New Zealand
Lumsden

Here you’ll find travel reports about Lumsden. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Zuid West Nieuw Zeeland

January 6, 2016 in New Zealand

Na een bezoekje aan de blue pools (met recht blauw genoemd, wauw!) rijden we via lake Wanaka en lake Hawea (dubbel wauw!) naar Lumsden. Lumsden bestaat uit niets meer dan een kruising van twee wegen. Geen tankstation, geen supermarkt, geen restaurant en geen mobiel bereik (alhoewel, dat is niet echt uitzonderlijk hier, haha!). Er is geen enkele reden om hierheen te gaan, ware het niet dat we hier hebben afgesproken met Fons en Marie-José.
    Hobbeldebobbel, een half uur over een zandweg naar ons huisje in the middle of nowhere. Zo fijn om ze weer te zien 😃. Zij hebben een andere route genomen dan wij en dus hebben we elkaar heel veel te vertellen. Een paar glazen wijn, een paar spelletjes (we worden voorspelbaar, haha!) en een aflevering van WIDM later liggen we allemaal te slapen op de bank. Heerlijk.
    Vanuit Lumsden rijden we gezamenlijk door naar Manapouri. Met veel moeite hebben we de enige hotelkamer in de wijde omgeving kunnen bemachtigen. Zoiets hebben we nog niet eerder meegemaakt, minder fijn aan reizen in het hoogseizoen. Gelukkig hebben we vanuit onze kamer schitterend uitzicht op lake Manapouri.
    Die avond stormt het flink (zijn wij even blij dat we niet in ons tentje liggen!), maar als we de volgende dag wakker worden zijn de donkere wolken verdwenen en is er een regenboog voor in de plaats gekomen. Ik zie de regenboog als een teken. Zie je wel, vandaag wordt een top dag! 😃
    Voor we verder rijden richting Milford Sound maken we nog even mooie foto's aan het strand en genieten we van de rust. Het blijft Nieuw Zeeland he? Het land is zo uitgestrekt dat er ook in het hoogseizoen nauwelijks andere toeristen te bekennen zijn.

Lumsden Car park area

December 4, 2017 in New Zealand

Auf dem Weg nach Queenstown. Mit anderen 2 Mädels, ebenfalls deutsche, lange und gut unterhalten. Witzig war, dass wir zur gleichen Zeit am Curio Bay waren, aber nur vorbei liefen. War an dem "Abend" erst um halb5 früh schlafen. Hat echt gut getan mit ihr gute Gespräche zu führen. Danke :)

On the way to Queenstown. Talking really a lot and long with other 2 girls, German as well. It was funny because, we was at the same time at curio bay but just walked by and no talk. I sleep at this "evening" 5 o'clock morning, I know it's early haha :P it was really really good to talk with her about good things. So thanks :)Read more

Erdbeben in Christchurch

November 14, 2016 in New Zealand

Guten morgen,
    sind gerade eben in Lumsden aufgewacht und wurden mit sehr vielen Nachrichten überrascht. Uns geht es bestens und wir haben von dem Beben nichts mitbekommen. Sind gerade selbst dabei die Nachrichten und Ereignisse der letzten Nacht nach zu lesen.

kostenloser Schlafplatz

December 8, 2016 in New Zealand

Heute früh machten wir uns Gedanken darüber wieso wir das hier überhaupt freiwillig machen. Wir haben zuhause den Luxus, einer Unterkunft, warmen Wassers, Duschen, eines Bettes und vielem mehr. Und wir sind nun hier in Neuseeland, und haben nichts weiter außer einem Auto. Müssen irgendwie abwaschen, irgendwie duschen, irgendwie Zähne putzen, irgendwie irgendwo schlafen. Und ich glaube genau das ist es einfach was uns weiter bringt. Wir sind raus aus dieser Komfortzone. Auch wenn niemand anderes von dieser Reise profitiert und ich nicht weiß wie es die anderen sehen: Ich werde es ganz sicher! Und diese Zeit werde ich nie vergessen, egal wer einen hier hin begleitet. Man macht es nur für sich …Read more

Lumsden