Canada
Estrie

Here you’ll find travel reports about Estrie. Discover travel destinations in Canada of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

10 travelers at this place:

  • Day27

    Cabin by the lake

    May 23 in Canada

    Auberge et Chalets sure le Lac (Inn and Cottages on Lake)
    Tea with Maude and her mum at the restaurant there. We met them 2 years ago on our family Alice Springs camping trip and kept in touch since then. Lovely people. They live at Lac Drolet

  • Day90

    Homestay in Orford

    December 12, 2017 in Canada

    After two great weeks in Montréal I did another homestay in the countryside. This time two hours east of Montréal close to Sherbrooke.
    My host Mathieu picked me up in Montréal cause he had a meeting in the city. When we arrived it was snowing a lot! His house was huge and so beautiful. Mat designed it himself.
    In these two weeks I painted three walls. It was quite a bit of work. But Mat was really pleased with my work. :)
    One day we went on a quad ride with his little son Attis to pick a christmas tree from his property. Afterwards I decorated the christmas tree together with Attis. I also was allowed to go for another quad ride by myself which was really exciting and a lot of fun. :) I spent an amazing time with Mat and Attis and hope to see them again one day.
    Read more

  • Day9

    Verso il Canada

    September 18 in Canada

    La mattina è iniziata con un pasticcio. I dubbi di Matt sull'Hilton in cui alloggiavamo si sono dimostrati corretti: dopo la proposta di una recensione a zero stelle su Tripadvisor perché in una catena così lussuosa avevano la vasca al posto della doccia, anche la gestione della colazione è stata difficoltosa! Dalla mega sala della colazione siamo stati spediti in una saletta, in cui ci hanno detto però che non potevamo fare colazione lì perché non era prenotata per il nostro gruppo... alla fine, con un po' di inglese (e con l'aiuto della guida) siamo riusciti a risolvere e a farci una mega colazione... però che macello!

    Abbiamo ripreso l'autobus per dirigerci al confine con il Canada... ma stamattina ci sarebbe voluto un gommone! Gli effetti dell'uragano Florence che sta colpendo North e South Carolina si fanno sentire anche qui, gettando acqua a secchiate sulla strada.

    Però basta qualche minuto di sonno per risvegliarci con un nuovo paesaggio, con nuovi colori e con un bel cielo azzurro solcato da nuvolette bianche e occhiate di sole!
    Nei boschetti ai margini della strada vivono alci e castori, e ad un certo punto dal pullman intravediamo perfino un piccolo orso bruno che si alza sulle zampe posteriori tra i cespugli!

    A Matt sono piaciuti soprattutto i colori degli alberi: anche se non sono ancora al massimo del loro splendore si vede che qui inizia già ad essere autunno!

    Dopo una lunga strada tra boschi e quartierini di casette di legno superiamo il confine e arriviamo in Canada. Sebbene sia uno Stato a sé, questa nazione fa parte del Commonwealth, quindi anche qui la boss è "la Betty", Queen Elizabeth II.
    Read more

You might also know this place by the following names:

Estrie, Estrio, エストリー地域, Эстри, Естрі, 艾第地區

Join us:

FindPenguins for iOS FindPenguins for Android

Sign up now