New Zealand
Mount Cook

• Day88

Mueller Hut Mt. Cook

January 26 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Heute war ein fantastischer Tag und ich hatte riesiges Glück. Der Shuttle brachte mich zum Mount Cook Village und ich marschierte direkt ins DOC Center. Ich wusste, dass man den Mueller Hut vorher buchen muss... Die Rangerin erklärte mir, dass der Hut meist 3 Monate vorher schon komplett ausgebucht ist, aber vor 5min jemand seine Übernachtung für heute gecancelled hat 😃😃😃. Schwein gehabt!

Ich frühstückte erstmal in Ruhe. Dann hatte ich noch eine gute Idee: ich fragte im Hotel, ob ich etwas Gepäck dort lassen kann. Damit reduzierts sich mein Rucksackgewicht enorm. 😃 Die Sonne schien, nur die Spitze vom Mt Cook war leider in Wolken. Der Weg war anfangs super gepflegt (Boardwalks) und ging dann in einen Aufstieg über 2.000 Stufen über. Ich war über mich selbst erstaunt, wie einfach mir das fiel. Ich glaube, so fit war ich mein ganzes Leben noch nicht...

Dann änderte sich der Weg in einen alpinen Pfad, nur noch durch Poles gekennzeichnet und mit kleinen Klettereinlagen. Die Berge ringsherum sind beeindruckend. Ab und zu geht eine Schneelawine runter mit richtigem Getöse.

Nach 3h war ich am Mueller Hut, der wunderschön auf einer Hochebene zwischen Schneefeldern liegt. Vorn schien die Sonne und hinten zogen dunkle Wolken rein. Der Wind frischte auf.

• Day191

Combo Mueller Hut / Hooker Valley

March 5 in New Zealand ⋅ ☀️ 8 °C

Réveil matinal pour la Mueller Hut Route, 3 à 5h pour atteindre le refuge. ⛰️

Une belle petite ascension qui commence dans la brume et se termine au soleil dans les hautes sphères ! 🧗‍♂️

Après un picnic au sommet, on descend en s'arrêtant toutes les 2 minutes pour prendre des photos et admirer la vallée... 🤩

Une fois en bas, c'est parti pour la Hooker Valley une nouvelle fois 😀
    Sans nuage, les paysages ne sont plus comme la veille 😍

La NZ nous offre encore le meilleur pour notre plus grand bonheur !

#43848pas
    #1milliarddephotos
    #10hderando

• Day5

Hooker Valley und Lake Pukaki

December 26, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 11 °C

Bevor es hier weiter geht in unseren Reiseerzählungen:

Ein riesengroßes Dankeschön an alle in Deutschland die diesen Blog hier regelmäßig lesen und nach wie vor an mich denken :)

Außerdem vielen Dank an Robbe und Inge für die tolle Weihnachtsüberraschung und an Familie Wouda für das kleine Weihnachtsmitbringsel.

Noch bevor alle Touris kommen starten wir Donnerstag früh morgens den Hooker Valley Track, welcher uns über insgesamt 3 Hängebrücken bis hin zum Hooker Lake führt. Auch dieser See ist durch einen Gletscher entstanden und wächst Jahr für Jahr.
    Auf dem Rückweg sind wir froh, so früh gestartet zu haben denn uns kommen ganze Reisebusse an Chinesen, Indern und Europäern entgegen.

Anschließend machen wir uns dann an die Weiterreise nach Glenorchy.
    Auf dem Weg dorthin machen wir aber natürlich noch einige Stopps:

Der erste Stopp wird am Lake Pukaki eingelegt, von dessem klaren Blau man den Blick einfach nicht abwenden kann.

Den nächsten Stopp machen wir zum Essen und an einer Tankstelle.

Kurz vor Queenstown stoppen wir dann noch bei der weltberühmten Kawarau Bridge, wo 1988 der erste Bungyjump-spot der Welt entstand.
    Wir schauen den Wagemutigen aber lieber beim Springen zu.
    Respekt an alle die sich das trauen!

Dann führt die Straße entlang des Lake Wakatipu bis hoch nach Glenorchy. Wunderschön!
    Abends kommen wir dann an unserem Campingplatz an und nach einem schnellen Abendessen geht es dann wieder früh ins Bett.

• Day4

Mount Cook Village

December 25, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 11 °C

Nach einem letzten großen und leckeren Frühstück bei Traudel fangen wir an endlich unseren Camper einzuräumen. Ausgestattet mit unserem Gepäck, Einkäufen und noch vielen Kleinigkeiten, Nachdie Traudel uns für unsere Reise mitgibt, geht es für uns los nach einem letzten auf Wiedersehen von Traudel in Richtung Mount Cook.

Unseren ersten Stopp machen wir spontan an einem atemberaubendem Blumenfeld. Wir sind zwar nicht die einzigen die das riesige Meer aus Blumen entdeckt haben, aber das Feld ist groß genug für alle. Die Schönheit der Landschaft ist garnicht auf ein Bild zu bekommen aber auch auf den Bildern sieht das Blumenfeld noch wunderschön aus.
    Kurz nach dem Blumenfeld halten wir bei der wunderschönen Church of the good old Shepperd beim Lake Tipaku. Die kleine Kirche hat einen tollen panorama Blick auf den See. Die Kirche ist nachvollziehbar eine der beliebtesten Heiratslocation in Neuseeland.
    Als nächstes legen wir einen Stopp ein um zu den Blue Lakes zu wandern. Allerdings sind diese inzwischen nichtmehr blau sondern grün. Wir haben außerdem einen der vielen Gletscherseen, dem Tassman Glacier gesehen, wo wir einen wunderschönen Blick auf den leider schon sehr zurückggegangenen Gletscher haben und auf sein Schmelzwasser. An den Steinrändern der Berge kann man deutlich erkennen wie groß der Gletscher vor ein paar hundert Jahren noch gewesen sein muss.
    An unserem eigentlichem Tagesziel dem Campingplatz beim Mount Cook Village angekommen, leider bei Regen, beschliessen wir, unsere geplante Wanderung auf den nächsten Tag zu verschieben und den Abend mit einem sehr sehr leckeren selbstgemachten Cous-Cous Curry ausklingen zu lassen.
    ~Leni

• Day154

Mount Cook

January 17 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Nachdem wir die erste Nacht am wunderschönen Lake Tekapo verbracht haben, ging am Tag darauf unsere Fahrt weiter zum Mount Cook. Dort haben wir eine 10km lange Wanderung zu einem Gletschersee gemacht und das unglaubliche Panorama genossen. Das Wetter war super.

Auf der Fahrt in Richtung Dunedin machten wir einen Zwischenstopp in Oamaru wo wir übernachteten und unsere 8-Jähriges feierten. Wir staunten nicht schlecht, als wir am Hafen einen Pier voller Pinguinen entdeckten.

• Day169

Highway 80 to Mount Cook

June 27 in New Zealand ⋅ ☁️ 4 °C

Today we spent most of the day on the road we had a 4 and half- 5 hour drive ahead of us to Mount cook. We first stopped at Dunedin Market. It was mainly food there. We didn't buy anything because it was a bit expensive. Next we went to pac n save to stock up on some food. We left about 11am. It was a beautiful drive especially when we got on highway 80 past twizel on the way to Mount cook village. Probably one of the best scenic drives we have done. There was snow everywhere and the mountains looked stunning. Luckily enough some of the cloud was moving so we could see the mountains. We also stopped at Moeraki Boulders Beach a picturesque beach featuring sphere-shaped boulders on the sand.

We checked in to the hostel yha Mount cook about 4pm. We went in the sauna and then relaxed in as it gets dark early. We are all tired from all the driving so looking forward to an early night ready for a day of hiking tomorow.

• Day21

Mt Cook National Park, NZ

June 25 in New Zealand ⋅ ☁️ 5 °C

Hooker Valley Track.

Second time. Still no sight of the mother mount. Ten out of ten otherwise, even for the outlandish volume of walkers, in some fairly discouraging weather. We'll be back!

Brilliantly timed and paced to make it back for Cat's midday meeting. Pats on the back all round!

• Day21

Icebergs!

November 1, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 9 °C

We had a very nice dinner in The Panorama Room at The Hermitage. The views were amazing. The hotel is huge and the focal point for activities in Aoraki Mount Cook.
    After a very good night’s sleep for it is very quiet here, we had our first self catered breakfast of the holiday, porridge, which we thought was a good choice for the activities we had planned for today. It is suggested we should have several layers of clothing.
    We had booked to go on the Glacier Explorers tour. We had to check in at the local Hermitage Hotel and I guess there were about forty of us. We piled on to a bus for a short ten minute drive where we were dropped off and then walked for about a mile to a lake where three open boats were waiting for us. The lake is bout five kilometres long and has only been in existence for the past thirty years and is a result of glacier melting. On to our boat with an excellent guide, Amy, who first of all suggested we put our hand in the water which of course was freezing! Out on to the lake where there were a number of icebergs not huge as we know of in Antarctica but only a tenth of the size of them is above water and they can move and break up or tip over at any time so need to be treated with respect. There were lumps of them floating on the surface of the lake that Amy lifted out for us to hold. Quite extraordinary for they are crystal like. Amy then took us right up to an iceberg for us to touch and break off parts in our hand.
    We then moved on to the other end of the lake to the glacier. It is about forty metres high but has a depth beneath the water level of over 200 metres. Pieces break off the glacier at any time to create new icebergs so you don’t go too close.
    The landscape here is remarkable for we are in a valley with hills and mountains either side. It looks big but in reality is huge and you get an understanding of this when you look out and see a car or a helicopter and they are like pin pricks.
    At the Hermitage Hotel there is a museum dedicated to the life of Sir Edmund Hillary who of course was the first man to climb Everest. Hillary was of course a Kiwi and did his training for the Everest climb here at Mount Cook which is the highest mountain in NZ at over 12,000 feet. There is a splendid sculpture of him looking out toward the mountain.
    Despite having porridge for breakfast and recommending layers of clothing the weather today has been excellent with clear blue skies and temperatures of around 18 degrees.
    In this area there are any number of walks and climbs ranging from serious mountaineering to more gentle walks the latter of which we did this afternoon and it was very pleasant offering great views over Mount Cook.
    We leave here tomorrow and head south to Lake Wanaka but en route we have booked a thirty minute flight over the glacier which is subject to the weather being OK.

• Day34

Hooker Valley Track II

January 3 in New Zealand ⋅ ☀️ 6 °C

It takes only 20 minutes from the Glentanner Campground to the Hooker Valley Track carpark.

When I came there it was still a lot of places left, but I was surprised, how many cars were already there. I started to walk shortly before 7 am and I can say I was surprised how easy this walk was. The track is really good and perfect for all kinds of people to walk.
    It's only a few steps here and there and really nothing to be worried about or to even get really warm 😉
    That was, in fact, a little bit bad, as it was really cold there and I was so glad, that I took with my jacket form the car!
    The wind is really, really cold. It's just a little bit windy, not bad at all but I was happy about my jacket!
    The view is amazing! And in the first part of the track, you can't see Mount Cook, but when you come around a turn, you can finally see him!
    The first Lake I passed was Mueller Lake. I was expecting the same ice blue color like Lake Pukaki and Lake Tekapo and was surprised to see, that the water is more grey/brown.

It’s so nice to be here so early, there are only a few people here now and you can really nice avoid them to get a really good picture!