Nepal
TachiBagarchhap

Here you’ll find travel reports about TachiBagarchhap. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

2. Tag Annapurna Rundweg

October 19, 2015 in Nepal

Nach dem wir gestern einen so anstrengenden Tag hatte, haben wir uns für etwas weniger vorgenommen ... so dachten. Nach dem Start erwartete uns gleich der erste steile Anstieg, der uns ganzschön zu schaffen machte. Als wir diesen geschafft hatte ging es erstmal etwas "entspannter" voran. Zum Mittag hatten wir dann eine fantastische Sicht mit einem schönen Wasserfall. Nach dem Mittag wurde der Anstieg wieder etwas steiler, und die Tour härter. Aber wir haben unser Ziel den Ort Tal trotzdem erreicht. Hier gibt es sogar eine Dusche und die hat nicht nur kaltes sondern auch lauwarmes Wasser. Und wir haben WiFi. ... alles in allem wieder ein gelungener Tage mit überragenden Aussichten und nun sind wir auf 1700 m über n.N.Read more

Korte - Annapurna Day 2 (End)

October 21, 2015 in Nepal

(Altitude:1830m / 28 km travelled) With the help of an early start, Lucas (Rio, Brazil), Ken (Perth, Australia), and I covered about 22 kilometers before lunch (14:00) and six kilometers after to end up in the village of Korte around 17:00. Today the jungle became more dense, the sun more intense, and the climbs more challenging. Lucas and Ken are closer to antelopes than people in their pace. I was like a fat little pug trying to keep up.Read more

Dag 3

November 23, 2015 in Nepal

Vandaag zou volgens de verhalen de zwaarste etappe moeten worden. De benen zijn enigszins vermoeid van twee dagen lopen. Na wederom een prima nacht in een primitief hotelletje lepelen we om 07:30 uur ons (warme) ontbijt naar binnen. Onze nieuwe vrienden Odille en Jesse starten eerder zodat we lekker ons eigen tempo kunnen lopen. Het is nog koel dus het eerste stuk gaat rap van start. Al snel wordt het warmer en dat is spijtig want deze dag staat in het teken van klimmen. Je hoeft nog net niet je handen te gebruiken, maar het scheelt niet veel. Het tempo ligt ook nog best hoog dus we komen rond een prima tijd (11:00 uur) in de buurt van een lunchplek (Tal). Daar komen we Odille en Jesse ook weer tegen. We nemen Dal Bhat (lokale specialiteit). Daarvan krijg je een tweede bord volgeschept. Dat is heerlijk, maar als je dan tien minuten later weer moet lopen - met de gordel van je rugzak strak om je buik - is dat geen succes. De route gaat wederom bergopwaarts, dus het tweede deel is weer zwaar. Na twee uur lopen zijn we om 15:00 uur in Thoche (even voorbij Dharapani). We besluiten niet door te lopen en daar te blijven. Helaas hebben ze in het gehele dorp geen stroom door een storing. Gelukkig hebben ze wel een hete douche. Erg fijn om het zweet af te spoelen ;) Samen met Odille en Jesse drinken we thermosflessen thee leeg en eten we zowaar pizza! De gids heeft inmiddels wat lokaal gestookte drank op en klinkt behoorlijk lam terwijl hij op z'n praatstoel zit. Tegen 22:00 uur liggen we in onze slaapzakken. De hoogste tijd om te gaan tukken.Read more

TachiBagarchhap