Israel

Pelancong di tempat ini
    • Hari 14

Dag 14- Last night in Tel Aviv

29 Agustus 2023, Israel ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag was het zover: de laatste dag😢 Hoewel dit normaal een pijnlijk moment zou zijn, keken we er toch hard naar uit omdat we nog een laatste keer naar Tel Aviv gingen. Voor we vertrokken gingen we nog even een monument van het Baha’i (ofzoiets). Wat normaal de moeite kon worden sloeg, klassiek voor Haifa, tegen. De poort naar boven was gewoon dicht en dat was dan het einde van het verhaal. Uit pure miserie zijn we dan maar zsm met de trein naar Tel Aviv gegaan. Eens aangekomen en ingecheckt doken we direct de stad in voor een durum/falafel en een koffietje. Daarna zijn we via het zeetje terug gewandeld richting de hostel voor een powernap, want de boys waren op. Eens op kracht gekomen zijn we weer naar Dede’s bar gegaan om vollenbak happy-hour-cocktails te drinken. Uiteraard hebben we weer goed ons best gedaan en lichtelijk beschonken trokken we dan verder naar de volgende bar waar we snel een beetje pizza binnenstaken voor we naar de grote club gingen. Hier hebben we het mogelijks een klein beetje zitten begaaien, alvorens we met een nieuw gevonden (niet gestolen @ouders) tshirt weer naar huis trokken.
      Morgen zal pikken, want slaap is schaars, maar oh wat hebben we genoten!!
      Tot snel x
      De schapen

• Hari 4

Frühstück bei Natan

1 April 2023, Israel ⋅ ☀️ 19 °C

Heute morgen hat mich Natan zum Frühstück eingeladen. Für alle die nicht mehr wissen wer er ist, Natan war derjenige den ich in Myanmar kennengelernt habe. Wir haben zusammen die 3 Tage Trekking-Tour gemacht und waren auch anschließend noch ein paar Tage zusammen am Inle lake. Wir haben uns damals schon voll gut verstanden und da er aus Israel kommt und vor kurzem in die Stadt gezogen ist, haben wir uns natürlich zum treffen verabredet☺️

Ich musste zu ihm laufen, da wie schon erklärt es war Samstag (hier quasi Sonntag) und keine Öffis gefahren sind. Also hieß es nach einer etwas sehr kurzen Nacht ( ich kann hier leider nicht gut schlafen) 25min laufen. Um euch alle zu beruhigen, ich würde mich hier wirklich wohl und habe keinerlei Angst oder ähnliches.
      Als ich bei ihm war, hat er mir ne kleine Wohnungstour gegeben. Er lebt in einer 3er WG, die echt recht groß war und sogar einen Balkon.
      Es gab Shashuka. Ich habe es vorher noch nie gegessen, war aber super lecker! Kurz erklärt viele Tomaten in eine Pfanne, daraus entsteht eine Soße, dann Eier rein und die darin garen lassen.
      Dazu gabs dann nich Salat, Brot und Avocado.
      Wir haben uns selbst nach über 3 Jahren gut verstanden und konnten viel quatschen.
      Gegen 14 Uhr bin ich dann wieder Richtung Strand gelaufen und habe an meiner Bräune gearbeitet.

• Hari 3

Dag 3-“Hier zouden we kunnen wonen”

18 Agustus 2023, Israel ⋅ ☀️ 31 °C

De conclusie van de dag is simpel: hier zouden de boys wel kunnen wonen. Hierbij de korte uitleg waarom. Vanmorgen/vanmiddag gaan we na een grote stap de wereld in rustig op ons gemak wat slenteren door de stad. Eerste doelwit: eten. We eindigen in een typisch Joods etablissement waar we veel hummus, brood, sla en andere pikante specerijtjes hebben gesmikkeld, gewoon super lekker. Daarna stond Venice Beach op de agenda, ideaal voor mensen die bekomen van de avond ervoor!! Wat extreem warm water en grote golven later zijn we dan teruggekeerd naar ons hostel. Daar hebben we een Sabbath maal meegedaan. Kleine cultuur injectie: Joden zegenen alles (oprecht alles alles, als ik ook de fles waar de wijn inzit enzo). Na enkele frisse jongens achter de kiezen te steken want morgen vroeg op om naar Jordanië te trekken!
      We leven nog x
      De schapen

• Hari 13

Auf in den Nahen Osten/Tel Aviv, Israel

7 September 2019, Israel ⋅ ⛅ 27 °C

Shabbat Shalom,
      so sagt man hier heute, da Shabbat (wöchentlicher Ruhetag von Freitag Abend bis Samstag Abend) ist. Wir sind in Tel Aviv angekommen.

Das Shabbat ist, erfuhren wir sogleich am Flughafen, da nämlich die ÖPNV nicht fahren. Nach dem sparsamen Georgienurlaub sind wir, obwohl es auf dem Flug kostenloses Essen gab, auf dem Boden der Tatsachen angekommen. Nach 15minütiger Taxifahrt und knapp 175 Schekel (rd. 45 Euronen) leichter fanden wir uns im Florentin House wieder und bezogen unser Zimmer. Wir werden hier wohl auch recht sicher sein (siehe Bild).

Der Empfang war herzlich (es gab Bier-aufs-Haus-Gutscheine). Wir also rein in die Flip Flops und auf zum ersten kurzen Spaziergang über die Strandpromenade und auf der Suche nach was Essbaren, sodass es für Stephi noch nicht allzu viel wird. Wenn alles gut läuft, können wir morgen unser Pensum wieder etwas steigern.

Tel Aviv sei heiß und wild, sagt man. Ersteres können wir direkt bestätigen :)

Beste Grüße
      Stephi&Chris

• Hari 4

Feiern in Tel Aviv

1 April 2023, Israel ⋅ ⛅ 13 °C

Ich habe heute noch gesagt, eig habe ich keine Lust auf feiern, dann noch alleine oder organisiert vom Hostel, war auch nicht so dass wie ich mir das vorstellen würde.
      Ich habe mir den Sonnenuntergang dick eingepackt am Strand angesehen und bin zum Hostel gelaufen. Dort hatte ich vor noch etwas motiviert an meiner arbeit zu schreiben. Da ich meinen Russischen Zimmergenossen in der Küche gesehen habe, bin ich panisch in einen anderen Chill Raum mit Stühlen und Couch geflüchtet 😅
      Dort bin ich ins Gespräch mit einem deutschen gekommen (der mit einem Freund reist) und habe mich spontan mit angeschlossen feiern zu gehen.
      Wir haben noch auf einer Parkbank Karten gespielt bevor wir dann zum Club gelaufen sind. Die beiden mögen gerne Techno, ich dachte nach Amsterdam kann mich nichts mehr schocken und war dabei😅

Natürlich hatte ich nicht das perfekte Party Outfit dabei geschweige denn warme Sachen, weil es echt kalt wurde abends, also hieß es schichten…
      Im Club angekommen sind wir rein gegangen und haben nicht wirklich Techno Musik gehabt. Ich war ganz froh drüber, die Jungs waren etwas enttäuscht haben aber trotzdem auch so ordentlich getanzt 😂 und standen nicht so in der ecke rum.
      Es wurde ein langer und sehr lustiger Abend.

• Hari 3

Panda Pita

31 Maret 2023, Israel ⋅ ⛅ 17 °C

Heute ist Freitag, aber eig Samstag für die meisten Israeli’s. Hier fängt das Wochenende Freitag gegen 16/17 Uhr an und geht bis Samstag Abend Sonnenuntergang. In dieser Zeit fahren keine öffentlichen Verkehrsmittel wie Bus oder Bahn, es haben alle jüdisch geführten Restaurants zu. Die ganze Stadt kommt quasi zur Ruhe und Stillstand. Es ist total verrückt, dass so stark mit zu bekommen.
      Freitags Vormittag ist es noch total wuselig, alle eilen durch die Straße zum Markt um für ihr Wochenende alles zu bekommen.
      Ich habe morgens an der Master Thesis aus meinem Bett raus gearbeitet und bin dann gegen Mittag zum Markt gelaufen. Es war kein Vergleich zu dem Markt Besuch den ich am Mittwoch Abend mit dem Russen gehabt hatte. Es war super voll, über all Musik, Verkäufer die gerufen haben, einfach alles 😍 ich liebe ist! Ich habe mir ein pita stand rausgesucht, der Pita Panda hieß. Es gab eine pita Tasche mit Aubergine, rote Beete und noch vieles mehr, es war super lecker! Um euch kurz zu sagen wie teuer es hier ist, für die kleine Tasche habe ich 10 € gezahlt 🙈 dafür hat sie sehr satt gemacht und ich habe erst abends wieder gegessen.

• Hari 5

A falafel a day

2 April 2023, Israel ⋅ ☀️ 19 °C

Jeden Tag ne Falafel Tasche ist hier Pflicht😂 oder so ähnlich… ich war heute den ganzen Tag an Strand. 2h erst mit dem Laptop, dann ohne und dafür mit Buch. Es war heute echt warm nur der Wind macht mich noch etwas fertig. Im Schatten ist es zu kalt und in der Sonne zu heiß sodass man verbrennt.
      Ich habe extra 2 Bücher mitgenommen, weil ich gedacht habe ich lese hier mehr ..aber ich bezweifle, dass ich das zweite überhaupt hier komplett schaffe.
      Ansonsten war mein Tag sehr entspannt ich bin als ich Hunger hatte zum Markt gelaufen und habe mir eine Falafel Tasche geholt. Das komische hier ist, wenn ich denke ich habe großen Hunger, esse ich 2 Bisse und bin voll. Ich weiß nicht ob das an dem Klima liegt aber viel Hunger habe und viel essen tue ich hier nicht.
      Abends war ich noch mit den Deutschen in einer Bar um die Ecke und haben entspannt was getrunken. Morgen früh begehrt es schon sehr früh los .. dafür haben wir uns noch schnell Proviant im Supermarkt gekauft.

Tel Aviv dag 2

4 Juni 2023, Israel ⋅ ☁️ 22 °C

Vandaag hadden we een dag om zelf in te vullen in Tel Aviv. Om 8 uur zaten we aan een lekker ontbijt van het hotel. Daarna zijn we heerlijk een paar uurtjes naar het strand gegaan. De zon was venijnig dat hebben we gemerkt. Zijn nu allebei aardig verkleurd ( lees rood🤭) Het water was best nog koud en er was flink wat wind wat het wel aangenaam ( en verraderlijk) maakte.
      Rond het middaguur zijn we weer terug gegaan naar ons hotel om even lekker het zand af te spoelen en op te frissen. Als tip kregen we van de reisleider om fietsen te huren. Dit vonden we als echte Hollanders een top idee. Dus al fietsend gingen we over de boulevard naar Jaffa. Die naam komt de ouderen vast bekend voor. Deze stond vaak op de sinasappels. Jaffa is een hele oude stad met oude steegjes en trappetjes. En wij kennen hem ook uit de Bijbel als Joppe. Jona vluchte hier vandaan met de boot. Omdat hij niet naar Nineve wilde. En Simon de leerlooier waar Petrus een tijdje logeert (Handelingen) woonde ook in Joppe.
      Na daar wat geluncht te hebben zijn we terug gefietst naar Tel Aviv. Al fietsend kwamen we bij een echte Israëlische markt "De Carmel market". Hier ging onze neus te gast, er werd van alles verkocht. Baklava, verse kruiden en groenten en natuurlijk ook veel zooi om te verkopen aan de toeristen.
      Rond 18 uur hebben we de fietsen weer ingeleverd en hebben we bij een strandtent lekker gegeten met het prachtige uitzicht van de ondergaande zon. Nu er op tijd weer in want morgen gaan we al vroeg verder reizen naar het noorden van Israël.

Wandeling door Tel Aviv

22 Februari 2023, Israel ⋅ ☀️ 17 °C

Gisteren kwam ik laat aan bij mijn verblijf in Tel Aviv.
      Ik nam een taxi van het vliegveld Ben- Gurion naar het centrum van Tel Aviv. Ik kwam direct in aanraking met de Israëlische prijzen, een rit van 20 minuten kostte mij 250 shekel, omgerekend bijna €65. Tel Aviv wordt in veel lijstjes genoemd als een van duurste steden ter wereld en daar is niks aan gelogen.

De volgende dag vertrek ik 9.00 uur Israëlische tijd en 8.00 uur Nederlandse tijd vanaf mijn verblijf om de stad te verkennen. Dit doe ik aan hand van Waze een soort Googlemaps, maar dan beter.
      Mijn eerste stop, de Caramel Market. Een smalle straat waarin ondernemers diverse handelswaar aan de man brengen. Dergelijke marktjes zag ik eerder in Turkije, Marokko en Libanon en is altijd een belevenis om doorheen te lopen. Onderweg ontmoette ik een volwassen man in een Pichachu pak. Waarschijnlijk om direct zijn askruisje te halen in een van de vele kerken van de stad.

Via het strand vertrok ik naar Old Jaffa, het oude centrum van Tel Haviv. Onderweg kom ik veel sportende mensen tegen, van skinny dames tot afgetrainde mariniers. Mede door hen besluit ik in Old Jaffa een bulgersalade te nemen met heerlijke hummus. Ik word geholpen door een aardige dame die of mijn aandacht probeert te wekken óf daadwerkelijke goede service levert. Ik ga voor het laatste.

In Old Jaffa vind je de oude haven, die in het verleden een belangrijke handelspost voor de regio was.
      Een gids spreekt op de steigers van de haven en begint een verhaal over Jona en de walvis en maakt niet veel later de vergelijking met Pinokkio. De hand van een Amerikaanse toerist blijkt snel gevuld.
      Ik vertrek in de middag naar het strand om even bij te komen van de lange wandeling.

In de avond ben ik gaan eten in de wijk Florentin. De wijk die ik gisteravond nog luguber vond, blijkt nu best gezellig te zijn. Tussen de door graffiti bewerkte verpauperde gebouwen zitten veel hippe tentjes. Het heeft iets weg van Berlijn, maar hier heeft de punkmuziek plaats gemaakt voor Joodse klezmermuziek. Ik ga voor een hip én betaalbaar tentje en kies voor een hamburger met friet, typisch iets van deze streek..
      Tien jaar geleden had ik zeker nog een drankje gedaan in een van de vele gezellige barretjes, maar nu zeg ik: bedtijd!

Master Arbeit Part One

30 Maret 2023, Israel ⋅ ☁️ 16 °C

Ich bin nach dem Frühstück kurz zum Strand gelaufen, habe es gestern wegen meinem Zimmernachbarn nicht gemacht und es hat mich schon die ganze Zeit in den fingern gejuckt, ans Meer zu laufen.
      Ich habe ein Mädchen aus Holland am Strand kennengelernt, wir gehen heute Abend was Essen zusammen.
      Da es heute leider kalt, windig und sogar regnerisch war…war es der perfekte Tag für meine Masterarbeit. Ich bin auf Natan’s Tipp in eine Bibliothek gefahren um dort in Ruhe meine arbeit weiter zu schreiben. Der Weg dahin war recht einfach mit dem Bus. Im Bus muss man sein Ticket gegen so ein Ding halten. 3 Jungs sind eingestiegen und haben das offensichtlich nicht gemacht. Der Busfahrer ist einfach nach hinten gekommen und hat die richtig angemeckert und versucht zu erziehen..auch wenn ich nichts verstanden habe, habe ich gesehen und verstanden was der Busfahrer zu den Jungs gesagt hat und dass die Jungs es richtig peinlich fanden 😂
      An der Bib angekommen habe ich mein Lager für die nächsten Stunden bezogen.
      Baca selengkapnya

Anda mungkin juga mengenal tempat ini dengan nama berikut:

Tel Aviv, Tel Aviv-Jaffa, ቴል አቪቭ, تل أبيب, ܬܠ ܐܒܝܒ, تل ابيب, Tel-Əviv, Тэль-Авіў, Тел Авив, তেল আভিভ, Тель-Авив, تێل ئەڤیڤ, Tel Eviv, Τελ Αβίβ, Tel-Avivo, تل‌آویو, Tel-Aviv, Tel Aviv-Yafo, תל אביב-יפו, तेल अविव, Թել Ավիվ, TLV, Tel Avív, テルアビブ, თელ-ავივი, 텔아비브, Telavivum, Tel Avivas, Telaviva, ടെൽ അവീവ്, Тел-Авив, तेल अवीव, तेल अभिव, Tel Awiw, Tel Avėvs, Tel Aviv-Jafo, டெல் அவீவ், เทลอาวีฟ, Lungsod ng Tel Aviv-Yafo, تېلاۋىف, Тель-Авів, تل ابیب, Tel-aviv, 特拉維夫, 特拉维夫

Bergabung dengan kami:

FindPenguins untuk iOSFindPenguins untuk Android