Zomer 2022

July - August 2022
A 40-day adventure by Angela Read more

August 18, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 20 °C

Goedemorgen!
    Vanochtend besluit ik om uit te slapen.

Na mij klaar gemaakt te hebben stuur ik Anja een berichtje om af te spreken.
    We gaan samen brunchen!

Tijdens de brunch besluiten we vandaag een rustige dag te hebben.

We besluiten eerst naar het treinstation te gaan voor een treinticket voor Anja.
    Hier kom ik er achter dat er morgenochtend geen treinen rijden waardoor ik mijn vlucht niet zal halen.
    Dat betekent dus stress!
    Na een geruststellend telefoon gesprek met papa koop ik een busticket. Niets aan de hand dus!

Anja wilt graag naar het shopping center en ik ga mee.
    Hier lopen we Steph en Dahlia tegen het lijf en drinken samen een kopje koffie.
    Steph en Dahlia gaan naar het Cardow castle en nodigen ons uit, wij gaan natuurlijk mee.

Er gaat geen openbaar vervoer naar het kasteel dus wij nemen de taxi.
    De taxi chauffeur is een bijzondere man.
    Er gaat geen zin voorbij zonder scheldwoord en hij schijnt er van te genieten om vrouwen belachelijk te maken. Erg bijzonder.
    Als kers op de tijd rijdt veelte hard. Op een 80km weg rijdt hij 130 km/u
    Bij aankomst zegt hij dan ook “Het verbaast mij ook dat goed ging”

Heelhuids aangekomen gaan wij het kasteel in, dit was mooi, maar niet erg bijzonder.
    We bezoeken de tuinen van het kasteel en wandelen door het omliggende bos!

Vervolgens nemen wij een ontspannende taxi terug naar Inverness.
    Hier gaan we gezamenlijk Italiaans eten! Ondanks dat het eten echt een 5/10 is hebben wij het erg gezellig!

We nemen afscheid van elkaar en we gaan om 22:00 terug naar het hostel.
    Hier pak ik mijn backpack in voor mijn reis terug naar huis mogen!

August 17, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 18 °C

Goedemorgen!

Vanochtend gaat de wekker vroeg. Om 07:45 ben ik bij het station voor mijn tour.
    De tour duurt 12 uur en gaat onder andere naar Loch ness en Isle of Skye!

Wanneer ik de bus in stap is er alleen nog plek achter in. Even later komen er vier oudere amerikanen naast mij zitten.
    Zij beginnen direct over alle kleine dingetjes te klagen :(

Onze eerste stop is 30 minuten rijden. Onderweg hier naartoe genieten we van de prachtige omgeving.

De eerste stop is bij schotse hooglanders. Als je het mij vraagt het hoogtepunt van de dag!
    We mochten de koeien wortels geven en konden ze aaien!

Vervolgens stoppen we bij een kasteel ruïne en een uitzicht punt! Dit was erg mooi.

De volgende stop was het Eilean Donan castle. Deze stop duurde een uur, en er was de mogelijkheid om het kasteel binnen te gaan.
    Dit kostte £20 (€24) dus kies ik er voor om niet naar binnen te gaan.
    In plaats daarvan haal ik een kopje koffie en geniet ik van de omgeving.

Tijdens het rijden verteld de guide over de geschiedenis en omgeving. De guide is erg slecht te verstaan en ik moet er veel moeite in steken om te horen wat hij zegt.
    Daarnaast is de guide niet enthousiast en komt zelfs verveeld over.
    Door de combinatie hiervan haken mijn gedachten voor een groot deel van de tour al snel af.
    (Erg jammer, als in hoor van de meiden hoe hun tour was is dat toch erg anders. Zij hadden een tour guide in een kilt en op blote voeten welke in al zijn enthousiasme de tour gaf.)

Na een aantal stops bij uitkijk punten komen we in portree aan! Een klein vissersdorpje
    Hier haal ik fish and chips (dat moet je wel een keertje gedaan hebben aan het water!) en zit ik een poosje aan het water van de omgeving te genieten.
    Verder wandel ik de rest van de tijd door het kleine dorp.

Als volgende staat de Isle of Skye op het progamma!
    Hier kijk ik mijn ogen uit! De omgeving is hier prachtig.
    We stoppen meermaals bij uitkijk punten.

Rondt 17:00 verteld de tour guide dat we aan onze weg terug gaan beginnen.
    Precies op dit moment begint het te regenen, we hebben dus erg geluk gehad de gehele dag.

De terug weg duurt 3 uur en ondanks het prachtige uitzicht duurt dit wel lang. Intussen doet iedereen in de bus een dutje

Om 20:00 komen we terug in Inverness.
    Ik ga naar mijn hostel en maak bij direct klaar voor de nacht.

Het was een lange, maar erg mooie 12 uur!

August 16, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 12 °C

Goedemorgen!

Vandaag staat de reis naar Inverness op het progamma! De reis duurt 3,5 uur, maar door de “vele regenval” (welke ik duidelijk niet heb gezien) moet de trein helaas langzamer rijden.
    Hierdoor duurt mijn tripje 5 uur.

Aangekomen in het hostel ontmoet ik direct mijn kamergenoten. Met Anja (uit Noorwegen) ga ik direct op pad.
    Het is momenteel alweer 17:00 en we lopen wat door het dorp rondt om de plek te leren kennen.

Anja heeft tijdens haar tour gister twee meiden uit Australië leren kennen (Steph en Dahlia) waarmee zij afgesproken om vanavond uiteten te gaan. Ze nodigt mij uit en ik zeg hier geen nee tegen.

De avond was erg gezellig, en we kletsen een hoop.
    De serveersters komen om en om bij ons zitten en staan om met ons mee te kletsen.

Om 10:00 gaan we terug naar het hostel aangezien iedereen morgenochtend om 08:00 een tour op de planning heeft staan!

Glasgow

August 15, 2022 in Scotland ⋅ 🌧 19 °C

Goedemorgen!
    Vandaag staat de reis naar Glasgow op het progamma

Vandaag is de enige dat ik in Glasgow ben.
    Ik kom om 14:30 aan in mijn hostel aan en ga direct de stad in.

Als eerst ga ik naar de kathedraal van Glasgow met daarbij de necropolis. Hier loop ik een poosje rondt.

Doordat ik pas om 16:00 hier weg loop staan veel bezienswaardigheden op het punt om dicht te gaan.
    Hierom besluit ik om opnieuw door de stad lopen en zoveel mogelijk van de stad te zien.

Glasgow spreekt mij niet zo aan.
    Het enige wat mij erg aanspreekt aan deze plek is de street art. Deze is erg mooi.

Om 18:30 besluit ik naar mijn hostel te gaan.
    Het is namelijk was dag, en dit neemt altijd aardig wat tijd in beslag.

Al mijn andere kamer genoten zijn op dit moment ook op de kamer, dus samen kletsen wij de rest van de avond.

Om 23;00 ga ik naar bed.

August 14, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 22 °C

Goedemorgen!
    Vandaag is dag 5 in Edinburgh.

Dag 5?
    Ik heb gister avond mijn verblijf hier met een dag verlengd.
    Dit met onder andere de reden dat 2 dagen in Glasgow te lang schijnt te zijn.

Keely en ik beginnen de dag met een ontbijtje in een cafeetje.
    We nemen beide een schots breakfast, wat eindelijk erg op een English breakfast lijkt.
    Ik ben geen fan van bonen en worst als ontbijt, maar je moet het toch een keer geprobeerd hebben.

Helaas heb ik vandaag erg weinig foto’s gemaakt.

Na het ontbijt gaan we naar het chirurgisch museum, dit leek in het begin erg op het anatomisch exhibitie welke ik eerder deze week heb gezien.
    Later in het museum waren er organen op sterk water. Hier kon je zien hoe verschillende ziektebeelden en aandoeningen er in het lichaam uit zagen. Erg interessant!

Vervolgens gaan we naar het National museum of Schotland. Jose sluit zich op dit moment gezellig bij ons aan!
    Ben ik hier al drie keer eerder geweest? Jup.
    Maar ondanks dat is alles wat we hier vandaag zien nieuw voor mij.

We lopen nog wat door de stad en tegen deze tijd is het alweer 18:30.

Ik besluit dat ik vandaag geen zin heb om uit te gaan dus besluit ik mijn tas in te pakken voor morgen, klets ik de rest van de avond met kamergenoot en kijk ik een serie.

August 13, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag is dag 4 in Edinburgh

Vandaag besluit in een lui dagje te hebben.
    Het zal vandaag waarschijnlijk de laatste dag met mooi weer zijn voor mijn vakantie, dus ik besluit het er van te nemen.

Ik koop ontbijt en ga in een parkje recht naast Arthurs seat zitten. Hier chill en lees ik vrijwel de gehele ochtend een begin middag.
    Het is heerlijk weer, dus dit is zeker geen straf.

Vervolgens besluit ik om wat te gaan shoppen, hier koop ik niets (ik vind dat ik het erg goed doe met geen kleding kopen!), maat het is wel heerlijk om even in stilte kleding winkels door te struinen en kleding te passen.

Ik drink nog een “medium” cappuccino voordat ik naar het hostel ga om een dutje te doen.
    Van het dutje komt helaas niets.

Op mijn kamer ontmoet ik Keely en zij nodigt mij om vanavond drankjes te doen. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen.
    Samen met Keely (uit Australië) en Jose (uit chili) lopen we door de stad om wat te drinken.

Layer op de avond gaan we nog naar een cabaret show, welke erg grappig was.

We drinken nog wat in een ondergrondse bar. Dit was erg bijzonder. Er wordt opnieuw beweert dat dit een van de meest haunted bars in europa is.

Om 01:00 gaan we eindelijk avond eten, en natuurlijk staat er döner op het progamma. We drinken nog wat en besluiten om 03:00 terug te keren naar het hostel.

August 12, 2022 in Scotland ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag is dag 3 in Edinburgh

Vandaag begin in mijn dag in een museum.
    Ik ga opnieuw naar het National museum of Scotland. Ditmaal om een betaalde exhibitie te zien over anatomie. Het gaat hier voornamelijk om de geschiedenis van anatomie en chirurgie
    Foto’s waren hier helaas verboden.

Na wat door de stad rind gelopen te hebben ga ik naar armchair books. Een oude tweedehands boekwinkel. Ziet het er niet schattig uit?

Na hier een poosje rondgesnuffeld te hebben ga ik richting circus lane, een bekend straatje hier wat absoluut schattig is, vervolgens ga loop ik door een parkje naar dean village. Een super schattige dorp.
    Hier verdwaal ik wat rondt en zie ik de omgeving.

Daarna ga ik weer terug richting het centrum. Hier zie ik Hilda en Angelique weer, we volgen samen een ghosttour. De tour guide deed bet erg leuk en we hebben ons erg vermaakt.

Na de tour besluiten we om naar een show te gaan. Vanavond gaan we naar een dragshow. Deze was erg komisch.
    Je hoeft hier alleen absoluut niet verlegen te zijn om naakt.

Na de show doen we nog een paar drankjes en kletsen we samen wat.
    Om 01:30 keer ik terug naar het hostel.

August 11, 2022 in Scotland ⋅ ☀️ 27 °C

Goedemorgen Edinburgh!
    Vandaag is dat twee in Edinburgh

Ik begin mijn dag met een walking tour. Als je het mij vraagt de beste manier om de stad snel te leren kennen.
    De tourguide was erg grappig, en we hebben een leerzame tour gehad.
    Wat blijkt; de begraafplaats naast mijn hostel is de meest haunted begraafplaats. Hier zijn tussen de 100.000 tot 250.000 mensen begraven (en een hond :p )

Tijdens de walking tour ontmoet ik Hilda en Angelique (uit Nederland)
    Zij vragen of ik al plannen voor de rest van de dag heb, en of ik het leuk zou vinden om met hun op te trekken.
    Dit doe ik dan ook.

Na de tour lopen we door naar Calton hill. Hier is heb je een prachtig uitzicht over de stad.
    Opnieuw, de foto’s doen het helaas geen eer.

Na hier een poosje rond gelopen te hebben besluiten we Arthurs seat te beklimmen, google zegt dat dit 45 minuten zal duren. Tijdens onze weg naar boven vragen we voorbij gangers hoelang deze wandeling duurt.
    Wat blijkt, het is een stijle wandeling van twee uur naar boven en twee uur terug.

We besluiten snel terug te keren aangezien we over 2 uur een show gepland hebben staan.

Vervolgens gaan we naar het National museum of Scotland. Hier lopen we de komende 50 minuten, tot sluitingstijd rond.

We kijken buiten nog naar een straatact, en gaan vervolgens naar onze show.
    We gaan naar de kleine zeemeermin met een twist. Dit was erg grappig.

We halen vervolgens avondeten, en ik keer om 21:30 terug naar mijn hostel

August 10, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 26 °C

Goedemorgen!

Vandaag staat de reis naar Edinburgh op de planning.
    Een reis waar ik ongeveer 4 uur over zal doen.

Edinburgh is een plaats waar ik het meest aantal dagen van mijn vakantie zal verblijven.
    Ik ben dan ook erg enthousiast voor deze stop.

Uit het station kom ik direct op een lange trap aan richting mijn hostel. Na 4 uur stilzitten kan wat lichaamsbeweging geen kwaad!

Onderweg naar mijn hostel wordt ik overrompeld door mensen welke flyers uitdelen. Daarnaast is het erg druk in de stad.
    Wat blijkt, ik Edinburgh vindt zich jaarlijks een van de grooste festivals plaats. Wist ik veel?!

Aangekomen in mijn hostel leg ik mijn tas op de kamer en ga ik de stad in.

Vanmiddag loop ik voornamelijk puur doelloos door de stad. Mijn ogen uitkijkend. Edinburgh is een prachtige stad.
    Tussendoor stop ik nog een stuk of twintig keer om te gluren wat een straatartiest nu weer aan het opvoeren is.

Vanavond haal ik fish and chips af. (Ik mis groente!!)
    Deze zijn helaas niet te eten en na vier happen gegeten te hebben geef ik het eten weg aan een dakloze. Hier wilde meneer vreemd genoeg voor betalen haha

Iets wat mij opvalt is dat er in de UK overal veel dakloze zijn.

Na gegeten te hebben ga ik naar een begraafplaats. Deze zit direct naast mijn hostel.
    Iets vreemds, mensen gebruiken deze begraafplaats als park.
    Bizar als je het mij vraagt.

Om 20:00 ga ik terug naar het hostel om mij vervolgens klaar te maken voor de nacht

Kendal

August 9, 2022 in England ⋅ ☀️ 23 °C

Goedemorgen Kendal!

Het doel van mijn trip naar kendal was in intentie om Lake District in te gaan.
    Nu ben ik er helaas achter gekomen dat het lastig is om dit door middal van het openbaar vervoer te doen.

Vandaag besluit ik dan ook om in en rondom Kendal rondt te lopen aangezien ik hier toch maar een volledige dag heb.

Zo gezegd zo gedaan dan ook.
    Ik heb vandaag voornamelijk rond gelopen in het dorp.
    Zo kwam ik tijdens mijn wandeling een berg op een ruïne kasteel tegen met prachtig uitzicht.
    (Foto’s doen dit soort plaatsen helaas nooit eer)

Later op de middag besloot ik voor het eerst echt engels te lunchen. Wat u ziet; gepureerde doperwten (waarom?!), een soort hartige taart met rundvlees (dit was men), frietjes en jus.
    Al met al best om voor £8

Om 17:00 ga ik weer terug naar het hostel. Hier eet ik een van de meest ranzige pizza’s welke er bestaat.

Verder doe ik vanavond niet erg veel. Ik ben een geruime tijd bezig met het achterstallige werk van de FindPenguins en lees een boek.

Morgen ga ik naar Edinburgh!