Thailand
Mae Hong Son

Here you’ll find travel reports about Mae Hong Son. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mae Hong Son Loop

February 25, 2017 in Thailand

Na de eilanden trokken we opnieuw naar Chiang Mai. Daar pikten we Oliver op, huurden we elk een scooter en begonnen we aan een loop van 5 dagen. 4000 bochten en 3 boetes later dropten we onze scooters - ongehavend! - weer af. Wat is het Thailand toch prachtig!

Mae Hong Son loop (II)

September 30, 2015 in Thailand

Dag 2 is lekker touren en onderweg genieten van goede koffie en eten. De dag 2 begon met een waterval waarvan we het water toch echt amper konden zien stromen. Aan het eind van de middag komen we aan in Mae Hong Son en zien we vanuit de verte meteen de stupa's die op een berg staan en uitkijken over de stad. We rijden naar boven en genieten van het uitzicht. We blijven slapen bij Johnny's. Door de regenbui 's avonds zien we niet heel veel van het stadje.

De volgende ochtend vroeg op om verder te gaan naar Ma Chaem, een klein dorpje. maar eerst nemen we nog een afslag naar de Surin waterval. Dit bleek een grotere detour dan we dachten en in bovendien barre weeromstandigheden op de berg. Gelukkig is de waterval wel de moeite waard. Deze dag zo'n 210 km gereden op de motorbike en we kwamen er gebutst (net voor het donker) weer af.

Dag 4 beginnen we in het Doi Inthanon park (officieel zijn we hier niet geweest, aangezien we nooit de park entrance fee van $10 p.p. hebben moeten betalen) waar we eerst naar de hoogste piek van Thailand rijden, op 2.565 meter. Ook bezoeken we hier de Royal Chedi's, een cadeau aan de koning en koningin van Thailand waar we een schitterend uitzicht hebben op het wolkendek onder ons. Beneden in het dal bezoeken we nog 2 watervallen voordat onze tocht eindigt in Chiang Mai.

Hier besluiten we in voorbereiding op Myanmar onze was te droppen en dollars te gaan halen. 3 Uur, 6 bankpassen, 10 banken, en nog meer bankmedewerkers (en managers) verder toch nog iets van een succesje kunnen boeken. We hebben als voorzorgsmaatregel 2 banken, 6 bankpassen, 3 rekeningen en 2 credit cards (Mastercard en Visa) lopen. Toch blijkt het in Chiang Mai een bijna onmogelijke opgave. En dat in het meest geavanceerde en westerse land tot nu toe.

Om 'bij te komen' van dit alles hebben we ons laten masseren door ex-gevangen. Totaal anders dan de massage in Laos. Waar het bij de Laos massage vooral draait om de drukpunten en spieren, is het bij de Thaise variant bovenstaande plus; kunnen we dit uit elkaar trekken en opvouwen, ja of nee? ;)

Dediny dlhokrkych zien a havaria

December 22, 2017 in Thailand

Na obed ideme do restauracie, kde varia barmske jedla a Danka ma stastie, vybera si dobre, ale ja s Tomcom dojde jedlo, ktore sa z vacsiny sklada z veci, ktore netusime, co to je a zaroven vobec netusime (kedze je to rozne poukladane na tanieri) ako sa to vobec je (co s cim).
    Potom poziciavame motorky. Ja a Tomco cerveneho diabla a Danke krasnu damsku motorecku bez jedineho skrabanceka.

Na motorkach vyrazame do blizkej horskej dediny znamej dlhokrkymi barmskymi zenami (nosia na krku obruce a kazdy rok pridavaju dalsie). Specialnou kategoriou su aj dlhousiacke zeny. Tie maju cca v mieste, kde je dierka na nase nausnice dieru min. 5cm velku a v nej vtlacene nejake ozdoby. Cesta je cely cas asfaltova uplne komfortna, akurat cez nu 8x tecie cca 10cm voda, takze musime s motorkou prekrocit akokeby malu riecku.
    V dedine pokukame a polutujeme tyraneho slona, ktory tam stoji prikovany ako atrakcia a hned vedla prosperuje obchod majitela predavajuci banany, ktore ludia pre toho slona kupuju.
    Pokupime nejake somariny od dlhokrkych predajkyn. Hlavne kupime vsetci traja tricka potvrdzujuce, ze sme presli 1864 zakrut (my lietadlom ;). Este dame skusobne zopar obruci na krk Danke (vela toho nezvlada) a sup spat. V uplne poslednom prechode riekou (16-tom) Danka vyvali motorku a je to riadna supa, lebo ju pocujem aj pri hluku mojej motorky.
    Problem je v tom, ze motorka, ktoru sme brali vyzerala ako nova, takze toto tazko vykecame. Oskrabana na celej jednej strane od predu az dozadu a aby toho nebolo dost vpredu prerazene svetlo.
    Bohuzial toto bola jedina pozicovna, kde sa nenechavala zaloha, ale pas. Takze sme v riadnej nevyhode a do zajtra v riadnom strese ako toto dopadne. Teda v strese som asi len ja.

Mae Hong Son, ماي هونغ سون, མའེ་ཧོང་སཱོན།, HGN, 매홍손, Mehongsonas, مائے ہانگ سن, Мае Хонг Сон, แม่ฮ่องสอน, مائے ہونگ سون