Ecuador
Cuenca

Here you’ll find travel reports about Cuenca. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Cuenca

August 8 in Ecuador

Cuenca is another colonial city set in the mountains and a popular retirement destination for many Americans. We found the city very livable and have felt very safe wandering around. It’s not as well-restored or pretty as many other South and Central American cities, but it’s charming and packed with a variety of good restaurants and leafy parks.
    Unfortunately, John had some problems with his teeth here and ended up having to get a root canal and a crown. The good news is he found good dentists to do the work at a fraction of what it would have cost in the US. Apart from many dental appointments, we enjoyed getting some exercise and taking boot camp classes from a Canadian woman who runs a gym near our apartment and getting several wonderful massages by an American woman from CT.
    This is our final stop in South America so we went through our things and donated around half of our clothes to a local church as we’ll be heading into fall/winter in Japan and needed a wardrobe change. Plus, we hope the clothes can go to some of the many Venezuelan refugees who are trying to make a new life here in Cuenca.

2-7 Cuenca, rustdag

July 2 in Ecuador

Na het geapp vannacht, laat wakker. Strakblauwe lucht dus het warmt snel op. We doen niets behalve boodschappen waar we allerlei lekkere dingen kopen om te vieren dat er weer hoop is op de spullen. Er wordt nog om documenten gevraagd (zonder te zeggen welke dan) maar er is i.i.g. contact. Het blijft helder, dus het koelt ook lekker af. Is lekker voor straks.

30-6 nog meer Cuenca

June 30 in Ecuador

"Beneden de rivier is niets te zien".
    Behalve dan de oudste weg naar het centrum: Loya.
    Daar hebben we ook onze humita gekocht. Een restaurant wat dat verkoopt kan je herkennen aan de kookpot op straat.
    Franse invloeden, niet alleen aan de hekjes te zien wat mij betreft.

3-7 Sigsig

July 3 in Ecuador

We fietsen hardstikke leuk langs de rivier tot we echt noord moeten naar het busstation. Bah, boeh.
    Daar de fietsen in de bus want we willen bij Sigsig nog naar een archeologische site fietsen.
    Sigsig valt "iets" tegen, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat een miezerregentje niet echt bijdraagt tot de feestvreugde.
    De archeologische site is "enigszins" onduidelijk en ook hier draagt de regen en 28% helling aan twee kanten niet bij tot zin in bezienswaardigen. Omdat we twee uur in de bus gezeten hebben vind ik dat ik er naar toe moet. Karin weigert, en eigenlijk heb ik zo ook geen zin.
    Bij het reclamebord zien we wat we gemist hebben. Karin zegt: maak een foto, net als Brigitte Kaandorp. Dan realiseer ik me pas dat ik gewoon echt geen zin meer had, maar vind dat ik zin moet hebben omdat we zo lang in de bus gezeten hadden.
    Morgen gaan we naar Paute, maar daar gaan we al niet eens meer heen.

29-6 Cuenca city tour

June 29 in Ecuador

De hele dag door Cuenca gedwaald, eerst met de fiets langs de rivier (fietspad!), toen naar het oude centrum. Wandelen en een bustour naar Turi. En passant wat hostels bekeken, winterbroeken gescored in een outdoorwinkel en wederom een update voor de Iphone geprobeerd. Hij is nu een nachtje logeren.
    Superlekkere pizzarechthoek gegeten voor een hele dollar (met drinken). Dus 's avonds nog een keer. Deel 1 van de was ruikt erg lekker, dus morgen tweede helft.Read more

30-6 Cuenca bustour noord

June 30 in Ecuador

Weer langs de wasserij, ontbeten met een lokaal maishapje met rozijnen (3 inderdaad). Lekkerder dan het brood hier. Telefoon van Karin gehaald, gelukt!
    De kathedraal is zo groot dat ze overal tv schermen hebben hangen.
    Dan de bustour, minder leuk dan gisteren. Ik was zelf nooit naar het panamahoedenmuseum gegaan, maar het zat bij de bustour in en was best leuk!
    Daarna nog naar het Pumapungomuseum, incl opgraving Inka-Cañari. Er is ook een tuin bij weer (spaanse bordjes) en het museum heeft ook alleen Spaans. De opgraving heeft wel Engels. Leuk om gezien te hebben, Ingapirca vond ik mooier.
    Allebei bekaf dus via 2 helaas niet bestaande buitensportzaken terug naar de tent.
    Daar nog even lekker gezeten en eigenlijk vind ik een hoosbui zoals nu in een tent ook wel lekker.
    Geen nieuws van Fedex. Die nemen "priority" wel erg serieus zeg. (not)

Cuenca doet super zijn best voor fietsers. Echt waar!
    Maar ze zijn er nog niet. De fietsstraat Loja eindigt aan de verkeerde kant van een drukke straat bijvoorbeeld. Maar toch fijn dat er fietspaden en fietsenmakers met remblokken zijn.

En nog wat vogels uit Cajas NP.

4-7 Cuenca museumdag

July 4 in Ecuador

Nadat er eerst nog een kink leek omdat we een postcode moesten leveren (nog gelukt ook gna gna) vlak daarna bericht dat de spullen vandaag of morgen zouden worden afgeleverd. Ik dacht nog even: dat zeiden ze maandag ook. Maar 10 min. later mail van Mundial: your package has arrived. Hoera!
    We gaan naar het museum van de culturen van de Aborigenes. Maar dat is gewoon (mooie) oude meuk. Wel uitleg in het Engels, maar weinig over gebruiken. Toch leuk.
    Dan naar het planetarium, maar dat heeft pas om 3 uur weer een "show" en dan alleen als er meer dan 10 mensen zijn. We googelen vanavond wel sterrenbeelden.
    Dan naar museo Augustin Landivar, daar is ook een opgraving. Hártstikke leuk. Klein terreintje, maar resten van 3 dingen door elkaar. Ik vond het echt mega. Museum is superklein, dus snel klaar😉. De kerk van het klooster is open. Mooi gebouw, maar Maria met flikkerde lichtjes?
    We zijn klaar in Cuenca. Ik vond het de mooiste en leukste stad tot nu toe.
    Morgen terug naar Guayaquil.

Cuenca Colonial

July 30 in Ecuador

What is there to do in Cuenca?

1. Walk the streets of Cuenca in it’s “Colonial” style.
    2. Visit the Cathedral and MANY other churches.
    3. Eat ice cream from Monte Bianco... it was delicious 😋

Cuenca - Eine Genussstadt

September 26, 2016 in Ecuador

Huhu!

Heute berichte ich euch von unseren Erlebnissen in Cuenca.
    Zuerst soll aber gesagt sein:
    Wir haben uns hier mal sehr gehen lassen, denn Cuenca ist einfach eine tolle Stadt mit vielen tollen kleinen Cafés, Restaurants und Bars. Außerdem ist die Altstadt super süß - es verläuft ein Fluss parallel zu der Hauptstraße und an vielen Wänden gibt es Graffiti-Kunstwerke oder schöne Türen zu bewundern.

Wir haben die 5 Tage im "Alternative Hostels" verbracht und ich war super begeistert! Im Gegensatz zu dem letzten Hostel in Baños, hatten wir ein großes Zimmer mit vielen Fenstern, ein eigenes Bad, dass täglich zweimal geputzt wurde, super gutes WLAN, eine tolle Lage, direkt am Rand der Altstadt und wirklich nette Leute, die dort gearbeitet haben. Nur das Frühstück ließ zu wünschen übrig, aber man kann ja nicht alles haben.

Allerdings war auch dieses Hostel erstaunlich ruhig. Viele Leute haben sich zurückgezogen in ihren Gruppen, anstatt sich mit einem zu unterhalten. Zum Glück haben wir am Donnerstag einen Engländer kennengelernt, der fortan mit von der Partie war!
    Am Donnerstag sind wir mit Ryan in ein Sushi-Restaurant gegangen, was wir uns theoretisch nicht leisten konnten, aber wer kann Sushi schon wiederstehen? Es war wirklich köstlich!
    Anschließend haben wir unsere erlebnissreiche "Mojito-Tour" gestartet.
    Am ersten Tag haben wir uns nämlich umgeschaut und an super vielen Restaurants und Bars Happy Hour Mojito 2 für 1 für 5$ gesehen! Das haben wir dann auch direkt an dem Tag einmal ausgenutzt und der war so gut, aber so stark, dass wir nach einem echt super gut drauf waren! Eigentlich sollte da schon die Tour starten, aber als wir eine Pause im Hostel einlegten, haben wir die lange Busfahrt doch ziemlich gemerkt und sind eingeschlafen - Que pena!
    Naja, aber es wurde dann ja am nächsten Tag was draus mit unserer netten Bekanntschaft!
    Wir hatten unheimlich viel Spaß und sind von einer Bar zur anderen gelaufen, haben Karaoke gesungen, ein Bild (ausversehen) geklaut und viel Geld dagelassen! :-D
    Aber dafür, dass Cuenca als DIE Partystadt bekannt ist, waren die Straßen wahnsinnig verlassen.

Ansonsten waren wir mit Ryan in einem sehr merkwürdigen Museum, wo es aber die besten Waffeln gibt, haben uns Pasta gekocht und als der Engländer wieder los musste, haben wir noch einen Lazy-Day genossen und einen unglaublich tollen Laden entdeckt! Er heißt "Prickly Pear", verkauft seeehr gutes mexikanisches Essen und hat eine wirklich tolle Geschichte über eine Frau, die drei Flüchtlinge aus Venezuela aufgenommen hat und nun dieses Restaurant mit ihnen aufgebaut hat, damit sie wieder Arbeit haben. Wir mussten am Sonntag gleich wieder hin, weil uns die Frau so fasziniert hat!
    Am letzten Tag dann sind wir noch zu dem Nationalpark "El Cajas" gefahren und durch die Berge gewandert - wirklich super schön!

Also insgesamt eine sehr entspannte und lustige Woche, in der wir sehr viel und sehr gut gegessen und getrunken haben! ;-)

xx,
    Jojo

Cuenca, Горад Куэнка, کوانکا, קואנקה, Կուենկա, CUE, クエンカ, კუენკა, 쿠엥카, Куэнка шаары, Kuenka, Куэнкæ, کوئنکا, Tumipampa, Куэнка, เกวงกา, Куенка, کوئنکا، ایکواڈور, 昆卡