traveled in 7 countries Read more
  • Day 93

בדרך +9 שעות באבו דאבי

January 1 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 24 °C

קשה לחזור מיפן...הטיסה הייתה ברמה. 12 שעות. מקום לרגליים, אוכל טעים (וגם היו אונגירים שקנינו בטוקיו). הצלחנו לנמנם...
    9:45 שעות המתנה אם אין איחור. הגענו בחצות כך שאין אופציה פרט מלהשאר בשדה. ארגנו לנו מיטות מכסאות ונמנמנו.

• Day 92

חוזרים הביתה

December 31, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 11 °C

יום אחרון הסתובבנו מסביב להוסטל. מיקום מעולה עם שווקים, מקדשים וכמובן יוניקלו וסופרים. קניות אחרונות ועלינו על הרכבת לשדה נאריטה. פה אכלנו צהריים ועכשיו במטוס מאד מרווח לטיסה של 12 שעות לאבו דאבי (ואחרי המתנה של 9 שעות טיסה נוספת של 3 שעות). מתרגשים לחזורRead more

• Day 91

Kamakura

December 30, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 8 °C

יום אחרון החלטנו לצאת לעיר קאמקורה שליד טוקיו.
    עיר בירה עתיקה של יפן עם מלא מקדשים בכמות שהיו הרבה שעברנו לידם ולא נכנסנו. היה גם בודהה גדול מפורסם.
    את כל העיר עשינו רגלית ואפילו הספקנו מסלול בטבע באמצע שראינו בו המון סנאים חמודים מנשנשים אגוזים.
    סיימנו את המסלול שלנו על חוף הים בשקיעה ושוב ראינו באופק את החבר שלנו לפעם האחרונה פוג'י! תחפשו בתמונה.
    היה יום מאוד טעים וכיפי מלא ביפנים נחמדים וכלבים בעגלות כמובן.
    חזרנו ישר להוסטל לארוז והשלמות, אציראן אחרון (כן שוב ראמן) וסיימנו את היום בלוז הרגיל שהוא מוצ'י תות מוצלח ביותר.

• Day 90

Yokohama

December 29, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 6 °C

היום נסענו לעיר יוקוהמה.
    הסתובבנו רגלית בכל העיר ללא הפסקה.
    עיר נמל יפה מלאת אופי ושוקקת חיים.
    נהננו במיוחד לראות את כל הכלבים על העגלות המפונפנות שלהם כמו בכל יפן.
    טעמנו אוכל חדש והיה לנו מאוד טעים, אורז עם קטשופ וחביתה מעל.
    בציינהטאון היה מפוצץ מאנשים ותורים לכל דבר (וזה עוד לא בעונה). ראינו מקדשים מסוג שונה ואכלנו כופתאות מאודות על שיפוד. הלכנו גם לקומפלקס יצרן המכוניות ניסאן לראות תצוגה שלהם אבל התאכזבנו כי היה סגור (אולי כי לא בעונה).
    בדרך חזרה כבר הפך להרגל עברנו בשיבויה, אכלנו קערת אורז עם 3 סוגי טונה (נא כמובן), סיבוב השלמות ביוניקלו והביתה לאסקסה (לא ויתרנו על מוצ'י תות וראמן).
    כואבות כבר הרגליים מההליכה אבל שמחים ומרוצים.

• Day 89

Mount Takau

December 28, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 5 °C

מתגעגעים ליומיים באקונה חיפשנו יום נוסף בטבע עם הייקינג. מצאנו שיש הר בשם טאקאו 50 דקות משינגוקו (לנו היו עוד 50 דקות להגיע לשינגוקו אז ביחד שעה וארבעים, 4 רכבות). היה מושלם. בבוקר אגב נדב קרא שיש אונסן באיזור ושם בגדי ים בתיק, שסיפר ברכבת לטל שהכניס בגדי ים לתיק למקרה שנחליט על האונסן אמרה טל שמיותר להביא בגדי ים... כ 3 קילומטר טיפוס לאורך נחל קטנטן, תצפית יפה (כולל פוג'י אבל לא ראינו כי היה בענן). מרק סובה לצהריים וירדנו משביל אחר. בדרך עצרנו בפארק קופי מקוק יפנים. אחרי ירידה חדה הגענו לתחנת הרכבת והחלטנו למה לא בעצם להכנס לאונסן וכך עשינו. היה חווייתי. בגדי הים לא נרטבו, התפצלנו לפי המגדר ונפגשנו אחרי שעה וחצי באזור המנוחה (טל לקחה את המנוחה במקצועיות וישנה טוב ליד בחור שנחר בתרועות רמות)
    היו מספר רב של בריכות באונסן שכל אחד מיוחד במינו. רובן חיצוניות בקור. טמפרטורת המים בסביבות 39.8. נהננו מאוד וכל אחד ספר את ה'טעויות' שעשה מול המסורות היפניות (נדב למשל יצא עם הכפכפים שירותים מהשירותים, נכנס עם מגבת למתחם הבריכות, שם מים על הראש ועוד הרבה עברות שלעולם לא יידע שעשה).
    בדרך חזרה ירדנו בשיג'וקו (עלינו לתצפית לקומה 45), נסענו להרג'וקו והלכנו דרך הרחוב של ה Cute עד לשיבויה קרוסים ומישם לאסקוסה להוסטל.
    מיהרנו לעשות כביסה. בין המכונה למייבש היו 34 דקות והלכנו לאכול בראמניה 20 מההוסטל. היה מאד טעים...

• Day 87

Hakone day 2

December 26, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 6 °C

מאד נהננו באקונה יום 1 שאפילו שקלנו להוסיף יום אבל לא הוספנו. בבוקר עוד הספקנו להכנס שוב לאונסן ויצאנו ב 10 רעננים. עברנו בגנים צרפתיים בגורה (גורה זה שם המקום), רכבלים עד לאגם ומישם שייט. בדרך עברנו בפסגה בגייזרים, לא הייתה ראות לפוג'י (אבל היינו שם יום קודם אז לא היה אכפת לנו) ואכלנו שתי ביצים שחורות של אונסן כל אחד. אחרי השיט פתאום יפה הפוג'י מהעננים והיה מאד פוטוגני. עשינו מסלול הליכה ביער בדרך קדומה מקיוטו לטוקיו מתקופת הסמוראים. 4 קמ. היה מאד יפה. פתאום נהיה 4 והתחיל להחשיך וקפצנו על אוטובוס ומיד רכבות עד להוסטל הרגיל באסקסה בטוקיו.Read more

• Day 86

Hakone day 1

December 25, 2023 in Japan ⋅ 🌙 5 °C

הבוקר אבא החליט שהוא מנווט אותנו להאקונה. בדרך כאשר כבר היינו על רכבת מספר 3 טל שאלה את אבא בתחנה מתי יורדים מהרכבת. אבא ענה שעוד הרבה זמן וטל בקשה לראות מתי באפליקציה. פתאום קלטנו שנינו שצריך לרדת בתחנה הזו! קפצנו מהרכבת ומאז הכל הדרדר ל7 רכבות עד שהגענו ליעד!!!
    מזל שיש ברכבות חימום ולא סבלנו לרגע.
    הגענו באיחור והחלטנו להתחיל את המסלול של מחר להסתובב ולחזור לריוקן (בית הארחה יפני) שלנו להיום אחהצ כשהשמש שוקעת.
    היו המון נופים יפים וביניהם הר פוג'י שהיתה אליו ראות מדהימה, ועברנו ברכבל מעל איזור של גייזרים עם ריח גופרית 'ענני' אדים מסתחררים ברוח.
    הגענו לריוקאן והסבא היפני הסביר לנו את כל החוקים והכללים: איפה שמים איזה נעליים, איפה שמים את המגבת, איך נכנסים לאונסן וכו.
    אונסן זה כמו מעיין מים חמים אבל עם מינרליים וזה אמור להיות בריא לגוף.
    הגענו לחדר התארגנו ונכנסנו לאונסן שהיה רותח נעים ומרגיע.
    הסבא היפני הסיע אותנו למסעדה היחידה שיש בעיירה הזו שיש בה מקום וזו היתה מסעדה של פיצות עם מעט מבחר של דברים אחרים. אז בלת ברירה לא אכלנו יפני אבל היה מאוד מאוד טעים וחמים במסעדה.
    החדר שלנו הוא בסגנון יפני מנימליסטי עם תה יפני ושירותים פרטיים (פעם ראשונה בטיול) ואנחנו מאוד מרוצים.
    אחרי המסעדה חשבנו לקפוץ לסבן-אילבן ואבא אמר 4 דקות הליכה ב 3 מעלות זה סביר. היה הייתה איך לתקשר למסעדה. טל אמרה עלי ועם גוגל טרנסלייט תקשרה ביפנית שוטפת וניווטה לסבן-אילבן. אחרי 4 דקות של הליכה בחושך טל בדקה ומצאה שיש עוד 8 דקות הליכה. אבא אמר שכנראה שטעה והציע לחזור. חזרנו ואז אבא בדק ומצא שכן 4 דקות הליכה אלא בכיוון ההפוך. אבא ניווט והגענו מיד והיה מאד כייף. קנינו מוצי ממולא גלידת תות, אוכמניות מצופות שוקולד, עיגולי סורבה תפוזים, אפרסקים משומרים, ועוגה. חזרנו לריוקאן, לבשנו את הקימונו שקיבלנו, הכנו תה שקיבלנו, ישבנו לשולחן על הרצפה כמו יפנים (לא נוח) ועושים מסיבת מתוקים יפנים מוזרים

• Day 85

Tokyo

December 24, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 9 °C

הגענו לטוקיו עם ציפיות גבוהות והיא בהחלט עמדה בהן (כבר על ההתחלה הניווט בתחנה המרכזית היה מאתגר והתמודדנו יפה). בדרך בשינקנסן זכינו לראות את הר פוג'י שהיה מאד מרשים (למחרת אמרו לנו שזה בכלל לא מובן מאליו ועוד לא מכוסה בעננים...). ההוסטל היה נראה מאכזב ממבט ראשון (למדנו להעריך אותו) ומיד יצאנו לשכונה שלנו Asakusa וגילינו שיש המון דברים ממש מול ההוסטל. מקדש ענק, שוק, חנויות, מסעדות ועוד. עברנו על הלוז למחר וטל גילתה שנלך לראות את הפסל המפורסם של הכלב היציקו. טל ביקשה מדוריאן שישלח לה את הסרט לטלפון וטל ואבא ראו את הסרט בלובי של המלון. ( טל בכתה המון עם קולות ליד כל האנשים של הלובי מהסרט).
    למחרת בבוקר דבר ראשון הלכנו לעמדה של Achico בשיבויה קרוסינג והצטלמנו איתו מיד. עשינו סיור מוצלח ב shibuya. אכלנו צהריים מאוד טעימה ומוצלחת עם 'חבר' גרמני שפגשנו בסיור.
    יום לאחר מכן הלכנו לשוק הדגים שכאשר הגענו כבר הסתיימה המכירה אבל לפחות אכלנו סאשימי טרי טרי והיה מאוד טעים. הלכנו למוזיאון teamlab שהיה מצוין, מצחיק, יפה ומהנה ויש לנו הרבה תמונות.
    עברנו לגינזה שליד המוזיאון וראינו שסגרו את הכבישים לכבוד השופינג והיה יפה לראות. באותו היום העמוס והגדוש הלכנו לסיור לילה בsinjuku שהיה קר מאוד ויחסית נחמד.
    הגענו בערב מאוחר להוסטל וישר הלכנו לישון.
    סהכ מאוד מרוצים מטוקיו.
    מרגישה יפנית, מוזרה, צעקנית, צבעונית, עמוסה ומעניינת (ויחסית ליפן הקודמת שחווינו מלוכלכת ומלאה בזרים).
    מוכנים לגלות עליה עוד ולראות עוד ממנה.

• Day 81

ימים אחרונים בקיוטו ובדרך לטוקיו

December 20, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 11 °C

התלבטנו מה לעשות ביום המלא האחרון בקיוטו בין המון אופציות (בעיקר מקדשים מהמון סוגים אבל גם טבע ושווקים). החלטנו על מקדש הכסף, איזור שכולל את דרך הפילוסופים, עשרות מקדשים ועשרות גנים יפנים ואחריו נסענו למקדש הזהב. במהלך היום התניידנו עם אוטובוסים והיה מאוד מוצלח וקליל עם חימום ברגליים שטל מאוד אהבה. בערב אכלנו סושי על מסוע והסתובבנו ברחובות של קיוטו.
    היום אנחנו נוסעים לטוקיו והחלטנו בבוקר לצאת למקדש פושיני אינארי (1000 השערים) ולעשות את המסלול לפסגה. היה מרשים ומסלול נחמד עם המון מקדשים בדרך.
    לאחר מכן הגענו לתחנה של הרכבת וקנינו כרטיסים לרכבת של 12:54.
    את ארוחת הצהריים החלטנו לאכול כמיטב היפנים ולקנות באנטו בוקס ולאכול ברכבת. החוויה היתה כיפית וטעימה.

• Day 81

קיוטו

December 20, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 7 °C

לילה שלישי שלנו בקיוטו ואנחנו מרגישים שהזמן עובר מהר מידי. בהירושימה בשבת בערב הייתה לנו חוויה של לאכול ברשת אציראן ששם אוכלים ראמן (מאד טעים) בתאים אישיים (כמו קפסולות) ללא צורך לדבר עם אף אחד לכל אורך התהליך (הזמנה ממסך, קבלת המנה דרך חלון שרואים רק ידיים של מישהו ומייד נסגר החלון במחצלת). היה משעשע. ביום ראשון בבוקר עוד הספקנו בהירושימה ללכת לבית קפה שאהבנו, לבית קפה חתולים (פחות אהבנו ולא התחברנו לחתולים) ולמוזיאון פארק השלום המפורסם (פחות התחברנו ולדעתנו לא מוצלח אבל בכללי אנחנו לא אנשים של מוזיאונים). בערב הגענו לקיוטו, מאד התרשמנו לטובה מהוסטל בשכונת גיון. ביום שני נסענו לנארה שם פגשנו המון איילים באופן אישי וגם כמה מקדשים מאד מרשימים. בערב עוד הספקנו סיור לילה בקיוטו עם הסברים מקיפים עם הגיישות (וראינו שתי גיישות!). ביום השלישי עשינו סיור בוקר מאד מעניין והסתובבנו שאזור העתיק והיפה מאוד של קיוטו. הספקנו לעשות כביסה ואפילו קניות ביוניקלו. בסך הכל מאד נהנים בקיוטו.Read more