France
Arrondissement de Toul

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Toul. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

56. Etappe: Tschüss Liverdun!

September 2 in France

Da heute die Fete de la Madeleine am Moselufer gefeiert wird, ist mir auf meinem kleinen Rundgang durch die Altstadt heut Morgen auch kaum jemand begegnet. Die Madeleines habe ich natürlich gestern schon probiert und neben Baguette und Obst als Proviant mitbekommen 😋.
    Mit Freude stelle ich beim Eintrag ins Gästebuch fest, dass in meiner gestrigen Bleibe schon viele, vor allem deutsche, Pilger übernachtet haben, die letzten erst vor 3 Tagen! Ich verabschiede mich von meinen Gastgebern und dem schönnen Städtchen. Die Sonne lacht und so geht es entspannt weiter Richtung Toul.Read more

55. Etappe: Liverdun

September 1 in France

Bei strahlendem Sonnenschein erreiche ich meine Chambre d'hotes in Liverdun. Von der Sonnenterrasse habe ich einen tollen Blick über die Mosel und sehe schon mal welchen Weg ich morgen nehme. Zum Abendbrot fährt mich meine Gastgeberin sogar gleich noch in die Stadt - es gibt Pizza mit Ausblick.

56. Etappe: Toul

September 2 in France

Zunächst ging es sonnig weiter über Wiesen und durch Wald. Das letzte Stück nach Toul hinein zog sich leider durch ein Gewerbegebiet, das sonntags nur von den aufmerksamen Wachhunden, die zwischen Pilger und Einbrecher leider keinen Unterschied kennen, bevölkert ist. Also fing ich mir auf dem letzten Stück so einige "Wuff"s ein.
    Einen Stempel habe ich mir auch schon in der deutschsprachigen Touristeninfo in Toul geholt. Jetzt kann ich mein Zimmer beziehen. 😊Read more

Tag 8 - Unspektakulär

July 20 in France

Obwohl der heutige Tag sehr schnell vorbei ging, ist irgendwie nicht viel passiert...
    Außer vielleicht, dass es kurzzeitig für eine Stunde geregnet hat, daher sind wir erst gegen halb 3 losgefagen. Dafür sind wie dann bis fast 21 Uhr durchgefahren - solange bis wir nicht mehr weiter kamen, weil die Schleusen in unserem Streckenabschnitt der Mosel nur bis 20 Uhr geöffnet haben. Da der nächste Hafen erst hinter der nächsten Schleuse liegt, übernachten wir nun mal wieder jwd.
    Morgen, sobals die Schleuse öffnet, also ab 9 Uhr, geht's weiter;-)

Etappe 4 Verdun naar Toul 95km

July 17, 2017 in France

Nadat we weer naar de Bike Map route fietsen .eerst door Verdun door de mooie stad gefietst.Al gauw liepen we vast op de route en werd er bij de maasrivier die we heel vaak volgen weer een grindpad aangegeven.Dat hebben we steeds hier in Frankrijk dus we namen weer de google maps route.die gaat over goede wegen. We reden fraai langs de maas die steeds smaller werd en konden flink doorsjeezen met 30+snelheden. Koffiestop hebben we lekkere dingen meegemomen vd lunch die we in een grasveld bij de Marne revier hebben genuttigd.Ferdie volgt ons prima en via find locatie v whatts app kan die ons zo makkelijk volgen. Daarna naar Toul en we besloten hier te stoppen omdat we nu eens wat vroeger wilde aankomen en ook deze stad er fraai uitziet met een enorme kathedtaal.Laten we nu tijdens t drinken op een terras bij een hotel zitten.Dus dit gelijk gekozen.maar dat ging niet zomaar want je moest zelf inchecken met een automaat met code etc.Een heel gedoe met gegevens invullen..maar t lukte en nadat we eindelijk de goede kamers hadden konden we douchen.
    We zijn gaan eten en dat was 3x niks..en bespaar jullie maar de details.Ik zag een panreel daarna dat er een vuurwerkshow was met filmmuziek.De plannen van rustig aan werden gewijzigd en we gingen hier naar toe.Eerst de schitterende kathedraal bezocht en toen via oude vestingwallen naar de plaats waar we al vele mensen zagen staan.Gezellige sfeer en kriek biertjes genomen en Jos V en ik namen nog een worstenbroodje.Toen begon t waanzinnig mooie vuurwerk.Op de klanken van vele bekende filmsongs veranderde de lucht in een kleurenpalet wat ik nog nooit zo gezien had.We stonden met ooh en aah te genieten.En t was heerlijk weer natuurlijk.Daarna een hele leuke coverband die de ene hit na de andere speelde en Ferdie ging helemaal los .Tja hij heeft geen 500 km in de benen en hij sprong en danste erop los.Wij luisterden meer dan mee te doen..en na ren uurtje besloot ik toch maar aan te geven we gaan weer naar t hotel immiddels alweer tegen middernacht. Tot nu gaat alles prima.We nemen we andere routes dan Bike Maps maar ok dat lukt best.
    We zitten ongeveer halverwegr en morgen richtimg de Vogezen...

Au bord d'une base de loisir

July 13, 2016 in France

Sur la route, toujours au hazar, nous sommes tombé sur cette base de loisir. Elle dispose d'une borne avec eau et électricité gratuite, mais mis à part l'eau, nous, nous n'avons pas besoin d'électricité alors nous, nous sommes mis un peu à l'écart des autres qui se battent presque pour brancher leur rallonge, ce qui a pour effet de nous faire bien rire...

Arrondissement de Toul