Spain
Mogán

Top 10 Travel Destinations Mogán
Show all

Solen er stærk og brænder skyerne væk

December 15, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Lidt en urolig nat med for lidt søvn. Forskellige versioner på nettet af dagens vejr - ville det blive overskyet eller ville sol vinde - vi håber på det sidste. 😎❤️

Vi fik vores hjemmelavede morgen på altanen, mens vi så lidt nyheder omkring den nye regering.

Solen ser ud til at vinde slaget og vi tager ned til poolen for noget mere afslapning, sol og en tur i poolen.
      Det var dejligt at få slappet af på solsengene med små pitstops i poolen, og friskpresset appelsin juice fra pool baren 😎🥰

Midt på dagen gik vi de mange trapper op til vores værelse og fik en pause i skyggen og lidt frokost. Bagefter var vi nede ved poolen igen for en ekstra tur i vandet og bagefter ligge og tørre i den dejlige sol. Jesper er ved at blive lidt rød nu, og skal nok lige have en lille pause fra solen den næste dag eller to.

Anne fik det meste af en flaske sød vin, det kunne mærkes, og Jesper også lidt. Det førte til lidt ... på sofaen.

Efter en tur under bruseren gik vi ned til stranden og havnen for at finde en god restaurant, hvor der forhåbentlig var mindre hektisk og færre aggressive tjernere der forsøgte at hive fat i os.
      Vi fandt en rigtig hyggelig restaurant Grill Costa Mar - der nærmest var fuldt booket - hvor vi fik et bord.
      Vi bestilte en platte til to med forskellige grillet fisk og skaldyr. Det var virkelig godt og aldrig har vi set så mange forskellige muslinger, hummere mv., og noget lækkert grillet fisk. Kan anbefales 👍.
      På turen hjem fik vi forbrændt en masse kalorier igen på vejen op af utallige trapper og stejle veje til hotellet. Vi ender nok med at komme hjem i bedre form end vi tog af sted i 😎

Årsdag i varmen

December 14, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Vi vågnede tidligt op til vores 3 årsdag sammen ❤️❤️❤️
      Vi fik morgenmad på terrassen bestående af yougurt og rugbrød med spejlæg og dansk oksespegepølse.
      Efter en god kop kaffe pakkede vi taske til at starte dagen ved poolen på hotellet.
      Vi var de første der var der. Fik nogle solsenge og en parasol, og så var det ellers en tur i poolen og ellers nyde solen hele formiddagen med ca 26 grader, skyfri himmel og masser af solcrem.

En frisk presset Appelsin juice blev det også til, samt bare ligge og dase på solsengen. Jesper havde lidt nakkespændinger, men ellers nød vi bare at slappe af.
      Vi spiste rugbrød til frokost og fik en pause i skyggen, mens vi så pressemødet om den nye regerings politik.
      Senere på eftermiddagen gik vi lige endnu en tur ned til poolen for en tur i vandet og for at nyde den sidste eftermiddagssol.

Denne aften ville vi gå ned i det store shopping center og spise - på vejen derned gik vi dog en omvej forbi Buddha wellness tæt på stranden og bestilte en massage til på fredag.
      Nede i shopping centeret gik vi først rundt og kiggede lidt, og fik købe et hårbånd til Anne og en kasket til Jesper.
      Der var en træls kultur dernede ved restauranterne, hvor man nærmest blev overfaldet af tjenerne der vil lokke os ind på lige præcis deres restaurant - det var super belastende og stressede specielt Anne en del.
      Vi fandt endelig en grill restaurant og fik bestilt noget at mad. Vi fik begge en blandet grill tallerken - som ikke var noget videre at skrive hjem om, bl.a. var Annes bøf fuld af sener. Vi fik lidt vin til og en dessert.
      Bagefter gik vi lidt op i byen og kiggede. På vejen hjem handlede vi lidt i et lokalt super markedet og så var det eller op af massevis af trapper og stejle veje hjem til hotellet.
      Vi var trætte og kom hurtigt i seng, efter lige at have siddet lidt og kølet af på altanen.

Sidste dag: Amadores

December 19, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Sidste dag vandrer vi om til Amadores beach til endnu en dag ved stranden i dejlig sol 😎❤️ Solen steger fra en skyfri himmel.
      Det kan godt være at lufttemperaturen ikke er mere end 24 men solen er så kraftig hernede tæt ved ækvator.
      Store stærke bølger i havet i dag, så vi måtte holde i hånd på vej ud og ind. Kun ved vandkanten, hvor man blev trukket med frem og tilbage; ikke længere ude hvor vandet var roligt og vi kunne svømme.

Frokost nok engang på café Ciao ved stranden. 2 gange kyllingefillet m salat og fritter. Temmelig smagsneutralt. Ingen krydderier eller smag. Bortset fra et lille sort hår i Annes mad. Men mættende.

Vi gik hjem fra stranden omkring 1530 og lå lidt på sengen og slappede af. Anne havde lidt tømmermændstræthed.

Ned til byen og endnu engang på Oscars hvor vi begge fik Oscars røgede mørbrad m majskolbe, bagt kartoffel, peberrodscreme. Virkelig god ret - ugens vinder.

Mit dem Bus nach Puerto Rico

July 15, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Frühsport Hometrainer, Schwimmen, Frühstück, 11.25 Uhr Bus nach Puerto Rico, 17 Uhr zurück von den Shopping Malls, super ausgebautes Busnetz, Abendessen mit anschließendem kleinen Konzert Tina Turner DoubleRead more

Amadores Beach

December 16, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Knap så god en nattesøvn, der var noget larm fra nogen der holdt fest ved 2 tiden.

Igen morgenmad i solopgangen og endnu en dag i vente med flot vejr, selvom vejrudsigten igen havde truet med skyer og endda lidt regn.

I dag tog vi på en lille tur over til Amadores Beach der ligger et lille stenkast længere nede af kysten.
      De har lavet en flot vandresti langs kysten og de imponerende klipper fra Puerto Rico til Amadores.
      Det var en dejlig tur i formiddags solen - vi gik en tur rundt om Amadores, et fin strand med en fansy Beach club i den ene ende med spa og opvarmet pool. Og ellers med en masse strand stole og små restauranter.
      Vi var ude og bade med en god svømme tur, og lå og tørrede i den dejlige sol. 😎
      Senere fandt vi en italiensk restaurant lige på strandkanten og fik noget lækkert pasta til frokost.
      Derefter gik vi retur til Puerto Rico, hvor vi havde bestilt en par massage hos Buddha wellness. En ok massage senere gik vi hjem på hotellet og lå en times tid ved poolen, inden vi gik i bad og gjorde os klar til at gå ud og finde aftensmad.
      Vi gik ned på den modsatte side af havnen, end hvor vi spiste i går og fandt den italienske restaurant Moreno, hvor vi fik nogle lækre pizzaer og Anne fik en San Miguel og Jesper en lokal øl.
      Hjemme igen efter en masse trapper og stejle veje - lå vi lidt i sengen og så Inspector Morse inden vi lagde os til at sove.

U-Boot Fahrt in die Tiefe

October 29, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Der Kapitän gibt das Kommando die Luken zu schließen. Auf der Leiter steht einer der Offiziere und zieht die schwere runde Klappe herab und verschließt sie mit einem drehbaren Mechanismus. Wir verlassen den Hafen von Puerto Mogán. Wenig später werden die ersten Kammern geflutet, über die Kamera sehen wir, wie wir langsam auf Tiefe gehen und schließlich die Meeresoberfläche verlassen. Um uns herum die Tiefe des Meeres. Die Sicht ist trüb. Doch plötzlich taucht der Meeresboden in den Fenstern auf. Wir tauchen ein, in einer andere Welt. Vorbei an Fischschwärmen und künstlichen Riffen. Vorbei an einer surrealen Welt. Das U-Boot hat große Glasfenster zu allen Seiten. Begeistert können wir uns gar nicht entscheiden, zu welcher Seite wir hinausschauen sollen. Plötzlich taucht ein gigantisches Schifgswrack auf. Die großen Decksplatten sind aufgerissen. Das Schiff liege schon viele Jahre hier am Grund des Meeres. Zwischen den Teilen entdecken wir Fische - Baracudas, Trompetenfische und viele weitere Arten haben hier ein Zuhause gefunden. Es scheint harmonisch. Es ist, eine schöne Erfahrung hier schwerelos durchschweben zu dürfen. Wir gehen bis zu einer Tiefe von 25 m hinab. Das U Boot wiegt 108 Tonnen und könnte sogar bis 60 m hinabgleiten. Nach 40
      min beginnen wir die Steigefahrt. Wasser wird aus dem Boot gedrückt. Der Boden neigt sich empor und wir verlassen diese schöne Welt. Mit einem Ruck durchbrechen wir wieder die Meeresoberfläche und kehren ins Hier und jetzt zurück.

Hallo Hafenleben

October 23, 2020 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

Nach jeder Ankunft im Hafen wird das Boot erstmal gereinigt, Lebensmittel eingekauft und Mülltüten entsorgt.
      An Bord versuchen wir unseren Müll so gut es geht zu trennen: Papier - Plastik - Glas - restlicher Müll wird separat aufbewahrt. Reste von Lebensmitteln schmeißen wir über Bord.

Im Hafen ist es auch um einiges ruhiger um ein paar kleine Reparaturen zu erledigen🔧: Dusche im Vorschiff neu abdichten, Fenster im Salon abdichten und die Enden der neue Festmacherleinen mit Segelgarn umwickeln.

Um die Ecke fanden wir einen perfekten sunset point 🌅

In Puerto Mogan bleiben wir bis Ende Oktober.

Goodbye for now from Lanzarote

January 7 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

Wir durften viele spannende Charaktere in der Segel-Community kennenlernen.
      Hier haben wir unsere größte Verabschiedung bislang.
      Schön wie vielen Menschen man begegnet und spannende Lebensgeschichten hört.Read more

Puerto de Mogan und Playa del Cura

November 22, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Heutiges Ausflugsziel war Puerto de Mogan, ein kleines Fischerdorf an der Südwestküste der Insel. Das Dorf verzaubert durch weiße Häuser und viele Blumenranken, die diese schmücken. Der Ort wird aufgrund einiger Kanäle, die vom Hafen in den Ort führen, zuweilen auch als „Klein Venedig“ bezeichnet.
      Nach einem Spaziergang durch das Städtchen haben wir auf dem Rückweg noch am Playa del Cura Halt gemacht und uns eine notwendige Abkühlung und Verschnaufpause verschafft.

Text auf der Tafel: "Dankbarkeit gibt unserer Vergangenheit einen Sinn, bringt Frieden in die Gegenwart und schafft eine Vision für die Zukunft."

Playa & Puerto del Mongán

August 29, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 27 °C

Nach den unzähligen Serpentinen und engen Kurven aus dem südlichen Bergland von Tejede kommend, erreichten wir am Nachmittag den Touristenort 'Playa & Puerto del Mogán'. Hier herrschte reges Treiben. Viele Restaurants, Bars und Kneipen säumen die Strandprominade. Trotz der vielen spanischen Urlauber, gab es sogar deutsche Speisekarten - waren wir gar nicht mehr gewohnt 😂. Wir flanierten am Jachthafen und auf der Uferprominade umher und entschieden uns für ein Pasta Abendessen ( Spagetti Carbonara & Bolongese). Das Lokal (La Cicala) war sehr gut und der Service war spitze. Sehr lecker und alles frisch zubereitet. Wir genossen den Ausblick auf die Bucht und auf das Treiben am Strand. Dank der Autobahn GC-1, die oftmals dreispurig war, kamen wir nach 1,15 Std. Rückfahrt, um die halbe Insel herum, wieder gut in unserer Hacienda im Noden an 👍. Durchgeschwitzt und ausgepowert war die Dusche eine Wohltat... der Vino aber auch 🍷🍷Read more

Mogán, Mogan, موغان, Моган, 莫甘