India

Top 10 Travel Destinations Lāhul and Spiti
Show all

רודטריפינג דנקהאר

June 2, 2022 in India ⋅ ☀️ 7 °C

לתחנה הגענו שעה לפני הזמן בנסיון לתפוס טרמפים ולהתחיל את דרכנו אל דנקהאר.
      שם מחכה החבר מההומסטיי שעשינו איתו בוקינג טלפוני ושזיהה את איילת כישראלית לפי מבטא (הבטיח שקשוקה לבוקר אז איך לא נגיע).
      אגודלים מונפים מוזיקה טובה ריקודים על האספלט אבל בינתיים ללא הצלחה.
      האוטובוס מגיע מפוצץ באנשים וממשיך בלעדינו (כי כבר יש סטנדרט) את הדרך בה היינו אמורים ליסוע.
      "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד"
      וכך פתאום, עצר לנו בחור רגוע ונעים הליכות, ברכב פרטי וקטן אליו דחסנו את החיים והסכים לקחת אותנו איתו ליום סידורים ולשיצ'לינג, בדיוק איפה שתכננו.
      הבחור מפקח של הבנק ההודי הממשלתי וכך בדרך עצרנו בשני כפרים לסידורי עבודה ואחרי חמש וחצי שעות הגענו ליעד.
      הדרך עצמה הייתה אחת היפות שיצא לי לראות, שילוב של המדבר, שדות ירוקים שלג ונסיעה קרובה לנחל פשוט מקרין סרט רץ מהחלון שלא מפסיק לעניין ולהפליא.
      מכאן צריך רק למצוא דרך לעלות 10 קמ אל דנקהאר כשהכביש כמעט ונטוש ואין לנו קליטת סלולר.
      עומר ואני יצאנו למסע שכנוע מקמומיים לקחת אותנו ברכבם הפרטי ואנחנו נשלם להם, כמובן שהצלחנו וכך נגמרת לה הדרך.
      הכפר עצמו מורכב מבתי בוץ כשבקצה עומד המנזר הישן, בנוי כאחד עם מצוקי אבן גבוהים.
      על גג ההומסטיי פגשנו זוג הודים שמטיילים פה בעמק, אחד מייעץ מלונות בדובאי והשני שף ויועץ קולינרי במחוז שלו בהודו.
      חברה חדים ולעניין שכיף היה לדבר איתם ולהעביר את זמן השקיעה היפה.
      על אף יופיו של הכפר נפלתי לאיזה וירוס מבאס שהשבית אותי למזרון בהוסטל למשך כל השהייה.
      (פומו גדול מאגם שנמצא כשעה וחצי הליכה מעלינו)
      למרות זאת, לפעמים זה מספיק פשוט לשבת במרפסת לבהות בטפט שפרוש לפנים ולהיות מבסוטים על החיים.
      בוקר למחורת פתחנו בשקשוקה (איך נחלק עכשיו 4 ביצים?), איילת יצאה לה לשיטוטים ועומר נכנס איתי לאווירת ההתכרבלות אל תוך השנץ.
      חבורת ישראלים הצטרפו, כשמשיחה עם אחד מהם למדנו שכל הסטיגמות על המטייל הישראלי בהודו לא מופרכות בכלל, ממש השראה לחיקויים טובים שיגיעו בהמשך.
      היום מסתיים לו במשחקי שש בש, שיט הד (עם בעל ההוסטל שהיה פשוט אמן) ספרים וטאלי.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על שלט שאפשר לשנות בעזרתו את כל הנוף שנמצא מולך.

Dhankar - Tag 23

August 20, 2023 in India ⋅ ⛅ 11 °C

Highlights des Tages:

- eine Buddah Statue mitten im Gebirge.
      Es wurde einem fast schlecht beim Hochschauen.

- Frühstück: hier durften wir unser Talent im Momos formen zeigen. Erfolglos. Auf dem Bild sieht man im Vordergrund meine Version und im Hintergrund wie sie aussehen sollten. 😂
      Max stand neben dem Koch. Der Größenunterschied ist der Hammer!😂

- der höchste Briefkasten der Welt.
      Dieser liegt auf 4440 Metern Höhe.
      Mit einer Ruhe wurden die Postkarten bearbeitet und mit Briefmarken versehen.
      Ohne Stress und viel Liebe brachte der Mann für die Karten auf.

- Ankunft in Dhankar.
      Der Ausblick lässt pure Entspannung zu und man fühlte sich sofort wohl. Fernab von ganzen Trouble und Verkehr.
      Hier trafen wir auf eine 76-jährige Frau, die schon zum 16. Mal in Indien ist. Sie wandert hier viel! Chapeau!!!

Das Beste: der Sternenhimmel. Mit bloßem Auge konnte man die Milchstraße erkennen. Ich habe noch nie etwas schöneres in meinem Leben gesehen. Die unzähligen Sterne. Wow!😍 einzigartig!

Jour 2 - Demul

June 15, 2023 in India ⋅ ☁️ 5 °C

Belle étape mais éprouvante !
      Pour atteindre Demul, il nous a fallu gravir 800m de dénivelé dans un cayon.
      C'était un peu chemin très peu emprunté donc il fallait être à l'affût pour ne pas s'éloigner des traces principales.

Après ce bel effort, j'ai déniché la homestay parfaite. C'est vraiment étonnant de trouver de si belles décorations dans les chambres, ça change du Khumbu où c'était assez rustique !
      Tables basses, fauteuils, petits matelas pour méditer ou pour s'étirer, le tout avec une superbe vue sur la vallée ! Que demander de plus !
      Ca promet une après midi active 😂...

Le soir, pour allumer le feu, ils ont utilisé un mélange de crottes séchées, la technique classique dans ces régions où pas un arbre ne pousse...
      Au dîner, nous avons eu droit à un excellent plat tibétain composé de légumes et de Ting Momo. Comme quoi c'est possible de faire un repas sans riz ni pâte ! Leçon à retenir pour le futur !

En fin de soirée, nous avons joué aux cartes, au fameu jeu Kavio que nous avons appris il y a 2 jours. On a bien rigolé ! Et même si Leo, ce filou, avait tendance a tricher, j'ai plutôt bien tiré mon épingle du jeu et je lui ai mis quelques belles fessées😁. On a même fait une partie avec le gars de la homestay, c'était bien sympa !

Kaza - Tag 21

August 18, 2023 in India ⋅ ☁️ 12 °C

Die Nacht war den Umständen entsprechend ok. Der nächtliche Klogang war nicht sehr toll. Irgendwie hatte es auch Bekka‘s 2. Schlafanzughose aufs Klo in der Nacht geschafft. Niemand weiß wie 😂. Sie hatte zumindest eine Hose an.

Nach unserem morgendlichen Chai ging es los. Nach einer kurzen Fahrt und kleinen Wanderung kamen wir am Chandratal Lake an. Die Bilder sprechen für sich. Keine Menschenseele war hier. Ich nutzte den Moment um den Kopf etwas zu sortieren.
      Ich habe noch nie so eine Stille erlebt. 😍
      Zurück zum Auto. Auf der Strecke ging es zum Kunzum Pass. Windig und viele Motorradfahrer.
      Auf dem Weg kamen wir über eine Brücke. Sie wurde 2017 erbaut und sieht schon aus, als hätte sie 50 Jahre hinter sich. Von der Brücke konnte man weit runter blicken. 🫣
      In Kaza angekommen wollten wir nur: Dusche, Essen und Bett. Morgen wird ein ruhigerer Tag😊

Spiti Gonzalez... 🐀🌪

August 24, 2022 in India ⋅ ⛅ 16 °C

Losar - Kaza
      57 km / 457 hm
      Aktuelle Höhe: 3.672 hm
      Gesamtstrecke: 7.536 km
      Gesamt-Hm: 64.455 hm

...die schnellste Maus im Spiti-Valley. Wir folgen dem Fluss Spiti durch ein riesiges Tal - was eine Weitsicht! Heute gibt's Rückenwind, also Kette rechts und wir folgen dem aalglatten Asphalt bis nach Kaza in Schallgeschwindigkeit - zumindest ich 😅. Denn die heutige Mission ist es unsere beiden Maskottchen - wenn auch unfreiwillig - abzuhängen. No Chance, zumindest fürs Erste! Die beiden rennen einfach unaufhörlich. Wir hätten sie Forrest und Gump taufen sollen! Egal wie weit, wie schnell, wir sehen sie im Rückspiegel. Was kommt dazu? Nach 5km folgt uns für 15min auch noch ein Kalb 🤣🤣🤣...Wir gründen bald einen Zoo! Nach rund 20km gelangen wir ins nächste Dorf, in dem etwa 15 schwarze Hunde mit Pauken und Trompeten nur so warten und lossprinten, als sie Spoke und Rim erspähen. Ein riesen Trubel und Fellknäuel - so schnell konnten wir garnicht gucken. Tatsächlich freundet sich Rim mit der Bande an und findet nun glücklicherweise eine neues Rudel. Spoke hat als einziger weißes Fell und hat scheinbar nicht so viel Glück. Er folgt uns weiter. Dieser Hund ist ein Duracell-Dog! Läuft und läuft und läuft. Kurz vor Kaza kehren wir ein und tatsächlich - wir können es nicht fassen - läuft er an uns vorbei; vermutlich die Spur verloren oder voll im Modus. Schweren Herzens lassen wir ihn doch seines Weges rennen in der Hoffnung, dass er eine neue Crew findet. In Kaza angekommen finden wir ein unfassbar schönes Hostel (Fotos folgen), in dem wir als Fahrrad-Gang umsonst wohnen dürfen - wahnsinns Geste! Der Haushund ist niemand geringeres als Beethovens großer Bruder 🐶 - der größte Hund, den ich je gesehen hab! 😅Read more

Jour 3 - Komic

June 16, 2023 in India ⋅ ☀️ 6 °C

Ce fut une des plus belles journée de notre voyage ! Les paysages étaient sublimes de A à Z!
      Cette fois ci nous avons décidé de partir l'aprèm pour bien récupérer le matin.
      Dès le début nous avons entamé une grosse montée pour passer un col à 4800m.
      Là haut, nous avons eu droit à un mélange de vallées desertiques avec des chaînes de montagnes enneigées en arrière plan, que demander de plus !
      Le reste de l'étape a été assez long mais avec un profil plus descendant donc c'est passé tout seul !

Et cerise sur le gâteau, Komic est le plus haut village du monde (relié par une route carrossable) !!
      Hormis le fait que je sois essoufflé en écrivant ces lignes, ça ne me fait rien du tout 😅, mais au moins on pourra s'en vanter 😊 !

• Day 5–8

Manali

April 29 in India ⋅ 🌫 5 °C

12h Busreise bringen uns von Delhi nach Manali, ein recht kleines Örtchen mit ca. 8000 Einwohnern. Vom Regen bei der Ankunft über die Schneefälle zwischendurch bis hin zum Sonnenschein bei der Abreise ist wettertechnisch alles dabei. Wir machen einen Spaziergang durch den Wald, der „Old Manali“ mit „New Manali“ verbindet. Viel mehr können wir hier auch nicht machen, doch im Hostel gibts super Essen und nette Gespräche mit coolen Menschen.Read more

רודטריפינג מנאלי - סוף

June 5, 2022 in India ⋅ ☀️ 17 °C

השכמנו ב4 בבוקר, עומר ואני אחרי עוד ליל שימורים, והתארגנו כמו זומבים בעלטת האשמורת האחרונה.
      את התיקים קשרנו על גג הלוקאל והתפללנו לשיווה שישמור עליהם קרוב.
      הנסיעה ארכה 10 שעות 5 מתוכן בדרך 4×4 קשוחה לתחת. בעצירות שתינו תה, אכלנו פרנץ טוסט, מצצנו ארגזים של סוכריות עשבים ועומר גסס בין המושב לחלון.
      הנופים היו מדהימים והגענו לגבהים שמעולם לא נסענו בהם עם רכב.
      המונית ממנאלי להוסטל שלנו, שהייתה אמורה לקחת 10 דק, סיפקה לנו תעסוקה של לפחות שעה וחצי.
      אמצע העלייה, פקק גדול בתוך העיר והנהג מחליט שכדי לחסוך בדלק הוא מכבה את המנוע.
      מה שאף אחד מאיתנו לא ידע הוא שהמנוע לא יחזור לעבוד.
      הנהג מונית התחיל לכוון את התנועה סביב הרכב העומד בעצבנות ואנחנו הורדנו את התיקים וחיפשנו רכב אחר שייקח אותנו.
      בגלל הפקקים, אף נהג לא היה מוכן להתייצב לדגל וכשהגענו לתחתית הכביש פתאום הגיח אותו הנהג (שאיכשהו בעזרת הירידה הצליח להניע את הרכב) ושיכנע אותנו לעלות איתו שוב.
      הגענו בדיוק לאותה נקודה שבה נתקענו פעם קודמת (ובה עומר ישב עם התיקים שהורדנו), ומתוך איזה אינסטינקט פרימיטיבי וקדמוני, הנהג מכבה שוב את המונית!?!
      בשלב הזה כבר לא נותר לו אלא לצחוק ואנחנו מודהמים יוצאים מהרכב ומבינים שאין לנו אלא על עצמנו לסמוך
      כל אחד עם שני תיקים, סוף של יום חם ועומר עוד גוסס, אנחנו עולים ומנווטים אל ההוסטל בו הדס (מלאכית משמים) מחכה לנו ושמרה גם חדר.
      ההוסטל מפנק לאללה, סופסוף מקלחת אמיתית אחרי לילות על גבי של הוט באקטים בקור.
      מנאלי מלאה בכיתובי עברית, מפוצצת מסעדות הוסטלים ב(ג)דים והופעות חיות.
      מעכברי הכפר עברנו לעיירה, הלכנו לארוחת ערב באיטלקייה וחזרנו לשינה מתוקה של סוף יום
      (ו....המחלה קופצת הלאה ונועצת את טלפיה באיילת! "איזה לילה הולך להיות")
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על להיות הבאים בתור שידבקו ויצטרפו לחבורה

מנאלי סבב 3

July 4, 2022 in India ⋅ ⛅ 19 °C

הדרך חזרה למנאלי עברה כמין תיקון לנסיעה הקודמת.
      פחות מ13 שעות וכבר הגענו חזרה לוויר, ההוסטל הביתי שלנו בפעם השלישית.
      הגענו במיוחד לפסטיבל מוזיקה של שלושה ימים ולמפגש חברים מדהימים שבדיוק הגיעו להודו (קציר, יהלי, לבב) או שכבר נמצאים פה לקראת החגיגות.
      כל יום קמים לארוחת בוקר ושוטטויות יחד. בצהריים, מצויידים בבירות, שתייה, וטוסטים של הנפאלי מגיעים למתחם לחגוג עד הערב.
      אנשים יפים, אקרובלאנס, מופעי אש, תחפושות, פראנטות, גשם וחופש.
      מעגל מתופפים וחליל בגשם בתוך דום, אנחנו רוקדים במעגל שבטי.
      פרידה מרגשת מאורן חברינו האהוב, אחרי חודשים של טיול יחד ושטס לגלות לנו את לאוס, בעזרת הניים עוד נתראה במזרח הרחוק.
      יום אחרי סוף הפסטיבל יובי ואני יוצאים לביאסקונד! סופסוף יום מושלם ודלתי נרניה נפתחות עבורנו.
      ירוק בוהק ופסגות שלג מופיעות כבר בתחילת ההליכה.
      התקדמנו בטיפוס מאתגר מעבר למפולות סלעים לכיוון האגם שבסוף המסלול.
      לצערנו הנחל התמלא והתרחב והפך את החצייה וההמשך למסוכנים, אחרי חיפושים של דרך משנית החלטנו לשוב על עקבותינו ולהמשיך להינות מהיופי של העמק.
      בדרך חזרה תפסנו שני טרמפים מעולים עד לדאבה האדומה במנאלי.
      בקרוב הטיסה לסרי לנקה וגל הנדידה במדינות המזרח נשבר, החברים ממשיכים לכיוונים שונים ומזדמנות עלינו עוד פרידות רבות.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על פסטיבל חברים בארץ רחוקה

גשם על מנאלי

June 18, 2022 in India ⋅ ☁️ 9 °C

ימים גשומים במנאלי
      גמר אנביאיי על הבוקר, ולמרות שלא הצלחנו להקרין על מסך גדול, יש אליפות.
      בראוניז עוגת גבינה וקפה לצהריים
      כל אחד מספר על רגע בשבוע, כשביד יש סיידר תפוחים חם מחוזק ברום.
      לארוחת שישי כמו בית יושבים יחד ואוכלים מפרום.
      סנוקר עם נועם לסגור את היום
      יושבים על ספה, מול עצי שסק וגשם מתמיד,
      עם כריך חביתה וחצי יום קוראים (עומר בפודקסטים)
      על הבוקר אצל הספר מסתפרים
      אימון טי אר אקס של שגרה, יוגה ומתיחות