United States
Wasco County

Top 10 Travel Destinations Wasco County
Show all

Steep hills and breathtaking vistas

June 3, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Today we pedaled along the Columbia Gorge most of the day. The views took my breath. And when we weren’t staring at the River ahead, we were in beautiful woods filled with ferns and a canopy of mossy trees. Some of those woods included steep hills. I had to stop 4 times going up home valley outside of Corbett.
      To get to our campsite, we had to ride 3 miles into a headwind to get to a site that was just across the highway from an earlier location. We got to Memaloose campground before dark, so it’s all good. AND today is a special day in Oregon for camping with all sites free of charge! Yay!

Der Lohn

June 14, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 8 °C

Liebes Tagebuch, nach einer nicht sehr erholsamen Nacht, ich war ständig von den Windböen, einem abbrechenden Ast, Tierbesuch und Hass auf Schnee wachgehalten worden, packten wir mühsam unsere Zelte ein. Die Wolke war nicht mehr ganz so dicht und es sah so aus, als wenn es ein schöner Tag werden konnte. Der Schnee war zum Glück über Nacht gefroren und bis auf ein paar wenige ultra nervige Stellen halbwegs passierbar. Der Schnee macht einen so langsam. Immer gucken wo man hintritt und nebenbei navigieren, weil der Trail unter einem irgendwo zwischen Bäumen vergraben ist. Es ist kalt und unsere Schuhe noch nass von gestern Nacht.
      Wir erreichen ein Schneefeld. Zur linken Seite kann man den durch die Sonne gold glänzenden saftig grünen Wald sehen. Zur rechten geht der Schnee in mächtige steinerne Hänge über und über allem ein spitzer schneebedeckter Gipfel. Wow. Eine Meile weiter erreichen wir einen Hang. Unten rauscht der Sandy River, der von mehreren Wasserfällen gespeist wird. Ich bin baff von dieser gewaltigen Natur. Den Schnee hasse ich weiterhin. Eben dieser wird aber langsam weicher und auch weniger bis er ganz verschwindet. Der Trail folgt dem Hang bergab und taucht in einen Urwald ein. Mächtige bemooste Bäume und blühende Rotodendren zieren den Weg. Am Ende des Abstiegs stehen wir am steinigen Ufer des Sandy River. Er macht seinem Namen alle Ehre. Das Wasser ist grau vom Sand. Blöd, weil man dann nicht sieht wo steine liegen oder es tief ist. Wir sind extra früh los, weil morgens noch nicht so viel Schmelzwasser den Berg runter kommt. Trotzdem hat er schon ordentlich Druck. Wir finden irgendwann eine geeignete Stelle und kommen sicher auf die andere Seite. Das Wasser ist eiskalt. Wir wechseln unsere Socken und essen einen Happen. Dann verlassen wir den PCT für einen kleinen Abstecher zu den Ramona Falls. Wieder bin ich einfach nur sprachlos. Vor unserer Füße klatscht ein breiter und mächtiger Wasserfall. Die "detour" mündet später wieder auf den PCT, aber erstmal geht es an steilen Felswänden entlang. Neben uns ein glasklarer rauschender Bach. Wir erreichen den Murky River und können über einen fetten Baumstamm zum anderen Ufer balancieren. Ab da geht es wieder bergauf. Weit und breit kein Schnee. Das schmeckt. Genauso wie die grandiose Landschaft.
      Der Tag war ganz schön anstrengend und als wir einen Camp Spot mit Picknicktisch finden schlagen wir unser Lager auf. Ich bin erleichtert dem Schnee vorerst entkommen zu sein. Mal sehen was die nächsten Tage bringen.

4 passes day

September 23, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 11 °C

Today was quite exhausting. We took off from Hood River and cycled almost all day uphill (1789m in total) with nasty side and head winds. In the end, we made 4 passes (not that far apart though): Bennett Pass, Barlow Pass, Wapinitia Pass, and Blue Box Pass.
      Then, daily routine started: once it's about 4, we start looking for a campspot. Once found (ideally next to a river, creek or lake), we pitch the tent, wash ourselves, do some stretching for the legs, cook dinner, do the dishes, get ready for bed when it's dark at around 7:30pm and write our footprint for the (of course)!). Today, we found a good spot early, so we are in bed at 7 already ;)

Columbia Gorge Day 3

June 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

We left Mosier, Oregon and pedaled along the Columbia Gorge today, spending several miles on a bike path that traveled right along the water without any improvements in our line of sight to the water. It was very peaceful and picturesque. We stopped in to visit the Columbia Gorge Discovery Center and Museum where we saw artifacts from the time of Lewis and Clark.Read more

Dag 85, Nei skoen

July 22, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Al vroeg word ik wakker gemaakt door zware machines die niet ver van mijn tent alweer de skipiste aan het prepareren zijn. Ik probeer nog wat te slapen en om 6:15 begin ik langzaam aan op te ruimen.

Om 6:45 loop ik naar de balie waar ik mijn pakje zou moeten kunnen halen. Dezelfde dame als gisteren is er weer en voordat ik iets kan zeggen, zegt ze ‘I got a box for you right here’. Gelukkig, mijn schoenen zijn terecht. Het vierde paar deze trip en hopelijk de laatste.

Ik vul nog even mijn waterfles en zoek dan de PCT weer op. Ik val in herhaling, maar het pad is nog veelal bedekt met sneeuw. Later is het modder van het smeltwater en ik moet verschillende riviertjes doorkruisen. Mijn voeten droog houden is een heel karwei deze ochtend. Het tempo is dan ook wat laag, maar ik loop zonder urgentie vandaag. Ik hoef geen bus te halen of op tijd te zijn voor ontbijt. Dat voelt wel weer even goed, onbevangen de dag beginnen.

Gedurende de ochtend cirkel ik rond Mount Hood en zie ik nu de westkant van dichtbij. Deze lijkt wat ruiger dan de zuidzijde, wellicht dat er daarom aan deze kant niet geskied wordt.

Als ik verder afdaal verdwijnt de sneeuw en modder en kan ik weer een normaal looptempo aannemen. Ik kom langs Ramona Falls, indrukwekkende waterval waar ik even een kleine pauze neem.

Verder heeft de dag niet veel in petto, het is pas tegen de avond als ik in de verte nieuwe bergtoppen zie verschijnen. Aan het eind van een klim heb ik uitzicht op Mount Saint Helens, Mount Adams en wat ik denk dat Mount Rainier is. Prachtig, mooie plek om mijn avondeten te nuttigen.

Ik loop daarna nog 5km naar een meer waar ik wil kamperen. De hele omgeving heeft blijkbaar dezelfde gedachte, rond het hele meer staan tentjes en worden kampvuren gestookt. Oh ja, weekend, ik ben niet alleen in het bos 😉. Ik weet nog een aardig plekje te vinden en sluit mijn dag af.

Dag 83, Fire closure

July 20, 2022 in the United States ⋅ 🌙 17 °C

Aangezien gisteren zo’n lastig terrein was bouw ik voor de zekerheid maar een veiligheidsmarge in om het busje deze morgen te halen. Het is nu ‘smooth sailing’ en ik ben een uur te vroeg op de parkeerplaats. Ondertussen is loop ik ook langs de 2000 mijl marker, kippenvel, wat een eind lopen!

We zijn met vijven die vandaag om het afgesloten deel heen gaan. Eerste stop die we maken is de McDonalds voor ontbijt, Amerikanen… Daarna langs de walmart voor wat eten voor onderweg en de komende dagen. Ondertussen zie ik een heel ander Oregon dan dat ik tot dusver gezien heb. Enorme kloven, droog landschap met allerlei basaltformaties. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien is het wel mooier vanuit auto.

De volgende stop die we maken is een truckstop voor een douche en om de was te doen. Daarna is het terug naar het pad, het is 15:00 als we er zijn. Lange weg eromheen. Wel erg fijn dat ik direct al mijn ‘dorpklusjes’ weer heb kunnen doen.

Ik maak me een beetje zorgen om mijn linkerschoen vandaag, de zool is al een tijdje geleden wat los gelaten maar de condities gisteren hebben hem helemaal gesloopt. Er is een berg sneeuw en grit ingekomen die hem langzaam opgegeten hebben. Ik heb nieuwe schoenen besteld die ik als het goed is morgen kan oppikken, maar ik moet nog 40km op wat nu een soort van sandaal is. In de bus zit een jongen die een nieuw paar schoenen bij zich draagt maar nog niet aan heeft omdat de oude nog niet helemaal op zijn. Ik vraag of ik zijn oude schoenen een dag mag hebben zodat ik wat comfortabeler kan lopen, we hebben dezelfde maat en hij vindt het prima. Wow. Ze zeggen hier vaak ‘the trail provides’, het pad voorziet. En dat doet het zeker, als je echt iets nodig hebt verschijnt het opeens 😊.

Het is vanaf hier klimmen op mount Hood waar ik pas om 21:00 mijn kamp maak. Ik moet toch nog iets van de dag maken 😉. Tijdens de klim zie ik de top af en toe door de bomen verschijnen, morgen zie ik hem in volle glorie.

Dag 84, Timberline lodge

July 21, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Ik moet nog vijf kilometer tot Timberline Lodge, naar verluidt is hier het beste ontbijt te krijgen nabij de PCT. Het is een buffet, dat is schransen 😋, ik kijk er al enkele dagen naar uit.

Ik heb mijn plaatsje gereserveerd, we laten niets aan het toeval over. Het buffet opent om 8:00, een uur eerder ben ik al bij de lodge en pak een relax stoel op het terras en geniet van het uitzicht voor me, Mount Hood in volle glorie.

Het buffet bestaat uit vers fruit, yoghurt, bagels, french toast, hash browns, zalm en een andere vis, ham, worstjes, ei, wafels, quiche, cakejes, smoothies en ik vergeet waarschijnlijk nog het een en ander. Het buffet duurt officieel twee uur en om 10:30 worden we dan ook echt buiten geveegd. Lopen gaat voorlopig even niet, dit heeft wel even tijd nodig om te landen.

Initieel zijn we met vier deze ochtend, maar al snel volgen wat meer hongerige wandelaars. Na het ontbijt blijven we met drieën achter, ik heb nieuwe schoenen besteld en die zouden gisteren hier bezorgd worden, maar dat heeft een dag vertraging opgelopen. Dus die komen in de loop van de dag, ondertussen blijf ik hier nog even rondhangen.

Rond het middaguur lopen Tummy en Assassin ook aan en blijf ik alleen achter, goed moment voor een dutje. Ik ga weer naar het terras, pak mijn stoel en doe de ogen even dicht.

Veel rust krijg ik niet, het is hier het enige ski gebied in de VS dat het hele jaar toegankelijk is voor wintersporters. Er is dus nogal wat verkeer.

Ik blijf regelmatig de bezorg status checken en zodra ik zie dat mijn schoenen er zijn loop ik naar de balie om ze op te halen. Die is al gesloten en gaat morgen pas weer open weten ze mij te vertellen, er is geen mogelijkheid om mijn pakje te krijgen vandaag.

Verbouwereerd loop ik naar de bar en bestel een biertje. Ik ben enorm teleurgesteld dat ik vandaag niet verder kan. Dit is misschien precies wat ik goed kan gebruiken, een rustdag, maar ongepland kan ik hem niet waarderen. Het is raar hoe een kleine tegenslag met nauwelijks impact me zo’n slecht gevoel kan geven.

Ik loop een beetje doelloos rond de rest van de dag, laad mijn telefoon maar op nu ik de kans heb en kijk wat YouTube. Ik ga nog wat eten halen en dan loop ik een stukje terug de PCT op. Vanochtend had ik al wat plekjes gezien dichtbij de lodge waar ik kan kamperen mocht een dergelijke situatie zich voordoen. Ik zet mijn tent op en maak me op voor een lange nacht. Mogelijkheid tot meer dan 10 uur slaap, dat is lang geleden. Als het goed is gaat de tent morgen om 7:00 open en dan sta ik ook voor de deur. Ik heb even overwogen om nog een keer aan te schuiven voor het ontbijtbuffet maar dan ben ik weer een halve dag kwijt. Morgen weer een regulier trail-ontbijt 😜

Oregon

August 13, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Kaum sind wir in das Tal des Columbia Rivers gefahren, ändert sich die Landschaft komplett. In Washington State ging es stundenlang durch dichte grüne Wälder und plötzlich diese weite trockene Landschaft in Oregon. Das hat uns echt umgehauen. Leider auch die Temperatur. Mittlerweile hat es über 30 Grad und die nächsten Tage sind knappe 40 angesagt. Da müssen wir wohl durch.
      Hier am Columbia River können wir zwei Nächte bei Lori im Garten campen. Von dort aus konnten wir eine Tagestour zum Mount Hood machen. Wieder ein beeindruckender Vulkan.
      Am nächsten Tag ging es dann für uns in die Hochwüste Oregons, wo die Temperaturen nochmal um einiges höher waren. Das nahmen wir aber in Kauf, weil wir hier zu den Painted Hills wollten. Und die Strapazen haben sich gelohnt.

Mount Hood

August 17, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 24 °C

Das soll also dieser sogenannte Surftrip sein ? ...

Naja dafür Mount Hood von seiner besten Seite ! Schlafplätze mit tollem Ausblick, Wine Tasting, Wandern, danach Baden im eiskalten Gletscherwasser, Sonnenuntergang am See - da kann man die Wellen an der Küste schon mal kurz vergessen :-)Read more

Entlang vom Columbia River

June 7, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Tag 2 ufem Velo het mit 10km ufe der Interstate scho mou guet agfange, was mr denn noni gwüsst hei isch, dass üs eher bimene Überholmanöver vomene Truck spöter am Tag s Härz id Hose wird rütsche. Grundsätzlech si mr aber immer no positiv überrascht wie vorsichtig d Autofahrer üs überhole.
      D Iteilig vo üsne Pause hätt hüt besser chönne si. Direkt ohni Mittagspause wöue dürezieh het sech spötistens denn grächt, womer gmerkt hei, dases statt 5 no 20km si.
      Dr Camping isch ganz ok bis uf d Tatsach, dases extrem vüu Mugge und kei Ichaufsmöglechkeit het. Zum Glück hei mr Fertignudle drbi.

Wasco County, مقاطعة واسكو, Уаско, ৱাসকো কাউন্টি, Condado de Wasco, Wasco maakond, Wasco konderria, شهرستان واسکو، اورگن, Comté de Wasco, Wasco megye, Ուասկո շրջան, Contea di Wasco, ワスコ郡, Wasco Comitatus, Wasco Kūn, Hrabstwo Wasco, Comitatul Wasco, Округ Воско, Васко, واسکو کاؤنٹی، اوریگون, Quận Wasco, Condado han Wasco, 沃斯科縣