traveled in 32 countries Read more Rīga, Latvia
  • Day 9

Dubaija DXB

September 21, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 30 °C

Diezgan ātri paskrēja nedēļa Apvienotajos Arābu Emirātos. Paspējam pabūt (vismaz caurbraucot) 6 no 7 emirātiem, kā vienīgo neskarto atstājot Umm Al Quwain.
    Šī valsts ir domāta, lai pa to pārvietotos tikai ar auto. Ceļu infrastruktūra un tās kvalitāte ir izcila. Pilsētās brauktuvju joslu skaits sasniedz divciparu atzīmi, tāpēc bez navigatora ir diezgan bezcerīgi veiksmīgi nokļūt galamērķī. Kamēr Waze darbojas viss ir labi. Satiksme ir dinamiska, bet saprātīga, lai pa šejieni arī brauktu kā tūrists.
    Cilvēki ir pārsteidzoši laipni un pretimnākoši. Nebija neviens cilvēks kuru satikām, kas nerunātu angliski. Skaidrs, ka valstiskā līmenī tiek “spiests” uz tūrisma nozares strauju attīstību. Un viņiem labi sanāk, jo šeit jutāmies droši un gaidīti. Arī par tīrību nevar būt nekādas sūdzības, kas sākotnēji mums lika nedaudz bažīties. Viss ir līmenī!
    Mēs šeit labprāt atgrieztos, jo vēl ir ko darīt. Turklāt atbraucot uz Dubaiju pēc 5 gadiem tā jau būs pavisam cita pilsēta, jo šeit debesskrāpji aug ātrāk nekā sēnes pēc lietus!
    Ceļojuma kopējās izmaksas 2600eur, jeb 160eur uz cilvēku dienā.

Level 43 Sky Lounge

September 20, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 34 °C

Ceļojuma pēdējā izklaide paredzēta viesnīcas jumta bāra terases apmeklējums. Level 43 Sky Lounge bārs viesnīcā Four Points by Sheraton. Biju atzīmējis vairākas opcijas, ja nu šajā neizdodas iekļūt, tomēr Level 43 likās daudzsološākais, jo tas atrodas tieši uz Šeiha Zaida ceļa, tādējādi paverot skatu uz naksnīgajiem Dubaijas debesskrāpjiem. Pa dienu vairākkārt redzējām pilsētas panorāmas, tomēr vakara tumsā izgaismotos betona/tērauda džungļus tuksnesī vēl nebija izdevies ieraudzīt no augšas.
    Trāpījām sastrēgumu laikā, kas mums arī ar taksi izmaksāja vairāk nekā gribētos, tomēr skatoties no augšas uz neskaitāmajiem infrastruktūras mezgliem tumsā auto kā mazas skudriņas pūznī skraida šurpu-turpu. Diezgan relaksējoši šādi vērot intensīvas satiksmes plūsmu no malas jeb precīzāk - no augšas.
    Turklāt šajā bāriņā iespējams tikt arī pie īsta alus un vīna, kas AAE ir diezgan rets pasākums. Izmantojam iespēju pamalkot atvēsinošus dzērienus.
    Bija doma varbūt vēl aizbraukt līdz Dubai Fountain vēlreiz noskatīties strūklakas šovu un pastaigāt, bet nolēmām doties atpakaļ uz viesnīcu, jo rīt agri jāceļas un mums vēl somas jāsakravā.

Jumeirah beach

September 20, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 36 °C

Esot Dubaijā gribās atzīmēties arī pie vienīgās 7 zvaigžņu viesnīcas pasaulē - Burj Al Arab. Šo interesanto jahtas burai līdzīgās formas ēku parasti mirstīgie vislabāk var redzēt no Jumeirah pludmales. Turp arī devāmies. Pie reizes saslapinājāmies Persijas līcī. Šādu vārdu izvēlējos, jo nekāda atvēsināšanās šajā saules karsētajā un ļoti sāļajā ūdenī nesanāk.
    Minūtes 20min papļuņčājamies, Madara palasa dažus gliemežvākus un dodamies tālāk. Ilgāk tik tieši saules apspīdēti nevaram izturēt.
    Labu skatu uz Burj Al Arab viesnīcu gan aizsedz priekšā uzbūvēta cita viesnīca. Viesnīcai no otras puses laikam ir tā pludmale, kur tapušas lielākā daļa bilžu ar šo ēku fonā.

Al Madam Ghost town

September 20, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 41 °C

Pēc agrajām rīta aktivitātēm steidzamies atpakaļ uz viesnīcu, lai vēl paspētu uz brokastīm. Ēdot saprotu, ka vajag pagulēt pirms došanās tālāk. Uz nepilnu stundu nosnaužamies un dodamies tuksensī.
    Braucam uz 75km attālo Al Madam piepilsētas spoku ciemu, kurš šobrīd ir pamests un lēnām to “apēd” tuksnesis. Šis nelielais ciems tika pamests, jo tā būvnieki nespēja cīnīties ar smilšu vētrām, kas regulāri radīja bojājumus un smilšu sanesumus. Laikam pilsēta uzbūvēta neņemot vērā reljefu un valdošos vējus, kā rezultātā nepārtraukti tiek sanestas smiltis visur, kur to nevajag. Vēl pāris gadi un droši vien šeit vairs nebūs ko apskatīt.
    Šobrīd, tas ir brīvi pieejams gribētāju apskatei. Atsevišķas mājiņas jau līdz pusei ir zem smiltīm un ieiešana pa durvīm jau prasa pieliekšanos vai līšanu četrrāpus. Diezgan apokaliptiska sajūta. Es pilnā vietējo tērpā, man tīri komfortabli atklātā tuksnesī, kad ēnā ir +42 un saulē pie +55 grādiem. Madarai deg pēdas ar sandalēm un plikām pēdām.
    Interesanti, ka nekādas ieejas biļetes jāpērk nav, tuvākā apdzīvotā vieta ir Al Madam pilsēta ~15km attālumā pa pliku tuksnesi, bet šeit pie ieejas 1m2 būdelē sēž džeks, kurš kaut ko uzrauga. Ko tieši? Nezinu, jo viņam no mums un mums no viņa neko nevajag.

Aura Skypool

September 20, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 32 °C

Šodiena sākas agri. 6 no rīta jau jābūt pirmajā objektā - Aura Skypool, kas nozīmē, ka modinātājs šodien skan jau 5:00. Baseins atrodas 50. stāvā The Palm tower ēkā. Tā saucamais infinity pool ar 360 grādu saktu uz Palm Jumeirah pussalu, Burj Al Arab viesnīcu, Al Ain panorāmas ratu un protams uz neskaitāmajiem Dubaijas debesskrāpjiem. Man likās, ka pavisam agrajā saullēkta cēlienā baseinā būs maz cilvēku, bet nekā, viss gandrīz pilns.
    Mums rezervēts divvietīgais ļežaks pirmajā rindā ar skatu uz palmas pussalu. Šis prieks mums izmaksā 250 dirhamus no cilvēka.
    Lobijā stāvot rindā izskatījās, ka visi cilvēki ir “parasti mirstīgie”, bet kā nokļuva baseinā visi pēkšņi transformējās par influenceriem, trendseteriem un vienkārši brīžiem kaitinošiem selfijkonveijeriem.
    Iznākot pirmo reizi uz āra terases pat nedaudz aizraujas elpa. Bezgalības baseins, kura malām gāžas pāri ūdens un priekšā varenā palmas pussala. Iespaidīgi!
    No sākuma kautrīgi pasēžam savā vietiņā un tad metamies apkārt baseina tūrē. Pēc 30min esam apgājuši apkārt, pirmo fotosesijas raundu noslēguši, tagad varam pasūtīt kādu dzērienu un pabaudīt skatu. Dzērieni protams arī nav lēti, par 2 kokteiļiem un granola pārslām ar jogurtu (Jurģītim sāk vēders burkšķēt 🤷🏻‍♂️) samaksājam 180 AED, kas nozīmē, ka kopumā ar ieeju par šo visu šķiramies no aptuveni 170€. Bet jāsaka, ka ir tā vērts. Tas ir kaut kas īpašs. Uz ēdieniem un dzērieniem gan nav pārāk liela jēga šeit tērēties. Tie ir diezgan dārgi un nav nekas stipri savādāks kā jebkur citur.
    Atgriežoties pie mūsu pieredzes. Rezervēta ir konkrēta guļvieta vai sēdvieta, bet pa baseinu var brīvi iet/peldēt pa riņķi. Mūsu galā uz kādu stundu baseinu ieņēma spāņu vai drīzāk Dienvidamerikāņu kompānija, kas bildējās, pārģērbās un turpināja nepagurstoši bildēties. Jau sāka nedaudz krist uz nerva, bet tajā pašā laikā arī tas bija izklaidējoši. Vismaz Madara varēja apgūt foto pozas no latina-mamasitām.
    Mums šeit atvēlētas 3h. Pa vidum lasu vectēva piešķirto grāmatu par 1920-tajos latvieša sarakstītu pasaules apceļošanas grāmatu.
    Laiks paskrēja nemanot. Dārga pieredze, bet noteikti iesaku un ir tā vērts!

Desert Safari Royal adventures

September 19, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ 🌬 39 °C

Šodienas galvenā atrakcija tuksneša safari ekskursija. Plkst. 15:00 kā norunāts mūs precīzi laikā savāca no viesnīcas. Bijām pēdējie ko 7-vietīgais Land Cruiser’s savāca. Pēc aptuveni 45min brauciena nonākam vienā no tuksneša bāzes nometnēm, kur ir iespēja sevi izklaidēt aptuveni stundas garumā. Pabraukt ar kvadraciklu, bagiju vai pajāt kamieļa mugurā. Tiesa tas viss par atsevišķu samaksu. Izjājām 10min kamieļa mugurā. Ir jau tāda dzīvnieka ekspluatēšana, bet mums kamielis ir kaut kas diezgan eksotisks tāpēc gribējās pasēdēt uz šī zvēra, turklāt neesam jau tik smagi. :) Pēc tam jau dodamies uz galveno izklaidi - “Dune bashing” jeb tuksneša kāpu safari. Sēžot džipa 3 rindā mūs diezgan pamatīgi svaidīja apkārt. Iespaidīgi cik pārliecināti un mierīgi mūsu šoferis šķēla kāpas. Un vēl iespaidīgāk kā tas džips rāpās augšā pa stāvām smilšu sienām. Šis man bija “must have” sarakstā, jo gribēju redzēt īstu tuksnesi kad visos virzienos pie horizonta tikai smiltis. Iespaidīgi, man patika! Uz brīdi izlaida tūristus arī pabildēties uz kāpas. Šādi Land Cruiser’i tur kā skudras pūznī skraidīja pa kāpām izklaidēdami tūristiņus. Bet tuksnesis un smiltis pietiek visiem, viens otram netraucējot.
    Noslēgumā visi vāģīši sabrauc vienuviet tuksneša nometnē, kur mūs gaida vakariņas uguns priekšnesumu un vēderdeju pavadībā. Pa to laiku ir iespēja aprunāties ar mūsu ekskursijas biedriem, 4 sievietēm. Viena indiete, kas tagad dzīvo Sietlā, ASV, indiete no Indijas, ginekoloģe, kas principā varētu sevi saukt arī par pasaules apceļotāju, jo bijusi ļoti daudz kur, tajā skaitā arī mūsu mīļajā Patagonijā un pat izbrauca Antarktīdas tūri, kā arī bijusi Rīgā! Vēl divas meitenes bija marokiete un tunisiete/lībiete - abas šobrīd strādā Dubaijā jau gandrīz gadu.
    Price performance izcils šim pasākumam. 6h izklaide ar ļoti bagātīgām vakariņām, kā arī savācot/izlaižot pie viesnīcas. Efektīvi pavadīta diena! Ekskursija 1 cilvēkam izmaksā 36.5eur. Rezervāciju veicu caur booking.com.

Gold and Spices souq

September 19, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 38 °C

Pirmais apmeklējums Dubaijas vecpilsētā Al Buteen rajonā, kur lielās 10 joslu šosejas pārvēršas mazās ieliņās, kas blīvi pārbāztas ar maziem veikaliņiem un ielu tirgotājiem. Tie ir sadalīti pa zonām, kur attiecīgās preces tiek tirgotas. Piemēram zelta, tekstila, paklāju vai garšvielu “souq” jeb tirgus.
    Esam šeit diezgan agri un cilvēku nav daudz tāpēc tirgoņi ieraudzijuši “svaigas asinis” burtiski metas virsū. Nu tā, ka riktīgi metas virsū. Madarai jau tin lakatus ap galvu. Pūš smaržas virsū, bāž garšvielas degunā. Vispār jau interesanti, bet diezgan ekstrēmi.
    Vienā no veikaliņiem nopērkam garšvielu komplektu un tādus kā kristāliņus, kurus iemetot karstā ūdenī tie izkūst un smaržo pēc spēcīga mentola. Var ārstēt iesnas un sāpošu kaklu elpojot šos tvaikus. Neesmu gan nekāds baigais kaulēšanās meistars, tāpēc man šitā tirgošanās tā ne pārāk. Bet pats tirgus interesants apskatei. Ja būtu nedaudz vairāk cilvēku, tad iespējams varētu mierīgāk pastaigāt un kaut ko arī apskatīties pirms tirgonis metās virsū.

The Dubai Frame

September 19, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 37 °C

Vakar pa tumsu bija diezgan neveiksmīgs rāmja apmeklējums, tāpēc šodien dublis nr. 2 pa gaismu. Lai arī mums nav nodoma tajā iet iekšā, piebraukt un nobildēt gribās. Izrādās, ka tur arī tikai maksas stāvlaukums, tad sanāca tāda pavisam ekspress vizīte. Burtiski ielas malā nostājāmies nobildējam dažas bildes un laidāmies tālāk.
    Milzīgs tas Dubaijas rāmis, bet skatos un brīnos cik gan bezjēdzīga šī ēka/konstrukcija. Piebraucot pie rāmja vari to nobildēt, bet caur to redzi tad tikai debesis. Samaksā naudu, uzbrauc augšā, bet tad neredzi pašu rāmi. Ir daudz citas opcijas, kur uzbraukt augšā un redzēt panorāmu esot tuvāk daudzajiem debesskrāpjiem. Faktiski šosejas otrajā pusē vajadzētu kādu platformu no kuras skatīties, lai redzētu pilsētas debesskrāpjus caur šo zeltaino gigantu.

• Day 6

Mall of Emirates

September 18, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 35 °C

Šodien vēl vajadzētu iepirkt nedaudz pārtiku. Mēģināsim izmantot mūsu viesnīcas numuriņa virtuvi. Apvienojot lietderīgo ar patīkamo, dosimies uz vēl vienu Dubaijas mega-veikalu Mall of Emirates. Gan jau šeit ir vēl kaut kādi brīnumi, bet mēs pirms pārtikas apskatījām tikai visiespaidīgāko un mistiskāko - slēpošanas kūrorts. Tuksnesī! Ārā ir +40 un šeihi izdomāja, ka būs baigais prikols lielveikalā uztaisīt slēpošanas kalnu. Pieejam pie lielās stikla sienas un tiešām. Sīkie pikojas, brauc ar ragaviņām un darbojas pacēlājs, kas interesentus nogādā kalna galā.
    Šodien vēl gribēju izbraukt pa Šeiha Zaīda ceļu, kuram abās pusēs sabūvēta liela daļa no debesskrāpjiem finišējot pie cita objekta - Dubai Frame. Tomēr jāsecina, ka tumsā izgaismots krietni mazāk nekā varētu likties. Nedaudz arī smilšu vētras radītā migla bloķē skatu. Noteikti vēl pa dienu šeit izbrauksim.

• Day 6

Dubai Marina

September 18, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 35 °C

Arī šī ir “kaut kas lielākais pasaulē” - Dubai Marina ir lielākā cilvēku izveidotā jahtu piestātne pasaulē. Tiesa jāatzīst, ka pašas jahtas gan vismaz šobrīd izskatījās tādas pašvakas. Mēs gan salīdzinam ar augstāko klasi no Franču Riviēras - Saintropēzu un Kannām, bet Dubaija taču visur grib būt lielākā, dārgākā un labākā, ne tā? Varbūt nav tik izdevīgi nosacījumi lielo jahtu ilgstošai uzturēšanai šeit?
    Lai vai kā tur ir ar tiem pasaules rekordiem, bet šī ir retā vieta, kur Dubaijā izveidota gājēju promenāde. Un tā ir ļoti iespaidīga. Saukta arī par Dubaijas Manhetenu. Pa vidu kanāls ar daudz kuterīšiem un laivām, kas ieskautas no visām pusēm ar nepagurstoši augošajiem debesskrāpjiem. Vakars ir karsts, bet izturams. Uzstādām arī ārā atrašanās rekordu - 1.5h. Esam protams, tāpat pārsvīduši slapji, bet apmierināti.
    Atpakaļceļā viss diezgan strauji palika dzeltens, no sākuma norakstīju uz to, ka liela daļa ēkas ir brūnganas un sāk krēslot. Beigās nospriežam, ka tā tomēr būs pavisam neliela smilšu vētra. Bet no apkārtējiem neviens neliekas traucēts. Mēs arī ejam tālāk. Izskatījās interesanti.