Norway
Akershus

Top 10 Travel Destinations Akershus:

Oslo zum Greifen nah

September 30, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 4 °C

Sternenklarer Himmel über uns, friedliche See unter uns und mitten durch den Fjord bahnt sich ein viel zu großes Schiff seinen Weg durch die Nacht.

Airport Oslo

December 4, 2019 in Norway ⋅ ⛅ -4 °C

In Oslo umzusteigen, ist nicht zu empfehlen. Wir mussten „einreisen“, damit wir dann zum nächsten Flieger wieder ausreisen konnten. Mit Gepäckausgabe und neu einchecken ist das mit 45 Minuten Aufenthalt eine Herausforderung. Ist sich aber alles gerade noch ausgegangen.

Kurzer Zwischenstop

May 25, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 19 °C

War sogar ein See und ein Wald in der Nähe und Frühstück gibts ab 4 Uhr, ich glaub, wir gehen zweimal

Oslo Vineyard

January 15, 2017 in Norway ⋅ ☀️ -3 °C

Ik geniet hier van mijn zondag waarbij ik alles van wie ik ben in 1 plek kan hebben: Noorwegen, God en de Nederlandse taal.
    Dan is 10.000 redenen in één keer niet meer zo uitgemolken om te zingen in de dienst wanneer deze in het Noors is ;)

Mandag og tirsdag

January 18, 2017 in Norway ⋅ ⛅ -1 °C

Maandag en dinsdag ben in volop begonnen met mijn stage in de barnehage en wat vind ik dat ontzettend leuk! Ik focus nu vooral op het spelen met de kinderen zodat ik ze leer kennen en de rest zoals het leren kennen van de leiders en het kinderdagverblijf zelf, komen vanzelf.
    Ik speel dus veel verschillende spelletjes (die ze mij soms met rollende ogen uitleggen;), stoei, dans en puzzel met de kinderen. Ook praat daarom veel Noors, wat ik erg leuk vind maar ook heel vermoeiend! Ik kan niet meer normaal in 1 taal tegelijk denken.. Pff. Gelukkig loop ik vaak naar de barnehage en ook weer terug. Lekker in de sneeuw en schemering (ja beide zowel heen als terugweg;) om even mij voor te bereiden of bij te komen van de dag.
    Ik geniet enorm en voel mij echt thuis hier :)

Vleermuizen!

January 21, 2017 in Norway ⋅ ☀️ 0 °C

Vrijdagavond ben ik met Anke en Sofie naar een soort vleermuiscursus geweest. Anke is erg actief bezig met vleermuizen en heeft er dan ook twee voor herstel thuis. Nu vroeg ze of Sofie en ik mee wilden zondag, de grotten in, op zoek naar vleermuizen om deze te tellen. Dat leek ons wel wat en dus was het belangrijk dat we eerst ook wat informatie zouden krijgen. Ik kan nu een paar vleermuissoorten onderscheiden terwijl ik eerst niet wist dat er überhaupt verschillende soorten bestonden.

Zondag gingen we op weg naar de grotten. Eerst een eind gelopen, zo'n driekwartier omhoog door besneeuwd bos. Eenmaal bij de grot ging de hoofdlamp op, bij sommigen ook de helm, en zaklamp in de hand. Goed aangekleed, drie lagen wol met jas, de koude, natte grot in. Eerst goed kijken waar we liepen, hoe diep het water was en of het veilig genoeg was. Daarna was het tijd om in alle hoeken en gaten te schijnen om vleermuizen te vinden. Ik vond al vrij snel twee, de eerste twee van de dag. Heel erg tof! Mooie dieren zijn het eigenlijk. Maar niet te lang schijnen, dan kunnen ze wakker worden wat weer kan resulteren in de dood voor de beestjes. Na een poosje gelopen te hebben, hadden we erg honger en aten we onze gesmeerde lunch op. Goed kijken of we niet per ongeluk tegen een vleermuis op de muur leunden. Na de lunch zetten we onze zoektocht weer voort en konden we uiteindelijk zeggen dat we in totaal 15 vleermuizen hadden gevonden.
    Al met al een heel avontuur, ik heb genoten!

Akershus fylke, Akershus