Hippie flowers 🌼

settembre - dicembre 2023
Namaste 🙏🏻
Aquest és el nostre diari de viatge personal.
Només sabem que comencem a Nepal i acabem a Tailàndia, la resta està en mans del destí 💫
  • 83impronte
  • 10,9kchilometri
  • 13miglia nautiche
  • 1chilometri
  • Giorno 16

Hem vist el mitic joanjunyi

29 settembre 2023, Nepal ⋅ ⛅ 22 °C

Encara hem passat bona nit al súper antro. Hem estat fent mandres fins que la Núria ha vist una super-sargantana a la paret i ens hem activat.

El matí ens hem dedicat a esmorzar i gestionar el viatge de Tailàndia, sembla que ho tenim tot. Després l'Adrià s’ha anat a tallar els cabells, ja li començava a fer falta. La millor tallada de cabells de la història i per 1,40 euros.  Bonito barato amigo.

Ben guapos hem posat camí buddastupa. On hem quedat amb el Joan Junyent, per qui no el conegui, llegenda viva del poble ( Artés lliure tropical). Hem passat tota la tarda amb ell, primer per la zona de buddastupa i després per Thamel.

Per fer el canvi de zona hem agafat un bus urbà, encara no ho havíem fet i no sabíem el que ens perdíem, molt divertit i econòmic.

Tot ha anat molt bé fins l'hora d'agafar el taxi. Ens hem adonat que l'Adrià s’havia deixat a algun lloc les banderes nepaleses que havíem comprat. Però després d'una gran investigació, amb l'ajuda del propietari del restaurant on havíem sopat, que ens ha deixat veure les càmeres de seguretat, les hem trobat! Hem posat llum a la foscor, se les havia deixat a una altra botiga.

• Giorno 18

Arribem a TAILÀNDIA! 🛩️🇹🇭

1 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 26 °C

KATHMANDÚ - TAILÀNDIA 🛩️

Avui ha sigut dia de trasllat, poca cosa a explicar. Ens hem despertat al gym/antro. Hem fet la maleta, hem donat una volta pel barri i hem anat tirant.

Hem arribat amb molt de temps a l'aeroport, perquè no sabem per què no ens deixava fer el check-in abans. Mentre esperàvem, la Núria feia màster i l'Adrià escoltava pòdcasts i ens anàvem distreien amb la gent. De cop i volta ha aparegut l'imcerso de Delhi i hem quedat invadits pels seus crits i soroll.

A dintre l'avió la Núria s'ha trobat una amiga del retir, ha sigut molt guai, però l'han renyat 2 cops les hostesses perquè tornés al seu lloc.

Hem arribat a Bangkok a la 1 de la matinada, i ens hem tornat a trobar a la Yuki, justament teníem l'hotel de costat i ens hem acompanyat. La primera nit l'hem agafat aprop del aeroport perquè fins al centre hi havia 1;30h.

Només xafar el barri del costat de l'aeroport ens hem adonat que és totalment diferent a Nepal. Aquí ja és primer món, excepte que està ple de rates però res seriós.

• Giorno 18

Bangkok, menjar de carrer i mercats 🌯

1 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 32 °C

Ens despertem a l'hotel que vam agafar a prop de l'aeroport, que de moment ha sigut el millor que hem anat amb diferència. A veure, és un hostal que no deu tenir ni una estrella, però estava molt net i endreçat. I el lavabo compartit també estava impecable!! Quina diferència amb els hostals del Nepal 😱

Agafem un bus i cap al centre de la ciutat fins a arribar a l'hostel que estarem els pròxims 3 dies. Els preus dels hotels ja són el doble que a Nepal, però així i tot molt econòmics.

Hem anat a dinar a un lloc de carrer, per 3 € hem dinat els dos. I molt bo! En acabar hem anat a fer un te i de tornada cap a l'hotel la dona del bar que de carrer que havíem anat ens ha parat perquè l'Adrià s'havia deixat la gorra i les ulleres de sol. No se n'havia ni adonat 🤣

Al vespre hem anat a veure el marcat de carrer nocturn, Patpong Market📍 que està justament al carrer del costat de l'hotel. És un carrer tot estrany, ple de bars d'estripis i al mig parades de mercat amb productes i aliments de tota mena. Un mercat que té molt nom però sincerament el mercat dels dimecres d'Artés no li té res a envejar.

• Giorno 19

Bangkok, temples i budes gegants 🛕

2 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 32 °C

Avui hem dormit moltes hores, ho necessitàvem després de tan amunt i avall. El matí ens ho hem pres amb molta calma.

Hem anat a visitar 2 dels temples més famosos de Bangkok. Hi hem anat amb metro, una passada, molt econòmic i molt més modern que el de Barcelona.

Primer el de Wat Arun, després hem travessat el riu amb barca i hem visitat el Wat Pho, on hi ha el famós buda GEGANT estirat. Molt impactants i res a veure amb els típics temples que estem acostumats a veure.

Hem tornat a l'hotel a fer la primera rentadora després de 3 setmanes que portem de viatge. Fina ara rentàvem la roba a la pica de l'hotel.

Hem anat a sopar a un xinès d'aquests que fan bowls. Boníssim!

En acabar hem anat a l'hotel a descansar i a mirar una sèrie.

• Giorno 20

L'Adrià fa 26 anys 🎂

3 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 27 °C

Avui l'Adrià fa anys, i la Núria li ha preparat una petita sorpresa de bon matí. L'ha despertat cantant l'anys i anys per molts anys i amb un petit pastisset, que ha anat a comprar de bon matí. Les espelmes ja les portava de casa. No s'ho esperava i li ha encantat.

Amb molta calma ens hem activat, avui tocava més Bangkok. Primer hem visitat la seu d'una ONG que ajuda a sense sostre. Encara teníem samarretes per donar. Ens han convidat a veure les instal·lacions i com preparaven menjar per repartir per Bangkok. Es veia que era un lloc que realment ajudaven a la gent.

Acabada la bona causa ens hem deixat perdre per la ciutat. Avui visitant més l'extraradi concretament el marcat de Chatuchak. Es tracta del marcat més gran de Bangkok amb més de 15.000 paradetes totes amuntegades. Però a l'arribar.... sorpresa!! Obert només la part de les plantes, un 10%. El 100% només l'obren el cap de setmana.

Avui que estàvem de celebració, hem anat de restaurant i possiblement els Pat Thai més bons que hem menjat fins al moment, plat típic d'aquí.

Ben tips hem tornat cap l'hotel primer 2-3 busos que ens han deixat a 2 carrers de l'hotel. Estava plovent hi ha sigut suficient per quedar ven molls, aquí sí que sap ploure.

La resta de la tarda l'hem passat a l'hotel planificant el viatge dels pròxims dies i contestant els 392716 missatges de felicitacions.

• Giorno 21

ARA SÍ, comença la bona aventura🤠

4 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 29 °C

Avui a les 6 del matí surtim de l’hostal, sabem que pot ser un dia llarg, no sabem fins on arribarem ni on acabarem dormint. L’objectiu és arribar a Kanchanaburi📍per estar-nos-hi 2-3 dies, hem vist pel maps que hi han umes cascades guapes i no és un lloc turístic, i ens aventurem a arribar alla!

Per arribar-hi tenim pensat parar al famós Mercat del Tren📍 i al Mercat Flotant 📍.

Començem des de Bangkok agafant el bus que no era, un bon inici del dia. Seguim amb un altre bus que ens acabaria portant a una estació de busos i furgonetes. Aquí ja no parlen angles, però amb signes ens hem fet entendre.

Aconseguim els tiquets (1 euro els dos) i anem cap al poble del mercat fel tren📍.Molt turístic pel nostre gust, sobretot veient que és temporada baixa. Però com uns bons guiris ens hem estat a veure a passar el tren pel mig del marcat i hem fet 928483 fotos!

Ens dirigim a l’estació de busos per anar cap al mercat flotant📍. Trobem un a bon preu (1 euro els dos) i cap alla! Com uns bons guiris també hem agafat una barca per creuar el mercat i hem fet moltes fotos.

Aquí ha començat la bona aventura… després de visitar el mercat hem començat a demanar a la gent com podiem arribar fins a Kanchanaburi📍, i tothom ho veia molt complicat. Primer una dona d’una botiga que ha anat a buscar una noia jove de la botiga del davant que parlava una mica angles per ajudar-nos, però ho han agut de demanar a més locals d’alla perquè era complicat. Després d’una bona estona i ja mentalitzant-nos que potser no era possible arribar fins a Kanchanaburi📍 ha aconseguit saber el lloc on podiem agafar una furgoneta que ens deixaria a mig camí, però que després ens hauriem de buacar la vida per acabar d’arribar a lloc.

Arribem al lloc que ens diu, no trobem cap mena de cartell que posi bus o algo per l’estil. Entrem al bar del davant i començem a demanar. Una dona que mig xapurrejava anglès ens ha ajudat i ha trucat a nose qui (germana o amiga pensem) que ens ha explicat per telefon els passos a seguir.

La noia del bar, molt amable, ens ha escrit en un paper el lloc on volíem anar. A partir d’ara poca gent trobarem que parli anglés, així que haurem d’anar amb cartellets per entendre’ns.

Hem agafat una furgoneta que ens ha deixat a mig camí (1 euro els dos), l’home ens ha dit que haviem d’agafar el bus groc. Justament al cap de poca estona n’ha passat un de groc amb un home cridant KANCHANABURI, KANCHANABURI!!📣📣

No ens ho podiem creure 🥹 arribarem avui!!

I així ha sigut, després de 2 hores més de bus, hem arribat! El primer que hem fet ha sigut anar menjar, aquí ja és mes barat que Bangkok, uns 5 euros els 2 i menjant molt.

He buscat un hostal (6 euros la nit els 2) i cap a descansar que avui ha sigut dur.

• Giorno 22

Hem llogat una moto i menjat escarbats🪳

5 ottobre 2023, Tailandia ⋅ 🌧 27 °C

Avui volíem descobrir la zona, i la millor manera era amb una moto. Ho teníem molt fàcil perquè l'hotel en llogaven. Després de demanar-li a la treballadora de l'hotel com funcionava la moto i entendre'ns amb signes, l'Adrià ha fet unes pràctiques pel carrer del davant ens hem llençat. Això d'anar en sentit contrari és prou fàcil.

La primera parada, Temple Wat Ban Tham📍. Temple molt peculiar, ja que és dintre d'una cova i que s'excedeix entrant per la boca d'un Drac.

Segona parada, Temple Wat Tham Suea📍. Situat dalt d'un turó amb alguns temples molt bonics i un buda gegant amb vistes dels caps d'arròs i el riu Mae Klong📍.

Després hem parat a dinar a un lloc de locals de carretera. Lloc molt autèntic, però tema menjar no era res de l'altre món.

Amb la panxa plena hem seguit on tour per carteretes fins a la següent parada, un arbre mil·lenari. Immens i amb unes branques que se separaven del tronc, no s'entén com podia aguantar-ho.

l'última parada visita al pont River Khwae📍. És l'atracció turística de la zona, però nosaltres no li hem acabat de trobar gaire l'encant ens quedem amb tot lo altre.

Hem tornat a l'hotel a mitja tarda per reposar i hem mirat una pel·lícula i per allà a la 7 hem anat a sopar al marcat nocturn 📍 i quina passada, tenia paradetes de tota mena. Els plats més destacats. Per part de l'Adrià uns insectes semblant a cucs, i la Núria una espècie de crep de plàtan i xocolata llegendària.

• Giorno 23

Cascades fail 🙃

6 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 27 °C

Avui ens hem aixecat aviat i hem anat direcció a la parada de bus per anar a veure unes cascades, Ewan Falls📍.

Després de quasi 2 h de bus, hem arribat i ens han dit que com que havia plogut molt la nit anterior, l'aigua baixava molt marró de terra i no era ideal per banyar-se.

Gairebé es pot dir que havíem anat expressament a Kanchanaburi📍 per beure-les. L'Adrià tenia moltes ganes de banyar-s'hi. Però què hi farem... podia passar, forma part del viatge.

Hem tornat de les cascades a les 14 h, i sort que hem arribat aviat al bus, perquè ja estava ple i només quedaven 2 seients, els més incòmodes de tot el bus, però almenys hem pogut seure, sinó havíem d'esperar fins a les 16:30.

Un cop a Kanchanaburi hem anat a comprar dinar i ous per fer ous bullits per tenir menjar per a l'endemà, que tocaran moltes hores de bus per acabar d'arribar a Chang Mai 📍.

Abans d'anar a dormir hem mirat una pel·lícula del Netflix que ens ha agradat molt, "Don't look up" 🎬

• Giorno 24

12h de bus fins a Chang Mai 📍

7 ottobre 2023, Tailandia ⋅ 🌧 30 °C

KACHANAMBURI - CHANG MAI

Avui ens hem llevat ben aviat per anar a buscar el bus fins a Chang Mai 📍, la ciutat del nord més gran. I des d'allà fer tot el nord de Tailàndia. Molts diuen que el nord del país és una passada, d'altres diuen que és millor el sud amb les seves platges paradisíaques. Ja us explicarem al final del viatge.

Aquest cop ja tenim experiència amb els busos de tot el dia, i ens hem fet uns ous durs i hem portat arròs.

Només hem fet una parada a les 4-5 hores de viatge. Ens hem trobat que amb el tiquet ens entrava el dinar gratis a l'estació de servei que hem parat, contant que el tiquet ens ha costat una 15 € cada un, ens sembla un super detall!

En arribar a Chang Mai l'Adrià tenia gana i hem parat en un restaurant de camí a l'hotel, per 2 euros s'ha menjat un pat thai llegendari.

• Giorno 25

Chang Mai, cal guiri 👨🏻‍🦰

8 ottobre 2023, Tailandia ⋅ ☁️ 26 °C

Després que ahir a la nit el jefe de l'hotel ens vengués la moto amb els mil tours d'elefants que hi ha i el bon preu que ens podia arribar a aconseguir, vam decidir que NO volíem veure elefants ni anar a cap circ d'explotació animal.

Hem esmorzat a l'hotel. Moltes ressenyes posaven que l'esmorzar era molt bo, així que hem decidit provar-lo. I sí, força bo, però poc healthy, tot sucre😅. Tot i això l'hem gaudit molt.

Aquest hotel és literalment com entrar a casa d'un tailandès. Tot ple de plantes, fotos de la família, fotos de budes i de reis.

El centre de la ciutat està amurallat com un nucli antic. Ben bé amb un quadrat perfecte. Ens ha sorprès molt que en entrar al nucli, els edificis fossin igual de "moderns" que a fora.

També molt sorprenent els turistes que hi arriben a haver en aquesta ciutat. Res a veure amb Katchanamburi, que ens vam desviar una mica de la turistada de Tailàndia.

No ens han sorprès gaire els temples de la ciutat, entre uns i altres n'hi ha més de 100. Un cop vist un, vist tots...

Al temple més gran hem pagat un euro cada un per entrar, i a la Núria, pel fet de ser dona, l'han obligat a tapar-se les cames amb una tela que li han deixat. També veiem com en un dels temples no hi podien entrar dones.

Hem decidit tornar a l'hotel perquè feia moltíssima calor. De camí ens hem trobat una cafeteria on hi havia moltíssims turistes xinesos fent-se fotos i demanant cafès. Hem demanat a una parella de xinesos a veure si aquell lloc era famós, i us hem de dir que els xinesos no entenen ni gota d'angles. No ho hem pas aclarit, però hem fet un Matcha Latte i ens hem quedat allà una estona mirant la febre del postureig de la gent en arribar allà. Ah! També ens hi hem fet una foto 👇🏻.

Al vespre anem al Saturday Nigth Market📍 que es fa a un dels carrers principals de dintre el nucli. Creiem que el més maco que hem vist fins ara, millor que el famós de Bangkok, però amb els preus infladíssims. Només hi havia turistes (moltíssims turistes), per això entenem que tot sigui molt car. No ens volem imaginar a l'agost com estan aquests carrers...

Veient els preus turístics que hi havia, hem decidit anar a dinar amb un restaurant local que hem vist al matí. Uns noodles amb vedella i verdures, llegendaris!!

Hem seguit mirant el marcat i els seus petits concerts que hi havia entre els carrers i hem tornat al hotel a dormir.

Poca cosa més hi ha a fer en aquesta ciutat, a no ser que vagis a tocar 8 fer-te fotos amb elefants.