• Dzień 13

Brown’s Bay Marina

18 maja, Kanada ⋅ ☀️ 11 °C

Vandaag bleven we een dagje op de camping. Of eigenlijk gezegd een groot deel van de dag in de haven van de camping. Nadat Manne gister avond om 22:00 het eindelijk welletjes vond werden we vanmorgen om 08:30 wakker door dat zelfde jongentje. Nadat we rustig aan gedaan hadden zijn we lopend richting het haventje gegaan. Wilfred en Manne wouden graag vissen maar aangezien alleen Manne een hengel had moest Wilfred er ook nog 1 scoren. In de winkel van de haven stond een nogal chaotische drukke jonge dame. Het duurde daarom ook zowat een uur voordat Wilfred eindelijk zijn gehuurde hengel en vergunning te pakken had. Na een minuut of 5 te hebben gevist was het tijd om wat te gaat eten. In de middag gingen we terug om verder te vissen en toen we aankwamen lopen zagen we 2 zeehonden in de haven dobberen wachtend op het slachtafval wat vrij zou komen van de mensen die wel wat wisten te vangen. Leuk om die dikke mormels door het water te zien schieten. Rond de klok van 17:00 was er uiteraard nog niets gevangen en liep Wilfred terug richting begin van de haven waar Manne lekker aan het spelen was met dode zeedieren en zand. Hij had zelfs al paarse grote (levende) zeesterren gespot! We gingen in de gezamenlijke ruimte koken en eten. Anke maakte lekkere schelpenpasta klaar terwijl Wilfred een potje ging poolen tegen z’n eigen. Na het eten en een beste tand door de lip van Manne (opgelopen in de speeltuin) was het voor de patiënt tijd om naar bed te gaan. Wilfred ging nog een poging doen om wat vis uit het water te trekken. Zoals te verwachten werd er wederom niets gevangen maar hij zag op afstand wel een Walvis passeren dus dat maakte veel goed! Morgen gaan we beetje rondkijken op het eiland. Czytaj więcej

• Dzień 12

Vancouver - Ripple Rock Resort

17 maja, Kanada ⋅ ☁️ 14 °C

Deze morgen vertrokken we rond 09:30 richting Horseshoe Bay. Vanuit daar vertrok onze boot richting Vancouver Island. Maar eerst moesten we nog de stad door. Het was vrij druk dus koppie er bij en met een 15 minuten vertraging kwamen we om 10:30 aan bij de boot. Na het de verkeerde baan te hebben gekozen besloot Wilfred op aandringen van Anke toch maar even om een medewerker aan te spreken. Een vriendelijke medewerker van de haven besloot is even te kijken wat er aan de hand was. En idd, we stonden in baan 3 en moesten naar baan 1. Na het verschuiven van een aantal auto’s naar voor en achteren ontstond er ruimte om door te schuiven naar baan 1. We konden helemaal doorrijden naar voren en stonden dus ook mooi vooraan de rij. Rond 11:13 kregen we de aanwijzing om de boot op de rijden en toen we onze camper geparkeerd hadden op het schip holden we naar boven. Daar was een winkeltje met wat snuisterijen en een snack hoek. Iedereen werd voorzien van wat eten en wat drinken en zo konden we de 1,5 durende tocht wel doorkomen. Eenmaal aangekomen gingen te poorten open en moesten we nog een goeie 2 uur rijden naar onze camping. Naar 1.5 uur namen we de afslag en gingen we even een paar boodschappen doen voor de aankomende paar dagen. De laatste 5 kilometer moesten we over een onverharde weg rijden dus dat was niet heel ontspannen. Maar eenmaal op de plek aangekomen waren we dit al snel weer vergeten. We zette onze camper neer en vertrokken richting de zee die nog een 50 meter bij ons vandaan is. Anke en Manne vonden een hele kolonie krabben en dat vond Manne uitermate interessant. Na het avond eten nog even de benen gestrekt en toen was de dag zo weer kapot. Op deze camping verblijven we maar liefst 4 nachten. Czytaj więcej

• Dzień 11

Vancouver

16 maja, Kanada ⋅ ☁️ 12 °C

Deze ochtend was wederom de eerste vraag van Manne of hij zijn waterballon mocht zien. Na wat aandringen ging Anke het bed uit om dan eindelijk de laten zien of ze al bevroren waren. Toen Anke een ballon uit de vriezer pakte knapte die kapot. Manne plaatste de volgende legendarische woorden: “Wat een water kutzooi”. Ik heb het vermoeden dat dit niet met het volle verstand gezegd werd maar lachen was het wel. Rond de klok van 09:00 vertrokken we richting het centrum met het ov. Dat bleek toch nog een rit van ongeveer een uur te zijn met de skytram en de bus. Eenmaal op locatie gingen we naar: “Granville Island” daar was onder andere een soort blagenparadijs met gamehal te vinden. Wilfred en Manne doken het speelpark in en Anke ging nog wat spellegies spelen. Daarna was het tijd om door te sjokken naar de voedselhal. Een grote hal met daar in verschillende bedrijven die van allerlei soorten voedsel verkochten. Lekker rond snuisteren en tussendoor wat lekkers halen. We kochten voor het avond eten verse pasta en vers gevangen Chinook/King zalm. Er bleek nog een ijshockey wedstrijd te zijn in de stad maar een kaartje in de bovenste ring mocht nog even 250 euro kosten dus ik liet deze even voorbij gaan. Eenmaal terug op de camping slingerde Anke de wasmachine nogmaals aan, Manne kroop op bed met z’n nu al grijs gedraaide Kit&Sam afleveringen en Wilfred ging t eten klaar maken. Deze pasta met zalm was de lekkerste pasta met zalm ooit! Na het eten nog even een dino kaartje gelegd en daarna mocht Manne in de camper nog even onder de gieter. Morgen vertrekken we richting Vancouver Island dus moeten we op tijd weg om de boot van 11:25 te halen. Czytaj więcej

• Dzień 10

Logan Lake 2.0 - Vancoucer City

15 maja, Kanada ⋅ ☁️ 20 °C

Good morning!

Manne was mooi op tijd wakker deze morgen. Gisteren heeft Anke met Manne ijsballen gemaakt met een dino er in. Dus om 07:00 zaten we aan tafel een ijsbal kapot te bikken met 2 plastic schroevendraaiers. Wilfred kon het niet aanzien dus ging maar ontbijt maken voor iedereen. Nadat de buiken gevuld waren en de corvee lijst weer afgevinkt was begonnen we aan onze rit naar Vancouver. We draaiden de snelweg op en daar kwamen we gedurende de 3 uur niet meer vanaf helaas. De omgeving werd met de minuut groener en groener en de dikke pick-up’s maakten plaats voor kleinere, moderne en vooral zuinigere auto’s. Onderweg bij het benzine station even gepauzeerd en 150 liter brandstof in de tank gepompt. De benzine is overigens niet duur met zo’n € 1.20 per liter, maar als je vervolgens 150 liter moet tanken is het alsnog een rib uit je lijf. Onze camper lust namelijk wel wat, gemiddeld zitten we op 1 op 4 momenteel. Maar goed dat mag de pret niet drukken en dat gaspedaaltje wordt daarom weer stevig ingedrukt naar ons rustpunt voor vandaag. We kamperen midden in de stad Vancouver. Compacte plekken die aan weerskanten gescheiden zijn door coniferen hagen. Omgeven door de geluiden van stadsverkeer, vliegtuigen, treinen en sirenes is dit toch even wennen na de afgelopen dagen behoorlijk in stilte te hebben geleefd. De camper zo goed als mogelijk waterpas gezet en gelijk door naar het binnenzwembad. Ondertussen stond de wasmachine van de camping mooi te draaien en toen we klaar waren met zwemmen kon de boel zo de droger in. Wilfred kocht een telefoonkabel van 10 meter die als waslijn fungeerde en zo hadden we de boel weer op de rit. Na het spelen in de speeltuin aten we aardappels met verse spinazie en kipfilet. Morgen gaan we met het openbaar vervoer proberen naar een binnen speelparadijs te gaan en een markt met verse producten waaronder vers gevangen zalmen. Czytaj więcej

• Dzień 9

Logan Lake 2.0

14 maja, Kanada ⋅ ☁️ 17 °C

Jullie zullen je wel afvragen waarom er Logan Lake 2.0 staat in plaatst van Whistler. Nou het verhaal is als volgt. Na een heerlijke ochtend met pannenkoeken en maple siroop gingen we even bij de vistrap kijken aan de andere kant van het meer. We hadden de camper weer vertrek klaar gemaakt en reden 5 minuten naar de overkant. Daar stond nog een immense dumper die werd gebruikt in de mijn hier in de buurt. Er zwommen veel forellen in de vistrap dus dat was leuk om te zien. Manne ging nog even spelen in de speeltuin en toen sloeg het noodlot toe. Wilfred kreeg migraine dus moest voor de aankomende uren op bed blijven liggen. We lieten de camper op de parkeerplaats staan en schoven het bed uit zodat Wilfred daar de tijd uit kon gaan zingen. In de tussentijd hebben Anke en Manne zich vermaakt met boekjes lezen, filmpjes kijken,knutselen en spelen in de speeltuin.
    Anke en Manne gingen aan de overkant van de weg nog even een ijsje halen en Manne kreeg zijn eerste eigen vishengel! Eenmaal terug gelopen zat Wilfred buiten aan een tafel, gelukkig die was weer wat in de benen! Na 6 uur op de parkeerplaats te hebben gestaan besloten we maar terug te rijden naar de camping waar we die morgen waren vertrokken. De rit richting Whistler was te lang dus leek ons dit een beter idee. We konden weer op ons oude vertrouwde plekje staan en we hebben de rest van de middag en avond nog gespeeld in de speeltuin en zelfs nog even met de nieuwe hengel gevist met ondertussen dino muziek uit de jukebox (er werd zelfs gedanst). Morgen rijden we vanuit hier zo’n 3 uur over de snelweg naar Vancouver. Niet de meest mooie route maar goed het is niet anders. We hebben daar een camping midden in het centrum met binnenzwembad dus dat is top!
    Czytaj więcej

• Dzień 8

Logan Lake

13 maja, Kanada ⋅ ☁️ 14 °C

Terwijl ik een rondje loop rondom Logan Lake, leek het mij een goed moment om het volgende berichtje in te typen. Vanmorgen zijn we dus vertrokken vanuit Dutch Lake resort. De camping was oké… Hutje mutje op elkaar en veel Nederlanders. Maar goed dat zal wel door de naam komen. We hadden een rit van 2 uur voor de boeg met als tussenstop de grote Walmart in de plaats Kamloops. Wilfred verwisselde wat stekkertjes in de camper zodat Manne tijdens de rit een dvd kon kijken op het grote scherm. Anke had haar ogen dicht, Wilfred was aan het rijden en Manne keek dus een film. Kortom er werd weinig gesproken. (Ook wel eens fijn) Eenmaal aangekomen bij de Walmart kon het winkel feest weer gaan beginnen. Manne kon eindelijk zijn Paw Patrol horloge uitkiezen en Anke kon even wat kleding en zonnebrillen kopen. Met een goeie 160 euro aan boodschappen en een paar burgers van de gouden bogen verlieten we de keet weer om onze reis voort te zetten naar onze camping. We hadden vooraf gereserveerd dus konden zo aanschuiven. Een prachtige plek aan het water waar ik net omheen liep want ik ben inmiddels al weer terug. Een vonkel nieuwe speeltuin speciaal voor Manne en een meer met vis steiger en vol met forel. Er was een aardige Canadese meneer aan het vissen wat Manne toch wel interessant vond om te zien. Tot onze grote schrik liet Manne zijn speelballetje in het water vallen en wat denkt te? Die zonk mooi naar de booiem en Pappa kon ‘m uit medelijden er uit gaan halen. Zwembroek aan en gaan met die banaan. Tenminste dat dacht ik. Bliksem dat was mien toch echt te koud🤏🏼 Als troost mocht Manne de beste meneer helpen met vissen. En of je het gelooft of niet, die jongen heeft zijn eerste vis gevangen. Fantastic! Na de lasagne uit de oven te hebben opgeslobberd zagen we onze visvriend langs lopen met een klein schepnet met ducktape aan een 2meter lange tak geplakt; ja hoor, hij vist Manne z'n balletje van de booiem! Eind goed al goed en tijd voor de grote naar bed breng show.. Wilfred stelde zijn corvee uit en ging een stukje om het meer lopen (zie begin van de tekst). Tijdens zijn wandeling spotte hij nog Eddy the Eagle en bij terugkomst moest hij toch echt aan zijn corvee taken beginnen. Morgen weer een rit van een 3.5 uur voor de boeg richting Whistler. Czytaj więcej

• Dzień 7

Dutch Lake

12 maja, Kanada ⋅ ☁️ 20 °C

Wachtend op de pizzabezorger schijf ik alvast een verhaal over deze reis dag. Vanmorgen na het ontbijt gingen Anke en Manne nog even naar de speeltuin. Wilfred ging even de vuilwater tank legen en de rest weer vullen met vers water. Nadat vrouw en kind waren ingestapt gingen we nog even naar het dorpje Jasper om wat boodschappen te doen en om een bakkie koffie te doen voor Moederdag. Manne kreeg nog een mooie dino drinkbeker en toen was het tijd om de rit richting Clearwater te starten. Een rit van ongeveer 3.5 uur waarbij we de Rocky’s achter ons lieten en het landschap van BC gingen ontdekken. De rivieren werden groter en sterker, de besneeuwde bergen werden bergen vol met sparren maar de uitgestrekte uitzichten en wegen bleven. Onderweg bij een rivier even een broodje eten en de benen strekken. Onderweg zag Anke en wolf en een zwarte beer lopen. Ah zie aan, daar komt onze pizza bezorger aangereden. De pizza’s waren echt delicious! Na het wandelden over de camping ging Manne weer lekker slapen en kort daarna volgden wij ook. Morgen zakken we verder af richting de kust nabij het plaatsje Kamloops. Czytaj więcej

• Dzień 6–7

Miette Hotsprings

11 maja, Kanada ⋅ ☁️ 10 °C

Vanmorgen wakker geworden met een kater gevoel en denkend aan de nacht die we hadden beleefd met het Noorderlicht. Na The real American pancakes met Canadian maple siroop te hebben gegeten zat onze pens weer vol voor de ochtend uren. Vandaag stond een ritje naar de hotsprings op het programma. Het door de aarde verwarmde water zou opgevangen worden in een soort zwembad waar wij dan als een stelletje levensgenieters in konden gaan liggen. Wel tegen betaling en onder het oog van 3 lifeguards. Eenmaal binnen onze zwemkleding aangetrokken. We konden overigens ook zwemkleding uit de jaren ‘70 huren maar dat was een bridge to far voor ons. Het water was zo’n 38 graden Celsius dus dat was heerlijk. Naar een 1.5 uur zagen we er uit als kreeften en besloten we er uit te gaan en bij de camper wat te gaan eten. Toen de bammetjes op waren liepen we nog een half uurtje richting de spleet in de berg waar het hete water werd opgevangen. Onderweg zagen we poot afdrukken van een grizzlybeer in de sneeuw. Goed opletten dus! Eenmaal boven en omgeven door de rotte eierlucht even onze hand in het warme water gestoken en toen snel weer retour naar de camper. Manne viel al snel in slaap dus we hadden een rustige terugreis zonder al te veel waarom vragen. Terug op de camping nog even naar de speeltuin en daarna was het tijd om een vuurtje aan te steken en laat Wilfred daar nu net veel plezier aan beleven. Manne wou perse wat roosteren dus even een stok opgezocht, een kladde spek eromheen gewikkeld en toen kwam het lange wachten voor die kleine jongen. Naar een 15 minuten wachten was de spek klaar voor consumptie en smikkelde Manne het lekker op. Morgen verlaten we de staat Alberta en zakken we af naar de staat BC (British-Columbia) waar het tevens een uur vroeger is. Dus voor de mensen in Nederland we lopen dan 9 uur achter op jullie. Czytaj więcej

• Dzień 6

Aurora Borealis

11 maja, Kanada ⋅ ☁️ 8 °C

Woorden schieten te kort. Dit was iets waar we niet op hadden gerekend maar ons op een zeer positieve manier overkwam. Tegen het middag uur lazen we berichten dat het Noorderlicht, Poollicht, of terwijl Aurora Borealis zeer actief zou zijn. Een KP index van 9 is bijna de hoogste vorm en met een heldere avond zou het prijs zijn. Toen Manne eenmaal sliep begonnen de wolken over de hoge bergtoppen weg te trekken, dit was een zeer positieve ontwikkeling. Nu kwam het grote wachten op de magie die zich boven ons zou gaan afspelen. Wilfred liep zo af en toe naar buiten om te zien of de vage wolken al te zien waren. Rond de klok van 23:00 kwam ook Anke even een kijkje nemen. We stonden wat te kletsen tot Wilfred zich omdraaide en daar plots de activiteit zag toenemen boven de bergtoppen. De adrenaline en kippenvel gieren door het lichaam en de adem stokte voor een paar tellen. Het ene naar het andere gordijn voerde een toneelspel op in de hemel boven ons. Soms leek het alsof de poorten van de hemel voor je open stonden. Dit was een magische avond die wij nooit meer zullen vergeten.

Amen.
    Czytaj więcej

• Dzień 5

Maligne Canyon - Jasper City

10 maja, Kanada ⋅ ☁️ 19 °C

Vandaag bleven we in de buurt van de camping. Na de gebakken spek met eieren schoven we ons bed weer naar binnen en zette de versnelling in de drive. Op weg naar: “Maligne Canyon”. Deze kilometers lange kloof was weer een lust voor het oog. We liepen een kleine 3 kilometer heen en weer over bruggen, trappen en bospaden. Manne had weer de grootste schik met het klimmen en buiten de paden lopen. Eenmaal weer aangekomen op de parkeerplaats liepen we maar weer even door naar de gift shop. Lots of amazing stuff en het geld brandde weer in onze zakken. Gelukkig wisten we ons wederom weer in te houden en kocht alleen Manne een ijsco met frambozen smaak. Vanaf de parkeerplaats mochten we nog een minuut of 30 rijden, naar wat een heel mooi uitzicht moest zijn over een rivier/meer. Vol goeie zin die kant op geknapt met onze 6 pitter. Eenmaal aankomen bleek de boel nog compleet droog te staan. De sneeuw was nog niet voldoende gesmolten om de rivier en het meer te vullen. Dan maar een broodje eten en Manne kon nog even wat bij het zandstrand klootzakken. Vanaf hier zetten we koers richting Jasper city. Een ritje van zo’n 20 minuten met veel wild life onderweg. Toen we aankwamen even parkeerticket gehaald en hop richting het centrum. Leuke gift shop en andere snuisterijen. Het geld begon ons weer te branden dus hebben we voor Manne maar wat speelgoed dino’s gekocht. Manne blij, wij blij! Na een kleine boodschap bij de supermarkt stapten we weer in de camper om naar onze campground te rijden. Manne speelde eindeloos met z’n nieuwste dino’s en een emmer water! En wat ons die avond en nacht zou overkomen hadden wij nooit aan zien komen… Czytaj więcej

Dołącz do nas:

FindPenguins dla iOSFindPenguins dla systemu Android