Bangkok-Ayutthaya-Pai-Chang Mai-Khao Sok-Koh Samui Read more

Sticky waterfalls 💦

March 13 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

We konden vandaag iets langer blijven liggen, gelukkig! Sticky waterfalls opende om 8.00 uur, dus rond die tijd wilde we aanrijden. Op de scooter zou het 1 uur rijden zijn en dat leek ons wel een goed plan. Eenmaal aan de route begonnen vond ik het toch een beetje spannend, Jan kan geweldig rijden op de scooter maar ik vind het verkeer hier toch maar druk en chaotisch. Ik zat achterop en het zadel zat vreselijk, ik had daar onderweg dan ook z’n last van dat we vaker moesten stoppen. We hebben wat andere routes bekeken waar ik me fijner bij voelde, deze zouden wel langer duren maar waren voor mij veel beter. We hebben er dus bijna 2 uur over gedaan om bij de watervallen te komen, lange tocht dus.. eenmaal bij de sticky waterfalls waren we die scooter rit alweer vergeten. Wat is dit fantastisch zeg! We lopen helemaal naar beneden op een houte trap om vervolgens op een waterval naar boven te klimmen! Bizar hoeveel grip je hierop hebt, je bent zo naar boven geklommen! Het water stroomt over de kalkstenen rotsen en laat een minerale laag achter. Dit zorgt ervoor dat er geen algen kunnen groeien die de rotsen glibberig maken. Was dus mega leuk en we zijn twee keer naar boven geklommen! Toen weer die super lange route terug naar het hotel. We hebben wel veel moois gezien onderweg en we waren voor de locals een leuke attractie! De scooter hebben we terug gebracht naar het verhuur bedrijf en in de avond hebben we op een markt nog lekker gegeten. Ook hebben we een welverdiende voet massage gehad na deze lange dag, deze duurde 30 minuten en kostte jawel €4,20! Geweldig haha! Morgenochtend vliegen we naar Khao Sok!✈️🏞️Read more

Op naar Khao Sok! 🏞️

March 14 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Het was weer vroeg opstaan vanochtend. Om 7.00 uur hebben we uitgecheckt bij ons hotel en zijn we met de taxi naar Chiang mai airport gegaan. We kunnen snel het vliegtuig in en de vlucht gaat soepel. Voor we het weten landen we op Surat Thani. We pakken een taxi om ergens wat te gaan eten. Na de lunch zoeken we een taxi die ons naar het volgende hotel kan brengen, dit blijkt hier lastig te zijn, er zijn niet veel taxi’s die naar dit gebied rijden. Na een tijdje wachten vinden we er een, een vrouw die zelf ook voor het eerst deze route rijd, ze kijkt haar ogen uit! Dit hotel is zo ontzettend mooi! We hebben een kamer met uitzicht over een natuurpark. We trekken onze zwemkleding aan en nemen een plons in het prachtige infinity zwembad. Bij de receptie boeken we de tocht voor morgen. We bestellen room service en eten heerlijke curry en fried rice, we zitten op ons balkon met dit geweldige uitzicht! Beter word het volgens mij niet. We spenderen de avond in het heerlijke warme bad. We hebben 1 volle dag in Khao sok national park, waar we morgen een tocht doorheen hebben. Spannend!😄🏞️🌴Read more

Khao sok national park🏞️⛰️

March 15 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

Vandaag werden we wakker met het mooiste uitzicht tot nu toe! We wennen er niet aan. We hadden een boottocht door Khao sok national park geboekt om 8.30 uur. We nemen de taxi naar beneden en daar staat onze tour guide al op ons te wachten, het lijkt alsof hij rechtstreeks uit de jungle komt gelopen. We stappen met z’n tweeën in de longtail boot, we hebben heel de boot voor onszelf, wat een luxe. Khao Sok National Park is één van de oudste regenwouden ter wereld. Het park is maar liefst 160 miljoen jaar oud. Het is een magische tocht door de typerende kalkstenen rotsformaties en prachtige groene meren. Doordat we een privé tour hadden kreeg Jan de tijd om met zijn drone te filmen, en deze opnames zijn bijna onwerkelijk! Onze tour guide heeft zoveel kennis over de natuur hier dat hij vanalles laat zien en verteld. Hij vaart naar een volgroeit eiland waar hij uitstapt en zegt dat wij moeten blijven zitten, Jan en ik denken dat hij even moet plassen maar het duurt toch wel lang, misschien een nummertje 2? Na een paar minuten komt hij terug, hij heeft een krans van varens in zijn hand, hij komt terug op de boot en legt de krans op mijn hoofd, Jan krijgt er ook een en zo zijn we koning en koningin van Khao sok vandaag haha! We stoppen op een soort vlot waar we mogen kanoën en zwemmen. Ondertussen maakt hij voor ons ringen van de takken van de varens en voor mij een rotan armband, deze man is zo creatief met de natuur! Ik kijk m’n ogen uit, fantastisch! We varen terug naar het startpunt, maar dan keert hij nog even naar een van de eilanden, Jan volgt de man en samen gaan ze de natuur in, ik blijf lekker in de boot. Hij wilde graag apen laten zien maar die waren er vandaag helaas niet. Eenmaal terug pakken we de taxi naar ons hotel en koelen we lekker af bij het zwembad. We hadden nog wel zin om iets te ondernemen maar vanuit dit hotel blijkt dat lastig te zijn, ze bieden wel taxi’s aan maar deze zijn prijzig. Toch willen we graag een van de mooie tempels hier uit de buurt zien, we krijgen een privé minivan, beetje overdreven maar goed. Ik ben vergeten om mijn knieën en schouders te bedekken dus Jan maakt een mooie creatie met onze handdoek. De tempel is prachtig! We moeten een hoge trap op om het uitzicht te zien. Ook zitten er schildpadden. We gaan terug met de taxi en eten wat in het hotel. Daarna sluiten we de avond af in een lekker warm bad. Morgen gaan we naar Koh Samui! 🚕🌴🏞️Read more

Naar het eiland Koh Samui!

March 16 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Vanochtend werden we nog een keer wakker met het prachtige uitzicht, we zijn wat langer blijven liggen en hebben daarna onze tassen ingepakt. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we met de taxi naar de pier gebracht, hier komt de boot die ons naar het eiland gaat brengen. Deze bootrit staat erom bekend dat hij erg heftig is, ik zag er dan ook erg tegenop om 2 uur misselijk te zijn. Gelukkig viel het allemaal reuze mee en zijn we beide niet zeeziek geworden. Eenmaal aangekomen in Koh Samui pakken we een taxi naar ons hotel. De kamer ziet er prachtig uit en ze hebben hem voor ons extra mooi versierd. We lunchen wat in het hotel en gaan dan nog even lekker zwemmen. In de avond frissen we ons wat op en gaan we opzoek naar een plek om een scooter te huren, die vinden we gelukkig snel. We rijden met de scooter naar een foodmarket en gaan hier wat eten. We rijden door naar de volgende markt waar we een smoothie pakken en een potje gaan poolen. In de avond zijn hier muay Thai gevechten, Jan wil hier graag naar gaan kijken. We zitten op de eerste rij! De gevechten zijn heftig maar indrukwekkend om te zien. Morgen gaan we hier het eiland verkennen! 🛵🏝️☀️🌊Read more

Koh samui verkennen🛵🏝️

March 17 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

We worden heerlijk wakker vanochtend. We kunnen kiezen uit een lekker ontbijt en eten ons dan ook helemaal vol. Gisteravond hebben we al een scooter gehuurd, ook hadden we al een plan gemaakt wat we vandaag allemaal wilde gaan zien. We begonnen bij de overlap stone, een gigantische rots die balanceert op een andere rots. Hier heb je ook een prachtig uitzicht over het eiland. We rijden verder en zagen een bordje van een waterval, het was erg warm dus we dachten aan heerlijke verkoeling. De tocht ernaar toe blijkt zo ontzettend zwaar te zijn, we zweten ons kapot. Eenmaal bij de waterval staat deze helemaal droog.. balen, en dan weer helemaal naar terug. We gaan verder naar secret Buddha garden, een aangelegde tuin door een locale boer, die het bouwde in 1976 toen hij 77 jaar oud was. Het staat vol met Buddha beelden en prachtige bomen en bloemen. We sluiten de dag af bij Na muang waterfall 2, een super mooie waterval met een prachtig uitzicht. We rijden ernaar toe en zien veel scooters en auto’s staan, maar geen mensen, raar. We lopen de berg op en alles ziet er verlaten uit, nadat we een tijdje de berg op hebben gelopen en niks tegen komen besluiten we om terug te gaan, dit word hem niet. Eenmaal beneden wilt Jan het niet geloven, het zou een van de highlights van Koh Samui moeten zijn. In de verte zien we mensen de jungle in lopen, we vragen of de steile tocht naar boven het waard is en de mensen antwoorden enthousiast ja! De waterval blijkt super mooi te zijn en er loopt nog genoeg water over. Het is zo warm en de tocht is erg heftig. Het is steil omhoog, overal rotsen en een afgrond langs je. We doen er denk ik 25 minuten over om boven te komen, het klopt, het is hier prachtig! We maken wat mooie foto’s en genieten hier even van het uitzicht, om vervolgens de tocht naar beneden te gaan maken. We zijn helemaal gesloopt na deze tocht en besluiten om lekker te gaan zwemmen. In de avond eten we iets op de foodmarket. We willen morgen graag een chill eiland dagje hebben🥰🏞️🏝️🐟🌊Read more

Chill dagje 🌴🌊

March 18 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

We hebben lekker uitgeslapen vandaag! Na weer een heerlijk ontbijt zijn we bij het zwembad gaan liggen, hier hebben we tot de middag liggen chillen. In de middag zijn we gaan lunchen bij jungle club, dit is een restaurant met een prachtige view over het eiland, is erg bekend hier. We rijden terug naar ons hotel en gaan hier opzoek naar een mooie snorkel tocht voor morgen, we hebben er een gevonden en meteen geboekt! Jan laat zijn t-shirts wassen en daarna frissen we ons nog wat op in het hotel. In de avond wilde we naar fisherman’s village gaan, onderweg zien we meerdere markten waar we ook even stoppen, zo komen we ook langs een kermis waar alleen maar locals waren, super leuk om te zien! Fisherman’s village is erg duur maar het is een leuke en gezellige straat. We drinken ergens wat en gaan dan terug naar ons hotel. We lopen naar onze scooter en zien dat we aan een ketting zitten.. politie komt er snel bij en we hebben een bekeuring, we moeten aan het eind van de straat bij het politiebureau 500 baht betalen en dan maakt zijn collega de ketting los. Zonder enige bon of betaalbewijs. Gelukkig was dit ongeveer maar €12,50 en konden we vrij snel weer door. We hebben een lekkere rustige dag gehad en toch nog wat mooie dingen kunnen zien. Morgen hebben we de snorkel tocht naar Koh Tao! Daggg!👋🏼🥰🏞️Read more

Snorkeltocht naar Koh Tao & Ko Nang Yuan

March 19 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

Vanochtend kwamen ze ons al vroeg ophalen voor de snorkeltocht die we gister hadden geboekt. We worden bij een verzamelpunt afgezet waar we ontbijt krijgen. Vanuit daar gaan we de speedboot op, we varen naar twee snorkel plaatsen bij Koh Tao. Jan gaat snorkelen en ik blijf op de boot, ik vind het maar niks in de zee dus kijk liever van bovenaf mee. Jan heeft ook twee rifhaaien gezien dus voor mij hoefde het ook echt niet meer. Hierna gaan we naar een lunch plaats ook op Koh Tao waar we ook vrije tijd krijgen om het strand een beetje te verkennen en lekker te zwemmen. De zee is hier zo ontzettend warm, ik vind het heerlijk haha! We eindigen onze tocht op Ko Nang Yuan, een eiland dichtbij Koh Tao. Hier hebben ze een prachtig viewpoint hoog op de berg, het is een lange steile trap omhoog maar het was het weer waard! We zwemmen hier nog wat in de zee en gaan dan aan de tocht terug beginnen. Deze was zo ontzettend heftig! De golven waren hoog en de boot klapte er erg hard overheen, dit 1,5 uur lang.. we waren blij dat we veilig aankwamen aan land! We zijn nog even gaan zwemmen in het hotel en zijn daarna wat gaan eten. Jan wilde nog graag een muay Thai gevecht zien in een stadion dus zijn we hierheen gegaan, ik moet stiekem toegeven dat ik dit ook echt fantastisch vond! Morgen hebben we een rustige dag gepland staan en dan is het alweer bijna tijd om naar huis te gaan😌⛰️🏝️🐟🤿Read more

Laatste dag! 🏝️👋🏼

March 20 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

De laatste dag in Thailand is aangebroken. We worden optijd wakker want Jan heeft om 8.00 uur een muay Thai training gepland staan. We ontbijten wat bij 7/11 en rijden dan door naar de sportschool. Eenmaal aangekomen kijkt de eigenaar ons verbaasd aan en zegt dat Jan zijn training pas om 10.00 uur begint.. shit zeg hadden we langer kunnen slapen. We rijden terug om nog even op bed te liggen. We ontbijten nog wat in het hotel en rijden dan uiteindelijk door naar Jan z’n training. Het was een pittige training in 35 graden, Jan was helemaal nat gezweet maar hij glunderde van oor tot oor, hij vond het super gaaf! Hierna zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. In de middag hebben we een wandeling over het strand gemaakt en zijn toen bij een strandtentje iets gaan eten. We maken ons klaar voor de avond en gaan dan eerst de scooter inleveren. We lopen naar het centrum en gaan hier bij een leuk eettentje zitten, we bestellen allebei een heerlijk Thais gerecht met een biertje en een cola en moeten hiervoor 400 baht (€10) afrekenen, dat gaan we wel missen haha! We doen nog een drankje bij een bar en gaan dan onze tassen inpakken. Morgen vliegen we naar huis!⛰️👋🏼🏝️Read more