Cambodia
Kampong Cham

Here you’ll find travel reports about Kampong Cham. Discover travel destinations in Cambodia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

16.-18.11.2016 - Kampong Cham

November 17, 2016 in Cambodia

En Ort ohnii gross touristische Infrastruktur, genau das woni na ha welle gseh bevorii zum Land usreise - Iiladig ane kambodschanischii Hochzyt -Fäschte ufne anderii Art😄🙈 - und wiidr unterwegs mitm Roller, de beschti Weg zum is wahre Kambodscha iztauche..

Kampong Cham, Kambodscha

January 8, 2017 in Cambodia

Unser zweiter Stopp führte uns nach Kampong Cham, einer Stadt mit Dorfflair. Die Leute sind hier sehr entspannt und leben einfach gemütlich vor sich hin...am ersten Abend hat uns ein heftiger Sturm überrascht und wir haben den Abend auf dem Balkon verbracht. Am zweiten Tag hat uns Mr. Chay mit seinem Tuktuk durch die Stadt kutschiert...es ging zu einem Tempel aus dem 10. Jahrhundert, zum Man and Woman Mountain und danach noch zur längsten bambusbrücke! Das geile daran ist, dass die Brücke jedes Jahr von der Flut weggespült und wieder neu aufgebaut wird...täglich grüßt das Murmeltier!Read more

Prasat Preah Vihear naar Kampong Cham

January 27, 2017 in Cambodia

Wanneer je reist, zijn er drie dingen waarmee je rekening houdt in verband met vervoer: is it fast, cheap or comfortable? Jammer genoeg voldoet je vervoer meestal slechts aan twee van de drie. Ben je er snel en comfortabel, dan is het vast niet goedkoop. Is het is het comfortabel en goedkoop, dan is het niet snel. Zoek je iets snel en goedkoop, dan kan je geen comfort verwachten.

Van Prasat Preah Vihear namen we een privé taxi naar Preah Vihear. Dit was de eerste keer dat we in een echte auto zaten sinds twee maanden (comfortabel en snel, aka niet goedkoop). Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan in Preah Vihear.

Daar namen we een local transport busje naar Kampong Thom (snel en goedkoop, niet echt comfortabel). We zaten in een busje waar maximum een vijftiental personen in konden, we zaten er uiteindelijk met minstens twintig man in. Twee uurtjes lekker knus en gezellig dicht bij elkaar.

In Kampong Thom moesten we overstappen naar een andere local bus. Onze eerste taak was de mensen hier ervan overtuigen dat wij echt geen veertig dollar aan een taxi gaan geven. Gewoon "no money!" blijven zeggen en voet bij stuk houden, na een tijdje houden ze toch een local minibus tegen met de simpele vraag die geroepen wordt "kampong cham?". Hop, binnen de vijf minuten zaten we op een ander busje en twee en half uur later waren we op onze eindbestemming.

(Foto' van een busstop, de markt in Sra'aem en gezelligheid in de bus.)

Kampong Cham (Cambodja)

January 28, 2017 in Cambodia

Kampong Cham, vroeger de derde grootste stad van Cambodja, is een erg rustige, relaxte plek. Zoals in de rest van dit land, straalt deze stad ontspannen uit. Beetje fietsen, kokosnootje drinken, terrasje doen, het komt hier neer op dik chillen. En dat is dan ook wat wij hebben gedaan.

In de voormiddag heeft Jona wat gewerkt voor Cyclant, dus ging ik even op m'n eentje op stap. Het was Chinees Nieuwjaar, dus er was veel lawaai in dit anders slaperig stadje. Op het geluid van luide trommels, dansten de draken van huis tot huis om het gezin te zegenen voor het nieuwe jaar.

In de namiddag fietsten we over de befaamde langste bamboe brug (ter wereld?). Elk jaar wordt deze brug weggespoeld tijdens het regenseizoen, en elk jaar wordt ze terug opgebouwd. Deze bamboe constructie is erg stevig, er rijden auto's, trucks, fietsen en brommers over. We stonden op de terugweg zelfs in de file omdat de eerste auto in de rij in panne was gevallen (erg handig op een enkel richting brug).

's Avonds deden we een terrasje en aten we fried rice (of zoals ze het hier zeggen "fraai raai") op de markt.

Es regnet, es regnet ...

September 12, 2016 in Cambodia

Kampong Cham war unser erster Stop, der am Mekong liegt. Da die Hauptattraktion der Stadt, eine Bambusbrücke zur Insel Koh Pean, aufgrund der Regenzeit gerade abgebaut war, nahmen wir die Auto-/ Moped-/ Pferde-/ Personenfähre zur Insel. Das war ein Erlebnis für sich. xD Auf der Insel konnten wir leider nur eine kurze Runde drehen, weil uns bald heftiger Regen überraschte.

Wat Nokor

January 14, 2017 in Cambodia

Das zweite Ziel, Wat Nokor, ist da schon lohnenswerter. Der Tempel stammt aus dem 11. Jhd. und wird heute noch genutzt. Leider ist es aufgrund des Regens und des schlechten Zeitmanagements schon fast dunkel, in Kambodscha geht die Sonne schnell unter.

This world belongs to kids

June 4, 2016 in Cambodia

(And food. And smiles). I just realised that in each country I've been there is something magical about the kids. Their genuine interest in you, their shy approach, quick attachment, naturalness, and pure happiness not hidden under this stupid sell-buy business. They might be poor in India, naughty in Philippines, beautiful in Vietnam, suspicious in Thailand, curious in Cambodia, but they all have something in common - in each country I've been they somehow became an important part of my story. And today I had a chance to be an english Teacher. 7min of excitement, 7min of trying to explain the lesson, 7min of panicking that they don't listen to me, 7min of understanding that I'm talking to myself, 7min of getting the class in order and 3 seconds of shouting for their real teacher to come back. It was a short but interesting day I should say..:)Read more

Kompong Cham, Cambodia

November 11, 2006 in Cambodia

After a long .. long (12 hrs) bumpy ride from Pakse we are in Kompong Cham. Four buses and one ferry later ... and probably our worst roads to date. This is the cambodian boder with laos ... walk up to one hut to get stamped out .... then walk 200m to this checkpoint to get your visa , a little scary

Koh Paen

March 1, 2016 in Cambodia

Hab mich mit Kambotscha wieder versöhnt

Kampong Cham, ក្រុងកំពង់ចាម, Кампонгтям