Singapore, Bali

• 0vídeos
  • 24,4kquilômetros
  • 24,2kquilômetros
  • Dia 50

de allerlaatste dag, welkom thuis.

6 de agosto de 2016, Países Baixos ⋅ ⛅ 21 °C

Om 10 uur stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld van Bali te brengen, voor die tijd nog ontbeten en een t-shirt gekocht. De reis naar het vliegveld ging voorspoedig en op het vliegveld konden ze onze koffers door labelen tot Amsterdam. Op het vliegveld nog wat gegeten bij la place heel vreemd om dit hier te zien. Toen met Singapore airlines op tijd naar Singapore. Vlucht was lekker en het eten ook. Op Singapore taxi gepakt en naar gardens by the bay gegaan hier hebben de jongens nog lekker met waterstralen gespeeld. Daarna hapje gegeten bij satay by the bay en nog even genoten van de zonsondergang. Toen taxi naar het vliegveld en daar nog in de vlinder tuin geweest. Om 22:40 vertrokken we op tijd naar Londen. Lekker vluchtje we hebben nog een paar uurtjes kunnen slapen. Op tijd kwamen we in Londen aan. Bakkie koffie en door naar Amsterdam. Op Schiphol was het megadruk. En bij de koffers ophalen bleek dat er eentje in het volgende toestel zat wat langer wachten dus. Toen we naar buiten gingen stonden al onze familieleden klaar met een spandoek en papiertjes met onze namen erop. Erg leuk. Nu weer thuis dus wassen opruimen enz. Dit was het laatste verslag ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden. En als je de kans krijgt om zón reis te maken dan zou ik het zéker doen.Leia mais

• Dia 48

shoppen en relaxen

4 de agosto de 2016, Indonésia ⋅ 🌙 27 °C

Vandaag de allerlaatste dag op Bali jammer genoeg. Maar wat hebben we veel gedaan gezien genoten en beleefd. De jongens hebben het super goed gedaan en vinden het jammer om naar huis te gaan. Maar ja eerst vandaag invullen. Vanmorgen bij een Zweedse tent ontbeten en toen door naar hardys het shop gebeuren van Bali. We hebben ons best gedaan. De koffer zit tot de rand vol. Emma nog even een regenboog taartje gegeten en stijn een hotdog. Toen alles thuis gegooid en op de scooter een rondje Sanur gedaan. Bij de beach market lekker op een lounge bank gaan zitten en de jongens zwemmen in een lekker zwembad. Wij een drankje en hapje on the side. Na een tijdje werd het tijd voor nog meer ontspanning, dus met zijn allen de massagesalon in voor een heerlijke massage. Nog even rondje lopen nog het één en ander kopen, past nog wel. En door naar huis douchen en weer op de scooter naar de night market. Dit stelde niet veel voor. Dus maar wat gegeten om de hoek. Lekker was het. Nu ligt alles plat en wij hebben nagenoeg alles ingepakt voor morgen. Morgen om 10 uur weg en dan een heeeeeeeeeele lange dag. Nou tot zaterdag 9 uur Amsterdam Schiphol.Leia mais

• Dia 47

zeeschildpadden en strand

3 de agosto de 2016, Indonésia ⋅ ⛅ 26 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna simpel ontbijtje. Toen op de scooter naar turtle opvang. De rit was over de doorgaande weg dus vrij druk maar we hebben het weer gered. Bij de zeeschildpadden opvang halen ze de eieren van het strand en deze worden hier dan uit gebroed erg mooi om te zien en ook goed dat ze dit doen. Wij hebben dan ook een zeeschildpad geadopteerd de jongens gaven hem of haar de naam rose. Ze mochten er één in een emmertje doen en toen naar het strand. Net voordat we weggingen mochten ze er nog één meenemen om vrij te laten. Dus wij op de scooter met de emmer naar het strand toe. Stijn en Emma mochten ze loslaten echt een mooi gezicht. Je hebt echt het gevoel dat je met iets goeds bezig bent. Na een paar golven zagen we ze niet meer. Dus lekker terug naar Sanur om iets op het strand te eten en daarna heerlijk op het strand te liggen. Toen terug naar huis even plonzen in het zwembad douchen en door. Met zijn allen naar de massage salon. Heerlijk is dat. Toen hapje eten ook weer lekker en nu ligt alles plat. Morgen alweer de laatste dag hier. Wij willen echt niet weg maar helaas het vliegtuig wacht niet.Leia mais

• Dia 46

bakkie bootje Sanur

2 de agosto de 2016, Indonésia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag gaan we dit kleine paradijs weer verlaten. Emma nog even knuffelen met chino haar knuffel hondje. Toen naar het strand toe waar de golven ons tegemoet kwamen het is bijna nieuwe maan dus dan zijn er extra hoge golven. Bakkie gedaan bij Hai Bali en de jongens lekker in het zwembad daar en wij lekker in de zon. Op tijd wat gegeten en toen naar de boot. De boot ligt gewoon aan het strand maar door de golven was het lastig instappen. Maar iedereen aan boord en we gingen, met een noodgang over de golven. De boot klapte er flink op los maar na 45 minuten bereikten we het strand van Sanur. Het uitstappen ging hier wat beter. Taxi naar ons hotel en daar hebben we een echt balinees huisje. Het ziet er mooi uit. De kamer was nog niet klaar dus even ijsje eten en shoppen. Door al dat shoppen komen we ruimte tekort en hebben we maar een extra koffer gekocht. Toen terug en genieten van ons zwembad. Emma is aan het masseren en heeft ook een Australische vrouw gemasseerd. Daarna douchen en op weg naar een restaurant. Lekker gegeten bij the porsch toen terug, nog even wijn en bier inslaan en zo alles weer naar bed doen de jongens zitten nu even lekker tv te kijken. Morgen misschien weer een scooter huren maar dat zien we morgen wel weer.Leia mais

• Dia 45

surfen en scooteren.

1 de agosto de 2016, Indonésia ⋅ 🌙 26 °C

Vanmorgen om 10 uur gingen Stijn en ik op surf les. Eerst op het droge daarna voor het echt. Surfen is echt moeilijk. Stijn had het snel door en stond bij iedere golf maar ik heb nog heel wat lesjes nodig ben ik bang. Stijn had een eigen leraar bij zich die hem ook iedere keer terug bracht. Ik moest dat steeds zelf doen. Aan het eind was ik kapot maar 3 keer gestaan op een goede golf. Als je eenmaal staat en met de golf meegaat is het echt gaaf. Daarna douchen en op de scooter het eiland rond. Eerst lunchen bij eco Bali lekkere yoghurt met fruit. Daarna richting mangrovebossen maar helaas was het laag water en stond het droog. Toen door naar het buur eiland ceningan. Met de scooter over een gammele hangbrug. Daar een rondje gereden wat gezwommen gedronken en naar de blue lagoon geweest. Het water is er echt mooi blauw. Toen weer terug en eten bij de nummer 1 van Tripadvisor echt heerlijk. Spareribs vielen zo van het bot. Toen richting huis om aan het strand nog een ijsje milkshake te eten. Daarna douchen en naar bed. Morgen weer terug naar Bali.Leia mais

• Dia 44

snorkelen rondje eiland

31 de julho de 2016, Indonésia ⋅ ⛅ 26 °C

Vanmorgen lekker ontbijtje en om 9 uur begon onze snorkel tour van 3 uur. Onderwater is het erg mooi en we hebben van alles gezien. We zijn op 3 plekken wezen snorkelen. Daarna stukje varen langs de ruige kust. De golven beuken er aardig op los. Weer op vaste grond even een hapje gegeten bij het restaurant konden de jongens ook nog lekker zwemmen. Na het eten hebben we een scooter gehuurd en zijn we op pad gegaan. De wegen zijn best slecht hier dus hard rijden is er niet bij. Eerste stop dreambeach. Mooi strand mooie tent en ook weer een zwembad. Daar nog even gekeken naar devils tears normaal spuit het water enorm omhoog bij de rotsen maar nu was de zee redelijk rustig. Toen door naar sunset beach. Ook weer een lekkere strandtent met zwembad en koud bier. Toen naar huis omkleden en uiteten. Mooie tent maar het liep niet echt lekker. Eten was mwah. Nu alles plat. Morgen gaat Stijn surfen hij krijgt les.Leia mais

• Dia 43

dorpje boot paradijs

30 de julho de 2016, Indonésia ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken om naar nusa lembongan te gaan. Eerste stop een authentiek dorp waar 250 gezinnen wonen op een soort amisch way. We hadden geluk want er was een ceremonie die maar 1 maal in de 420 dagen voorkomt. De meisjes en jongens mogen elkaar wat zeggen in mooie kleding. Nog even een rondje gelopen met gids en toen door naar padangbai waar we de boot pakken naar nusa lembongan . De boot had wat vertraging en in de tussentijd gingen Stijn en Emma optreden. Met een hoedje voor zich voor het geld. Totaal hebben ze 7200 rp opgehaald. Toen met de snel boot naar de overkant. Voor we gingen moest er nog even snel iets aan de motor gebeuren. De reis ging snel en voor het eiland moesten we over stappen op een kleinere boot omdat het nogal ondiep water is daar. Deze boot bracht ons naar een strandje waar we door het water aan land gingen. Met een open busje naar ons hotel. Hotel is goed en de kamers mooi. Maar wij hadden zin in zonset bier strand zwemmen en meer dus snel spullen uitpakken en gaan. Op het strand was het heerlijk. De sunset was mooi. Daarna douchen en er stond een open busje klaar om ons naar mama mia te rijden. Heerlijk gegeten met uitzicht over de zee. Toen busje terug en nu ligt alles weer plat. Morgen snorkelen.Leia mais

• Dia 42

markt koken en plonzen.

29 de julho de 2016, Indonésia ⋅ ☀️ 22 °C

Na een lekker ontbijt gingen we op weg naar de markt om inkopen te doen voor onze kookles. De markt was absoluut niet toeristisch echt alleen maar locale mensen. Oo de 1ste verdieping verkochten ze kleding Stijn en Emma zijn in een nieuw Balinese kleding gestoken. Toen door naar de vissersboten leuk om te zien. Kleine bootjes waar ze de zee mee opgaan. Toen door naar een Balinese familie waar we gaan koken. Eerst alles snijden dan met de vijzel en dan wokken. Aan het eind alles opeten heerlijk. De vliegers gingen niet door helaas. Toen door naar huis om heerlijk te plonzen en te lezen. Vanavond eten we hier en morgen gaan we door naar Nusa Lembongan.Leia mais

• Dia 41

kleurtje opdoen

28 de julho de 2016, Indonésia ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag even aan de kleur gewerkt. Eerst een fijn ontbijtje. Daarna op pad met onze scooter. De rit naar white beach was al erg mooi. Onderweg wordt de vis aan de straat verkocht. Je rijdt tussen de rijstvelden en langs de kust. Het is hier heerlijk rustig. Éénmaal aan gekomen bij het strand moesten we eerst parkeergeld betalen dat moet je hier bijna overal. Er staan dan 3 of 4 man om jou een kaartje te verkopen. Totaal 2 scooters 1 euro. Het strand ligt echt super mooi. Hoge golven en lekkere ligstoelen. Stijn had een bodyboard gehuurd en ging lekker op de golven naar het strand. Daar een hapje gegeten, stoelen zijn dan gratis. Ook allemaal een massage genomen. En aan het eind van de middag weer richting huis. We hebben eerst nog even een rondje gereden en vlak bij ons in een moslim warung wat gegeten. Toen lekker douchen. Zingen voor Jan die jarig is en naar bed. Maar opeens hoorde we klingel klangel en er was een danseresje bezig. Dus nog even kijken en daarna naar bed. Nu lekker aan een biertje. En morgen gaan we koken bij iemand thuis.Leia mais

• Dia 40

daar gaan we weer.

27 de julho de 2016, Indonésia ⋅ ☁️ 19 °C

Lekker geslapen spullen inpakken de jongens nog even plonzen en dan staat René onze vaste chauffeur al weer voor de deur. Eerste stop een natuurlijke bron. Lekker pootje baden. En een bakkie doen. Daarna onderweg nog bij een makreel handel gekeken. De verse makreel kwam net binnen. Daarna gegeten met René en uitzicht op de hoogste berg van bali 3140 meter. Het is een actieve vulkaan. In1963 nog een flinke uitbarsting geweest. Toen door naar de watertempel. Onderweg weer prachtige rijstvelden gezien. De watertempel lag erg mooi je kon er ook zwemmen maar dat hebben we niet gedaan. Nog een klein stukje rijden en we kwamen bij ons nieuwe onderkomen. Het ligt prachtig en heeft 9 kamers en een boomhut. De boomhut mogen wij gebruiken om in te slapen maar dat is te warm en we hebben ze liever dicht bij ons. Het avond eten hebben we hier gedaan was erg goed. Nu lekker buiten met het geluid van de zee op de achtergrond.Leia mais