Hippie flowers 🌼

September - December 2023
Namaste 🙏🏻
Aquest és el nostre diari de viatge personal.
Només sabem que comencem a Nepal i acabem a Tailàndia, la resta està en mans del destí 💫
  • 13sea miles
  • 1kilometers

Adrià trekking dia 2 🚶

September 22, 2023 in Nepal ⋅ ⛅ 16 °C

CHOOMRONG - HIMALAYAN LODGE 🚶

Avui ja hem caminat una mica més, prou fàcil, la veritat. És molt fort com el país cau a terra i aquí els camins estan planxadíssims: Escales durant la pujada, hotels cada 5 km i el menjar que vulguis. Havia sentit que aquests trekkings s'havien convertit amb una màquina de fer diners, però no m'hauria imaginat mai aquest nivell.

Tema a part, la ruta avui partia des de 2000 m i acaba a 3000 m, al principi un puja baixa i la final una pujada constant. Avui els paisatges no s'han deixat veure, tot el dia amb el núvol i plovent de tant en tant. Ara entenc que el verd que hi ha sigui tan espectacular.

He conegut força gent, normal, el trekking està a petar de turistes de tot el món. He tingut unes converses interessant amb una noia colombiana, també he conversat amb un noi de Veneçuela que viu a Itàlia i uns nois francesos. La noia m'ha advertit que travessar la frontera de Nepal a Índia terrestre (que és el que anàvem a fer), no és gens fàcil. Has de fer molts papers, anar a l'ambaixada de Nepal i esperar uns dies per saber si t'acceptaven el visat o no. Ràpidament, m'he posat a informar-me bé i efectivament estem en un cul-de-sac. Encara rai que tenim alternatives. Ens hem trucat amb la Núria per decidir què fer sabent aquesta nova informació, ja que el visat de Nepal se'ns acaba el dia 30 i ens hem d'espavilar per no quedar-nos aquí atrapats.

Demà més, arribarem al camp base a veure si es deixa veure alguna cosa, que fins ara la boira no ens ha deixat veure gran cosa.

Núria retir ioga dia 3 🧘🏼‍♀️

September 23, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 21 °C

A les 6 h meditació, avui m'he pogut concentrar més i he entès més el que deia el professor. Després hem fet un "internal body cleaning", es tracta d'una tècnica que utilitzen molt en el món del ioga (i altres cultures) de netejar el cos per dintre. Es tracta beure 6 gots mínim d'aigua amb un preparat especial (fastigós) amb poca estona, i entre cada got fas uns exercicis pel sistema digestiu, això fa que després dels 6 gots hagis d'anar al wc derrapant i buidar completament l'intestí, fins que acabes cagant aigua literalment.

En el món de la medicina integrativa, aquesta tècnica també es fa servir, per fins sanadors, tenia ganes de posar-ho a la pràctica i aprendre la tècnica abans de recomanar-ho a algun pacient.

Avui no hem fet el ioga del matí, ja que després de veure't els basos has d'anar molt al wc i no és gaire agradable.

Una de les meves companyes, just després d'aquesta pràctica li han trucat els seus familiars dient-li que s'havia mort el seu avi. Ha sigut dur veure-la tan desfeta.

A les 9 h per a esmorzar hem menjat un bol d'arròs amb llenties i un caldo molt bo. Al migdia ja podrem dinar normal, però després de fer aquesta tècnica és important menjar astringent.

A les 12 h meditació i després descans, avui he volat meditant, feia temps que no entrava en un estat tan profund consciència.

Per dinar ja hem menjat normal i ja em trobava super bé.

A les 14:45 h un dels professors m'ha fet una sessió individual de bols tibetans, allà sí que he volat, una passada. I després m'ha fet una classe particular de massatges i bols tibetans.

Després he anat a fer un te i he conegut a 3 espanyols, un d'ells català, el Carlos. Un fart de riure amb ell. També la Maria i el Yon, una parella de León encantadora, hem compartit molts coneixements relacionats amb la salut, la teràpia sistèmica i PNL. La Maria també té una neuropatia a la cama esquerra de fa molts anys i té una cama més prima que l'altra.

Sessió de ioga i cap a sopar. Poder parlar al meu idioma mentre sopava ha sigut alliberador. Fins ara només intentava comunicar-me, avui per fi he pogut ser jo.

Som tots del rotllo i mola compartir idees i vivències.

Finalment al vespre sessió de meditació amb cant de mantres i foc, espectacular!

Adrià trekking dia 3 🚶

September 23, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 13 °C

HIMALAYA LODGE - ANNAPURNA CAMP BASE 🚶

Avui ens hem despertat, com sempre amb pluja. Capelina i cap amunt. De tant en tant s'obra una mica el cel i es deixa veure algun cim i unes cascades increïbles. Anem fent, els últims km la cosa canvia i es posa a ploure fort. No seria cap problema si anés ven preparat, però com que aquest trekking és pura improvisada, porto menys roba que un nepalí. Ven moll, decideixo protegir la roba de dintre la maleta i acabar de pujar amb pantalons curts a 4100 m. A l'arribada ens trobem uns asiàtics que al·lucinen i em demanen fer fotos, no entenien com podia estar amb pantaló curt amb aquelles condicions.

Arribem al Lodge, em canvio amb l'única muda que porto a la motxilla i passo la tarda parlant amb la gent d'allà. També gestiono què fer després de Nepal, la idea d'anar a l'Índia queda descartada.

Havíem pensat tornar a Kathmandú per agafar un vol fins a Delhi, però demanar el visat és una bogeria, i no ens volem atabalar per un visat. Si és tan difícil vol dir que segurament no hi hem d'anar.

Optem per agafar uns vols a Tailàndia que no es necessita visat fins a 30 dies. Crec que com estava a més altura més a prop dels satèl·lits em sortien més bones ofertes que la Núria que està a Terra baixa. També penso que em faltava oxigen al cap perquè a l'hora de treure els bitllets d'avió la vaig liar fort i vaig posar el passaport de la Núria malament. Encara es quedarà a Nepal atrapada per culpa meva jajaja.

Núria retir ioga dia 4 🧘🏼‍♀️

September 24, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 20 °C

La meditació d'avui a les 6 del matí tractava de fer una caminada fent Mona (no pots parlar ni comunicar-te de cap forma), ha sigut dur, no pel fet de no parlar, sinó el fet que he passat molt dolor a la cama, i no poder-ho comunicar m'ha fet sentir amb una impotència enorme.

Aquí m'ha anat bé per reflexionar amb els cops que he tingut molt dolor i no ho l'he expressat per vergonya o per no entrar en qüestionaments i en les típiques frases que es diuen quan tens algun problema de salut com "hauries de fer això per curar-te" o "hauries de deixar de fer això altre"... frases que no ajuden per res, sinó al contrari.

Ha sigut una meditació dedicada al dolor de la cama, a cada pas, més dolor i més reflexió.
    A la baixada m'he quedat al final de tot, al meu ritme, plorant. M'ha anat bé plorar el dolor, feia molts dies que no ho feia.

Seguidament ioga i cap a esmorzar. Converses plenes d'intel·ligència emocional, introspecció, experiències i aprenentatges. He aprofitat l'estona entre esmorzar i meditació de les 12h per fer vogada a mà.

Després de la meditació, m'adono que no era l'única que no entenia l'anglès del professor, fins i tot els companys que parlen angles els hi costa molt entendre'l! Això m'ha tranquil·litzat. En aquesta meditació m'he perdut molt i he acabat tenint somnis lúcids** i pogut treballar des d'allà. Hi ha gent que literalment s'ha adormit.

Tot seguit a dinar i després temps lliure fins al ioga de la tarda. Durant aquest temps lliure he ensenyat al Carlos a fer postures invertides de ioga, ha sigut divertit.

En acabat, ioga i sopar. Avui el sopar era una sopa de fideus d'arròs que picava horrors. Molt amablement m'han fet una sopa sense picant amb un moment.
    La meditació del vespre ha sigut amb espelmes. Mai ho havia experimentat, ideal per abans d'anar a dormir.

**somnis lúcids: Un somni lúcid es caracteritza perquè el somiant és conscient d'estar somiant, pot controlar el somni i surtir-ne quen vulgui. Es pot donar espontàniament o ser induït mitjançant pràctiques i exercicis.

Adrià trekking dia 4🚶

September 24, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 19 °C

ABC - LOWER SINUWA

Avui no he dormit, he estat fent guàrdia amb un noi de Malàisia, pendents si els núvols marxaven i es podien veure les muntanyes.

A les 4:50 h s'ha obert i quin espectacle, difícil de descriure, et fa sentir molt petit. Hem tingut la sort que el temps ha aguantat 1 hora, és molt, i que es veien totes les grans muntanyes: Annapurna, Annapurna II, Annapurna sud, Machapucher...

A les 6:30 h s'ha acabat l'espactacle i ha començat a ploure i nosaltres a caminar. Avui la ruta hi ha poc a explicar, hem baixat el mateix camí pel qual havíem pujat.

A la Núria li agrada que hi hagi lletra, per omplir una mica explicaré coses que han passat aquests dies:

- Els lavabos d'aquí no tenen paper, es fa amb una espècie de mànega d'aigua i amb la mà esquerra (perquè amb la dreta es menja), és tot un art. Ara ja tinc la tècnica molt perfeccionada, però els primers cops costa.
    - El meu guia saps fer trucs de màgia, ideals a les tardes de mal temps.
    - Els animals d'aquí rollo gossos està prohibit ficar-los-hi noms de persona.

Núria retir ioga dia 5 🧘🏼‍♀️

September 25, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 21 °C

A les 6 h hem fet meditació amb vols tibetans. Després m'he quedat parlant amb una noia que va viure a Laos, Tailàndia i Comboia durant 7 anys sobre llocs on anar i tips per moure'ns per aquests països.
    A les 8 h última sessió de ioga, molt dur avui, després de 6 dies seguits fa mal tot.
    A les 9 h esmorzar, boníssim! I després aprofito per fer la motxilla, que amb les 4 coses que porto amb 5 minuts estava enllestit!
    A les 12 h ioga nidra i cap a dinar. L'últim dinar del retir 🥺. Sembla increïble que amb 5 dies hagi pogut connectar tant amb les persones que he conegut, he sentit molta nostàlgia mentre ens acomiadàvem. Però el viatge segueix i m'enduc amics de diverses parts del món, que sempre va bé.
    Després de dinar hem anat al riu amb uns dels companys i ja he marxat cap a Pokhara, directe a l'hotel que havíem estat durant la setmana passada i des d'allà esperar a l'Adrià que arribés del trekking.
    Hem estat durant la tarda descansant a l'hotel i parlant de totes les vivències. Després hem anat a sopar en un restaurant indi de davant de l'hotel, boníssim!

Adrià trekking dia 5 🚶

September 25, 2023 in Nepal ⋅ ⛅ 26 °C

LOWER SINUWA - POKHARA

Últim dia avui hem dormit a un antro lleig i la gent que ho porta molt poc agradable. Esmorzem i comencem a caminar, avall que fa baixada!!. Com que anem molt bé de temps, el John em comenta de parar a unes aigües termals. Perfecte perquè no m'he dutxat aquests dies i faig oloreta. Així quan la Núria em vegi no em dona una puntada de peu al cul.

Després de les aigües, dinem i amb la calma anem cap al pàrquing de cotxes. Durant el trajecte de baixada entenc perquè la carretera està en tant mal estat. A causa de l'aigua hi ha moltes esllavissades està en constant canvi.

Arribem a Pokhara, és el moment d'acomiadar-me del John. Al que li dono 10 samarretes, perquè les pugui utilitzar ell i els seus amics (quan feia la maleta em vaig adonar que tenia moltes samarretes velles de curses que no sabia que fer-ne i he decidit portar-les aquí i donar-les).

I res més, aquí ja ens retrobem amb la Núria i s'uneixen les històries.

Comprem el bol tibetà 📿📆

September 26, 2023 in Nepal ⋅ ☀️ 28 °C

Aquest matí ens hem dedicat a penjar els diaris que hem anat fent aquests dies que hem estat separats.

Hem conegut el Tiago, un noi portuguès que està fent la volta al món en un any, molt interessant la seva història. Li hem proposat que vingués amb nosaltres aquell matí, ja que volíem anar a la meditació gratuïta que vam anar la setmana passada aquí a Pokhara, que ens va agradar molt.

Hem anat els 3 a la meditació, avui no hi havia ningú més i hem aprofitat després de la sessió per demanar-li al professor informació sobre bols tibetans. Ha anat molt bé, ja que ens ha ensenyat a la perfecció com triar un bol i els preus. També ens ha comentat que el seu germà té una botiga de bols i que si volíem ens hi acompanyava (aquí tots són germans hahaha).
    Ens ha agradat molt un dels bols i ens hem fiat del professor, ja que treballa diàriament amb ells i ens ha donat molta confiança que no ens estaven enganyant. I per fi l'hem comprat!! 😍😍

Ens ha proposat fer-nos una classe individual a la tarda per ensenyar-nos exactament com utilitzar-lo bé i diferents tips. Hi hem anat i ha sigut genial!
    El Tiago també voldrà comprar un bol, però ho farà quan torni del trekking que començarà en 2 dies.

Hem anat a dinar/sopar a un lloc que feia dies que ens recomanaven. The Vegan Way. Creiem que és el millor lloc que hem anat a parar fins ara, increïble!

Últim dia a Pokhara 🥹

September 27, 2023 in Nepal ⋅ ⛅ 29 °C

Avui la Núria ha passat mala nit i s'ha llevat amb una mica de febre, s'ha passat el matí al llit reposant.
    A l'hora d'esmorzar hem conegut a la Chiara, una noia italiana que està viatjant sola. L'Adrià li ha comentat que a la tarda aniria a fer ioga amb el Jay (el noi de fa una setmana), i també s'hi ha apuntat!
    Hem anat a dinar al Vegan Way, el mateix lloc que ahir.
    A la tarda l'Adrià ha anat a fer ioga i mentrestant la Núria s'ha quedat al final de la classe estirada, ensumant encens per aviam si baixava la febre 🤣
    A la Chiara li ha agradat molt la ruta que anirem a fer per Tailàndia i segurament farà el mateix, potser ens tornarem a trobar i tot!

12 h de bus i un intent de robatori 😵‍

September 28, 2023 in Nepal ⋅ ⛅ 28 °C

POKHARA - KATHMANDU

Ens llevem a les 5 del matí, fem la maleta, esmorzem a l'hotel i cap a buscar el bus que ens portarà cap a Katmandú!

Sempre diuen que són 8 hores... però és més aviat un "a partir de 8 h".

La Núria ha començat el dia encara amb unes dècimes de febre, però millor que ahir, les primeres hores han sigut crítiques, a mesura que anava avançant el trajecte cada cop millor.

Sabíem que la carretera estava en molt males condicions, ja que els últims dies ha plogut molt, però quin caos! Hem passat les hores mirant per la finestra, era tot un espectacle.

Camions avançant a camions mentre en venia un altre de cara i entremig encara s'hi colava una moto en una carretera que era tot rocs i forats sense asfaltar.

A mig camí hem vist que a la carretera s'havia tombat un autocar, i hem estat com 1h i pico parats. Sabeu com ho han solucionat? Doncs engegant una retro i fent un camí alternatiu al costat 🤣

Un cop a Katmandú, després de les eternes hores de bus, ens deixen en un descampat xunguíssim i ens comencen a atracar els taxistes i nens petits demanant diners. Mentre agafàvem les nostres coses del maleter del bus, uns nens li han intentat robar el rellotge a l'Adrià.

L'aventura no s'acaba aquí... un cop a l'hotel ens trobem que és un gimnàs, i representa que tenen una habitació que la lloguen per booking. Bé, l'habitació més horrible que hem estat mai. Molt bruta, mala olor, lavabo compartit (amb la família que viu aquí) que pensem que mai a la vida l'han netejat... hem estat a punt de buscar un altre hotel, però estàvem tan cansats que hem decidit quedar-nos.