India
Delhi

Here you’ll find travel reports about Delhi. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Nighttrain to Delhi

October 13, 2017 in India

13 Stunden komfortables Reisen und schon wieder zurück in Delhi. Verrückt, wie die Zeit hier rennt. Morgen gehts dann gechillt nach Goa und das erste mal seit langem werde ich mehr als 3 Tage im selben Bett schlafen. Auch fein 😊

Nachdem wir mit dem Bus von Agra nach Delhi gefahren sind haben wir alt Delhi per Rikscha erkundet. Ein wahrlich abenteuerlicher Ritt 😂

Diese hat uns bei der Gedenkstätte von Mahatma Gandhi rausgeschmissen. Ghandi wurde nach seinem Tod an diesem Ort verbrannt, anschließend wurde seine Asche im Ganges verstreut. 😊

Nach der Gedenkstätte hatten wir noch die Zeit um traditionelle Kleidung aus Indien anzuprobieren. 😊
    Cecily konnte nicht widerstehen und hat sich eine "Sari" gekauft. 😄

New Delhi, India

April 4, 2015 in India

WOW wij zijn in India. Er is geen land waar mensen zo verdeeld over reageren. De een vindt het helemaal fantastisch en de ander verschrikkelijk. In het laatste blog hadden wij aangegeven dat wij ons er niet op konden voorbereiden en dat wij het maar op ons af moesten laten komen. Maar... daar hadden wij geen tijd voor. Gelijk de eerste taxi rit, van de airport naar het hotel, worden wij voor de gek gehouden door onze taxichauffeur. Hij had het hotel gebeld, zodat het hotel aan ons kon vertellen dat het dicht was. Uiteindelijk geloofde wij het niet, dus hebben wij zelf contact opgenomen met het hotel om te horen dat ze gewoon open zijn. Wij schrijven er nu luchtig over.. maar dan moet ik nog wel even de context erbij scheppen... het was 3 uur snachts, wij hadden een lange vlucht gehad en waren moe, grote straathonden vielen onze taxi aan, wij moesten 3 uur snachts 10 min lopen om het hotel te vinden met al onze spullen en het is is zeg maar geen Amsterdam om 3 uur snachts. Dus de enige mensen die nog buiten zijn hebben ook geen huis om naar terug te gaan.Read more

De spiegel van India I

September 5, 2016 in India

Ons spoor is nu in India beland. We hebben definitief Zuid Oost Azie achter ons gelaten. In iedergeval voor dit moment. Je weet immers nooit. Het smaakt naar een fijn leefplan. Het lijkt vermoedelijk ingewikkeld van afstand om te leven zoals wij nu leven maar in the end valt het echt wel allemaal mee. De loutering van onze onderneming is dat je onthecht van de zaken die je in een 'normaal' ritme zo vanzelfsprekend vindt.

Zo heb ik ter illustratie bijvoorbeeld 2 dagen geleden een broek gekocht. Een simpel jaren tachtig model. Rechte pijpen. Fijne stof. Blauw met zwart of andersom. De reden is in relatie tot wonen in Nederland meer praktisch dan esthetisch of ijdeltuiterij. Namelijk het is warm en ik wil een luchtere broek. Zo geschiedde een aankoop aan een straatkar waar verschillende broeken lagen gedrapeerd. Een indische verkoper ritste soepel allerlij broeken uit de stapels die ik of bekeek of aanraakte. Kijk uit met koopsignalen in India. Je bent een prooi. Het zijn namelijk de beste sellers die er zijn. Met zijn centimeter goochelde hij de goede maat uit de stapel en hoefde ik enkel de prijs te accepteren of af te dingen. 300 rupia wilde de centimeter hebben. 200 was ik bereid te betalen. Voor de nieuwsgierigen 1 euro is 75 rupia. De deal werd redelijk eenvoudig gesloten waardoor ik me realiseerde dat er nog meer te verdienen was in deze koop.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ikzelf in Nederland voornamelijk geld uitgaf om mezelf te verdoven. Ik geef toe: 'ik vind het nog steeds erg leuk om er vlot uit te zien,' dit wordt zeker gesteund door de boef, maar het is gewoon niet nodig. Dit zelfde geldt voor weekendjes weg, meerdere keren per maand uiteten, biertjes doen in de kroeg, een vijfde nieuwe jeans, overhemd, jurkjes, een paar sneakers, een overvolle koelkast, abonnement op de sportschool, nieuwe tas, nieuwe zonnebril, laptops, mobiele telefoons, facebook checken, NOS checken allerlei nonsense checken, een nieuwe auto of een beter model koelkast of een nieuwe bank of lamp, carrière maken, meer verdienen. Meer hebben. Meer willen. Nooit stoppen. Nooit genoeg. Altijd bezig om mezelf te verdoven. Hoe de jurkjes in de opsomming terecht snap ik eigenlijk ook niet :)

Van afstand heb ik meer zicht in hoe ik leefde. Hoe ik mijn geld en tijd heb besteed. Ik gedroeg me als een consument. Plat gezegd: ‘Geluk kan je enkel vergaren door te kopen.’ dat doe je door je als voorbeeldige consument te gedragen. Ik vermoed dat alle lezers van dit stuk dat ook doen. Is dit erg? Is dit goed? Is dit fout? De ethiek hier omtrent is niet zo boeiend. Het is een observatie en ik ben reuze nieuwsgierig hoe ik me zal gedragen als we weer in Nederland resideren. Op dit moment eet ik geen vlees en drink niet of nauwelijks. Ik neig ernaar om helemaal niet te drinken. Na twee alcoholische versnaperingen voel ik me alsof er een vrachtwagen zes keer over me heen is gereden, soms ook al na een versnapering. Ik rook overigens ook niet meer. Al bijna een jaar.

Politiek filosofisch gemijmer I - Misschien is het maar goed ook dat de burger zich gedraagt als een consument. De voorbeeldig consument is beter te besturen. Daar kun je beter beleid op maken. Is wel zo rustig. Zie je het belang? Dit soort gedachten en reflectie zijn een tijd niet prominent aanwezig geweest in mijn hoofd. Maar we zijn nu in India. Een land waar al je zintuigen op scherp worden gezet. Waar je nauwelijks rust aan je kop hebt. Waar je de non-verbaal niet begrijpt en opnieuw moet leren communiceren. Een land waar de contrasten schrijnend zijn. India kruipt in mijn lijf en triggert me gevoelsmatig en rationeel. Het triggert me om mijn wereldbeelden weer eens tegen het licht te houden. Wat is goed en wat is fout?

India is een land waar de ene helft bediend wordt en de andere helft bediende is. India is een land waar nog steeds actief huwelijken worden gearrangeerd en het kastenstelsel heus nog wel actief is. India is een land waar in Delhi elke dag 6 vrouwen worden verkracht. India is een land waar je liever zonen krijgt dan dochters. India is een land waar vrouwen en mannen gescheiden met de metro reizen. Voordat de Britten India koloniseerden klommen vrouwen op de brandstapel, niet vrijwillig, als hun man werd gecremeerd:’Het leven van een vrouw was namelijk niets waard als de man was overleden!’ Gelukkig hebben de Britten dat veranderd. Het is ook een indicatie hoe de positie van de vrouw cultureel is ingebed. India is een land van 1.328.00.000 inwoners. India is ook daardoor een land van immense concurrentie. India is een land dat niet zou bestaan zonder corruptie.

Boef en ik hebben drie dagen gecouchsurft in Delhi. Bij Ravi en Anju. Hier zijn wij ondergedompeld in plechtig Indiaas gebruik. Verse maaltijden, een eigen kamer en badkamer en suite, een opa in huis, een hulp en een stoïcijnse zoon die paps en mams wat saboteert. Het huis was prachtig. De straat werd keurig afgeschermd met hekken en een wacht aan beide uiteinden. De weg van het vliegveld naar hun huis was begroeid met meerdere mensen die op straat liggen. Die buiten moeten slapen. Die geen kans hebben om aan het lawaai te ontsnappen en die geen kans hebben op een beter leven. Arm en rijk woont naast elkaar, leeft naast elkaar, maakt gebruik van elkaar en toch zijn ze ver uit elkaar. Ze hebben elkaar nodig. Als een zakelijke dienstbetrekking.

Those of us who skipped the Bollywood show went on a tour on foot with our new friend Ahmer. We visited temples and the Red Fort, walked through the basar of Old Delhi, saw hundreds of little shops and vendors and finally crossed a parade in honor of Hunman's birhday - the monkey god. We also had our first Thalis and I enjoyed a fresh fruit juice from the street and sweets from the temples without getting sick :-)Read more

Of course we had to take a riksja ride through Chawni Chowk & Old Delhi.
    Unfortunately, we had this pushy riksja guy who didn't want to leave us alone or just drop us off at our location. He really tried to give us a complete tour, which we didn't appreciate at all.

Once in Old Delhi, we got off and told him to leave us alone in a friendly way.

At old Delhi, we tried some local streetfood:
    Samosa, kroket, Indian Kheer (rice pudding), weird drink served in an egg shell (yuk!), indian carmelized nougat.

Afterwards we read about the "Delhi Belly" and we are sooooo lucky we didn't got sick. From that day we were more careful with Indian Streetfood! 😄

It was quiet an experience to walk around at Old Delhi. We saw many poverty, cows, dogs and of course a lot of food & Indian Masala Tea served in the streets.

Rotes Fort

April 9, 2017 in India

Nachdem Besuch der Freitagsmoschee konnten wir unseren Reiseführer doch überzeugen den laut Reisebeschreibung vorgesehenen Besuch/Fotostop am 'Roten Fort' zu machen.
    Er hatte für uns eigentlich eine Fahrrad-Rickscha-Fahrt ('natürlich' zum 'Sonderpreis' von 500 Rupies pro Person) geplant, diese wollten wir aber nicht machen. Also haben wir ihn doch zu dem Fotostop überredet.

Unser Fahrer ließ uns inmitten eines Sonntagsmarktes gegenüber dem Roten Fort aussteigen. Einmal kurz durch den Markt und auf die andere Straßenseite und wir hatten einen tollen Blick auf das 1000 Meter lange und 500 Breite Meter Fort. Dieses wurde 1648 fertiggestellt und ähnlich dem Roten Fort in Agra, das wir noch besichtigen werden, gebaut.

Gegenüber hatten wir einen guten Blick auf drei verschiedene Hinduistische Tempel (Hindu, Jainismus und Sikh). Leider war die Besichtigung nach unserem Zeitplan nicht noch zusätzlich möglich.

Delhi, دلهي, ديلهى, দিল্লী, Dehli, Дели, Горад Дэлі, Делхи, नई दिल्ली, দিল্লি, دێھلی, Šáhdžahanabád, ދިއްލީ, Δελχί, Delhio, دهلی قدیم, 德里, દિલ્હી, דלהי, दिल्ली, New Delhi, Դելի, DEL, Delhí, デリー, დელი, ದೆಹಲಿ, 델리, دلھی, Delhî, Dellium, Delis, Deli, Faritani Delhi, ഡെൽഹി, ଦିଲ୍ଲୀ, ਦਿੱਲੀ, دلی, ډېلي, Dilhi, Делі, देहली, دهلي, Dillí, தில்லி, ఢిల్లీ, Деҳли, เดลี, Dähli, Déhli, Старе Делі, پرانی دہلی, דעלהי