Peru
Coporaque

Terug naar Arequipa

September 20, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 18 °C

Het is 05:15 uur als we uit een diepe slaap ontwaken. Gezien onze fysieke staat hebben we gisteravond het wijze besluit genomen om ieder een ezel te huren om ons de berg op te lopen. Dit heeft een bijkomend voordeel dat we een uur langer konden slapen dan de mensen die gaan lopen. De helling is namelijk nog steiler dan gister en gemiddeld loopt men er 3,5 à 4 uur over - de ezels doen het in slechts 1,5 uur. De ezels bikkelen goed door en onderweg halen we regelmatig (zwetende, bleek weggetrokken en vooral jaloers-kijkende) mensen in. Dankzij de ezels kunnen wij nog wel een beetje genieten van de omgeving. De conclusie is echter dat het extreem zwaar voor ons zou zijn geweest om weer boven te komen zonder hulp. Bovenaan verzamelen we en gaan we ontbijten met verse coca thee. Vanaf nu zit het lopen erop! De bus gaat rond 09:30 uur op de terugweg. We stoppen nog bij een uitzichtpunt (inclusief verplichte knuffel Alpaca) en bij hot springs. Daar gaan veel mensen even het hete water in om de spieren te ontspannen. Daarna gaan we verder naar Chivay (3600 mtr.) voor de lunch. We slaan het restaurant (met harde panfluitmuziek) waar we heen geloodst worden over en zoeken zelf wat uit. Het blijkt een gouden greep. We eten in alle rust een heerlijk maal, terwijl de bediening heel hard z'n best doen - we komen even bij. Na de lunch gaan we de hoogte in. We rijden verder naar een ander uitkijkpunt op 4900 mtr. Dit biedt een prachtig uitzicht op besneeuwde toppen van de vulkanen die rond Arequipa staan waarvan een enkele met karakteristieke aspluim. We blijven er niet lang. De kou en de hoofdpijn door de relatief snelle stijging in hoogte zorgt er voor dat we maar kort blijven. We zijn opgelucht als we rond 18:30 terug zijn in het hotel. Het is vrijdag dus 'pizza-night', maar na besteld te hebben in het restaurant wordt het 'take out'. De wisselingen in hoogte en tussen hitte en kou eist voor de tweede dag z'n tol bij Gordon. Gelukkig hebben we meer dan genoeg medicijnen bij ons en kan ook Gordon uiteindelijk van zijn pizza genieten. Wat een dag...Read more

Yanque

August 4, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 12 °C

Aujourd'hui c'est quartier libre ! Mais finalement, tous au petit dej à 7h car nous avons toujours des petits restes du décalage horaire. Dans la matinée nous sommes allés voir les alpagas qui sont dans le parc de l'hôtel puis nous avons fait une marche d'une heure trente pour aller voir des ruines Incas: Uyo Uyo. Cette population vivait sur des terrains escarpés , établis en terrasse bien avant les Incas. Les ruines sont constituées d'une trentaine de bâtiments, occupées par un groupement de famille. Nous avons déjeuné d'un super barbecue surplombant les bassins d'eau thermale de l'hôtel. Ensuite ce fut après midi détente dans les bassins puis jeux de sociétés pour tous. Vers 17h il fait nuit et la température chute de 25 à 0 degrés. A 19 heures, on a l'impression qu'il est 21 heures alors on file tous au resto.Read more

Colca

August 3, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 14 °C

C'est parti pour l'altitude⛰️ Nous quittons Arequipa et ses 2600 mètres d'altitude pour rejoindre la région du Colqua avec le passage d'un col à 4900 mètres. Partis à 8h30 nous nous sommes rapidement arrêtés pour acheter des feuilles et des bonbons à la coca. C'est ainsi que les péruviens luttent contre le mal des montagnes. Après 30 minutes de route nous avons roulé 7 feuilles de Coca autour d'un catalyseur. Il faut mâcher 15 à 20 minutes, avec le bonbon à la coca pour atténuer le goût amer. Notre route consistait à contourner le volcan Misti 5822 mètres d'altitude (anciennement 11 000 mètres). Pendant 4h30 nous avons roulé dans des paysages volcaniques et quasi désertiques, l'extrémité du désert d'Atacama. En traversant la réserve nationale, nous avons eu la joie de voir des vigognes, alpaga et lamas. Au cours d'un petite pause technique nous avons pu déguster une infusion coca, thym, herbes des andes , appelés Inca Maté. Certains ont acheté leurs premiers tissus typiques. Vingt minutes plus tard nous sommes arrivés au Col de Patapampa à 4910 mètres d'altitude. Dès que nous sommes sortis du bus, nous avons senti les effets de la raréfaction de l'oxygène. Il faut marcher très doucement, et on très vite essoufflés. La vue est à couper le souffle mais il ne faut pas s'attarder si on veut que tout le monde soit en état de répartir. Nous pensions avoir fait le plus dur mais la descente vers Chivay a été trop rapide pour certaines (-1000 mètres en 20 minutes). A notre arrivée à l'hôtel nous déplorions une victime du mal des montagnes. Les 12heures suivantes ont été très éprouvantes pour Pascale... Mais finalement tout est rentré dans l'ordre après un traitement de choc, un peu d'oxygène et du reposRead more

Coporaque bei Chivay, Valle del Colca

August 19, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 14 °C

Wir sind zum Canyon del Colca aufgebrochen, gebucht vor Ort, neun Personen in der Gruppe. Unterwegs gings auf 4910m, die Landschaft ist beeindruckend, aktive Vulkane in Sichtweite. Wir werden hier übernachten um morgen ganz früh (wenn es klappt) die Kondore beim Aufstieg zu beobachten.
    Das Hotel ist schön, liegt im Dorf Coporaque ist aber ganz auf Touries eingerichtet. Nur die Temperaturen können einem zusetzen. Morgens minus 2-3° C, das Zimmer war ab 18:00h geheizt. Der Speisesaal allerdings nicht, ein sehr hoher Raum der schlecht auf Temperatur kommt.
    Das Buffet war in Ordnung, das Frühstück einfach.
    Nach der Ankunft sind wir noch mit der Gruppe zu den heißen Quellen gelaufen, selbst aber nicht rein.

Colca Lodge

September 20, 2018 in Peru

Und dann beziehen wir unser Quartier für die nächsten 2 Tage, die Colca Lodge. Inmitten des Colca-Tals gelegen, eine Oase. Nun ja, Tal ist im Verhältnis zu sehen, wir befinden uns immer noch auf ca. 3300 Metern. Der Ritter versucht seinen Blutdruck wieder einzufangen, der Hase besucht noch die Alpakas auf der anderen Seite des Flusses. Sobald die Sonne hier untergeht, ist es unglaublich kalt...Read more

Colca-Lodge

September 21, 2018 in Peru

Den Rest des Tages haben wir Zeit die Colca-Lodge zu genießen. Bücher wollen gelesen und Footprints geschrieben werden. Am Nachmittag machen wir uns auf die Thermalquellen zu erkunden, Baden im warmen Wasser und trinken einen Pisco-Cocktail an der Poolbar (und der Hase hofft gerade sich dabei nicht die Blase verkühlt zu haben). Abends gehen wir noch schön essen, probieren den peruanischen Wein, und fallen wie immer früh ins Bett.
    Morgen gehts auf zu neuen Ufern...

From Arequipa to Colca Valley

July 1, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 6 °C

Today we made our way through the mountains to get to Colca Valley. We made some friends along the way - both human and four legged! Our group had people from the US, Belgium, and Australia. We stopped and met some llamas and alpacas and also posed with an active volcano behind us! We finally arrived in the afternoon to a beautiful view. Our hotel is so beautiful and has a very friendly 6 month old alpaca! We hiked a bit and then went to a hot spring which was the perfect way to end the day!Read more

Coporaque