopirkt dzērienus. Iegādājos kaut kādu nezināmu vietējo alu. Maksimāli negaršīgs un nebaudāms. Labāk būtu paņēmis ūdeni vai Coca-Cola. Lai arī laiks šodien labs cilvēku ūdenī praktiski nav. Es ielīdu, bet baigi silts nebija.
    -Atceļā iegājām picērijā. Šeit vietējie attaisnoja uz sevi liktās cerības par māku izcept lielisku picu! Pēc saēšanās lēnā virzamies nodot ričukus un pa lielam jātaisās atpakaļ uz Veronas pusi.

• Day 4

Verona

May 3, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

-Šodien paredzēta pilna diena Veronas ielās.
    -Pirmais objekts uzreiz galvenais - Veronas arēna - mazais Kolizejs. Ieejas maksa - 10€. Vispār jāatzīst, ka ņemot vērā ieejas maksu bija diezgan liela vilšanās. Vēsturiskie dolomīta pakāpieni un soliņi apklāti ar kaut kādiem lētiem metāla beņķiem. Šeit notiek izrādes tāpēc skatuve pa vidu ir piedodama. Nofočējot arēnu tā, lai liekais netiek ietverts bildes sanāk smukas, bet objekta rezumē: tos 10€ labāk iztērēt pusdienās vai vīna glāzē turpat blakus Brā laukumā un paskatīties uz vēsturi no ārpuses baudot ko garšīgu.
    -Tagad sāka arī līt lietus tāpēc ietērpjamies savās plēvēs. Mamma ar Madaru sāk itāļu kurpju medības (jau braucot šurp abas bija nolēmušas, ka vēlas iegādāties sev suvenīru - itāļu kurpes). Pagaidām neveiksmīgi. Vecpilsētas tirdziņā abas tiek pie ādas somām. Ar tēti apēdam uz ielas ceptu sendviču. It kā primitīvs gaļas klucis ar sīpoliem baltmaizē, bet bija sasodīti garšīgi. Veronas cenas - 8€ gab.
    -Aizejam arī uz muļķīgo Romeo un Džuljetas balkoniņu, bet tik pat ātri arī pazūdam. Atzīmējušies esam. Jau 100m no pagalma visa iela pārpildīta ar cilvēkiem, kas tik izmisīgi vēlas slavenā stāsta pagalmā nobildēties un citi arī maksā par to, lai uzkāptu uz paša balkoniņa. Mani šī izklaide ne pa visam nevilināja. Lēni virzoties uz mājpusi ieejam uz cafe kādā vietējā kafejnīciņā. Sagadījās tāda ļoti autentiska vieta. Bulciņas garšīgas un kafija stipra. Bija arī salīdzinoši lēti. Tante bija atjautīgi izdomājusi pie griestiem pieliekot spoguli, lai redzētu uz kuru bulciņu aiz letes mēs rādām ar pirkstu. Tas no sērijas - Work smart, not hard.
    -Šodien ejam laicīgāk uz mājām. Sakrājies nedaudz nogurums. Vakariņas paši pagatavosim mājās.

• Day 5

Verona - Venēcija

May 4, 2019 in Italy ⋅ 🌧 15 °C

-Ja neskaita mūsu starpgadījumu ar biļeti no Bergamo uz Milānu, tad vispär Itālijā vilcienu satiksme ļoti ērta un arī cenas pieņemamas. Diezgan ātri, ērti un pa 9,25€ no katra esam transportēti uz Venēciju. Kā jau tas ir ierasts vilcienu stacijas pilsētās ir ļoti tuvu centram. Venēcija nav izņēmums un izkāpjam praktiski pie Grand canal.
    -Laiks šodien vēl draņķīgāks nekā vakar. Diezgan stipri līst. Sākumā jātiek līdz naktsmājām, lai var nokārtot lietas un doties šaurajās ieliņās.
    -Izdevās atrast diezgan foršus apartamentus. Jumta dzīvoklis ar terasi uz kaimiņu mājas jumta un skatu pāri daudziem sarkanajiem Venēcijas apbūves jumtiņiem. Īpašnieks ļoti izteiksmīgi teica, ka kaimiņu mājā esot BIG BLACK CAT kas regulāri nākot apciemot, bet to mums tā arī neizdevās satikt. 2 naktis šajā dzīvoklī izmaksāja 255eur, bet esam rokas stiepiena attālumā no Piazza San Marco.
    -Lietus pagaidām tikai pieņemas spēkā, bet tāpat ielās diezgan daudz cilvēku. Staigājam zig-zagā pa ieliņām, tomēr maršruts ir relatīvi strukturizēts. Tiesa bez GPS te gan labāk nerādīties, jo orientēties ar norādēm uz ēku sienām ir pasmagi un tā kā redzēt var tikai līdz nākamās ielas stūrim nevar arī nevienu torni pieņemt par orientieri. Jāsaka gan, ka maldīšanās pa Venēcijas šaurajām ieliņām ir daļa no pilsētas šarma.
    - Kā jau minēju dzīvojam ļoti tuvu Svētā Marka laukumam tāpēc tas arī ir pirmais pieturpunkts. Ar Madaru divatā uzbraucām augšā tornī Campanile di San Marco, kas izmaksā 8eur no cilvēka. Tur gan bija sasodīti auksts vējš. Ilgi tur uzkavēties grūti, bet skati iespaidīgi par spīti nelabvēlīgajiem laikapstākļiem. Ātri safočējamies un laižamies lejā, kur jāsasildās ar siltu kafiju vai tēju.
    - Satikām uz ielas kādu opīti, kurš 100% bija vietējais venēcietis un izskatījās, ka viņš ienīst tūristus. Lēnā garā dodas savās gaitās un visu laiku kaut ko bubina tūristu virzienā. Laikam jau var saprast. Ja tepat kaut kur dzīvo un katru dienu šīs cilvēku masas gāžas garām gar taviem logiem, varētu krist uz nerviem. Būtu interesanti viņam pasekot, bet mums savs maršruts ejams.
    -Tālāk vairāk ejam uz Rialto tiltu, lai tiktu pāri Lielajam kanālam. Jāaiziet vēl līdz Punta della Dogana, jeb Venēcijas spicajam punktam pilsētas dienvidos. Ar to obligātā šodienas programma ir izsmelta.
    -Paralēli dienas notikumiem tiek risināts mammas un Madaras Veronā nepabeigtais, kurpju jautājums. Pagaidām vēl aizvien nesekmīgi.
    -Iedzeram padārgu kafiju it kā pie Lielā kanāla, bet tas bija šķērsielā tāpēc vienīgais, kas tur bija liels bija cipars ēdienkartē un rēķinā. Kanālu redzēt tāpat nevarēja.
    - Pa ceļam mājās atrodam pārtikas veikalu, kurā iepirkām barības vienības vakariņām. Paveicās, ka uz brīdi nelija tāpēc paēdam uz savas terases.

• Day 6

Venēcija

May 5, 2019 in Italy ⋅ 🌧 9 °C

-Otrajā dienā plānots šiverēt šurpu turpu pa ieliņām, bet vēl aizvien draņķīgie laika apstākļi ieviesa savas korekcijas. Izgājām ielās, bet reāli gāž lietus. Madarai jānopērk vismaz kaut kāds lietusmētelis. Pa 4€ lētāko draņķi nopirka, no kura ir tikai psiholoģiska rakstura uzlabojumi.
    -Pēc aptuveni stundas esam pilnīgi un galīgi slapji. Ieejam kafejnīcā uz brokastīm. Tās gan bija labas. Pa 8€ kapučīno, ola, pankūka, jogurts un divi grauzdiņi. Pa to laiku arī drēbes nedaudz apžuva. Kājas gan aizvien totāli slapjas. Laikam jāiet mājās izžūt. Šitā nebūs aršana.
    -Pēc restartēšanās mājās koridorī atrodam divus pārus gumijzābakus. Izlemjam tos aizņemties. Tētis ar mērnieka rūdījumu turpina iet ar botām, mamma vakar nopirktajās gumijīgajās kurpēs, kas vismaz nedaudz aiztur mitrumu.
    -Par spīti lietum un ne pārāk siltajam laikam tētis nopirka chocolato gelato. Šodien drošivien saldējuma tirgonim nav liels noiets, tāpēc tiek ielikta extra liela porcija.
    - Bez ļoti konkrēta maršruta staigājām pa ieliņām. Šodien gan manāmi mazāk cilvēku ielās. Izejam vēlreiz cauri Marka laukumam, pāri Rialto tiltam. Visus objektus tagad varam apskatīt krietni brīvākos, bet slapjākos apstākļos.
    -Mājās paēdam vakariņas. Vēl ir salīdzinoši agrs, tāpēc ar Madaru divatā vēl izmetīsim kādu līkumu. Laiks turpina būt nepielūdzami draņķīgs, bet tam ir arī savs bonusiņš - Marka laukumā esam vienīgie! Šaubos vai bieži var tādas bildes uzņemt, kad uz laukuma esam tikai mēs.
    -Pēc Garmina datiem divu dienu laikā pa Venēcijas ieliņām esam nostaigājuši nedaudz vairāk par maratonu. Jāatzīst gan ka GPS signāls nedaudz "trakoja" starp ēkām šaurajās ieliņās, bet ap 40km jebkurā gadījumā nogājām.

• Day 7

Venēcija -Giardini Della Biennale

May 6, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

-Pēdējā dienā laikapstākļi beidzot saņēmušies un mūs palutina ar saulīti. Visu nakti gan turpināja stipri līt, bet no rīta ir silts un saulains. Dienas pirmajā pusē ir laiks vēl pastaigāt. Dodamies uz austrumu Venēciju - rajons, kur tūristu praktiski vairs nav. Pilnīgi cita Venēcija. Pensīši dodas savās ikdienas gaitās. Starp ieliņām novilktas virves, kur žāvējas veļa. Šis ir acīmredzami rajons, kur dzīvo vietējie. Nevis viena, otrai blakus tūristu naktsmājas.
    -Nesteidzīgi pasēdējām kafejnīcā un apēdām kruasānus. Šeit izskatās, ka cilvēki pat iet uz darbu. Patīkama pārmaiņa no japāņu pensionāru bariem, kas taisa selfijus uz visiem stūriem. Neizliekos protams par svēto. Mēs arī bildējamies, bet ne 10 bildes pie vienas statujas! :)
    -Uz lidostu dosimies ar ūdens busu. Nopirkām biļetes tur pat pieturas automātā. Mūsu pietura - Arsenale. 15€ gab. Pa tiešo no Venēcijas vecpilsētas pa ūdeni iebraucam Marco Polo lidostas terminālā. Stilīgi! Prom braucot apbraucam to pilsētas pusi, uz kuru šoreiz neizdevās aiziet.

• Day 7

Venēcija - Marko Polo lidosta

May 6, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

-Kādas divas stundas pirms lidmašīnas esam lidostā. Vēl ir laiks apēst pēdējās līdzi paņemtās maizes. Somā bija palicis vēl arī viens alus. Ar tiem droši vien nelaidīs cauri drošības kontrolei, tāpēc arī tas ir jārealizē.
    -Lidosta interesanta. Pat neskaitot faktu, ka tā atrodas purvā un terminālā var iebraukt ar laivu. Iekšā palmas un daudz citi zaļumi.
    -Cilvēku neizskatās baigi daudz, tāpēc visām pārbaudēm vajadzētu tikt ātri cauri.