New Zealand
Mangere

Top 10 Travel Destinations Mangere

5-3 Terug in Ambury Park

March 5, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Gisteravond een prachtige zonsondergang, eindeloos kroelen met de honden, gezellig kletsen met Penny en Anita en later buiten met fietser Tim.
    Na net zo'n mooie zonsopgang vanochtend wordt de dag daarna een heel stuk sneller niet zo leuk dan ik al gepland had. Na 10 km of zo wordt het al druk en veel alternatieve routes zijn er niet omdat je steeds over een rivier of spoorweg of zo moet. Héél bijzonder ook de cycle lanes die om de klipklep ook gewoon weer verdwijnen. Volgens mij is het veiliger om ze dan maar helemaal niet te hebben. Ik blijf hopen op betere tijden, maar tot ín Ambury Park is het pet. En wat is Ambury dan een oase, zó gaaf. Ik had me zorgen gemaakt over het betalen, omdat dat alleen online kan. Maar er is nu een kampmannetje. Omdat ik zelf naar hem toe kom mag ik gratis! Het grasveld is nu open, blijkt het een hele gave camping te zijn! Enig nadeel: mijn kont doet zeer, zit niet zo lekker. Ik ben bekaf. Misschien blijf ik wel weer een extra nachtje.Read more

21-4 Auckland Ambury park

April 21, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Lekker dagje. Ik fiets het fietspad 6 km terug naar de dierentuin. Pal daarnaast is een Japanse tuin. Mooi hoor, jammer dat je er bijna niet doorheen mag lopen. Hele mooie verblijven voor de dieren, nadeel is dat ik alle katachtigen niet heb kunnen vinden, op 1 tijger na. En nou heb ik nog steeds de blue duck niet gezien omdat ik die ook niet kon vinden. Geen wonder dat het in het wild ook niet gelukt is. Toch gaaf, vooral als ik me in "Afrika" realiseer dat ik die dieren ook "life" gezien heb! Wel de blue pinguin in daglicht.
    Ik eet fish & chips tussen de middag in de dierentuin. Gelukkig maar want hier is alles altijd open, ...... behalve op paaszondag natuurlijk. En ik had inmiddels bijna al mijn reserve eten op😟. Gelukkig heb ik nog brood. En dan blijkt er in Mangere Bridge gewoon nog wat open en heb ik ginger beer en een garnalen salade. Het fietspad is trouwens hetzelfde als toen ik Auckland ri noorden verliet alleen nu de andere kant op. Na alle steile en vreselijke wegen de laatste maand, ben ik nu helemaal blij met mijn fietspad. It's all in the mind......
    15 foto's van de zonsondergang en het lukt me maar om er 4 weg te gooien. Oeps.
    Dreigende wolken pakken zich samen. Misschien vind ik vannacht uit of de tent mee terug mag.

Neustart: Wir holen unseren neuen Camper

February 8 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Am Abend zuvor haben wir uns ein Hotel in der Nähe der Camper Vermietung gesucht.
    Check out ist wie gewohnt um 10 Uhr. Wir sind relativ früh wach und gehen in das Fitnessstudio des Hotels. Unseren Camper können wir erst am Nachmittag abholen. Die Polizei informiert uns über die Möglichkeiten unser Gepäck nach Bergung wieder zu erhalten und die Schritte, die wir hierfür einzuleiten hätten.

Am Nachmittag verbringen wir 4 Std. bei der Campervermietung. Die Mitarbeiter sind mal wieder dermaßen unkoordiniert, unorganisiert, unvorbereitet, gestresst und von den (teuer bezahlten) Wünschen ihrer Kunden genervt. Wir sehen es mittlerweile sportlich alle Einzelheiten unserer "Bestellung" nochmal nachfragen zu müssen. Verständnis haben wir allerdings nicht.

Während wir warten lernen wir Alex und Ina aus Berlin kennen, die gerade erst in Neuseeland angekommen sind, aber schon eine lange Reise hinter sich haben. Die Zeit der Warterei vergeht daher relativ schnell.

Der neue Camper sieht dem alten tatsächlich ähnlich. Wer hätte das gedacht. Genauso gut ist er nicht, aber gut, wir wollen endlich wieder auf die Straße.

Nach erneutem Großeinkauf soll es als Erstes in den fernen Norden von Neuseeland gehen.
    Wir finden an einer Flussmündung in einer kleinen Stadt einen Platz zum Übernachten. Der Platz ist perfekt, da wir am nächsten Morgen früh auf den Markt gehen wollen.
    Der Abend gestaltet sich zudem als sehr interessant, nachdem wir auf dem Platz zwei angetrunken Neuseeländerinnen kennenlernen 😉

22-4 Ambury Park: Mangere Mountain

April 22, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Nieuw Zeeland is lief en maakt het afscheid makkelijker.
    Ik kan nog droog koffie zetten, maar moet binnen ontbijten. Daarna droog boodschappen, maar na de lunch gaat het mis. Ik wandel in een vaag miezertje naar Mangere Mountain, maar voordat ik daar ben is het een volwaardige bui. Maar toch doorlopen, het is maar water. De berg is niet zo hoog en ik ben benieuwd wat je van deze vulkaan ziet aan de "binnenkant". Hartstikke leuk, er is een lava Dome in het midden. Ik ga zo snel mogelijk terug naar de tent, want inmiddels stort het.
    En dat blijft zo de rest van de middag. Handig! Want mijn tent lekt echt als een gieter. Morgen nog even langs Torpedo 7. Kan je nagaan wat een mooi weer ik aldoor gehad heb! Klein buitje trekt ie nog, maar het moet dus niet echt nat worden.
    Inmiddels ben ik ook al online ingecheckt. Twee raamplaatsen! Hoera! Wat zal ik slapen! Morgen hotel, wat een goed idee van mezelf, kan alles nog even drogen, al heb ik geen last van de tent dus.

8-9 Ambury Park

September 8, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Geweldig, van trui + dons, naar t-shirt naar vice versa. De wind steekt op 's middags, brrr.
    De ochtend gebruikt om mijn aantekeningen van het noordereiland op de fiets-overzicht-kaart te zetten. Toen naar de bieb voor WiFi en dorp voor wat missing links (zoals een blikopener). Alles gelukt! Simkaart gekocht en ik ben nog wel zo'n dinosauriër dat het een uur duurde voordat ik (nou ja de helpdesk dus) mij aan de praat had. Daarna nog gewandeld, erg gaaf. En nu met een wijntje bij de tent. Zo"n parkiet/papegaai zien vliegen met een rode kop. En mijn horloge staat weer goed. Rot allemaal hѐ?Read more

7-9 Ambury park

September 7, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Gisteravond koude douche. Boeh. Bleek dat je hem helemaal moest open draaien. Vanochtend in de herkansing:héét!
    Ik had mijn wekker gezet, want ik moest om 10 uur uit checken. Gelukkig maar, want na een paar keer wakker, sliep ik weer lekker door. Had bijna 2 uur ingeschat om mijn aanvraag visum af te ronden. Mocht gelukkig langer van de WiFi gebruik maken. Pdf gaat niet zo makkelijk op de tablet en schermprints ook niet als ASN dat blokkeert. Ik kreeg gelukkig wel een gouden tip voor een pasfoto app.
    12.02 Eindelijk ook de betaling gelukt (er mochten geen nummers in mijn naam, bedoelden ze de punt na A. Zucht.)
    Toen naar het centrum. Super vogelboek en matig blij met wegenatlas. White petrol en plak voor de tent. Nog even helemaal noord en om 3 uur ri. camping want dan ben ik lekker vroeg. Nou sta je in Auckland meer voor een stoplicht dan je fietst, dus dat schiet niet op. Vooral als je nog terug gaat voor je handschoenen (weg).
    Half zes bij de camping, het schemert al. Moet je bellen voor een code, eerst aanmelden via internet. De beloofde WiFi is er echter niet. Gelukkig word ik gered door mensen met een reservering en ik glip mee naar binnen. Ik heb wel netjes terug gebeld en nu mag ik morgen contant betalen. Tof.
    Het is best fris, toch blij. Al 2 vogels gescored, mussen en merels niet mee gerekend en 1 zwaluw gezien met een rood borstje, nog geen foto van.

Auf Wiedersehen Neuseeland

January 26, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

Nach über 3000 gefahren Kilometern haben wir den Camper wieder abgegeben und verbringen die letzte Nacht in Neuseeland im Hotel. 28 Grad ohne Klimaanlage - alle sind geschafft. Aber die Vorfreude auf 3 Wochen Neu Kaledonien ist riesig. Morgen um 9 Uhr geht der Flieger.Read more

Auckland Coast to Coast Track

March 26, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 24 °C

Zu Fuß von der Ostküste bis zur Westküste quer durch Auckland. Dies war unsere Tagesetappe für heute. Los ging es direkt von Hostel in der Queens Street in Richtung Albert Park. Hier stiegen wir in den eigentlichen Wanderweg ein. Hinter dem Park beginnt direkt die University of Auckland, welche wir ein Stück querten. Der erste kleine Anstieg führte uns hinauf zur Auckland Domain, welche unter anderem das War Memorial Museum 🏛 und die sehr netten Wintergardens aus dem Jahre 1900 beherbergt. Weiter ging es anschließend durch den Stadtteil Grafton abseits der touristischen Ströme. Der nächste Höhepunkt der Tour war der Eden Park mit dem 196m hohen Krater des Mount Eden. Von hier aus hat man einen herrlichen Blick über die Stadt 🌆. Bei 24° und den für Neuseeland üblichen einzelnen Wolken, kam man beim Aufstieg sogar etwas ins schwitzen 😅.
    Wieder hinab und durch einige typische Wohnviertel mit Einfamilienhäusern, kamen wir am Cornwall Park mit dem One Tree Hill an. Der Name ist etwas irreführend, da auf dem 182m hohen Hügel kein Baum sondern ein Obelisk steht 🤔.
    Nach ca. 4 1/2 Stunden ereichten wir die Westküste im Stadtteil Ohnehunga. Zurück ging's mir dem Bus.
    Am Abend war dann noch packen angesagt und ein letzter gemeinsamen Essen beim Mexikaner um die Ecke. Neben leckeren Tacos und Enchilada gab's natürlich auch ein paar Margarita 🍹.

Auckland, die Siebte.

July 3, 2017 in New Zealand ⋅ 🌙 11 °C

Um den günstigeren Flug auf die andere Seite des Pazifiks zu ergattern, hatten wir heute das Vergnügen mit Air New Zealand von Fiji aus zurück nach Auckland zu fliegen. Es war ein sehr angenehmer Flug. Bei der Einreise waren viele wuselige Asiaten, doch alles ging ziemlich schnell. Unser Knoblauch aus Fiji hat die Einreise nicht verkraftet und den Weg in den Müll durch die Security vorgezogen.

In Auckland haben wir diesmal den Bus genommen und wurden hier direkt wieder von einem Kiwi freundlich begrüßt, der uns noch Tipps geben wollte. Wir waren ein letztes Mal bei Pak'nSave um für den Abend und morgen früh Essen zu kaufen und schlafen nun eine Nacht in einem kleinen Holzhaus in Airport Nähe.

Morgen früh geht es dann zurück zum Flughafen mit dem wir so viele positive Momente verbinden. Alleine heute ankommen und die NZ Plakate zu sehen, hat uns wieder gefreut. Wir werden morgen mit American Airlines AA82 nach Los Angeles und dann weiter nach Vancouver fliegen. Wir kommen der Heimat also schon erheblich näher. Von +10 geht es runter auf -8 Stunden.

Besonders sind hierbei zwei Dinge:
    Wir fliegen nachmittags um 1 Uhr in Neuseeland los und kommen morgens um 11 Uhr in Vancouver an. Wir fliegen also somit zurück in die Vergangenheit.

Wir sehen in Vancouver Dorothy und Lynne wieder, die wir in Galapagos kennengelernt haben. Wir freuen uns sehr darauf! Die beiden sind echt cool. Und es sind damit die Zweiten (nach Lea und Sören), die wir dieses Jahr auf unterschiedlichen Kontinenten treffen.

Bedtime Wrap

March 16, 2017 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

We got up very early in the morning to do the tour around the hobbit & the lord of the rings movie set. It was spectacular! We learnt lots on how the movies were made. I would definitely recommend this.

We drove back Auckland and had a look around the city centre, as we were finished in the city we got lost trying to find the entrance to the underground car park where we parked the car for 10 minutes but we found it in the end.

Erin XO

Mangere