Living in: Den Haag, Nederland Read more Den Haag, Nederland

Johannesburg Airport

August 16, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 21 °C

Daar zitten we dan, beetje vroeg maar we hebben toch redelijk rustig aangedaan. Onderweg nog even bij de Mac geweest, voor een koffie en een happy Meal voor de Monkeys. Ik stond bij aankomst te trillen op me benen. Alle emoties en adrenaline van de afgelopen dagen kwam eruit denk ik 🙈! Nu even uitrusten, doodmoe van het rijden😬.

Over 4 uurtjes gaat de gate open en dan begint onze reis naar London! We zitten ongeveer 11 uurtjes in het vliegtuig!

Ik heb een foto erbij gevoegd van ons rondje wat we hebben gereden. Super tof omdat zo te zien op een kaart! 💪🏼

Tot later! 🥰😘

Drakensberg Canopy Tour

August 15, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag is helaas onze laatste dag van ons mooie avontuur aangebroken.
    Morgen rijden we een lange rit terug naar Johannesburg en begint vanaf daar onze terugreis naar Nederland.

Als afsluiting van onze mooie reis zijn we tussen de Drakenbergen gegleden.
    We zijn namelijk op aanvraag van Shailo gaan Ziplijnen😱💪🏼!
    Nu hebben Abi en ik dit vorig jaar op vakantie ook gedaan. Maar hier in Zuid-Afrika, tussen de hoge bomen en bergen, is dat toch iets heel anders 😬!
    Wat een ervaring! De eerste 2 keer moest ik even huilen tijdens het zippen, omdat ik het toch wel spannend vond. Maar me angst gewoon ben aangegaan, waardoor ik deze fantastische ervaring heb mogen en kunnen mee maken. Uiteindelijk vond ik zo leuk, ik bleef gaan hihihi!

Abi had ook der tijd van der leven, wat een lol en een stoere chick is zij! Lachen, gieren brullen tijdens het zippen....van wie heeft ze dit toch 😬🙈! Trots op jouw mop🥰.

Mijn trots en shoutout vandaag gaat vooral uit naar Shailo. Hij wilde dit zo graag en uiteindelijk vond hij het toch te spannend. Hij was de hele rit er naar toe onzettend zenuwachtig. Maaaaaar.....hij is alle 12 Ziplijnen afgegaan. De eerste 5, waarvan 1 de aller hoogste was, (lees 60meter hoog) helemaal alleen. Daarna zakte de moet hem toch in de schoenen en is hij samen met de Local verder gegaan. En iedere keer wilde hij niet meer, maar hij ging toch!

Shailo, trots mag je op jezelf zijn. Je hebt het maar mooie gedaan! Geen andere keus (zoals je zelf zei), je hebt doorgezet en daar is heel veel moet en kracht voor nodig! Zeker omdat ik heel goed weet hoe je kan zijn als je iets echt niet wilt😉! Ik ben ontzettend trots op jouw! 🥰😘

Hierna zijn we weer terug gegaan naar onze lodge en hebben we onze laatste maaltijd hier genuttigd. Zo alvast alles aan kant zodat we morgen ochtend niet te veel meer hoeven op te ruimen/ in te pakken.
    Vanavond checken we ook alvast in, dat scheelt weer op de luchthaven.

Lieve vriendjes, ik zal jullie hier ook nog op de hoogte houden van onze terugreis. Alleen voor nu wil ik jullie bedanken voor het mee lezen/reizen met ons via deze app. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen meenemen in wat wij allemaal hebben beleeft, hoe mooi het hier is en hoe ongelooflijk trots ik op mijn 2 Monkeys ben! Zij hebben het ondanks af en toe een woordenwisseling echt goed gedaan en samen gezellig gehad!

Dank je wel Abilene en Shailo, voor jullie liefde, vertrouwen en support! Ook ik had af en toe jullie nodig als ik het even niet meer wist!

En dan toch ook een klein woordje naar mezelf! Ben eigenlijk best wel trots dat ik deze reis heb kunnen en mogen maken!
    Vooral ook dankbaar, want het is niet iedereen gegeven!
    Het was af en toe ook voor mij best spannend. En zoals ik hier boven al beschreef, dankzij abi en shai lukte het mij om over sommige angsten heen te komen! 💪🏼...being proud of myself en ontzettend blij en dankbaar! 🥰♥️💋

Blue Pool and 20.000 yeas old paintings

August 14, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 17 °C

Helaas was het museum waar we graag heen wilde al 2 jaar gesloten.
    Hier hadden ze Wall paintings van 20.000 jaar geleden kunnen zien.
    Wel konden we vandaag een klein gedeelte zien van een Wall painting. Hiervoor hebben we met een Local een hiking gedaan, eerst naar de blue pool. Dit was 4,7 kilometer. We gingen bergen op, klommen over stenen en moesten ook weer over de rivier heen zonder nat te worden 😅. (Op de terug weg gleed ik tot 2 keer toe uit over een steen, dus natte voeten 😬🤭).
    Hier hebben we uiteindelijk even gepauzeerd. Samen met de jongens van het andere gezin dat met onze mee liep ging Shailo ook nog het water in.....brrrr wat koud 🥶.
    Het water was hier ook zo helder, je kon er gemakkelijk van drinken. Natuurlijk hebben we hier even heerlijk van gedronken.

Hierna liepen we terug en liepen we naar de Cave waar de wall painting was. Dit was onzettend mooi en gaaf om te zien. Het was een heel verhaal wat er stond geschilderd. Onze local vertelde hierover. Wat bijzonder om dit te zien en te horen. En dat te bedenken dat mensen 20.000 jaar geleden dit hebben geschilderd 😱!
    Na dit mooie en bijzondere moment liepen we weer terug naar de parkeerplaats en zijn we naar onze lodge gereden.

Hebben we thuis heerlijk uitgerust en gegeten.

Ik wil bij deze mijn trots en shoutout uiten naar ABI!!!! Wat ben ik ontzettend trots op haar. Ze vond het soms zo zwaar en vermoeiend om zoveel en hoog te moeten wandelen! Maar ze heeft het maar mooi gedaan! 💪🏼 Met af en toe wat hulp van mij en onze lieve Local, die haar zo nu en dan hielp de stenen te beklimmen of het laatste stukje naar de wall painting te ondersteunen. (Dit laatste stukje was namelijk best stijl omhoog). Heeft ze de hele wandeling uitgelopen!
    Abi, zoals ik tijdens de wandeling mijn trots al uiten. Hier nog een keer, meis wat ben jij een kanjer en een doorzetter. En zoals onze local al zei, de mensen die af en toe huilen en willen opgeven en zich toch herpakken. Zijn de sterkste mensen💪🏼!

Geniet van onze foto's en filmpjes!

En dan zullen we morgen onze laatste dag hier in Zuid - Afrika met jullie delen waarin we iets heel leuks, maar zo spannends gaan doen🤭!

See you then 😘

Didima Camp Cathedral

August 13, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 20 °C

Een wat latere update van onze reis, alleen het was zo'n mooie lange dag! Dat ik nu pas tijd vond om ons verhaal te delen.

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit onze lodge. De reis naar Didima duurde 3 uurtjes. Maar omdat we ver vanaf de bewoonde wereld zitten, deden we bij het laatste stadje nog even onze boodschapjes. Zodat we de komende dagen genoeg te eten en te drinken hebben.
    Hierna vervolgde we onze reis en kwamen we in zo'n mooie omgeving van Bergen. Ik kan er wel foto's en filmpjes van blijven maken. De natuur en de omgeving is adembenemend! En en mooiste is nog, ons huisje zit midden tussen al de bergwanden 🥰! Ik ben verliefd en wil eigenlijk niet meer weg hier 😅. De rust en de stilte is zo fijn!

Nadat we hadden ingecheckt hebben we onze spullen naar ons huisje gebracht en zijn we eerst het paardrijden gaan onderzoeken wat mogelijk was. Helaas is abi te jong waardoor we dit niet kunnen doen 🥲!
    Daarna hebben we nog een wandeling gemaakt (best wel spannend want we liepen langs smalle paadjes langs de bergen, klommen over rotsen en moesten over een riviertje heen zonder brug) onze eind bestemming, Doreen Falls! Onderweg kwamen we nog de elandtiloop tegen en een aantal hertjes. (Toch nog wilde dieren gespot 🤭).
    En ook onderweg keken we onze ogen uit. Zo mooi is het om hier te lopen. Er kwam zelfs een engeltje naar beneden (zo mooi als shailo kon vertellen 🪽).

Morgen weten we nog niet zo goed wat we op de planning hebben (ik denk stiekem toch nog een wandelingetje 🙈) maar voor dinsdag staat er wat spannends op het programma, maar wat.....dat verklappen we nog even niet 😉.

Het is weer een heel verhaal geworden, geniet van het lezen en de mooie beelden. Ook qua filmpjes kan ik wel blijven filmen, alleen hier kan ik er helaas maar 2 video's kwijt🙈!

Sleep well voor nu! En tot morgen!

Ps. Ook hier een bad, genieten geblazen voor de kids....

Forest Lodge

August 12, 2023 in South Africa ⋅ 🌙 21 °C

We zijn vandaag aangekomen bij ons een na laatste lodge 🥲! Hier slapen we 1 nachtje.
    De lodge is prima, fijn, klein en goed te doen. Abi zit lekker in bad 😊. De eigenaren zijn ontzettend lief en behulpzaam.

Nadat we waren aangekomen zijn we even naar het strand&zee geweest. Helaas waaide het hier erg hard waardoor we niet konden zwemmen. Zijn even langs de boulevard gelopen en hierna hebben we bij Wimpie gegeten. (Een soort van Mac Donalds). Er is helaas niet heel veel te doen hier in de omgeving.
    Daarna zijn we terug gegaan naar de lodge om even wat te rusten. Morgen hebben we voor de laatste lodge een reis van 3 uurtjes. Dus de rust van vandaag kunnen we goed gebruiken.

Met pijn in mijn hart en verdriet ben ik al langzaam afscheid aan het nemen van een prachtige reis in een land dat niet te beschrijven is. Arm leeft naast rijk, wit heel dichtbij zwart en daar waar je je soms heel onveilig kunt voelen, kun je je ineens weer heel veilig voelen.
    Wij gaan de komende dagen extra extra genieten. En zullen deze reis nooit, maar dan ook nooit vergeten! Deze pakken ze ons (en vooral MIJ) niet meer af! 💪🏼

Liefs van ons!

P.S, We houden jullie natuurlijk ook de laatste daagjes op de hoogte! We zitten vanaf morgen namelijk midden in de bergen, in de middle of nowhere, heel bijzonder off course! Dat is het delen natuurlijk meer dan waard. 🥰

Hluhluwe Imfolozi Park

August 11, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 13 °C

Vandaag was ons laatste dagje dat we wilde dieren konden spotten. Wat een vermoeiende, maar ontzettend leuke dag! Alleen de rit naar het park al was een feestje. Erug koud om 5 uur 's morgens maar wel heel gaaf. De kids hadden de grootste lol.
    Hierna kwamen we aan bij het Hluhluwe Imfolozi Park waar we een ontzettend leuke Game Drive gemaakt hebben.
    Hier hebben we vandaag de Rino (neushoorn) & de Cheetah's gezien.
    Wat was dit onzettend mooi. Helaas geen foto's met me telefoon kunnen maken omdat ze te verweg waren. Ik heb ze gelukkig wel op camera.
    Dus wil je ze graag zien, je weet me te vinden 😝😉.
    We vonden ook nog een deel van een olifanten schedel! Ook super vet om te zien.

We hebben ook een ontbijt en lunch gekregen. Helaas was de lunch niet zoals er beloofd was. Alleen het maakte het allemaal niet minder gezellig. Onze Ranger was een gezellige/enthousiaste man die dit werk al 17 deed en hier een feestje van maakt. Hij heeft ons veel verteld over de dieren die we hebben gezien en over de omgeving.

Hierna hebben we even wat rust gepakt (lees mama was/is moe) en daarna zijn we weer lekker uit eten geweest. Wist je dat wij hier voor nog geen 35,- met zijn 3tjes uit eten kunnen?! En dan hebben we echt goed gegeten/gedronken en een toetje 🙈🥰. Ik schaam me een beetje dat ik hier zo blij van word 🙈.

Morgen gaan we voor 1 nachtje naar de Indische Oceaan. Eens zien wat we hier kunnen doen of word het een chill dagje?

Voor nu gaan bij mij zo de luikjes dicht en slapen we morgen even een beetje uit.

Houdoe 🙋! 🥰

Ps. Zoals beloofd ook nog een filmpje van ons onderkomen hier in St. Lucia. Het is hier overigens erg gezellig. Een klein badplaatsje met redelijk wat toeristen, maar niet te veel. Hier vond ik het de afgelopen 2 dagen het fijnste om te zijn qua omgeving 🥰.

St. Lucia KwaZulu-Natal

August 10, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 20 °C

Wat een reis, 5 uur lang van eSwatini naar St. Lucia. Kapot 😅!
    Maar wel een hele mooie boottocht achter de rug, zo dichtbij komen we nooit meer bij Krokodillen en Nijlpaarden. Wat een belevenis!

Hierna hebben we over heerlijk gegeten met zijn 3tjes.

Het Hotel is prachtig, er zijn alleen een paar nadeeltjes. Zoals we tot nu toe bij elke loge hebben gehad op 1 na hebben we na 5 minuten geen warm water meer. Iedere keer is er iets stuk 🙈😅. We hadden maar 2 handdoeken, niks voor op de vloer en de hele badkamer plus de kant waar Shailo slaapt loopt vol met water 😮‍💨. Nu maar hopen dat ze hier morgen wat aan doen. Verder is het echt een prachtige kamer op een top locatie!
    Morgen na onze Game drive zal ik een filmpje maken van deze prachtige locatie. Vandaag was ik te moe 😬😅.

Voor nu gaan onze oogjes zo dicht, om 4 uur gaat ons wekkertje voor de Game Safari! Dit is onze laatste kans om de Big Five te spotten. Hierna is het echt over 🥲. Maar we hebben nog wel genoeg moois op de planning hoor.

Voor nu, welterusten lieve vriendjes 😘 en geniet van de foto's en filmpjes 😉!

Ps. Kunnen jullie het baby krokodilletje vinden? 🤭🥰

Mlilwane Wildlife Sanctuary

August 9, 2023 in Swaziland ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag zijn we naar Mlilwane Wildlife Sanctuary geweest. We wilde heel graag paardrijden alleen waren helaas alle paarden al vergeven. (Deze optie is er ook nog bij onze laatste 3 nachten bij de Drakenbergen. Dan proberen we het nog een keer.)
    Dus hebben we gekozen voor een wandeling van 2,5 uur (lees 2 uur voor deze doorgewinterde wandelaars 😅), de hippo route. Hier liepen we tussen de wilde dieren.
    Krokodillen, zebra's, genoes, Nyala's, zwijnen etc. Super leuk en tof om te doen. Abi vond het af en toe best spannend, maar heeft het toch gedaan 💪🏼!

Verder hebben we het wederom wat rustiger aangedaan. Morgen en overmorgen hebben we 2 leuke maar intensieve dagen voor de boeg.
    Dus de energiebesparende modus was aan.

Voor vanavond gaan we lekker eten zo en dan vroeg op stok.

Have a nice evening ♥️!

eSwatini (of te wel Swaziland)

August 8, 2023 in Swaziland ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag weer een tripje door zuid-afrika en als nieuwe locatie eSwatini.
    Hier moesten we ook de grenscontrole over. eSwatini is een eigen koninkrijk en hier moet je dan ook langs de douane.

Nadat we hierover heen waren gereden herpakte we onze weg. En kwamen we aan in ons nieuwe onderkomen voor de komende 2 dagen!
    Vandaag een zwembad middagje en een potje schaken 😅🤣!

Morgen gaan we naar een natuur reservaat! Is kijken wat we hier kunnen en willen doen, word het paardrijden, wandelen of een Safari toch?!

We zullen het morgen weten 😅😘

Day 2 of Krugerpark!

August 7, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 27 °C

Onze 2de dag in het Krugerpark is een feit, wel heel jammer dat dit stukje van onze reis nu al voorbij is.

Vandaag hebben we niet heel veel nieuwe dieren gespot! Een wilde hond, een waterbok, een leuke vogel die met zijn vogel vriendje een nest aan het bouwen was en een water Buffalo!
    Wel hebben we een grote familie olifant gespot met 2 kleintje en een iets grotere.
    Dat was ook heel schattig.
    Helaas hebben we niet de gehele big 5 kunnen zien. Hopelijk als we vrijdag op safari gaan weet de Ranger ze wel voor ons te vinden 🙏!
    De kids willen graag hun bingo kaart vol 🤣!

Morgen vertrekken we weer naar onze volgende Loge in het koninkrijk eSwatini! Hier zitten we boven op een berg! Heel nieuwsgierig wat dat ons gaat brengen.

Nu uitrusten en verder in mijn bubbel van de mooie reis!

Fijne avond vriendjes 🥰!