Kreis Recklinghausen

Top 10 Travel Destinations Kreis Recklinghausen

Hallo Deutschland ! 🇩🇪

March 18 in Germany ⋅ ☀️ 10 °C

Dernière journée à Amsterdam avant l’Allemagne !
    Au programme : visite du Quartier Rouge, de la place du Dam (ou Dam Square pour les bilingues), puis du marché aux fleurs 🌷
    On en profite également pour acheter des petits cadeaux pour les familles qui nous accueilleront pendant notre semaine d’intervention à Berlin 🎁
    Après un court repos à l’auberge, direction un petit bar restaurant pour passer notre dernière soirée avec Maryne et Bou 🍻
    Le lendemain matin, on quitte notre (super) auberge pour aller prendre notre train direction Dortmund, où nous passons 2 nuits dans un airbnb pour réviser les cours que nous allons donner la semaine prochaine 📗
    Prochaine étape : Berlin 🇩🇪

Marie therese Falletti

Je suis contente pour vous jusqu’à présent tout se passe bien. La semaine prochaine il va falloir « intervenir dans les écoles «  je ne me fais pas trop de souci vous êtes une bonne équipe tous les cinq vous allez « déchirer » hiiiiii j espère que vous nous mettrez des photos ou vidéo de vos interventions . Bonne continuation on pense bien vous.

3/19/22Reply
    Guillaume Falletti

Merci mamie oui tout se passe super bien 🥰 et oui on compte prendre un maximum de photos et vidéos pendant la semaine !! Gros bisous 😘

3/19/22Reply
    Corinne Bollade

Chapi c'est fini...🍺😉🤣 Les choses sérieuses commencent dès demain ! Nous sommes impatients de recueillir vos premières impressions à l'issue de vos toutes premières prestations qui seront sans aucun doute de grandes qualités ! Bon courage à tous les 5 et soyez forts 💪💪

3/20/22Reply

Tag 2

September 8, 2021 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

Wir haben den Campingplatz „Wehlingsheide“ zwischen Dortmund und Münster erreicht.
    Eine Nacht bleiben wir hier. Es hat extra Hundeplätze, welche eingezäunt sind, was ein riesen Spass für Nolan ist! Wetter ist ebenfalls super!
    Morgen früh fahren wir bis zur Ostsee in die Region Wabbs.

Weer mooi weer...

August 19, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Na een zeer donkere nacht, geen straatverlichting, zien we bij het opstaan de zon, het is licht bewolkt.

08.50 uur gaan de touwen los voor de laatste 4 kilometer op het Mittellandkanaal en kwart over negen varen we het Dortmund-Seitenkanaal op.

Het is prima varen op het kanaal, de zon, weinig vrachtboten, meestal natuurlijke oevers én het kanaal is breder dan het Mittellandkanaal, top!
    Het Dortmund-Eemskanaal ligt veel hoger dan de Eems daarom is er een aquaduct gebouwd zodat het kanaal over de Eems loopt.
    Kwart over twaalf komen we aan bij de sluis van Minden, er hoeft niet lang gewacht te worden, het schutten gaat met drijvende bolders alleen vergeet de sluiswachter het licht op groen te zetten zodat wij mogen uitvaren, Willy herinnert hem er met een signaal aan en ja hoor...met de excuses van de sluiswachter varen we om één uur verder.
    Al snel komen we aan in Münster, er is meer dan voldoende plaats voor ons allemaal.

Om zes uur begeven we ons met z'n allen naar het Italiaanse restaurant 'Pasta Basta' voor het diner.
    Voor de La Rhenane is dit de laatste keer dat we met elkaar uit eten gaan, als we over een paar dagen de Rijn opgaan kiezen onze Belgische vrienden om via de Waal te varen en wij varen via de Nederrijn en de Lek.
    Het is, zoals we gewend zijn, ontzettend gezellig en het eten is fantastisch lekker, tot slot drinken we nog een glaasje Limoncello en gaan met een voldaan gevoel terug naar onze boten.

Morgen vertrek om 09.30 uur, er moeten nog snel wat boodschappen worden gehaald voor de 'ingelaste' barbecue in verband met het mooie weer...

Ingrid Vluymans

Mooi! Lekker t glas heffen op al de kilometers dat jullie al samen waren, nog een beetje en jullie kunnen klinken op een goeie thuiskomst. Schol! Veilige vaart aan allen 👍

8/21/19Reply

Drie keer is scheepsrecht...

August 20, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Opnieuw is het zonnig als we opstaan, wat een geluk hebben we toch met het weer op onze toertocht!

Om negen uur zijn alle toervaarders klaar met boodschappen doen en is er geen reden meer om ons vertrek nog uit te stellen dus touwen los en varen maar...

We vervolgen onze vaartocht over het Dortmund-Eemskanaal dat, na Münster, minder landelijk is er staan regelmatig erg mooie huizen langs het kanaal en af en toe passeren we een industrieterrein.
    Een poosje escorteert een politie boot ons tot nét voor de sluis van Datteln, ons plan is om in een haven kom te gaan liggen nét voor de sluis, helaas ligt daar een grote vrachtboot op de aanlegplaats voor sportboten...plan mislukt (1)
    Een aantal toervaarders wil nog tanken voor we de Rijn op gaan maar helaas...het tankstation verkoopt alleen rode diesel wat helaas verboden is voor sportboten...plan mislukt (2)

We besluiten om door te varen naar Marina Flaesheim, dus moeten we sluizen, sluis Datteln is een lastige sluis met wanden van damwandprofiel en veel verval, we slaan ons er manmoedig doorheen.
    Al snel komen we bij de volgende sluis, sluis Ahsen, een meevaller gladde betonmuren in de sluis en niet veel verval.
    Intussen heeft Monique naar de jachthaven gebeld, er zijn er voldoende ligplaatsen beschikbaar, een meevaller...

Om drie uur arriveren we in de mooie Marina Flaesheim, als iedereen zijn zaakjes op orde heeft gaan we de havenmeester betalen en op het terras evalueren we deze bijzondere dag en houden gelijk palaver.
    Helaas hebben we hier in haven geen gelegenheid om te barbecuen...plan mislukt (3)
    De lucht betrekt en we verwachten een flinke onweersbui maar gelukkig waait het over, een meevaller...tot er 's avonds om acht uur alsnog een bui losbarst...😃

Olfen

August 13, 2021 in Germany ⋅ ☁️ 24 °C

Puah, heute gestaltet sich die Unterkunftssuche schwierig - eigentlich will ich in Lüdinghausen übernachten und die Wasserschlösser „Burg Vischering“ und „Burg Lüdinghausen“ besichtigen - aber alle Hotel/Pensionen mit akzeptablem Preis sind ausgebucht.
    So fahre weiter südwärts auf meiner Route und finde das letzte Zimmer in Olfen - vielen herzlichen Dank an den freundlichen Kellner von der Ratsschänke, Olfen - er telefoniert seinen Kollegen in der Umgebung - beim Dritten hat er Erfolg … 😊

———
    Distanz:
    87km (mit allen Unterkunftsuchwegen)
    Schlafstelle:
    Hotel Steversand, Olfen

Muhmi60

Ach wie idyllisch! Do könnt me grad Luscht uf Ferie biko!

Muhmi

… kunnt druff aa, wie oft dr Güggel krait … 😉

Mary Saner

🐓🐓🐓🐓🐓🐓

July 12 in Germany ⋅ ☁️ 28 °C

I missed the Germany sign on the motorway. But we are here 🇩🇪🥳
    Camped by a sports complex, and a huuuuge wood. Unlike most woods we find, it was completely un signposted which was a nice change as you had no idea what size a wood you were entering 😂 there were quite a few campers, all German but we did speak to a couple of people which was nice.
    Today Brace decided we are going last minute shopping, separately 🤷🏼‍♀️ can't possibly imagine why.
    Unrelated, it's my birthday tomorrow.

Silvestertörn von Madeira nach Teneriffa

December 30, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 5 °C

Eigentlich wollten wir den Jahreswechsel in Funchal verbringen. Doch der angekündigte SE-Wind (das wäre genau gegenan) lässt uns die Pläne andern. Am 30.12. werden morgens noch die Obstvorräte in der Markthalle aufgestockt, dann heisst es "Leinen los".
    Ein letztes Pastel de Nata nach dem Ablegen, dann liegen 2 Tage 2 Nächte und 1 Stunde sportliches Segeln bis Teneriffa vor uns. Zu Silvester gibt es statt Feuerwerk eine zauberhaft sternenklare Nacht, und kurz vor den Kanaren einen wundeschönen Sonnenaufgang.
    Am 1..1. um 4.00 Uhr morgens dreht der Wind wie erwartet auf Südost und frischt auf 6 bft auf. Wir haben gut vorgehalten, und stark gerefft geht's mit flottem Halbwindkurs Richtung Santa Cruz.

Auf geht's

August 2, 2021 in Germany ⋅ ⛅ 15 °C

Sitze im Zug, gleich geht es los.

Leider ist mein Wingman aktuell am Arsch.🥺

Die Bahn sagt das ein Baum auf der Strecke liegt und sie nicht garantieren kann das er heute überhaupt noch ans Ziel kommt. Murphy's Law lässt grüßen. 🤬Read more

Pippilotta

Moin erstmal und Euch einen guten und möglichst trockenen Weg😊

El Tippelino

Danke! 😘

Pippilotta

Hoffe für Euch, dass ihr trotz Baum im Weg doch ans heutige Ziel kommt✊

Time out...

June 11, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

De dag begint bewolkt, gelukkig mogen we vandaag uitslapen na de zware vaardag van gisteren.
    Als we zijn uitgeslapen kunnen we onze voorraden gaan aanvullen bij Kaufland Mercaden op loopafstand, steeds kom je wel weer iemand van onze groep tegen, bijzonder grappig!
    Om 12.30 uur geeft Willy het sein voor vertrek om het tweede deel van het Wesel-Dattelnkanaal te gaan varen, nog 30 kilometer en vier sluizen.
    Het kanaal is een belangrijke verbinding tussen de Rijn en het Dortmund-Eemskanaal en wordt intensief door binnenvaartschepen bevaren, dat geeft soms nogal wat vertraging bij de sluizen.
    Wij hebben geluk en kunnen steeds met een groot vrachtschip mee schutten, inmiddels schijnt de zon dus is het genieten van de vaartocht.
    Aangekomen in Datteln leggen we aan aan een kade en houden we voor de eerste keer een steigerborrel in de zon!

De Rijn...

June 10, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag vervolgen we onze vaartocht over de Rijn, de rivier ontspringt in de Zwitserse Alpen en is tot de monding van de Noordzee 1320 kilometer lang.
    We vertrekken om negen uur en omdat we stroomopwaarts varen hebben we vier kilometer stroom tegen.
    We passeren Wunderland Kalkar, een nooit in gebruik genomen kerncentrale betaald met Nerlands en Duits belasting geld, sinds 1995 omgebouwd door de Nederlandse Hennie van der Most tot een enorm attractiepark en zes hotels.
    Bij het passeren van Rees zien we de beroemde 'Pegel', een waterstandmeter, schippers kunnen op de 'Pegel' de hoogte van de waterstand zien.
    In totaal varen we 60 kilometer over de Rijn tot we bij Wesel de rivier verlaten en na sluis Friederichsfeld op het Wessel-Dattelkanaal varen.
    We passeren 2 sluizen die bijzonder gemakkelijk te bedienen zijn, half zes arriveren we in Dorsten waar we aan de kade aanleggen. De lucht is steeds dreigend en rond 8 uur krijgen we een fixe regenbui.

Kreis Recklinghausen, Distrikto Recklinghausen, Distrito de Recklinghausen, Recklinghausenin piirikunta, Arrondissement de Recklinghausen, Circondario di Recklinghausen, Powiat Recklinghausen, رکلنگھاؤزن, Districtul Recklinghausen, 雷克林豪森县