Amerika Serikat

Pelancong di tempat ini
    • Hari 15

29 Palms (Joshua Tree) dag 2

4 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 24 °C

Omdat ik pas om 10:30 verwacht werd op de ranch had ik een rustige ochtend. Waar ik gister goede espresso had gedronken heb ik vanochtend een croissant gehaald en een bakkie hartaanval.

Onder de boom een beetje mensen gekeken en toen een pin automaat gezocht, want contant betalen op de ranch. Die pin automaat vinden viel nog niet mee, maar uiteindelijk kwam ik net op tijd bij de paarden aan. Ik werd verwelkomd door Sydney (de wrangler, niet het paard) en mijn paard Mr. Hollywood aka Toby.

Dit voormalig reddingspaard heeft in menig film gespeeld en ik heb me laten vertellen dat Collin Pharrell ook op dit dier heeft gezeten. Dus.

De toch ging niet door het echte park Joshua Tree, maar de omgeving was hetzelfde: droog en warm!

Het was echt heel leuk op het paardje! Ik was alleen met de wrangler en we hebben onderweg leuk gekletst. Zelfs paar stukken galop gedaan, waarbij Mr. Hollywood nog lekker struikelde over een steen en ik bijna onder dat dier terecht kwam...

Mijn paard had de gewoonte om onderweg te eten en om zijn buik te krabben. Dat deed ie door dwars door struiken te lopen. Ik was blij dat ik de onderkant aan de afritsbroek had laten zitten.

Op de terugweg nog even langs de demente buurman gelopen. Dat was dus echt een woestijn-gekkie, met allemaal autowrakken op zijn terrein, overal zooi. Na een kort praatje werden we met een lied uit gezwaaid.

De rit duurde zo'n twee uur. Daarna ben ik in dat dorpje in wat winkeltjes gaan neuzen. De stijl hier is echt ontzettend leuk en hip! Veel huis accessoires maar misschien maar beter dat ik niet alles mee kan nemen, wordt hebberig hier!

Nee een tosti besloten om nu wat verder het park in te rijden. Ik heb besloten dat dit meer een auto park is. Dus van de ene mooie berg naar de ander gereden. Een landschap dat ik nog nooit heb gezien. Met grote gladde rotsen, de Joshua Trees overal. En uitgestrekt!

Rond vier uur naar het hotel gereden, even het paard van me afgedoucht en daarna eten bij 'Dinner in the Dessert'. Leuke tent en helemaal hip met priksnoeren, ambient techno, zand en noem maar op.

Na een stuk taart en espresso nog even het park in gereden voor wat star-gazing. Geweldig zo donker en zo veel sterren!

Nu op tijd de mand in want morgen op tijd bij de klauter-club zijn.

• Hari 16

29 Palms (Joshua Tree) dag 3

5 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 19 °C

In het holst van de nacht stond ik om 0600 bij Stone Climbing. Daar ontmoette ik mijn klim instructeur Jaden. Bij de winkel schoenen en een harnas gekregen

Jaden had een mooi T3 busje. Ik reed achter hem aan het park in, op weg naar de eerste klim.

Daar aangekomen een korte uitleg over het park als klauter walhalla en het klimmen. De beklimmingen gingen als volgt: Jaden klom eerst omhoog, daar een soort eindpunt zekeren, dan kwam ie maar beneden, werd ik gezekerd en mocht ik de route die Jaden had afgelegd na doen.

We hebben zo'n 6 beklimmingen en een spelonken tocht door 'the Birthing Canal' gedaan (ik zie een thema deze vakantie...)

De rotsen in Joshua Tree zijn een soort gestold lava. Dit geeft een hele bijzonder textuur, beetje fijn grind fietspad achtig. Het was heel fijn om met volle aandacht bij het voelen in je handen en vingers te zijn. Een zintuig dat niet echt de boventoon voert in het dagelijks leven.

We hebben een paar verschillende soorten beklimmingen gedaan, zoals 'slab'. Daarbij is er eigenlijk nauwelijks grip en moet je veel met je voeten doen. Op de foto's zijn dat de gladde stenen. Dit was voor mij een eitje want dit had ik op de Birthing Cave in Sedona al gedaan.

Sommige klimmen waren echt zwaar! Je moet goed nadenken over je route. Waar zet ik mijn hand en kan mijn voet dan ook nog ergens?

Wat heel gaaf was was 'de Cycloop'. Die was 90 feet (nog steeds geen idee) en bovenaan ging je dan door het oog. Deze was ook omgekeerd, Jaden ging voorop en bleef voorop, ik moest de zekeringshaken losmaken en meenemen. Deze klim was goed te doen en heel gaaf om zo hoog te eindigen.

Toen nog de spelonken tocht. Dit was iets wat hij niet vaak deed met toeristen omdat ze er mentaal em fysiek niet toe in staat waren, maar met mij durfde hij het wel aan. Was ik door gevleid.

Om 1230 afscheid genomen en toen op naar... Integratron!

Dit is een bijzonder verhaal. Een man krijgt tijdens een bezoek aan een grote rots in de woestijn in 1952 een signaal door van een ruimteschip om een gebouw te maken. De dimensies en afmetingen en de locatie kreeg ie ook door. Zie hier: Integratron.

Je kunt hier een zogenaamd Sound Bath ondergaan. Reserveren was heel moeilijk maar ik kreeg twee dagen geleden een mail dat er nog plek was!

Een Sound Bath werkt met een soort glazen klankschalen. Je ligt met 20 personen in het gebouw en iemand bespeelt die schalen.

Dit was een enorm overweldigende ervaring. De akoestiek in dit gebouw is heel raar. De trilling van de schalen gaat keihard door je oren en je lijf. Tel daar de vermeende aanwezigheid van aard stralen en ondergrondse rivieren bij op en het New Age plaatje is weer compleet!

Heel speciaal was dit. Moest echt even bijkomen na een uur daar gelegen te hebben.

Op de weg terug naar het hotel midden in de woestijn een kledingwinkel met mooie western jurken gevonden maar goed die draag ik niet. Bleek de winkel te zijn van de vrouw van iemand die ik op Youtube volg! Whoa...

Vanavond naar een BBQ restaurant in de buurt van het hotel en dan de koffer weer dicht proppen!

Op naar Phoenix, hopelijk haal ik de rodeo van morgenavond!

• Hari 13

Dag 10, gevecht tegen de elementen

8 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 15 °C

Ik ben zoals andere dagen weer tijdig wakker, tas ingepakt en klaar on te vertrekken. Terwijl de zon opkomt begin ik aan de lange afdaling van het San Jacinto gebergte. Waar ik gisteren op de 3302m hoge top stond, daal ik nu helemaal af in de vallei tot ongeveer 400m. De afdaling is niet zonder risico, er is een windalarm afgegeven en windstoten tot 100km/h zijn voorspeld. Ik kan het niet verifiëren maar ik denk wel dat die gehaald zijn. Opletten geblazen, het rotsachtige pad en de wind maken het niet makkelijk.

Eenmaal in de vallei word ik warm ontvangen met trail magic, een koude doctor pepper en een zak chips liggen op mij te wachten. Als ik mijn pad vervolg is er enkele kilometers later nogmaals trail magic, onder de I10, de snelweg van en naar LA. Trail magic afslaan is vooralsnog geen optie, dus wederom pak een stoel en doe ik mij te goed aan al het lekkers. Cola, gatorade, chips, hotdog, koekjes, m&m’s, bananenbrood, watermeloen en een banaan gaan allemaal schaamteloos naar binnen. Dit trail magic is natuurlijk fantastisch, maar het is wel lastig om er weg te komen. Na een uur bedank ik de dames die dit voorzien hebben hartelijk en vervolg ik mijn route.

Ik eindig de dag bij wildreservaat waar wandelaars in een parkachtige omgeving mogen kamperen. Ik blijf me verbazen over de gastvrijheid van iedereen rond de PCT

• Hari 14

29 Palms (Joshua Tree) dag 1

3 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag in totaal 380 mijl gereden.. 600 km...

Om 07:00 weggereden vanuit Williams. Bestemming: 29 Palms. Het autorijden in Amerika is voor het grootste gedeelte enorm overzichtelijk. Veel, veel, veel rechtdoor. Op tweebaans snelwegen. Was ook niet heel druk op de weg. En ook niet veel te zien onderweg. Beetje rockmuziek luisteren. En Worship.fm!

Om 1130 het hotel bereikt. 't Is een beetje een shabby ding, op de sleutel kaart staat: Always use deadbolt! Dat is de knip op de deur. Heel geruststellend...

Het zwembad op de foto is het zwembad van het aangrenzende hotel... Pff...

Maar het bed lijkt goed en de kamer is verder prima!

Gelijk even naar Downtown 29 Palms gereden. Daar was niet veel te beleven. Maar ik had wat winkeltjes opgeslagen een dorpje verderop dus ben ik daar heen gereden.

Daar eerst een gezonde lunch en een heerlijke espresso, goede koffie is schaars in Amerika! Daarna: een thriftstore, een stenenwinkel (joh) en ik kwam ook nog een soort concept/gallerij tegen. Die laatste was echt zoooo ontzettend leuk! Allemaal leuke designer dingen en kunstvoorwerpen. Ik wou een shirt kopen maar mijn maat was er niet. Misschien moet ik nog maar terug voor een trui...

Rond 1430 even snel naar het Yoshua Tree Visitor center gegaan. Ik moet hier een beetje wennen aan waar alles is, het zit iets minder logisch in elkaar, maar je gaat het pas zien als je het door hebt zullen we maar zeggen.

Een Trailhead gevonden bij het kampeerterrein en daar een stuk gelopen. Het zand maakt lopen op de slippers niet zo comfortabel. Ja, je verwacht het niet he, zand in de woestijn.. Iemand in Jerome raadde aan onder zo'n boom te gaan mediteren, dus dat heb ik ook nog gedaan.

Ik verbaas me er over dat ik op een of andere manier heel weinig mensen tegen kom op de trails.

Om half vijf was ik klaar met stenen uit slippers kloppen. Ik zocht op Google Maps een restaurant, maar stuitte op een soort enorm betonnen sculptuur in de woestijn. Dat eerst maar checken! Kon op Google Maps niet zien dat ik 5 mijl over een zandweg moest om er te komen... Enorm surrealistisch zo'n beeld midden in de woestijn. Heel stil, heel vredig.

Toen ik naar het restaurant reed zag ik dat het naast wat boetiekjes zat. Bij een van de boetiekjes stond een bordje in de trant van: kom dit steegje in hier is nog meer leuks... Tja, toch maar even kijken. Kom ik gewoon bij het wereldberoemde haak-museum uit! Is toch super!

Een nieuwe button en koelkast magneet rijker in het restaurant een burger geklapt.

Even water en proviand gehaald voor morgen, want het wordt weer een enerverende dag, met... paardje rijden!

• Hari 13

Hikers cafe, civilization at last, km244

21 Mei 2023, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 18 °C

The alarm rang at 04:45, by 05:30 I was walking. As soon as the sun came up my magic umbrella went up and turned the next 20kms and 760m climb into relatively good walking.
      The incredible sun could no longer get at me and I stayed sane.
      And then comming down, I could see the "hikers cafe", and from a distance of 3 km's feel the ice cold beer going down my gullet and the juicy Hamburger between my teeth. My phantasy flourished and reality did not dissappoint!
      Feeling like a king after the second ice cold beer I decided to take my first "ZERO" day to wash my body, wash my clothes, and sleep in a soft bed. A trail Angel drove me up to Idlewild to a cute lodge where I now write these words. Tonight I will sleep, and how!

• Hari 9

Dag 6

4 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 24 °C

Dag 6 begint zoals de voorgaande dagen vroeg, om de hitte voor te zijn. De eerste stop is na 16km bij een watertank. De volgende ‘waterbron’ is vanaf daar bijna 30km verderop. Ik drink een liter en neem er 5,5 mee. Met vier dagen eten en dit water is mijn rugzak topzwaar. Het kan me niet veel deren, die glimlach gaat voorlopig niet van mijn gezicht. We hebben gepland voor een kampeerplek 40km vanaf waar we vertrekken, dat geeft ons de kans om morgenochtend aan te schuiven voor ontbijt in het Paradise Valley Cafe, niet ver van het pad af. Afgezien van een stevige klim aan het eind van de dag en de hitte is een makkelijk dagje gebleken.Baca selengkapnya

• Hari 150

Salton Sea

24 Februari, Amerika Serikat ⋅ ⛅ 22 °C

Zum Nachmittag fahren wir zum Salton Sea, 72m unter Null. Wir stehen bei Mecca Beach in einem Statepark am See. Doch nicht alles ist so schön wie es aussieht:

Der See entstand 1905 durch einen Unfall. Ein Damm des Colorado River brach und zwei Jahre Floß der Colorado River hier in das Becken. Man dachte der so entstandene See trocknet schnell wieder aus, aber so war es nicht. Da der See keinen Abfluss hat ist er inzwischen bei einem Salzgehalt von über 4%. Zuerst wollte man hier ein riesiges Naherholungsgebiet um den See bauen, aber dann ergaben sich immer mehr Umwelt Probleme. So ist der See durch Düngemittel von der Landwirtschaft überdüngt. Das führt zur extremen Algenbildung, das wiederum zu über Populationen von Fischen, dann zu Sauerstoffmangel, was da wieder zu Fischsterben führt. So starben 1999 7,6 Millionen Fische an einem Tag.

Inzwischen versucht man mit viel Geld das Gleichgewicht wieder herzustellen, wir sind gespannt.

Es ist ein faszinierender, wenn auch größtenteils erschreckend Ort. Ein weiteres Mahnmal, was passiert, wenn der Mensch aus Habgier die Natur missbraucht. Und auf den Bildern sieht man von alledem nichts.

• Hari 116

Dienstreise - Murrieta 🏢

5 Mei 2022, Amerika Serikat ⋅ ☀️ 25 °C

Kaum wieder ganz angekommen, war es schon wieder Zeit für eine Dienstreise. Diesmal stand Murrieta auf dem Programm. Zu viert starteten wir also Morgens unseren Roadtrip. Vor uns lagen Gott sei Dank nur 1,5 Stunden Fahrt. Das Städtchen liegt südwestlich von LA und überraschte uns erstmal mit der dort herrschenden Temperatur. Wo wir in LA noch angenehme 20 Grad hatten, war hier schon die 30 Grad Marke durchbrochen. Demnach ist Murrieta und seine Umgebung auch landschaftlich anders als LA. Umgeben von einigen kleineren Bergen, aber auch deutlich trockener. Die Gegend ist außerdem bekannt für Weinanbau. In den Genuss sind wir jedoch nicht gekommen. Grund genug, nochmal hinzufahren. 😄
      Das neu bezogene Bürogebäude war sehr modern und vor allem total schön hell. Eine sehr sehr schöne Arbeitsatmosphäre.
      Mittags fuhren wir zu einem Diner in der Nähe, dass seinem Namen mit der typische amerikanischen Einrichtung alle Ehre machte.
      Nach einigen Terminen mit den Kollegen vor Ort, machten wir uns um 17 Uhr schließlich wieder auf den Rückweg. Zurück dauerte es wegen dem Verkehr länger, so dass ich um 19 Uhr wieder Zuhause war.
      Ein Kurztrip, der sich auf jeden Fall gelohnt hat. 😊

• Hari 73

Weiter wandern mit Jonas

7 April, Amerika Serikat ⋅ ⛅ 13 °C

Tag 16

Ich verabrede mich, zwischen 11 und 12 Uhr, mit Jonas „Swiss Maschine“ am PVC.
      Er bittet mich, für ihn noch ein paar Lebensmittel einzukaufen, damit er nicht nochmal nach Idyllwild laufen muss. So laufe ich dann also nochmals die 30 Minuten in die Stadt und kaufe ein. Ich bin froh für die nächste, sehr schwierige Etappe, einen Partner gefunden zu haben!

Nun gilt es noch das Problem zu lösen zum PVC zu kommen. Ich laufe etwas die Straße entlang stadtauswärts, um mich anderen Hikern anzuschließen und zu trampen.
      Da ich aber niemanden treffe, rufe ich einen TA namens „Sierra“ an. Sie wollte 15$ dafür und ich war einverstanden.
      Sierra kam nach etwa 30 Minuten. Auf dem Weg gabelten wir noch 2 andere Hiker auf. Sie wollte nun für jeden von uns 10$ 🤔, mir war es recht.

Als ich ca. 11.15 Uhr dasPVC erreichte, war Jonas auch schon da 👍.
      Leider konnten wir nur aus der Früstückskarte bestellen, also gab es statt dem berühmten PVC-Burger, ein Omlett italienischer Art. Ich leiste mir noch ein Bier der Woche ( 0,3l Bock für 6$ 😧).
      Später setzen sich noch Amanda und Bratt an den anderen Tisch. So trifft man an bekannten Stellen oft bekannte Gesichter wieder. Zu guter Letzt kommt auch noch TA Grumpy und bringt Janet & Juliane. Großes Hallo!
      Nachdem uns Grumpy wieder an den Trail gebracht hat, wandern wir noch fast 8 Meilen.
      Zum Wasser holen müssen wir einen steilen Schotterweg runter und wieder hoch laufen. Das Wasser sieht gerade nicht appetitlich aus, aber ich habe ja einen Filter (Sawyer Squeeze) dabei.
      Am Ende des Tages bauen wir unsere Zelte auf einem Tentsite in knapp 2000 m Höhe auf.

Mi 151,9 bis 159,7
      3:55 h
      8,97 Milen

• Hari 169

Salton Sea Rundreise #1

27 Februari, Amerika Serikat ⋅ 🌙 19 °C

Der Salton-See ist der grösste See in Kalifornien und liegt ca. 66 Meter unter dem Meeresspiegel. Der heutige Salton-See entstand als künstliches Gewässer durch einen Unfall, bei dem 1905 ein Damm des Colorado River brach und dieser zwei Jahre lang fast sein gesamtes Wasser in die Salton-Senke leitete. Der See hat keinen Abfluss. Wegen des unregelmäßigen Wasserzuflusses schwankt die Größe des Sees. Durch starke Verdunstung sinkt der Wasserstand jedoch über die Jahre. Durch die Verdunstung hat auch der Salzgehalt des Wassers deutlich zugenommen, Düngemittel von der Landwirtschaft können nicht mehr abfliessen. Es kommt zu einer Zerstörung des Ökosystems.

Der erste Besuch am Salton-See führt mich zum Painted Canyon. Da für die letzten 8 Meilen ein 4x4 empfohlen wird habe ich dafür mein Bike genommen. Im Canyon kann man einen Rundweg machen oder durch kleinere Seiten-Canyons eine Abkürzung nehmen. Meistens braucht es eine Leiter, um weiterzukommen.
      Baca selengkapnya

Anda mungkin juga mengenal tempat ini dengan nama berikut:

Riverside County, مقاطعة ريفيرسايد, Ривърсайд, রিভারসাইড কাউন্টি, Kantono Riverside, Condado de Riverside, Riversidei maakond, Riverside konderria, شهرستان ریورساید، کالیفرنیا, Comté de Riverside, ריברסייד, Riverside megye, Ռիվերսայդ շրջան, Contea di Riverside, リバーサイド郡, 리버사이드 군, Riverside Comitatus, Riverside, Riverside Kūn, Comtat de Riverside, Hrabstwo Riverside, رورسائڈ کاؤنٹی, Comitatul Riverside, Риверсайд, Округ Риверсајд, Ріверсайд, رورسائیڈ کاؤنٹی، کیلیفورنیا, Quận Riverside, Condado han Riverside, 河濱縣

Bergabung dengan kami:

FindPenguins untuk iOSFindPenguins untuk Android