Tyskland
Dorsten

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 76

Weer mooi weer...

19. august 2019, Tyskland ⋅ ⛅ 16 °C

Na een zeer donkere nacht, geen straatverlichting, zien we bij het opstaan de zon, het is licht bewolkt.

08.50 uur gaan de touwen los voor de laatste 4 kilometer op het Mittellandkanaal en kwart over negen varen we het Dortmund-Seitenkanaal op.

Het is prima varen op het kanaal, de zon, weinig vrachtboten, meestal natuurlijke oevers én het kanaal is breder dan het Mittellandkanaal, top!
      Het Dortmund-Eemskanaal ligt veel hoger dan de Eems daarom is er een aquaduct gebouwd zodat het kanaal over de Eems loopt.
      Kwart over twaalf komen we aan bij de sluis van Minden, er hoeft niet lang gewacht te worden, het schutten gaat met drijvende bolders alleen vergeet de sluiswachter het licht op groen te zetten zodat wij mogen uitvaren, Willy herinnert hem er met een signaal aan en ja hoor...met de excuses van de sluiswachter varen we om één uur verder.
      Al snel komen we aan in Münster, er is meer dan voldoende plaats voor ons allemaal.

Om zes uur begeven we ons met z'n allen naar het Italiaanse restaurant 'Pasta Basta' voor het diner.
      Voor de La Rhenane is dit de laatste keer dat we met elkaar uit eten gaan, als we over een paar dagen de Rijn opgaan kiezen onze Belgische vrienden om via de Waal te varen en wij varen via de Nederrijn en de Lek.
      Het is, zoals we gewend zijn, ontzettend gezellig en het eten is fantastisch lekker, tot slot drinken we nog een glaasje Limoncello en gaan met een voldaan gevoel terug naar onze boten.

Morgen vertrek om 09.30 uur, er moeten nog snel wat boodschappen worden gehaald voor de 'ingelaste' barbecue in verband met het mooie weer...

• Dag 77

Drie keer is scheepsrecht...

20. august 2019, Tyskland ⋅ ⛅ 18 °C

Opnieuw is het zonnig als we opstaan, wat een geluk hebben we toch met het weer op onze toertocht!

Om negen uur zijn alle toervaarders klaar met boodschappen doen en is er geen reden meer om ons vertrek nog uit te stellen dus touwen los en varen maar...

We vervolgen onze vaartocht over het Dortmund-Eemskanaal dat, na Münster, minder landelijk is er staan regelmatig erg mooie huizen langs het kanaal en af en toe passeren we een industrieterrein.
      Een poosje escorteert een politie boot ons tot nét voor de sluis van Datteln, ons plan is om in een haven kom te gaan liggen nét voor de sluis, helaas ligt daar een grote vrachtboot op de aanlegplaats voor sportboten...plan mislukt (1)
      Een aantal toervaarders wil nog tanken voor we de Rijn op gaan maar helaas...het tankstation verkoopt alleen rode diesel wat helaas verboden is voor sportboten...plan mislukt (2)

We besluiten om door te varen naar Marina Flaesheim, dus moeten we sluizen, sluis Datteln is een lastige sluis met wanden van damwandprofiel en veel verval, we slaan ons er manmoedig doorheen.
      Al snel komen we bij de volgende sluis, sluis Ahsen, een meevaller gladde betonmuren in de sluis en niet veel verval.
      Intussen heeft Monique naar de jachthaven gebeld, er zijn er voldoende ligplaatsen beschikbaar, een meevaller...

Om drie uur arriveren we in de mooie Marina Flaesheim, als iedereen zijn zaakjes op orde heeft gaan we de havenmeester betalen en op het terras evalueren we deze bijzondere dag en houden gelijk palaver.
      Helaas hebben we hier in haven geen gelegenheid om te barbecuen...plan mislukt (3)
      De lucht betrekt en we verwachten een flinke onweersbui maar gelukkig waait het over, een meevaller...tot er 's avonds om acht uur alsnog een bui losbarst...😃

Auf gehts in den Moviepark

27. august 2022, Tyskland ⋅ ⛅ 23 °C

Heute Morgen um 2 Uhr war die Nacht zu Ende und es ging ab ins Auto und auf zum ersten Ziel unserer kleinen Freizeitpark -Tour.
      Erster Park ist der Moviepark in Bottrop und dank das wir so früh los gefahren sind waren wir pünktlich zur Parköffnung da gewesen.
      Erste Fahrt war dann auch gleich mit der Star Trek Bahn. Und eine Stuntshow gab es auch wieder. Die Fahrer wissen auf jedenfall, wie man mit den Autos richtig umgeht.

• Dag 6

Haltern am See mit Landvergnügen

24. mai 2023, Tyskland ⋅ ☁️ 15 °C

Übernachtungsplatz beim Hofladen Arentz.
      Supermoderner Hof mit Schweinezucht in modernsten Ställen. Man riecht nichtmal Schweine.
      Biogasanlage macht Strom!
      Konnte die Schweine nicht fragen ob sie glücklich sind .Les mer

• Dag 6

De Rijn...

10. juni 2019, Tyskland ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag vervolgen we onze vaartocht over de Rijn, de rivier ontspringt in de Zwitserse Alpen en is tot de monding van de Noordzee 1320 kilometer lang.
      We vertrekken om negen uur en omdat we stroomopwaarts varen hebben we vier kilometer stroom tegen.
      We passeren Wunderland Kalkar, een nooit in gebruik genomen kerncentrale betaald met Nerlands en Duits belasting geld, sinds 1995 omgebouwd door de Nederlandse Hennie van der Most tot een enorm attractiepark en zes hotels.
      Bij het passeren van Rees zien we de beroemde 'Pegel', een waterstandmeter, schippers kunnen op de 'Pegel' de hoogte van de waterstand zien.
      In totaal varen we 60 kilometer over de Rijn tot we bij Wesel de rivier verlaten en na sluis Friederichsfeld op het Wessel-Dattelkanaal varen.
      We passeren 2 sluizen die bijzonder gemakkelijk te bedienen zijn, half zes arriveren we in Dorsten waar we aan de kade aanleggen. De lucht is steeds dreigend en rond 8 uur krijgen we een fixe regenbui.

• Dag 11

Träumen im Sommergarten

2. august 2022, Tyskland ⋅ ☁️ 25 °C

Wir genießen den Sommer in vollen Zügen... und erledigen nebenbei noch einiges, was sich auf unserem Terminkalender befindet.

Das Womo hat immer im Juli seinen jährichen TÜV-Termin - erledigt.
      Der Motoroller brauchte frisches Motoröl und einen neuen Hinterreifen - erledigt.
      Zum TÜV musste der Roller auch - erledigt.
      Montage der Anhängerkupplung - noch nicht erledigt, aber der Termin steht.

Rund ums Haus gibt's auch immer genug zu tun... aber wenn unser tägliches Arbeitspensum erledigt ist, machen wir es uns in unserer Wohlfühloase gemütlich.

Wir lieben den Sommer! ☀️😎🌻🍹

• Dag 3

Vorbereitungen für die nächste Reise

25. juli 2022, Tyskland ⋅ ⛅ 23 °C

Da wir bisher leider nicht unsere Mountainbikes und unseren 125er Roller zusammen mitnehmen konnten, haben wir auf unserem Spanien-Roadtrip im Frühjahr auf den Motorroller verzichtet... und ihn natürlich sehr vermisst.

Nach einigen Brainstorming, Beratungen mit Anhängerbesitzern in Spanien und dem Durcharbeiten einer Pro+Contra-Liste, haben wir uns entschieden einen Kofferanhänger zu kaufen, der künftig nicht nur unsere Bikes, sondern so einiges anderes transportieren soll, was bisher immer in unsere Womogarage passen musste.

Unseren Rollerträger konnten wir glücklicherweise gut verkaufen, jetzt im Sommer eine Anhängerkupplung montiert zu bekommen, ist leider nicht so einfach. Obwohl wir uns schon im April um einen Termin gekümmert hatten, zieht sich das Projekt wegen Lieferengpässen in die Länge... was uns ganz schön arge Kopfschmerzen bereitet. Schließlich wollen wir am 17. August wieder los.

Heute kam endlich die erlösende E-Mail mit dem Liefer-und Montagetermin für die erste Augustwoche.

Ganz beruhigt werden wir wohl erst nach der Montage sein. Jetzt ist Daumendrücken angesagt!

Der Hervester Bruch

23. juli 2022, Tyskland ⋅ ⛅ 25 °C

Direkt vor unserer Haustür lädt ein Naturschutzgebiet mit Bächen, Gräben und Teichen zur Beobachtung einer artenreichen Tierwelt ein. 'Direkt vor unserer Haustür' meinen wir übrigens ganz wörtlich, da es von unserem Haus bis zum Naturschutzgebiet 'Hervester Bruch' nur wenige hundert Meter sind.

Egal ob zu Fuß oder mit dem Fahrrad, wir sind zu jeder Jahreszeit in diesem kleinen Naturparadies unterwegs.

Mehrere Aussichtsplattformen bieten gute Ausblicke auf Weißstörche, Heckrinder, Wasserbüffel (ich fühle mich immer nach Afrika versetzt, wenn ich die Büffel in ihrem Schlammloch beobachte) und viele besondere und selten gewordene Vögel.

Das als Hervester Bruch oder auch Storchenland bekannte Gebiet ist Teil des großen Naturschutzgebietes rund um den Wienbach, der von Wulfen kommend bei Dorsten in den Hammbach fließt, um kurz darauf in die Lippe zu münden.

Wir lieben es, ein so schönes Zuhause zu haben.

Falls ihr im südlichen Münsterland unterwegs seid, schaut doch mal vorbei. Dorsten hat einen Wohnmobilhafen und mehrere Campingplätze.

On the road again...

17. august 2022, Tyskland ⋅ ☁️ 22 °C

Heute gehen wir mal wieder Richtung Kroatien auf Tour. Diese Reise unterscheidet sich insofern von unserer Spanientour im Frühjahr, dass wir keinen Roadtrip planen, sondern längere Zeit in unserem Lieblingscamp auf der Halbinsel Peljeśac ganz im Süden Kroatiens bleiben werden.
      Der zweite Unterschied besteht darin, dass wir das erste Mal mit Anhänger fahren, eine Besonderheit, an die wir uns erst einmal gewöhnen müssen.
      Deshalb planen wir ein paar kleinere Etappen, für die knapp 1800 km.

Los geht's!

Start zu unserer 1. Überwinterung

27. oktober 2023, Tyskland ⋅ 🌧 10 °C

Waren wir bisher nur in den letzten Frühjahren länger unterwegs, planen wir jetzt, über den Winter in Spanien zu bleiben.

Womo und Hänger sind gepackt, wir haben (hoffentlich) an alles gedacht... und brechen heute zu unserer 1. Etappe auf. Wie meistens machen wir auf unserem Weg Richtung Luxemburg bei unserer Tochter in Jülich Station, um uns zu verabschieden.

Auf geht's! 🇪🇸🌞🍷

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Dorsten

Bli med hos oss: