Japan & Zuid Korea

September - October 2016
A 33-day adventure by Vienna Read more

Laatste dag van de vakantie

October 24, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 16 °C

Vanmorgen eerst even relax ontbeten in het hotel, na het ontbijt was Nash weer aardig aanspreekbaar. Daarna neusspray gehaald, gelukkig was er een apotheek bij ons op de hoek van de straat.

Vandaag samen met Jeffrey, familie en vrienden bezichtiging Bukchon Hanok Village & Gyeongbokgung Palace gedaan.

De eerste is een wijk met traditionele huizen, wel gerenoveerd, zodat ze met bijv dubbelglas wel voldoen aan deze tijd, behalve dat de electriciteit-meters buiten hangen...
    Gezellige wijk met allemaal kronkelstraatjes en souvenirswinkeltjes. Check foto voor een plantencafe/bar, die zie je hier en in Japan vaker. Een kleine bloemen/plantenwinkel waar je ook wat kan drinken of hapje kan eten.
    In de kronkelstraatjes ook meerdere Koreaanse bruidsparen tegen gekomen die foto's gingen maken.

*de buitenfoto's van het bruidspaar maken ze meestal voor de bruiloft, dan hebben ze iets minder grote jurk aan en deze trouwfoto's kunnen dan tijdens de bruiloft worden bekeken door de familie*
    Jeffrey en Min hadden deze foto's in Amsterdam laten maken.

Na de lunch doorgegaan naar het Gyeongbokgung paleis. Ommuurde plek met daarin 1 hoofdgebouw en meerdere bijgebouwen. Dit werd gebruikt als er festiviteiten waren.
    Volop toeristen waren er: Koreanen, Chinezen en Westerlingen. Het viel op dat heel veel mensen/ jonge lui in klederdracht waren. Wij vragen of er wat speciaals was, nee dat was niet het geval. Maar we hoorden van Min dat je met die kleding aan, gratis het paleis mocht bezoeken 😉

Hierna ff hotel gegaan om op te frissen en hup met de metro naar Bbq-village. Nash was voor het paleis in slaap gevallen en denk 2 uur later in de metro weer wakker geworden. (Aardige middagtuk)
    Metro naar bbq village was een heel gedoe met overstappen en liften zoeken, uiteindelijk nog 45 min over gedaan. Het voordeel toen we aankwamen konden we wel gelijk beginnen met eten 😀
    Min en haar vriendinnen hadden de bbq voorbereid en een vriend was de bbq-kok. Helemaal top!
    Aan het einde heeft de familie van Jef voor Min & Jef nog een stukje voorgedragen in Hollandse klederdracht met het nr: in Holland staat een huis 😄😄 Leuk! Maakte de avond mooi af 😉
    Nash heel de avond lief filmpjes zitten kijken, alleen aan het einde huilend naar mij toe: au aan zijn oortjes. Ohjee wordt wat in het vliegtuig..
    Taxi terug naar hotel genomen, nog geen € 5,00 kwijt en nog geen 10 min. in taxi, dat was ook een mooie geweest voor de heenweg :/

Morgenvroeg vliegen en rond 19.00 Nederlandse tijd weer terug op Hollandse bodem. Zin in 😊

bruiloft in Uijeongbu, Zuid-Korea

October 23, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 13 °C

Vannacht de halve nacht wakker gelegen, vanwege Nash die had koorts, hoesten en heel veel snottebellen.
    Gelukkig is alles goed gegaan, hij had toch nog wat geslapen en was minder warm vanochtend.
    Nou wij onze trouwoutfit onder uit onze koffers gehaald en gisteren voor Paul en Nash nog hun blousen gestreken. Nash wilde die vanochtend natuurlijk niet aan, alleen zijn grijze shirt. Oké prima.

Ochtendritueel duurde toch wat langer dan gepland, zodat we maar een taxi naar de trouwlocatie hadden genomen ipv metro. Was uiteindelijk nog 45 min. reizen, maar we waren op tijd 😉
    Nash wilde zijn jas niet uit, want papa had ook zijn jas (colbertje) aan. Check de foto's 😂
    Min stond met dr trouwjurk te wachten in een kamertje waar iedereen met haar op de foto kan. Wij natuurlijk ook.

Daarna begon de ceremonie, iets anders dan bij ons:
    De moeders van het bruidspaar komen als eerste aangelopen en maken een buiging naar elkaar en naar de gasten toe, zij gaan dan zitten. Ieder aan hun eigen kant.
    2 nichtjes van Jeffrey waren de bruidsmeisjes en kwamen eerst door het gangpad gelopen, daarachter liepen Jeffrey & Min samen.
    *Officieel waren Jeffrey & Min al paar maanden geleden in het gemeentehuis van Seoul getrouwd.*
    Er was dus geen trouwambtenaar, maar wel iemand die het woord deed ditmaal in het Engels en Koreaans.
    Bruidspaar las hun geloften voor aan elkaar en de bruidsmeisjes kwamen de ringen brengen. Super schattig! Daarna heeft de zus van Jeffrey nog mooi gesproken voor ze.
    Als respect naar de ouders toe, maakt het bruidspaar een buiging naar beide ouders. Heel knap van Min dat dat haar lukte met dr trouwjurk, ik denk dat ik zelf nooit meer overeind zou zijn gekomen. 😁
    Na dit officiële gedeelte werden er foto's gemaakt of kon je al gaan genieten van het buffet, 1 etage hoger.
    Buiten deze ruimte stond de volgende bruid in het kamertje foto's te maken. Big Business zo'n CeremonyHall dat gaat heel de dag door.

Na de foto's hebben Jeffrey en Min hun trouwpak omgeruild voor traditionele kledij en hebben ze een theeceremonie gedaan. De familie speelde hierbij ook een rol met als gevolg dat de moeder van Jef zo goed mikte met kastanjes, dat de voorspelling is dat ze 2 dochters verwachten 😀

Wij hebben een deel van de theeceremonie gevolgd en zijn daarna gaan eten. De eetzaal is qua uitstraling niet echt gezellig, kantine-achtig. Lange tafels, dicht bij elkaar, harde verlichting, maar dat je vroeger met school of sportkamp ook in zo'n zaal zat, je kent niet iedereen, toch hoor je bij elkaar en dat geeft een fijne, gemoedelijke sfeer.
    En er was meer dan genoeg te eten, lekker ook, dat is natuurlijk altijd top! 😆

Na het eten was het eigenlijk een soort van afgelopen, iedereen ging naar huis of hotel toe en voor de avond stond in de planning om nog een bakkie te gaan doen.

Het was ruim een uur terug met de metro en Nash was nog steeds ziekies. Het leek ons dus niet verstandig om s'avonds na het eten nog met de kleine man naar de kroeg te gaan.

Relax Discovery en PawPatrol gekeken op bed & Paul heeft weer bij zijn buddy aan de overkant wat te eten gehaald. We hadden het eettentje op Google Maps toegevoegd, hij vond het helemaal leuk! Paul heeft ook via Google laten zien, waar wij vandaan komen, kon die helemaal zijn ogen niet geloven.

Morgen (maandag) laatste, hele dag in Seoul. Rustig opstarten en even een apotheek vinden voor neusspray, zodat Nash inderdaad tijdens het vliegen geen last krijgt.
    En natuurlijk nog de bbq met Jef, Min en fam.

Dinsdagochtend vroeg weer terugvliegen, ook weer leuk! Nash zegt nu al paar dagen: we gaan naar Jade toe 😉

verhuizing naar Insadong- trip Seoultowe

October 22, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag zijn we verhuisd naar een ander hotel in Seoul in de wijk Insadong. Deze wijk is redelijk toeristisch en heeft veel leuke winkeltjes, onder andere een straat met bijna alleen maar cosmetica winkels.
    20 stops in de metro is goed gegaan, ik had een nieuw lego filmpje gedownload wat al 20 minuten duurde, dus zonder drama hebben we de metro rit overleefd.

Nadat we de koffers bij het hotel hadden achtergelaten, zijn we door de wijk heen gewandeld en hebben ff gelunched bij een koffietentje.
    Het valt wel op dat de vaste horeca zich richt op 1 concept bijvoorbeeld overdag met lunch of zoetigheid of dat ze alleen s avonds open zijn voor diner.
    Bij ons zie je toch veel zaken die lunch en diner draaien.
    Wel heb je natuurlijk veel eettentjes/eetkarren op straat waar je heel de dag terecht kan.

Wij zijn daarna via een toeristische route naar de kabelbaan voor de Seoul-tower gelopen. Er was wel een wachtrij, maar doordat we kinderwagen bij ons hadden mochten we eerder. Met de kabelbaan naar boven, gigadruk. Blijkbaar dé toeristische attractie van Seoul op een zaterdag. Dit keer wel in de toren geweest, in de wachtrij voor lift omhoog. Schitterend uitzicht, zelfs de oude stadsmuur van Seoul ontdekt. Nadeel: terug ook weer in de rij voor lift omlaag en later weer in de rij voor kabelbaan omlaag.
    Daar aangekomen kwamen we Jef & familie nog tegen, toevallig! Even kort gesproken en toen weer verder gegaan. Morgen zien we elkaar natuurlijk toch met de bruiloft :):)

Terug gelopen via de gezellige straatjes, naar hotel.
    Nash niet in slaap gevallen, maar is echt ziekies, mega verkouden! Besloten om niet meer op pad te gaan en in het hotel te blijven. Dus Paul er weer op uitgestuurd om eten te halen.

Dit keer geen afhaal sushi, maar tegenover het hotel was een kleine zaak met 4 mini tafeltjes, een counter en daarachter stond de 'manager' alles te bereiden. Paul vroeg of hij de eigenaar was, dat was hij niet, maar wel de manager ;)
    Hamburgers voor take away besteld, ging goed en super gegeten.

Nog ff blouse gestreken in hotel en nu tukken, want morgen de bruiloft!! 🎎

Seoul-land, pretpark ~ Zuid-Korea

October 21, 2016 in South Korea ⋅ ☁️ 19 °C

Vrijdag zijn we met de metro naar Seoul-land gegaan. Er waren 2 routes met de metro. Normaal neem je de route waar je zo min mogelijk hoeft over te stappen, maar met Nash (die kan niet lang stilzitten in de metro) kiezen we voor snelle route, maar wel met 3x overstappen. Wij blijven zo ook lekker in beweging 😁 - 4 haltes per keer is goed te doen voor hem.

Nash is trouwens ook strontverkouden sinds gisteren, beetje jammer. Gelukkig heeft die er zelf niet veel van.

Maar bij de ingang van het park aangekomen kan je met treintje naar Seoul-land of naar dierentuin. Wij naar Seoul-land, daar kaartjes gekocht all in, je kan ook kiezen om minder te betalen, maar dan moet je voor bepaalde attracties los betalen. Nash gratis en wij waren nu met zijn tweetjes totaal 30.000 Won kwijt, ongeveer 25 euro.

Vanwege het naseizoen was niet alles open, maar er was meer dan genoeg te doen. Er liepen heel veel scholieren rond, van peuter/kleuterklassen tm 15/16 jarigen denk.
    Groot en ruim park met echt leuke attracties voor de kleintjes. Nash was helemaal gek van de achtbaan voor peuters, ging best snel! Maar daar stond elke keer zo'n lange rij, dat we er maar 1 keertje ingeweest zijn. (Want Nash heeft lekker veel geduld om in zo'n rij te staan :/ )
    Gelukkig waren er nog genoeg andere dingen om te doen: ballenbak, glijbaan, carroussel, auto treintje, vliegtuig attractie en nog meer!
    Terwijl wij in de rij stonden was Paul aan het wachten en was hij voor de Koreaanse kids ook een hele attractie, zo'n grote blonde man. (Nog nooit gezien!) Met heel de klas voor hem gaan staan en uiteindelijk iedereen high five geven, echt grappig!

Nash wilde niet meer naar huis! Toch wel gedaan, want hij was verrot en in is dan ook niet meer te genieten.
    Halverwege de metro is hij in slaap gevallen. Hierdoor konden wij mooi even bij ons hotel in de buurt een rondje wandelen. Wat een drukte, mensen klaar met werken gaan direct op zoek naar iets te eten of nog even winkelen in Gang-nam. Check de foto's!

Wij zijn naar het hotel gewandeld en nadat Nash wakker was geworden bij steaktent in onze straat wezen eten. Helemaal Amerikaans opgezet, personeel kon alleen niet veel Engels, maar gelukkig was er een plaatjeskaart 😆
    Nash nog ff paar rondjes door de zaak heen gerend en iedereen vh personeel high five gegeven om het goed te maken, helemaal leuk ;)

Vandaag (zaterdag) verhuizen we naar ander hotel in Insadong, ongeveer 20 stops met de metro, dus we moeten nog even kijken hoe we dat handig aanpakken met koffers en Nash.

Seoul

October 20, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 20 °C

Vanmorgen vroeg met taxi naar airport gegaan en klein uurtje gevlogen naar Seoul.
    Daarna in een express metro gestapt (metro die alleen stopt op de grotere stations) en aangekomen bij ons hotel in de wijk Gang-nam, ja van dat liedje!!! 😁
    Dit is een kantorenwijk, ruime straat veel kantoren en ook veel eettentjes.
    Nash was onderweg in slaap gevallen en ook in het hotel niet wakker geworden. Ik vond dat eigenlijk wel een goed plan, dus ook even een tukkie gedaan.
    Toevallig zitten Min & Jeffrey ook 1 nacht in hetzelfde hotel. Paul tijdens ons dutje al met Min & Jeffrey wat gedronken en Nash en ik zijn er wat later bijgekomen. Nu nog meer benieuwd naar as zondag, de bruiloft in Korea style ! 😊

Jef & Min hadden afgesproken met haar vrienden om te eten, dus wij zijn met zijn drietjes een sushizaakje ingestapt. Geen Engelse kaart, serveerster kon ook geen Engels en maar 2 foto's op de kaart. Wel hingen aan de muur nog wat foto's van gerechten, dus daar hebben we maar wat uit gekozen. Was lekker!
    Paul was wel ff jaloers toen de buurtafel hun sushi kreeg, maarja je kan niet alles hebben.

Morgen gaan we naar een pretpark: Seoul- land.
    Zaterdag verhuizen we naar ander hotel in Seoul, dichterbij de trouwlocatie.
    Zondag bruiloft Jef & Min
    Maandag overdag op pad met Jef, Min en fam. + s avonds bbq
    Dinsdagochtend vliegen we weer terug naar Nederland

P.s. een foto van een Wedding hall naast ons hotel erbij gedaan, Min en Jef hebben voor zondag ook een Wedding hall afgehuurd.
    Normaal zijn er meerdere trouwerijen in 1 ruimte, maar Min heeft voor een kleinere Wedding Hall gekozen, dus zij zijn de enige die as zondag hun trouwerij daar hebben.

Hamdeok Beach

October 18, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag met de bus naar Hamdeok Beach gegaan, onderweg wat broodjes gehaald bij bakkertje om de hoek. Ze hebben hier een bekende bakkersketen: Paris Baguette die je heel veel tegenkomt en genoeg andere bakkerswinkeltjes, dus aan brood niet tekort.

Het was wel lekker weer, maar het zonnetje heeft zich niet veel laten zien. Op het strand heeft Nash zich wel vermaakt: visjes gevangen, gevliegerd (met alleen een touwtje), steentjes gegooid, met Paul zijn slippers bootje gevaren en taartjes gemaakt + uitgeserveerd.

Een mooie strandtent op de rotsen naast het strand, daar even een espresso gedronken. 2 espresso net geen € 10,- kwijt en zelfbediening. Aardig gek!
    Sowieso zijn bijna alle dagzaken hier zelfbediening, je krijgt een pieper mee voor als je bestelling klaar is.
    Later rondje gelopen langs het strand en er waren nog genoeg andere tentjes waar het eten+drank de helft goedkoper was.

Einde vd middag weer met de bus terug, lekker handig in de spits. Bus overvol, ik had Nash in mijn armen en er stond gelukkig direct vooraan een Koreaan op, zodat ik op zijn plek kon zitten en later had hij ook voor Paul de kinderwagen vast gehouden. Topvent!
    De buschauffeur had haast, reed bijna iedereen vd weg af en ook zachtjes doorrijden bij de stops ipv echt te stoppen. Deur open en de mensen moeten hier heel snel uitstappen anders had je pech.
    Je moet hier ook aan de voorkant vd bus er weer uit, dus Nash en ik hebben onze ogen uitgekeken.

Vanavond in het hotel hapje gegeten. Koffietentje was dicht :(
    Morgen vliegen we vroeg naar Seoul toe en hebben we zondag+maandag de bruiloft van Jeffrey & Min.
    Spannend!
    Einde vd vakantie is dan ook in zicht, gaat snel!

P.S.
    Nog 1 fotootje van gisteren erbij gedaan, Paul met taxichauf 😉

Jeju eiland

October 18, 2016 in South Korea ⋅ ☀️ 21 °C

Maandag de koffers weer ingepakt en vol goede moed met de metro naar het vliegveld gegaan. Dit ging wonderbaarlijk goed met koffers & Nash. (Heel de reis hebben we al minisnoepjes & rozijnen bij ons tbv chantage)

Klein uurtje vliegen van Busan naar Jeju eiland. Er waren 3 klassen van jongensschool en opa/oma tourreis welke ook het vliegtuig namen. Bij het boarden waren alle opa's en oma's wild en de jongens gingen vooraan op de grond zitten :/ (Check foto)

Het grote verschil tussen Japanners & Koreanen is toch wel dat Japanners rustig, geduldig en beleefd zijn en de Koreanen niet. Die hebben nog minder geduld dan Nash en mijn moeder (sorry ma). Ze dringen dus bijna altijd voor.
    Het grote voordeel was wel dat een lange rij bij het toilet in no time opgelost was, alles moet snel.

Na de vlucht met taxi naar hotel gegaan, rondje buurt gelopen. Straat waar ons hotel staat is het leukst met koffietentje & 2 eettentjes, voor de rest was het weinig.
    Vroeg gaan slapen.

Vanmorgen om 10.00 stond taxi voor de deur.
    We hebben voor 150.000 Won (€125,-) een taxi met chauf geregeld die ons rondrijdt over het eiland.
    Als eerste naar een strandje, daar heeft Nash 'visjes gevangen' , daarna Hallim Park geweest. Mooi park met bonzai bomen en grotten. Zijn we redelijk snel doorheen gewandeld, want we hadden een hele planning!

Onze taxichauf wist wel een goed plekje om te eten bij een lokaal tentje. Schoenen/slippers uit, op de vloer zitten in kleermakerszit (echt iets voor Paul) en vispan eten.
    Ik eet het liefst vis, waarvan ik niet zie dat het een vis, dus zonder kop, staart en graten. Nou hier zat alles erop & eraan + ook nog levende slakken/schelpdieren op tafel (ja ze bewogen!) Die mochten we zelf in de pan doen en koken maar 😮
    Nash en ik hebben van alles wat geproefd, slakkendingen heb ik overgeslagen. Daarna ging Nash het halve interieur slepen en slopen, dus goed excuus om het pand te verlaten en Nash zijn favo hobby te beoefenen: steentjes gooien.
    Paul heeft natuurlijk samen met de chauf alles netjes opgegeten.

Onderzeeboot, hier hadden we op een blog gelezen dat het wel cool was. Met een boot vaarden we naar de onderzeeboot toe, overstappen en naar beneden (natuurlijk eerst alle Koreanen, wanten die moeten voor en hebben haast)
    We zaten uiteindelijk op 33 meter diepte, daar merkte we eigenlijk niet veel van, ik had verwacht dat aan je oren te voelen, maar dat was niet het geval.
    Geen vis te zien! Totdat de duikers langs de boot vissenvoer strooiden (hadden ze goed bedacht) kwamen er toch wat vissen. Nash vond het in ieder geval heel leuk om te zien en wij vonden het toch ook wel cool om een keer in een onderzeeboot te hebben gezeten.

Oké volgende bezichtiging! Een rif gevormd door lava van een vulkaan, mooi maar niet spannend. Erna naar Cheonjiyeon Waterfall + een aparte brug. Waterval was mooi, maar ook niet spectaculair.
    We hadden nu de westkant vh eiland bezocht en volgens de taxichauf waren alle echt mooie stukken aan de oostkant vh eiland. Taxichauf probeerde ook een goede verkoper te zijn en wilde nog een dagje met ons op pad. 1 dag was gezellig genoeg ;)

Terug bij hotel bleek 1 eettentje dicht te zijn dus zijn we bij de andere gaan eten. Heel leuk bbq concept aan tafel. Je kon kiezen uit 5 soorten vlees en wat bijgerechten. Heerlijk gegeten en daarna bij het koffietentje bakkie gedaan en homemade cookies genomen. Heerlijk einde vd dag.

Morgen zijn we ook heel de dag in Jeju en maken we er een dagje strand van. Volgens mij een strandje aan de oostkant van het eiland ;)

regen, regen en meer regen in Busan

October 16, 2016 in South Korea ⋅ 🌫 16 °C

Vandaag vol goede moed de metro ingestapt naar het beginpunt van een Hop-On-Bus. Klein stukje over het stationsplein lopen, alleen Nash wilde toch ook even in de plassen stampen. Prima...
    conclusie: schoenen nat, wilde die heel de dag niet meer aan 😑
    Busrit ging prima, zelfs wifi in de bus. Bij het bekendste strand van Busan uitgestapt: Haeundae Beach.
    Doordat het niet echt zachtjes regende, zijn we direct een koffietentje ingevlucht. Paraplu gekocht en nog een kort rondje gelopen, maar dat was drama door de regen.

Weer de bus in op weg naar het centrum en de Cinema van Busan. Cinema wilde ik qua architectuur zien. Maar buschauf had er alleen niet zo zin in, want reed gewoon 3 stoppunten voorbij, zonder dat we uit konden stappen.
    Grrr beetje jammer... de eerstvolgende stop maar uitgestapt en toevallig was dat bij een groot winkelcentrum. In ieder geval droog daarbinnen.

Nash zat nog steeds met zijn blote voeten, dus daar hebben we eerst nieuwe schoenen en sokken voor gehaald. Winkelcentrum met 13 etages en 1 hoek ervan zat een soort ballorig, maar dan nog gekker. Principe zoals bij de ikea ballenbak waar je je kind kan dumpen als jij wilt shoppen. Zou iets zijn voor de tuinen in Naaldwijk ;)

Daar heeft Nash zich bijna 2 uur vermaakt en als die jongen blij is zijn wij dat natuurlijk ook 😁
    Erna een hapje gegeten op de foodcourt etage en weer richting hotel gegaan.

Tis dus niet gelukt om Busan echt te ontdekken..

Morgen vliegen we in de middag naar Jeju eiland; Honeymoon eiland van de Zuid Koreanen.

op weg naar Busan - Zuid Korea!

October 15, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 22 °C

Vanmorgen vroeg opgestaan 06.30 wekkertje naar Hakata Port Terminal.
    Begane grond inchecken bij een balie, erna een soort van uitrijkaart kopen bij machine. Met lift omhoog, daar door de gate, dan paspoort laten checken, dan bij dr volgende kaartjes laten checken. Weer naar beneden door andere wachtruimte, opnieuw de gate en dan naar buiten naar de boot! Nog ff 2x in de boot je kaartjes checken en daar gaan we! Dit proces kan efficiënter 😂

Boottocht ging goed, totdat we zeiden dat we er bijna waren, Nash helemaal wild, niet meer te houden de laatste 10 minuten. Bij de douane ook alle kanten heen rennen, zelfs door de poortjes naar de andere kant, terwijl wij nog in de rij stonden voor controle.
    Zou wat zijn, 10 dagen in Japan kind niet kwijt en nog geen 5 minuten in Zuid Korea kind wel kwijt :/
    Dus ik erachteraan, direct natuurlijk van die beambten ook in paniek. Nash gevangen, schreeuwend in mijn armen terug. Weer in de rij, we werden gelukkig eerder geholpen. Die lui wilden ons natuurlijk ook zo snel mogelijk weg hebben.

Taxi in, openbaar vervoer durfden we met Nash niet aan. Taxichauffeur en bijna alle andere Koreanen vinden Nash helemaal geweldig. Bij het hotel kreeg hij van 2 omaatjes gelijk chocoladenootjes in zijn hand gestopt. We konden niet direct inchecken, dus ff rondje markt gelopen. (Zit direct naast ons hotel)
    We keken onze ogen uit, levende vissen, garnalen, kokkels andere schelpdieren, kruiden, fruit, maar ook een kraam vol met pannen & tupperwarebakjes. Tussendoor geven oma's & opa's Nash een aai over zijn bol of proberen zijn aandacht te krijgen en geven fruit/snoepjes.

Van de stad hebben we verder nog niks gezien, want Nash was zo hyper dat die overal heen rende en niet in de kinderwagen wilde, dat het niet opschoot om nog met hem op pad te gaan. Tis sowieso een stuk drukker en chaotischer dan wat we in Japan hebben gezien.

Morgen staat hop on-of bus in de planning

Fukuoka aka Hakata

October 15, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 14 °C

Van Nagasaki met de 'sprinter' naar Fukuoka gereisd, deze stad is weer een stuk groter. We blijven hier maar 1 nachtje, want morgen (is alweer vandaag) verlaten we Japan 😓 en gaan naar Zuid Korea !

We waren redelijk op tijd vertrokken, maar voordat je uit de trein, hotel gevonden hebt, ingecheckt bent, spullen opgeruimd en ff opgefrist bent, was het alweer over 3-en dat we buiten stonden om Fukuoka te bekijken. (Andere mensen kunnen dit proces vast sneller doorlopen :/

Via internet had ik gevonden dat het Ohoripark de moeite waard was, dus hup metro in en gaan. Nash was nog soort van kribbig, maar daar aangekomen was dat direct over. Een mega grote speelplaats!
    Heeft hij flink kunnen uitrazen, maar hij zat wel ineens vervelend met takjes te doen bij andere kids. (Volgens mij heeft die de ninja praktijken overgenomen van Riv)
    Paul natuurlijk gezegd dat dat niet mocht, rent Nash boos weg BAM lag die, er stond nog een speelrek waar hij met zijn lengte niet onderdoor kon.
    We hebben nog geen blauwe plek gevonden, dus een hard hoofd heeft hij wel.

Lekker door het park gewandeld en zelfs kleine schildpadden gespot! Daarna teruggelopen naar de stad, Nash in slaap gevallen en pas weer wakker geworden bij het eten. Gegeten hebben we in Canal city een grote shoppingmall, daardoorheen loopt normaal water, maar dat was nu leeg. (Misschien onderhoud of ter voorbereiding van de Halloween)
    Stond nog op ons lijstje en toch gelukt laatste avond in Japan om bij een Sushibar aan een lopende band te eten. Je kon daar via de ipad bestellen en ondertussen kwamen er ook verschillende hapjes op de lopende band langs.
    Erg lekker en niet duur.

Lijkt mij een leuke stad om paar dagen te verblijven, lekker shoppen en eten :)