France
Arrondissement de Dole

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Dole. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 1. Vertrokken naar Dole

September 10 in France

Na een vlotte rit van 6 uur komen we aan in Dole, de vroegere hoofdstad van de Franche-Comté. Wat op het eerste zicht vergane glorie leek, verandert in authentieke charme. Na een terrasje bij de boot van de regelteef, eten we lekker op een verzonken kade. Charmant.

Eerste stop: Dole

September 10 in France

Na een stevige rit van zo’n 600km kwamen we aan in het pittoreske dorpje Dole. Zoals eerder gezegd was de eerste indruk wat somber, maar zo zie je maar: zelfs de eerste indruk kan nog volledig veranderen.
    Na een kleine stadswandeling en een bezoek aan de kerk, gingen we op zoek naar een terrasje om te apperitieven. We kozen er een op het eerste zicht gezellige terrasjesboot uit. Al snel bleek dat hondjes niet welkom waren op de boot zelf, dus dat we maar aan land op het minder gezellige terras moesten gaan zitten. Iets later kwamen we erachter dat de bediening ook alles behalve vriendelijk was (hoe noemde je dat nu ook weeral tante Zee? Een of andere teef)
    We lieten ons niet ontmoedigen en eindigden onze dag in een gezellig restaurantje naast het water.
    Morgen vertrekken we richting Annecy.

-Katrien

Adios Espana

September 29 in France

Nun hieß es Abschied nehmen von fast 3 tollen Wochen Spanien und überwiegend schönem Wetter. Um 9 Uhr ging es los Richtung Dole. Nach über 10 Std. Fahrt und sehr schöner Landschaft sind wir in Dole (ein toller Tipp von Thilo) gegen 19.30 Uhr am Stadtcampingplatz angekommen. Haben uns einen Standplatz gesucht, nach 4 Tagen mal Wlan für "umme" eingerichtet. Dann auf ins Städle noch einen Happen essen. Es ist wirklich ein sehr schönes Städtchen, lohnt sich mal einen Tag Zeit dafür zu nehmen.Read more

Arrondissement de Dole