Greece
Katákolo

Here you’ll find travel reports about Katákolo. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Katakolon, Griechenland

September 25, 2017 in Greece

Katakolon ist ein Dorf und eine Ortsgemeinschaft in der Gemeinde Pyrgos auf der Peloponnes, in der griechischen Region Westgriechenland. Das Dorf hat 509 Einwohner, zusammen mit den vier gemeldeten Einwohnern der Feriensiedlung Agios Andreas zählt die Ortsgemeinschaft insgesamt 513 Seelen.

Katakolon

November 27, 2010 in Greece

Rouch sea, 2,5 - 4 m hoge baren.
    Omdat we op het 10e dek liggen en ver naar achter op het schip voelen we het goed.

Tegen de ochtend wordt het terug rustiger, rond half 6 zien we de lichtjes van de Griekse kust. Aanleggen om half 7, naar buiten en ontbijten op het buitendek aan het zwembad. Het is bewolkt met een aangename temperatuur van 20° uit de wind is het goed zitten.
    We namen geen excursie naar Olympia en verkennen op eigen gelegenheid het stadje. Langs de kade en de jachthaven vind je verschillende bars en restaurants, waar het heerlijk relaxen is op één van de terrasjes. Verder is er één hoofdstraat in Katakolon met souvenirwinkels, lederwaren, juwelen en kleren. Na een wandeling in de rurale omgeving met vooral veel blaffende honden en schapen waar we het niet al te proper vinden zoeken we een terrasje op aan de haven en nemen een ouzo en een cappuccino in een aarzelend zonnetje. Tegen 11,30u terug naar het schip om ergens een snack te nemen, de zon die ondertussen doorgebroken was laat ons terug in de steek daarom eten we binnen in ‘La carravela’. Het afmeren is altijd spectaculair en kunnen we goed volgen vanop het bovendek. ‘S avonds was het een echt Grieks diner, Theo die zijn hemden vergeten was had hier goede koopjes gedaan. Na de varietéshow en een dansje in de Piazza di Spagna, de bar met live music, is het voor ons bedtijd om 23u.Read more

Katakolo, Griechenland

August 1, 2017 in Greece

Am dritten Tag liefen wir in den Hafen von Katakolon ein. Nach einem ausgiebigen Frühstück hatten wir Zeit uns die Insel anzuschauen. Uns war es allerdings einfach zu heiß um irgendwas zu unternehmen also flanierten wir etwas am Strand entlang und gönnen uns anschließend eine Abkühlung in einer kleinen Bar. Dort erfuhren wir das die Souvenir Shops und die kleinen Kneipen nur öffnen wenn die Kreuzfahrtschiffe anlegen. Ansonsten sind die Läden geschlossen da sich Einheimische dort recht selten aufhalten.
    Von hier aus hätte man eine Tour nach Olympia machen können aber das war uns bei der Hitze doch zu stressig.

Katákolo, Katakolo, Κατάκολο