Denmark
Svendborg Kommune

Here you’ll find travel reports about Svendborg Kommune. Discover travel destinations in Denmark of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Smullen maar...

July 31 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Gisteravond heeft het licht geregend en ook vanmorgen is de lucht dreigend en vallen er wat spatjes, de temparatuur is goed met ruim 21 graden.

We kunnen lekker uitslapen het vertrek vanmorgen is pas om 09.30 uur, we varen vandaag naar Svendborg op de zuidoever van het grote eiland Funen en passeren daarbij een aantal kleine bewoonde eilandjes, érg mooi varen.
    Svendborg is met 41.400 inwoners (met inbegrip van de eilandjes ) een vrij dynamische haven en industriestad, in de stad worden ondermeer voedingsmiddelen, machines en emballagemateriaal gemaakt.
    Svendborg geniet een goede reputatie onder de zeilers, er zijn twee jachthavens en minstens een keer per jaar is er een grote regatta.

Na anderhalf uur varen arriveren we in de haven waar net een groot jacht vertrekt, we kunnen met 3 schepen achter elkaar aan de kade liggen 2 keer twee dik en 1 keer drie dik en allemaal dik tevreden...😉
    Voor onze boten is een groente- en fruitkraam waar door ons gretig gebruik van wordt gemaakt, verschuldigde kronen in de melkbus en smullen maar, alles super vers, de kraam wordt regelmatig aangevuld.

Ondanks de dreigende luchten gaan een aantal toervaarders de stad verkennen en komen in de stromende regen thuis, morgen hopelijk beter...

Jaarmarkt...

August 1 in Denmark ⋅ ☁️ 19 °C

Als we opstaan is het licht bewolkt en doet de zon haar best, na de regen van gisterenavond zijn we blij dat het deze morgen droog is.

Er zijn vandaag geen activiteiten gepland en iedereen vult de dag naar eigen inzicht in.
    Tegen koffie tijd komt Willy vertellen dat er markt is in de stad en de verkopers en verkoopsters allemaal gekleed zijn in kleding van zo'n 100 jaar geleden.
    Na de koffie gaan we kijken, het is erg druk in de stad de sfeer is gemoedelijk en vrolijk, vermoedelijk is het een jaarmarkt.
    De standjes zijn zeer divers van kunstnijverheid tot werving van bloeddonoren en van houtbewerking tot kalligraferen.

Ook wordt er op veel plaatsen muziek gemaakt en vooral de Brassband trekt veel publiek, ze spelen dan ook geweldig en hebben veel interactie met het publiek die de band niet wil laten gaan, later op de morgen komen we de band al spelend in de stad nog een keer tegen.

Als we op een bankje zitten om iets te drinken en te luisteren naar een senioren bandje...zien we donkere wolken aan komen drijven, de regen blijft nog uit maar we besluiten toch om terug te gaan naar de boten, net op tijd...het begint te stortregen en in een heel korte tijd valt er 11 mm regen, jammer voor de jaarmarkt én voor ons.

Morgen weer varen...

6. Etappenziel - Svendborg Hotel Garni

June 9, 2016 in Denmark ⋅ ⛅ 19 °C

Angekommen, waren auch wieder 69,3 km.

Wetter immer noch top.

Rantzausminde ist ein Stadteil von Svendborg, wo sich Schulungszentren von Maersk befinden :-)

Noch ein Gang durch die Stadt, ein kleines ;-) Ribeye-Steak und ein Fyn typisches Albany-Bier.

Unser erster Stellplatz in Dänemark

May 18, 2018 in Denmark ⋅ ☀️ 14 °C

Nach 25 Baustellen und knapp 4 Stunden im Stau sind wir doch noch gut angekommen. Als wir ankamen stand an der Rezeption: geöffnet von 9 bis 11
    Darunter aber: Find a Place on the beachside. Der Platz ist ein Traum!

Schloss Valdemars

May 21, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 14 °C

Nachdem wir gestern nichts, nichts und nichts gemacht haben, sind wir heute zum Schloss Valdemars gefahren. Dort gab es eine Ausstellung die eine Mischung aus Home & Garden, Oldtimer Treffen, Tesla, BMW und VW Ausstellung, und vor allem ein Hundetreffen. Mit Wettkämpfe und Benotungen.

Das nichts Tun

May 23, 2018 in Denmark ⋅ ⛅ 22 °C

Heute Morgen habe ich vorgeschlagen, den Möven beim gammeln zu zusehen. Dann haben wir bei Toulous festgestellt, dass das linke Auge geschwollen ist. Deswegen wollten wir in die nächste Stadt fahren und etwas dagegen besorgen. Zuerst haben wir noch eine kleine Rundfahrt auf einer Insel gemacht. Als wir mit einer Augenspülung zurück kamen, war das Auge so geschwollen das wir doch noch zum Tierarzt gefahren sind. Soviel zum nichts tun!
    Noch ein paar Fotos von der Rundfahrt.

Svendborg Kommune