Peru
Lambayeque

Top 10 Travel Destinations Lambayeque

Chiclayo

June 30, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 23 °C

Heute morgen war ich schon um 4.00 Uhr wach und habe meine Sachen gepackt. Die ersten Minenarbeiter waren schon auf und weckten ihre Kollegen, somit war auch meine Nacht vorbei. Als einer der Letzten bekam ich ein fettiges Frühstück, bestehend aus Tortilla und Reis.
    Um 6.30 Uhr ging es mit dem ersten Tageslicht wieder auf die Piste. Da ich fast 190 km vor mir hatte, habe ich von Anfang an auf Energiesparmodus gestellt. Leider lagen erstmals 70 km schlechte Wegstrecke vor mir und um den Spaßfaktor zu erhöhen blies ein permanent starker Wind die Kraft aus meinem Körper. Die Wüste ist eintönig und kalt. Nach 100 km hat mich ein LKW-Fahrer nach Chiclayo mitgenommen. Aufgrund des heutigen Tages habe ich gleich ein Bus-Ticket nach Lima gekauft und sitze nun im Nacht-Bus nach Lima.
    Dort werde ich versuchen mein Fahrrad zu verkaufen oder eine Möglichkeit suchen das Fahrrad nach Deutschland zu bringen.
    Ab Truillo kenn ich die Panamericana sehr genau: also gleichförmige Wüste, Wüste, Wüste.
    Je südlicher ich komme, desto kälter wird es. In Santiago gehen die Temperaturen im Juli teilweise an die Null Grad. (Ich war zu schnell.)
    Ich habe Sehnsucht nach meiner Familie.
    Der Tennisschläger wartet auf mich.
    Statistik: ich bin über 100 Tage unterwegs und bin mit dem Fahrrad über 10.000 Kilometer gefahren. Mit den Busfahrten komme ich auf über 13.000 km.
    Diese Zahlen sind für mich unwichtig. Mein Wunsch, auf der ersten Seite genannt, habe ich mir erfüllt.
    Ich bin zufrieden und AUSGERUHT.

Chiclayo

March 13 in Peru ⋅ ☀️ 29 °C

Autre point de transit obligatoire, Chiclayo, 550 milles habitants. (Piura 750 milles)

Nous ferons une halte d'une nuit et visiterons le Mercado Modelo, un immense marché semi couvert. C'est un marché immense où l'on trouve de tout : nouriture (requin, poisson frais et séché et coupé au cutter, viande...) des fleurs, vêtements, babioles...
    Une partie est appelé "marché aux sorcières" . On y trouve des fioles en tout genre, des filtres d'amour, des plantes médicinales ou hallucinogènes (dont des cactus), des sortes de poupées vaudou, des pattes d'animaux, des foetus de lamas...

😷 au marché beaucoup de personnes nous demande de quel pays nous venons. Il y a énormément d'interrogations liées au coronavirus, mot que nous entendons souvent à notre passage.
    Les échanges restent cependant bons avec les locaux.😷

7-7 Pimentel

July 7, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Voorspoedige trip met de bus. Om 1 uur "s nachts door de douane. In Ecuador 6 man, aan de Peruaanse kant 2. En dan toch in 1 uur 4 bussen wegwerkenm respect.
    Voor die tijd geslapen, daarna weer geslapen, viel niets tegen.
    Keurig om 12 uur in Chiclayo, soles pinnen (kunnen er echt maar 400 per keer?), boodschappen en dan ri. zee voor de "camping", gevonden op onze nieuwe app I-overlander. Is een parkeerplaats inderdaad, maar we kunnen er staan.
    Daarna koffie, en een fles wijn in een tentje wat wél wifi heeft. Veel gegoogle, maar nu hebben we een plan voor de komende dagen. Spannend.

12-7 Pagora: Tucumbe

July 12, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Geholpen met 3 paarden poetsen en goed spieken met opzadelen. Het is heel ander tuig dan bij ons. Te paard naar een pyramide van Tucumbe. Het zijn pasopaarden, die lopen in telgang. Had ik het in Ecuador toch goed gezien. Maar dat zit lekker zeg! Dat we die andere paarden nog aanhouden snap ik niets van. Bovenop en rond de pyramide liggen gewoon allemaal scherven van 1500 jaar geleden. Bizar. We hebben ze aangeraakt!
    Waarschijnlijk zijn we ook door het "petryfied forest" gekomen, maar geen fossiel gezien, wel veel dode bomen. En onze holenuil is inderdaad een holenuil en we hebben nu gezien waarom ze zo heten! Supergaaf. Niet heel veel foto"s want ik zat nog op Geronimo en die was aan het draaien.
    's Middags luieren bij de tent na almuerzo in het dorp.

15-7 Olmos

July 15, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Na het afscheid van de volgende leuke hond (lompie, omdat het nog zo'n puber is) en helaas niet van de leuke kat die gisteravond de hele tijd op schoot heeft liggen spinnen, volgen we de Panamerican naar het noordoosten. Hij wordt gelukkig steeds rustiger. Apart hoor, door zo'n woestijn, droge rivieren, dichter bij de bergen af en toe pas een beetje water. Het fietst lekker, ondanks wind tegen en vaag klimmen. Alleen na tweeën wordt het ff erg warm. Dan ook net de enige klim van 5%. Goed te doen dus. Alles is ook dichterbij dan gedacht, voor de verandering best leuk.
    Hotel is schoon en de douche zalig.
    Olmos is 1 grote markt, gelukkig smeerkaas gevonden. Met de chocoladepasta gaat het niet goed aflopen, maar ananasjam is ook lekker. Let ff op het stoplicht bij de laatste foto 😁

Warum ist das Kind nicht in der Schule?

January 19, 2018 in Peru ⋅ ☁️ 23 °C

"Wahrscheinlich wird unter Reisenden nirgendwo so schamlos übertrieben, beschönigt, erfunden und gelogen wie bei der Schilderung von Großtaten, die man in weiter Ferne unter unüberprüfbaren Bedingungen vollbracht hat." Das schreibt Matthias Politycki in seinem sehr klugen und gut lesbaren Buch "Schrecklich schön und weit und wild: Warum wir reisen und was wir dabei denken". Und natürlich kann man auch mit Bildern schwindeln. Denn zugegebenermaßen: so schön, wie auf den Bildern, war es heute gar nicht. Im Gegenteil: Hier in der Disierto de Sechura im Westen Perus schreit einen die Armut an, und das sichtbare Zeichen dafür ist - wie bereits gestern beschrieben - stinkender Unrat rechts und links der Routa 1N. Wohlgemerkt: Das betrifft die gesamten 200km von Piura nach Chiclayo. Auch fahrerisch vollbringen wir keine Großtaten - es geht immer geradeaus. Allenfalls der starke Wind muss ausgeglichen werden, er erfordert selbst bei kurvenloser Fahrt eine leichte Schräglage und erhöht den Benzinverbrauch von 3,5 auf 5,0 l pro 100km.

Wenn man so ereignislos dahinfährt, hat man viel Zeit zum Grübeln. Wie zweifelhaft ist eigentlich unsere Dieseldiskussion, wenn hier alles in Dreck und Chaos versinkt? Wir befassen uns in D mit den falschen Dingen und vernichten dabei unseren Wohlstand. Und zugleich tun wir wenig, um auf globaler Ebene die Lebensqualität zu verbessern. Denn so, wie sich das hier darstellt, wird das nichts mit einem besseren Leben in Peru. Jedenfalls sieht es hier nicht gerade nach Aufbruch und Entwicklung aus.

Zurück in den Motorradalltag, denn tatsächlich stellt sich mittlerweile so etwas wir Routine ein. Beginnt unsere Fahrt noch mit zumindest ein bisschen Grünzeug, verabschieden sich Baum und Strauch mit zunehmender Fahrtdauer. Wir halten am verlassensten Ort der Welt für einen Trinkstopp (Hauptbild und Bild 2), und dann noch einmal mitten auf der Straße bzw. mitten in der Wüste, um der Trostlosigkeit ein paar skurrile Fotos zu entreißen. In der Nähe von Chiclayo gibt es an der Küste Lunch. Der Fisch ist (hoffentlich) frisch, zumindest können wir beobachten, wie am Strand so einiges aus dem Meer gezogen und direkt vor Ort entschuppt und gesäubert wird. (Mein) Highlight des Tages ist ein äußerst ernsthaftes und geschäftstüchtiges Mädchen, das zu uns an den Tisch kommt und allerlei Spielzeug feilbietet. Unser Tourguide Marc läßt sich alles erklären, und wir kaufen ein paar Kleinigkeiten. Wie alt mag sie sein? Warum ist das Kind nicht in der Schule?

11-7 Pacora: Lambayeque

July 11, 2018 in Peru ⋅ 🌙 19 °C

Tot 8 uur geslapen! We mogen de wasmachine hier gebruiken, super fijn.
    Daarna met de "bus" naar Lambayeque. "Bus" is hier een soort grote bestelbus met ramen waar 18 mensen in kunnen zitten en 2 voorin. 1 chauffeur en 1 bijrijder die over het geld gaat (net als in Ecuador trouwens) en passagiers ronselt door te roepen. We kopen nog meer muggenspray en pilletjes tegen de jeuk van alle bulten van gisteren.
    Museum is een soort vervolg op Sipan, met een heel aantal voorwerpen die daar gevonden zijn. Mooie dingen. Helaas stopt de Engelse uitleg na de eerste verdieping. We vragen daarom de helft van ons geld terug, omdat we maar de helft begrepen hebben. Lukt ook nog! Bij bcb kun je 700 soles pinnen.
    Na de warme lunch in Lambayeque, dineren we met brood en eigen gemaakte guacemole, met witte wijn, onder de melkweg.

Verkehrsteilnehmer in Südamerika

January 19, 2018 in Peru ⋅ ☁️ 22 °C

Sozusagen als Bonusfootprint und ohne großen Text, hier noch einige gesammelte Bilder, die zeigen, was sich so alles auf den Straßen Südamerikas tummelt. Aber ich möchte mich nicht mit fremden Federn schmücken, der Dank gilt allein Katrin, die all diese schönen Aufnahmen als Martins Sozia vom Bike aus geschossen hat. Großartig, Katrin!Read more

14-7 Jayanca: Túcume

July 14, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Karin wil graag nog een dag blijven, ik heb geen zin om een hele dag bij de tent te hangen, dus fiets ik naar Túcume. Dank je wel Karin: bijna het mooiste wat ik gezien heb: een opgegraven piramide met muurversieringen. Práchtig! Best een stukje lopen erheen, schoot niet op vanwege de fantastische vogels😊. Een kolibrie, volgens mij met een knalrode kop, maar het ging zó snel. Gaaf.
    De schoolklas die achter mij begon toen ik het laatste bord aan het lezen was (jawel: Engelse vertaling!) stond al weer buiten voordat ik klaar was met lezen.
    En toen heb ik nog een rondje gedaan, voor het betere nagenieten.
    Op de weg terug zie ik een paadje naar rechts, loop ik tussen piramides die ze nog aan het opgraven zijn. Bleek alleen niet de bedoeling. Ik werd op een veel plezieriger manier terug gefloten dan in Guayaquil. Toch leuk wat gezien.
    Op zoek naar smeerkaas vind ik bruine broodjes. Gelukkig maar, want het ontbijt van vanochtend was een foutje. We vonden het al raar, kamperen met ontbijt.
    's Middags staan de glijbanen aan, ik ben 2 keer van de blauwe geweest en veel van de gele. Ook samen met Karin, ging knetterhard. Lachen!
    Daarna vogels zoeken met de poster die ik bij de piramide heb gekregen.

9-7 Sipan rustdag

July 9, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

's Morgens het museum. Bijna alles ook in het Engels en de film is engels ondertiteld. Fijn, al ben ik nu al de naam kwijt van de cultuur waar het over ging (Mochica, stond op een foto). Een man-made pyramide, die nu helemaal geërodeerd is, en veel graven in een bouwwerk, plus alle mooie voorwerpen die meegegeven waren. De lunch bestaat uit macaronie omdat we geen brood hebben, mét vos! Daarna de pyramide en de tombes zelf. Indrukwekkend. Op de terugweg alvast oorbellen gescored! Daarna luieren bij de tent, het is hier heerlijk rustig, ondanks best wat bezoekers. En veel vogels, die vooral goed te horen zijn. Ondanks "winter" ('s middags is de zon weer doorgekomen, dus ik zit in de schaduw) alle bomen vol in blad. Toch leuk, het determineren lukt toch slecht.
    Avondeten is een happening: restaurant wat we wilden is dicht (oh bedoelde hij dat met "op reis"), we kopen een blikje vis voor bij de toastjes. Zijn we weer bij de ingang van het museum, fietst er iemand langs met een grote mand. Ik zeg voor de gein: die komt broodjes brengen. Die man ziet mij naar de mand kijken, komt terug: broodjes!
    We doen lekker dat kleine paprikaatje door de tonijn, alleen dat blijkt de heetste peper van de hele aardbol te zijn. Jemig.
    Op weg naar bed 2 holenuilen. Wauw.

Lambayeque, Lambayeque Jach’a Suyu, Рэгіён Ламбаеке, Ламбайеке, Regió de Lambayeque, Departemento Lambayeque, Lambayequen alue, Région de Lambayeque, Region Lambayeque, Regione di Lambayeque, ランバイエケ県, ლამბაიეკეს რეგიონი, Regio Lambaiecensis, Lambajekės departamentas, Ламбајеке, Wilayah Lambayeque, Tlālxeliuhcāyōtl Lambayeque, Lambayeque-regionen, لالامبیاکوی, Lampalliqi Suyu, Ламбаеке, แคว้นลัมบาเยเก, 兰巴耶克大区