New Zealand
Goat Island

Here you’ll find travel reports about Goat Island. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Goat Island & East Coast

March 26 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Nadat we waren gaan duiken was het tijd om stilletjes aan terug af te zakken naar Auckland. We hebben natuurlijk nog tijd genoeg en hebben nog enkele dagen om te vullen. Gelukkig is er nog veel te zien. Onze planning liep tot eergisteren, dus de volgende dagen zien we wel waar het lot ons brengt.

Gisteren reden we langs de oostkust naar beneden. We stopten in Matakana om te lunchen. Een heel gezellig dorpje met verschillende wijnkelders in de buurt. We wouden dan ook gaan lunchen in een wijngaard, maar de vrouw van de infodienst informeerde ons dat de meeste gesloten waren op maandag. Daar hadden we niet aan gedacht. 😜 Gelukkig was er een gezellige resto in het dorp zelf die ook vrij veel lokale wijnen aanbood. We genoten van een lekkere maaltijd langs het water en de wijn die smaakte ook.

Hierna reden we verder naar Goat Island Marine Reserve. Dit was het eerste beschermd onderwater gebied. Hierdoor is de biodiversiteit vrij groot in dit gebied. We besloten om te gaan snorkelen, want het was mooi weer. Dit betekende echter niet dat het water warm was. Dus moesten we ons weer in een wetsuit wurmen. Maar liever dat dan kou hebben. Het water was ook behoorlijk fris toen we er in gingen. Het was ook vrij helder. We zagen verschillende soorten vissen, maar het was niet zo spectaculair als bij het duiken. We zwommen over kelp en zagen allemaal slakjes er van eten. Maar het meest indrukwekkende was een shorttail stingray die wegzwom en een eagle ray die op de bodem half verscholen lag. Echt prachtig die roggen. We gingen tweemaal het water in en daarna hielden we het voor gezien. We reden verder naar een gezellige camping iets verder.

Vandaag was echt een rustig dagje. Lekker uitslapen en dan op het gemakje de kust nog wat afgereden. ' S middags hadden we een mooi plekje om te picknicken. Daarna gingen we wat wandelen.

We hebben besloten dat dit onze laatste blogpost zal worden. We willen de laatste dagen volop genieten. Niet getreurd jullie zien ons snel genoeg terug! Tot de volgende

10-4 Leigh

April 10 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Nou, dat viel niet mee! Ik kan merken dat ik een jaartje ouder ben😉.
    Bijna geen gravel, dat viel mee, maar wel heul veul steil klimmen op het eind. Ik zie bijna geen herfstkleuren, moet je met een vergrootglas zoeken. Bomen worden gewoon kaal.
    Laatste stukje naar de camping 14% naar beneden......... Alleen, dat moet ik ook weer terug.😰
    Ik wandel een stukje coastal Path, alleen vind ik er geen reet aan. Ik zie de zee niet, loop de helft van de tijd langs een suf weiland en het lijkt wel een fietspad (op en neer). Dus ik keer om na een kwartier, doei. Daarna nog even bij zee wezen kijken. Dat was leuker. En omdat ik dus niet zo lang wandel zie ik twee Eastern Rosella's. (Prachtrosella). Ooit ontsnapt. Meestal zitten ze in het bos, dus ik mazzel met deze 2! En paradijseenden, ik ging dat rare geluid filmen, ging die ander antwoord geven. Goeie!

11-4 Leigh: snorkelen, oh nee niet

April 11 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Ik was hier vanwege het zeereservaat en het mooie snorkelen. Alleen waait het als een gek en warm is anders. (Thermometer zei 20, maar zo voelde het niet). 's Middags wordt het beter zeggen ze. Dus vertrek ik naar het Maritieme ontdekkingscentrum. Best leuk, beetje veel tekst en iets te weinig beeld. Ik kom naar buiten met zon. Ik besluit toch na de lunch naar Leigh te gaan voor de wandelingen, het waait nu nog harder, zo erg dat ik een picknicktafel op zijn kant voor mijn tent manoeuvreer voor enige beschutting.
    De coastal walkway in Leigh is ook vooral verticaal, laat maar. De haven wandeling is wel leuk, al had ik inmiddels een haven in gedachten met leuke terrasjes. Oen. Ik ging voor de bomen en vogels. Al wandelend bedenk ik dat áls ze er al zijn, ik ze dan niet herken.😕 Toch leuk gewandeld ondanks 4 buien. Die duren hier soms maar 15 seconden!
    Terug bij de tent gaat de wind gelukkig liggen. Tent staat nog!
    Toch jammer van het snorkelen.

Glassbodenboot Fahren bei Goat Island

November 29, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Von unserer Gastgeberin den Hinweis bekommen an der Ostküste des Nordzipfels der Nordinsel mit dem Glasbodenboot zu fahren.
    Gute Idee - wird gemacht.
    Leider ist da erst in 2 Tagen Saison. Und in der Vorsaison fährt das Boot nur in den Schulferien, am Wochenende oder an Feiertagen. Also heute nicht.
    Trotzdem eine schöne Ecke und wirklich viele Schnorchler und Taucher unterwegs.

Roadtrip Tag 1 Goats Island

September 26, 2017 in New Zealand ⋅ 🌧 16 °C

Richtig schlechtes Wetter hier aber naja man muss es ja mal gesehen haben.

May 8, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

Heute waren wir noch bei Goat Island. Die Insel liegt im Meeresschutzgebiet Leigh Marine Reserve. Man kann dort super Schnorcheln. Da jedoch schon Nebensaison ist, hatte der Schnorchelverleih geschlossen. Basti war trotzdem mit Schwimmbrille im Wasser und hat sogar einen Rochen gesehen.

Camping Cape Rodny

November 18, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

Nachdem wir der zweiten Tageshälfte der Küstenstraße gefolgt sind, haben wir uns beim Cape Rodney einen Campingplatz gesucht. Wir sind hier mit einem dt. Pärchen ganz alleine. Auf einer grünen Wiese mit Blick auf das Meer könnten wir uns frei einen Platz wählen. Der Tag geht am Lagerfeuer mit sternenklarem Himmel zu Ende. Der Sternenhimmel ist ein ganz anderer als zuhause. Er ist übersäht mit Sternen.Read more

Matakana & Leigh

September 9, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 10 °C

Ich habe die Nacht auf einem schönen Campingplatz in Matakana wieder direkt am Wasser verbracht. Gibt nix schöneres, als vom Sonnenaufgang geweckt zu werden :)
    Dann bin ich nach Leigh gefahren. Zur Goat Island (also bis davor). Dort bin ich zum Aussichtspunkt gelaufen und hatte eigentlich vor mit dem Glas Bottom Boot zu fahren. Das war aber nicht da, auch die große Anzahl an Fischen, die es dort geben soll haben auf sich warten lassen. Das liegt wahrscheinlich daran, dass gerade Ebbe war. Deshalb wollte ich auf die Flut warten. Doch in dem Augenblick bekam ich einen Anruf von einem Hotel in Whangarei, bei dem ich mich heute Morgen für einen Job beworben hatte. Ob es möglich sei, dass ich heute gegen 4 mal zum Gespräch kommen kann. Ich machte mich also wieder auf den Weg zurück nach Whangarei. Als ich ankam hat mich der Manager, ein sehr sympathischer Mann, gefragt ob ich gleich morgen anfangen kann und hatte die Papiere schon bereit.
    Somit habe ich jetzt meinen ersten Job und fange morgen an zu arbeiten. 😁