Pimentão

Viajantes neste local
    • Dia 8

Cerro Mulas Muertas

26 de janeiro de 2023, Pimentão ⋅ ☀️ 6 °C

Sempre permanendo al Campo 3° la mattina siamo partiti a piedi per fare nuovamente aclimatamento in quota che ci permetterà poi di avanzare al campo successivo.
      La metà è la cima o antecima del Cerro Mulas Muertes 5897mtLeia mais

• Dia 87

Copipo

3 de novembro de 2022, Pimentão ⋅ ☀️ 26 °C

Nach einer langen Weile in Valparaiso sind wir nun mit dem Bus über Nacht ein ganzes Stückchen weiter in den Norden gereist. Copiapo heisst die Stadt, die von Touristen normalerweise höchstens als Durchgangsort genutzt wird. Die meisten wollen direkt nach San Pedro de Atacama. Bis dahin wäre es von Valparaiso aber eine ziemlich lange Strecke. Und so haben auch wir uns dazu entschieden, zwei Nächte in Copiapo zu verbringen. Die Stadt selber ist aber eine typische südamerikanische Kleinstadt. Nichts spezielles und schon gar nichts schönes. Abgesehen von den vielen blühenden Bäumen und der schönen Aussicht in die Berge. Doch nach zwei Tagen in der Stadt herumstreifen und etwas Zeit vertrödeln, sollte eines der eindrücklichsten Erlebnisse meines Lebens auf uns warten.Leia mais

• Dia 83

Jahreswechsel 2018/2019

31 de dezembro de 2018, Pimentão ⋅ ⛅ 21 °C

Die Silvesternacht verbringen wir in Caldera. Als es in Deutschland auf den Jahreswechsel zugeht, sind wir in Gedanken bei unseren Liebsten daheim. Bei uns ist es wegen der Zeitverschiebung zu diesem Zeitpunkt erst 20 Uhr. Von Caldera erhoffen wir uns etwas Feierstimmung und sind positiv überrascht, denn das kleine Städtchen lässt es ordentlich krachen. Ein Feuerwerk erhellt für 15 Minuten den Himmel über dem Stadtstrand in den schillerndsten Farben. Von einer großen Bühne aus werden die Feiernden mit Livemusik und Moderation beschallt. Auf dem Strand wird getanzt und das beeindruckende Feuerwerk bestaunt. Wir fühlen uns bei den Chilenen richtig wohl und stoßen um 0 Uhr auf das neue Jahr 2019 an. Hier ein kurzes Video: https://youtu.be/HqOc04J7P64

Für uns wird es ein Reisejahr durch Mittel- und Nordamerika und wir sind gespannt und voller Vorfreude auf das, was vor uns liegt.

• Dia 9

Tappa Penitentes

27 de janeiro de 2023, Pimentão ⋅ ☀️ -3 °C

Il giorno seguente smontiamo il campo e ci dirigiamo verso la valle che porta verso l'Ojos per strade sterrate e con qualche difficoltà tecnica da 4x4 tratti di sabbia morbida e rocce lungo il percorso.
      Facciamo una tappa intermedia obbligata a metà percorso in particolare sui nevai trasformati dal vento e dalla sabbia (i penitentes)
      Delle vere e proprie sculture fatte dalla natura, in particolare si trovano nei canali o gole dove il vento insieme alla sabbia ha più forza per modellare la neve.
      Queste sculture scompaiono man mano che la stagione estiva avanza per poi ricrearsi con le nuove nevicate invernali.

• Dia 100–102

Huasco

8 de fevereiro, Pimentão ⋅ ⛅ 22 °C

Im Städtchen Hausco machen wir einen Zwischenstopp am anderen Ende des Tals, wo der Río Huasco ins Meer fliesst. Hier wird die Gelegenheit genutzt um sich wieder mal im Meer abzukühlen.

Wir befinden uns immer noch im nicht-touristischen Gebiet. Das merkt man, wenn die Leute fragen was wir denn hier genau machen😂

Dennoch geniessen wir die Ruhe am Meer, die frischen Oliven und den Geisskäse, welches hier die Spezialitäten sind.

Zum Abschluss gibt es ein wirklich spannendes und liebevolles Olivenöl-Tasting😃

• Dia 278

Piramide de sal

28 de fevereiro, Pimentão ⋅ ☁️ 22 °C

Google maps meint, hier befindet sich eine Salzpyramide.☝️🧐
      Okay, da fahren wir hin.
      Was wir in Wirklichkeit bestaunen dürfen, ist ein Tal mit etlichen Salzpyramiden.😲

Als Aushängeschild dient scheinbar die größte Pyramide, sie ist auch extra abgegrenzt. Aber nimmt man sich etwas Zeit, so tut sich ein Tal voller verschiedener Salzpyramiden auf!🤗
      ...und niemand da, außer uns!🤭

• Dia 100

J100

17 de fevereiro, Pimentão ⋅ ☀️ 30 °C

Après avoir bien trainé jusqu'à l'heure maximale du check out à l'hostal et fait quelques provisions pour le voyage, je prends un premier bus à 12h à Vicuña pour La serena. Et après une heure de route et 1h30 d'attente à la gare, je monte dans mon bus direction Iquique, plus de 1000km plus haut avec une arrivée prévue demain matin. Les paysages désertiques commencent à se montrer et c'est assez fascinant. Tout comme la ville de Copiapo qui semble posée là au milieu de rien en plein désert. Le bus étant bondé il me faut un peu de temps pour m'endormir.Leia mais

• Dia 98

25h de bus pour Santiago

29 de dezembro de 2022, Pimentão

Par Bernard

Départ 8h45 vers Santiago pour 25 heures de bus. Comme hier, négociation pour mettre les vélos dans la soute. Il faut ferrailler dur car les chauffeurs sont peu complaisants et argumentent qu'il y a déjà trop de valises. Après une âpre négociation et … moyennant une « propina » aux chauffeurs, les vélos finissent par trouver une place. Au cours de cette journée en bus, nous continuons à alterner entre la côte agitée du Pacifique et le désert aride de l'intérieur. Nous ne trouverons un peu de végétation qu'à l'arrivée à Santiago. Nous occupons notre temps entre regard sur le paysage, films projetés et observation de la vie des familles et des enfants dans le car.Leia mais

• Dia 60

Pan de Azúcar

9 de fevereiro de 2019, Pimentão ⋅ ☁️ 23 °C

Chañaral is een klein dorpje 6 uur ten noorden van La Serena. Onderweg stoppen we even in Villanar waar iedereen van de bus moet omdat de chauffeur gaat tanken. Net voor het afstappen vraagt de assistent mijn hulp om deze boodschap in het Engels te vertalen voor een Brits koppel op de bus dat geen Spaans spreekt.

Tijdens de stop kopen we een completo (een voor mij en een voor de straathonden) en raken we wat aan de praat met het Britse koppel. We vertellen over de rugzak en het paspoort van Vé die gestolen zijn. De man vertelt dat hij zijn paspoort ook ooit verloor in Ecuador. Op een zatte avond viel hij uit een taxi en wellicht is het toen gebeurd. Lichtjes andere omstandigheden dan bij ons, maar goed. Hij vertelt ons dat hij toen binnen de 24 uur een ander paspoort kreeg, hopelijk is dat bij ons ook het geval.

In Chañaral zoeken we direct vervoer naar Pan de Azucar, een nationaal park dat hier in de buurt ligt. We doen eerst wat inkopen in de supermarkt en worden dan samen met 2 andere toeristen naar een camping in het park gebracht.

We kunnen nog net onze tent opzetten voor de zon ondergaat. Wat een prachtige locatie hier. We staan op het strand met een mooi uitzicht op een eiland wat verderop in zee. De grote golven slaan met veel kracht in op de rotsen. De hemel kleurt volledig paars en oranje wanneer de zon wegzakt in de zee. Duizenden sterren verschijnen, bijna evenveel als in de Elqui vallei. We zijn nu al blij dat we dit uitstapje niet geschrapt hebben na onze rugzakproblemen!

Het is hier wel ferm heet in de woestijn. De felle zon wekt ons en jaagt ons al snel uit onze tent, die op een sauna begint te lijken. We zoeken een plekje in de schaduw om te ontbijten en beginnen dan aan een wandeling naar El Mirador. Eerst is het 4 kilometer stappen in de vlakke zon langs een kleine asfaltbaan. Vermoeiend! Maar ook wel lekker rustig. Het doet ons een beetje denken aan onze reis naar Ijsland. Net als toen, kunnen we hier 5 minuten lang in het midden van de baan zitten zonder dat er een auto passeert.

Vanaf de afslag volgen we anderhalve kilometer lang een gravelbaan die naar de parking van El Mirador leidt. We zijn de enige zotten die tot hier gestapt zijn, alle andere mensen doen dit met de auto. Even uitrusten en wat eten in de schaduw. En dan beginnen we aan de laatste 2 kilometer naar het uitzichtpunt. Rondom ons in het zand staat het vol van de cactussen, een van de weinige planten die kunnen overleven in deze droogte. We zouden hier ook guanacos en vossen kunnen spotten, maar die zijn wellicht aan hun siësta bezig.

Na een dik halfuur bereiken we de Mirador. De weg hier naartoe is de moeite waard geweest want van hieruit hebben we een geweldig panorama over het landschap en de zee die 400 meter onder ons ligt. In de verte zien we het gehucht Caleta liggen, vlakbij onze camping. Helaas zien we ook een trieste boodschap hangen. De overheid is van plan om een nieuwe weg aan te leggen door het nationaal park om 2 steden met elkaar te verbinden. Daardoor zal alle fauna en flora hier binnenkort verdwijnen en zijn wij bij de laatste gelukkigen die hiervan kunnen genieten…

We trekken heel wat foto’s en keren dan terug. In Caleta maken we een tussenstop om iets te drinken. 18 kilometer gewandeld vandaag, dat kan tellen! Daarna duiken we in de zee om wat af te koelen. De golven zijn echt enorm hoog en het terugtrekkende water zorgt voor een stevige onderstroom. Niet te ver gaan is de boodschap want je zou er zo ingesleurd kunnen worden. We amuseren ons met wat spring- en loopwerk en genieten van het uitzicht.

De volgende dag relaxen we op het strand. Wanneer het etenstijd is, komen de vele bruine pelikanen van hun rots. Ze vliegen met zijn allen naar de branding om vis te vangen. Ze trekken onze aandacht met hun speciale vismethode. Na wat rond de brekende golven te vliegen, vertragen ze plots hun vlucht waarna ze peilsnel met hun hoofd eerst loodrecht het water in duiken. Spectaculair! Wanneer een grote pelikaan duikt, reppen kleinere exemplaren zich naar daar om wat stukjes uit de bek te komen eten.

• Dia 24

Richtung Norden - La Serena & Huasco

2 de abril de 2018, Pimentão

1. Stopp auf dem Rückweg vom Valle del Elqui ist die Mall in La Serena. Ein Rucksack für unsere 7 Sachen musste her (viel mehr sind ja nun wirklich nicht... momentan leben wir aus einer Papiertasche).
      Ronja musste ihre Masterarbeit überarbeiten - beziehungsweise überarbeiten lassen - To musste mit einem Computer den Einsatz übernehmen. So verlängerte sich der Aufenthalt in La Serena.
      Dem Sonnenuntergang entgegen fuhren wir am Abend Richtung Huasco, wo wir gegen 20.15 Uhr ankamen. Im kleinen Ort haben wir dank Ronjas GoogleMaps-Recherche schnell unser Plätzchen am Strand gefunden. der Leuchtturm und die Lichter der "Stadt" mussten fotografiert werden! Übermotiviert lief ich zum Strand und fiel promt in einen Bach - schade um die frisch gewaschenen Klamotten! Eine Guppe junger Männer war völlig besorgt um mich und einer kam mir kurzerhand helfen, meine verlorene Sonnenbrille wieder zu suchen. Gefunden! :)
      Leia mais

Você também pode conhecer este local seguindo os nomes:

Atacama

Junte-se a nós: