Vietnam

Top 10 Travel Destinations Thành Phố Hải Phòng
Show all

שטים בין הרים בים

July 22, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

*דיסקליימר- אנחנו כבר לא בויאטנם אבל שכחנו להעלות את הדברים האלה אז קבלו נוסטלגיה*

ליומהולדתי שהיה כבר די מזמן תמיר המקסים תכנן לנו שייט עם לילה בהאלונג ביי, מפרץ יפייפה מלא בהרים קטנים או בעצם סלעים עצומים עם צמחייה שפורצים מתוך המים.
      לשייט הגענו מבלי לדעת איך יהיה אך עם רצון גדול שילך חלק אחרי הרבה שמועות חלוקות מאנשים שהיו.
      חוץ מאיתנו היו שני הודים חמודים שהיו בירח הדבש שלהם והשאר- ויאטנמים.
      הסירה הייתה לא גדולה ככה שלא הרגיש מפוצץ אבל האווירה הייתה מאד אותנטית. הכל היה מפנק, אבל בוויב של ויאטנם.
      כך יצא שבילינו את היומיים האלה בחדר עם נוף מדהים ומשתנה של הים הכחול ירוק וההרים, יושבים במרפסת ונהנים.
      באחת הישיבות שלנו הגיע בחורה בסירה קטנה שחתרה אלינו מאלוהים יודע איפה ומכרה בירות, סיגריות וחטיפים כמובן שקנינו ממנה כמה בירות ובקבוק מים לאחר מיקוח יפה והיא העבירה לנו את הדברים בסלסלה שמחוברת למקל ארוך כדי שיגיע לכל אנשים הסירה במידת הצורך. חוויה מעניינת ומצחיקה מאד.
      יצאה לנו גם לשחות בים ולעשות בו קיאקים (שממש השתפרנו בהם! הפעם כבר היינו מהירים ולמדנו לכוון) ולקחת סירה קטנה למערה הכי לא מרשימה בכל ויאטנם אבל כל שאר הנוף היה ככ יפה שזה לא משנה.
      לארוחות הגישו לנו רק שרצים. שונים ומשונים.
      את מרבית האוכל לא ידענו לאכול והמלצרים היו צריכים להדגים לנו איך אוכלים סרטן שלם, מה אפשר לאכול בדינון (שימו לב לא את הדיו ותמיר הבין את זה קצת מאוחר), איך עורפים לחסילון את הראש ותמיר אפילו אכל מיקס של צפרדע וחזיר מאודים בבמבוק.
      למרות שהאוכל היה שונה מאד ממה שציפינו נהננו מאד מהחוויה וידענו שהכל זה דברים שבחיים לא נקנה והאמת שגם די יקרים אז הזדמנות נפלאה.
      בערב שתינו קוקטיילים מוצלחים ומושקעים והצטלמנו עם כל הויאטנמים שהיו על הסירה בערך לבקשתם ואפילו קיבלנו בתמורה לסשן התמונות סיגר וצייסרים מאלכוהול שהם הביאו בבקבוקי מים ישנים (אנחנו ישר הנחנו שמדובר ביין אורז אבל כמובן שאחרי כמה שוטים ההודי היה צריך להפחיד אותנו שאולי זה יין נחשים וזה מסוכן אז ביררנו ולטענתם זה היה ״יין רגיל״, זה בטוח לא היה יין מענבים אבל אנחנו שלמים ובריאים אז אם זה היה נחש מה רע)

השייט היה באמת ככ יפה והחוויה הייתה ככ מצחיקה ומיוחדת שזה יזכר כעוד חוויה נהדרת במדינה שפשוט לא מאכזבת.

Cat Ba

August 8, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 31 °C

Wir sind heute früh auf die Insel Cat Ba gefahren. Man merkt sehr, dass es hier touristischer wird, sieht aber auch gleichzeitig wie viele Hostels und Restaurants wegen der Corona Pandemie dauerhaft schließen müssen. Wirklich sehr schade, dadurch wirkt es leicht ramschig und unaufgeräumt 🙈 die Natur auf der Insel ist hingegen total schön. Große grüne Felsen ragen aus dem Wasser und ins Inselinnere geht ein kleiner Dschungel.
      Naja, wir haben heute eine weitere Backpackerin aus Bayern kennengelernt, mit der wir den Tag am Strand verbracht haben. Im Laufe des Tages stellte sich sogar heraus, dass sie mit einer Schulkameradin aus meinem alten Abiturjahrgang studiert und sehr gut befreundet ist 😁 verrückt, so klein ist die Welt!

החיים היפים על הסיפון

September 5, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 32 °C

עבר עלינו יום חופשי רגוע בהאנוי שבעיקר התמלא בללכת לאיבוד בדקטלון ורכישת כרטיסי טיסה לאבא ולי ללאוסס

בבוקר המחורת אנחנו יוצאים לדרך למפרץ האלונג ליומייים של שייט.
      אחרי כל מני סיפורים מאנשים שונים על הקרוז אני לא ככ יודע למה לצפות.

משחקי קאבו במתחם הקבלה על המזח ואנחנו נקראים לעלות על סירה קטנה שתיקח אותנו אל הסירה הגדולה.
      הראות בינתיים די מעורפלת אבל אפשר להבחין בעשרות איים מצוקי אבן וצמייחה ירוקה שכמו צפים על מי הים
      אורכידאה, הסירה הגדולה, מעוצבת אש עם ג'קוזי על הדק, בחדרים לכל אחד יש מרפסת אמבטיה וחלונות גדולים ושקופים לראות את הנוף.
      אורחים יש אולי 18 ואנשי צוות בערך פי שתיים.
      בקיצור הגענו לשייט תענוגות.
      ולא אחד כזה שרק רובצים בו, אלא מלא פעילויות.
      שייט קיאקים לראות כפרי דייגים צפים על רפסודות.
      שחייה בים בה בדיוק כמה רגעים אחרי שעליתי חזרה בסולם כולם חטפו צריבות ממדוזה לא חברותית (מודה שקצת צחקתי מהצד)
      האפי האוור פשן פרוט מוחיטוס, וסדנאת גלגול ספרינגרולז (בפעם המי יודע פה בויאטנם)

אירוע לציון - הצעת נישואים מפתיעה של הזוג הגרמני שהתרגשו מאוד, בכו, סיפרו למשפחות והצטרפו לדייג דינונים, האטרקציה האחרונה שתסגור את היום (לא הצלחנו)

בוקר שוב, 6:00, אני עושה טאי צ'י בזריחה עם דונג המנהל ועוד כמה מטיבי לכת. בקושי אפשר להבין מה אמורים לעשות אז קצת כמו בג'אסט דנס אנחנו נעמדים בשני תורים ומנסים להוציא 'קומבו' ו'פרפקט'

הראות מדהימה וכל הצבעים נהיים חדים יותר.
      עומרי ואני יוצאים לעוד שייט בסירה קטנה לתוך איזו שמורה שתכלס הייתה מאוד מתויירת ולא מיוחדת במיוחד חוץ מזמן האיכות בים.

כך מסתכם לו התכנון האחרון ביום האחרון בוייטנאם. תודה לטוואן וג'יאפ הנסיכים על ההפקה.

אחרהצ, כבר בהאנוי, מתיישבים פעם אחרונה בפיצרייה הביתית ומקנחים בסוף היום עם המנגו האהוב עלינו

אז שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על לאוס וכל הדברים המרגשים שיהיו בה
      פיס

Travel day

September 20, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 88 °F

Travel day today. We left Hanoi on a “luxury” bus and traveled 3 1/2 hours to Cat Ba Island. Took a bus, “speedboat” (their word, not mine), and then a second bus to get to our hotel. Got in close to sunset so didn’t see much yet.

We’re staying in a pretty nice bungalow - it may look nice, but the beds are literally rock hard!! Ouch. This is going to be painful for a few nights.

2.3 Miles

Cat Ba Island, Vietnam

September 21, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 84 °F

We walked around Cat Ba Town today a bit. I found a beautiful hike that I took in the morning, and then pulled Jordan to do it with me again around sunset.

Cat Ba Island is on Lan Ha Bay, which is the little sister to the much more famous Ha Long Bay. It is an area that is surrounded with limestone rock formations jutting up in the water. Just getting a taste of it today from the shore - such a beautiful area! And I still LOVE me a good sunset!

And the hotel moved us to a room with a bed that actually resembled a bed versus a hard as rock bench, so tonight should be much more comfortable.

6.4 miles, 26 flights

Rest day

September 23, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 86 °F

It was forecasted to rain hard all day today so really didn’t make any plans - plus we needed a down day. Slept in, hung around the hotel and took care of necessary “housekeeping” that still needs to be done, even when traveling.Read more

Xin chào (Hallo) Cát Bà Island

October 8, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 26 °C

Wir sind auf Cát Bà!
      Der größten Insel in der bekannten HaLong Bucht.

Sie bietet viel Natur, ein großer Gegensatz zum wilden und lebendigen Hanoi.

„Promenade mit großen Hotels vor dem Dschungel, Abendsonne mit Spaziergang, das aller leckerste super schmackofatzi Seafood für umgerechnet ca. 23€, unser kleines aber feines Dschungelhotel, kleiner freizugänglicher Strand“

Wir versuchen jetzt mit Vietnamesischen Karaoke im Hintergrund zu schlafen… das wird ein „Fest“, sie können nämlich so leider gar nicht singen. 🤪🤪🤪

Cát Bà Island

October 10, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 24 °C

Auf den Spuren vergangener Tage des Cannon Forts (Kanonenfestung), ein wichtiger Stützpunkt im Krieg zwischen Vietnam und den USA/Frankreich in den 1950/1960 Jahren.

Zum Mittag, mal wieder Leckereien , Oysters (Austern) 😅😅 für Christian und Spring Rolls für Franzi.

Unser Bootsausflug lief anders als gebucht, dafür hatten wir eine Privattour mit Skipper der nur 2 Wörter kannte, den Namen unseren Heimathafens und „Veryyyy Gooood“. 😜 es war ein Traum!!!! Vorbei an Muschel und Fischfarmen zwischen Kalkfelsen und Natur ohne Ende.

Zum Sundowner an die Bar, Cocktails schlürfen, und den letzen Abend auf der Insel genießen…

Tạm biệt (Tschüss) Cát Bà

Halong Bay

October 18, 2022 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Die letzten beiden Tage haben wir auf und zwischen der wunderschönen Halong Bay verbracht. Auf einem kleinen Schiff, in einer gemütlichen Kabine, mit atemberaubendem Blick nach draußen haben wir uns einquartiert. Das Programm war straff und begann mit einer Kajakfahrt. Wir paddelten auf dem Smaragdgrünem Wasser , durch Höhlen, an geheimen Stränden vorbei und machten eine Rast in eine der vielen von den Inseln eingeschlossenen Bucht. Dort bat uns der Tourguide einen Moment der Stille einzunehmen. Wir lauschten den Grillen und Vögeln und waren dankbar für diese Erfahrung und diesem Augenblick der Ruhe.
      Zurück auf dem Boot fuhren wir zu einem "geheimen Strand" und sprangen ins Wasser, schwammen, freuten uns und froren auch schnell 😁es war toll!
      Unser Schiff legte an, und für den ersten Tag hatten wir unsere Strecke hinter uns gelegt.
      Auf dem Deck genossen wir einen malerischen Sonnenuntergang in romantischer Atmosphäre und ein gutes Abendessen.
      Mit uns waren 15 andere Touris auf dem Boot; eine überschaubare und wirklich sehr nette Gruppe aus aller Welt.
      Im Laufe des Tages kamen wir mit jedem davon ins Gespräch und erfreuten uns zum einen daran, dass wir endlich wieder socializen konnten aber auch an den vielen guten Gesprächen die wir führen durften.
      Nach dem Essen, gab es die Möglichkeit zu angeln. Dem haben wir allerdings weitere Gespräche vorgezogen und der Abend wurde für unsere Verhältnisse ziemlich spät.
      In unserer Kabine schliefen wir unter dem Mondschein ein und Wachten pünktlich zum Sonnenaufgang wieder auf.
      Die Bucht tauchte in soviele Farben ein, dass es einem Kunstwerk glich. Nur viel schöner. Ein Kunstwerk der Natur.
      Müde erschienen wir pünktlich um 7 zum Frühstück. Währenddessen fuhr das Schiff weiter zu einer kleinen Insel. Dort warteten Fahrräder auf uns und wir traten für die nächsten 4 km in die Pedale.
      Auf der Insel leben nur ungefähr 100 Menschen und die Landschaft war so unberührt und dadurch wunderschön!! Wir besuchten das Dorf Viet Hai, lernten mehr über die Geschichte dieser Insel, aber auch wieder mehr über Vietnam und hatten eine gute Zeit! Zum Abschluss gab es die Möglichkeit für ein Fisch-Spa, welches sehr gewöhnungsbedürftig war und für mich blutig endete 😁
      Seitdem wir hier im Norden sind, zeigt sich Vietnam von einer wirklich schönen Seite.
      Der Ausflug in der Halong Bay war für uns
      beide eines der Highlights unserer bisherigen Reise und wir können die Area wärmsten empfehlen. Auch Hanoi, wo wir gestern ankamen gefällt uns bisher schon gut. Dazu aber mehr in den nächsten Tagen.

Cát Bà

October 12, 2022 in Vietnam ⋅ ☀️ 26 °C

Sjunde oktober tog vi oss in i land nummer fyra, Vietnam! Eftersom vi var i södra Vietnam precis innan pandemin höll vi oss denna gång i norra delarna.

Det enda vi egentligen visste att vi ville göra, var att åka till Halongbukten och åka på en båttur bland alla tusentals öar. Men efter lite research och tips från vänner beslöt vi oss för att åka ut till den stora ön Cát Bà, utanför Halongbukten. Därifrån kunde man åka på båttur i Halong, men också i den mindre turistiska Han La-bukten. Anledningen till att den är mindre turistisk är inte att den är mindre vacker, utan helt enkelt för att den inte ingår i det Unesco världsarv som Halong är en del av.

Vi hade dock lite otur i starten. Norra Vietnam hade precis haft sin regnperiod, och därför är vädret lite instabilt just i början av oktober. Våra två första dagar regnade det nästan konstant hela dagen. Inget ösregn, men tillräckligt mycket för att inte vilja gå ut. Vi var glada över att vi hade bokat ett fint hotellrum som man gärna kunde stanna kvar i över dagen. Bra badrum och säng, och framför allt ett stort panoramafönster ut över bukten. Vi smög oss ut för lunch och middag, men det var ungefär det. Helt ärligt var det ganska skönt att ta det väldigt lugnt efter flera veckor av fullt ös!
      Cát Bà är en fin men väldigt turkisk stad, åtminstone nere vid hamnen. Det går inte att bada vid själva stan, utan man måste ta sig runt till andra delar. Det finns massor med mysiga små restauranger, och innan pandemin fanns det troligtvis massor av hotell och restauranger som hade servering uppe på toppen av de höga husen. Nu hittade vi dessvärre inga sånna, men det hade varit så vackert att sitta i solnedgången och från den höjden och titta ut över vattnet och klipporna.

Namnet Cát Bà betyder "Bara kvinnor" typ. Vår guide under båtturen sa att det namnet kom till under tidigare krig, eftersom kvinnor och barn evakuerades dit då, bara de fick vara där. Men när jag läste på så ser jag en annan historia om att tre kvinnor hittades uppspolade på varsin strand runt ön för flera hundra år sedan, de fick varsitt tempel upprest i sin ära, och därifrån kom namnet.
      Man har i alla fall hittade reser från bosättningar så gamla som 6000 år, så det har i alla fall bott människor där relativt länge.

Från tredje dagen skulle det vara fint, så då bokade vi vår efterlängtade båttur i Han La. Det blev en 2 dagar 1 natt-tur, och vi som var vana vid de mycket enkla förhållanden som var på båtturen i Indonesien mot Komodo Island var helt överväldigande av standarden på denna båt. Det var en ganska liten båt, totalt 10 hytter, men alla var små lyxrum! Vi bodde på övervåningen och hade enorma panoramafönster ut mot vattnet. En stor säng, fin inredning och ett privat kaklat badrum. Resten av båten var också jättefin med en fin matsal, och så framför allt superhärliga soldäck där man kunde både sola på solstolar och sitta ner vid bord. Båten hade en bar där man kunde beställa otroligt goda drinkar, bland de godaste vi druckit under hela resan till och med!
      Vi var bara 5 par på båten så det var lugnt och behagligt och gott om plats för alla.
      Båtturen var härlig och solig och otroligt vacker. Vi paddlade kajak in i tunnlar och laguner på ett ställe, fick hoppa av och bada (det var kallt!! I alla fall när man inte var under vattenytan!) och nästa dag så besökte vi en gammal fiskeby och fick lära oss mer om hur man levde på ön förr i tiden. Vi fick testa lokalt producerat "vin" (det var mer som sprit, inte så gott). De smaksätter den med allt möjligt, olika djur är inte ovanligt, så i en burk var smaksättningen från en massa olika ormar... Jag valde dock hibiskussmaken och Joel honungssmaken..
      Solnedgången från båten kvällen innan var såå vacker, vi låg ankrade i en vik med massor av små vackra och gulliga öar runt oss. Magiskt!
      Såhär i efterhand önskar vi att vi bokat ytterligare en natt, men vi visste inte att man kunde göra det förrän efter att båtturen var slut.

På väg tillbaka till hamnen i Cát Bà bokade vi en till hotellnatt på ön, lämnade våra grejer där när vi hoppat av båten, och upptäckte stränderna runt där vi bott i flera dagar, men inte kunnat utforska pga regn. Det var framför allt två stränder som var fina att besöka på den delen av ön (man kan ju hyra moppe/köpa en tur runt andra delar av ön också). Tyvärr har det byggts enorma hotellkomplex vid båda stränderna, stora skyskrapor som skuggar stränderna framåt eftermiddagen. Men stränderna var fina och utsikten ut mot havet vacker.
      Något som vi märkt under våra dagar i Vietnam är att vattnet inte är sådär kristallklart som i Filippinerna. Faktum är att det är totalt grumligt. Anledningen är för att öarna i Halong och Lan Ha-bukterna består av kalksten, vilket gör att vattnet är fullt av partiklar som solen kan reflekteras i. Lite trist att inte kunna dyka eller snorkla.

Morgonen efter spontanbestämde vi oss för att fara vidare, så vi köpte biljetter för att ta oss vidare till nästa område, en ö ett par timmar bort som hette Quan Lan.

Thành Phố Hải Phòng, Thanh Pho Hai Phong