Noordereiland

February - March 2019
February - March 2019 Read more

Lekker bezig

February 23, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 20 °C

Helaas ging ook vanochtend de duik niet door. We vertrekken dus weer duikloos New Zealand, maar we gaan de schade inhalen in Oud Zeeland. Vandaag dus een relatief rustige dag, 33 Km. Van Hahei naar Kuaotunu. Onze eerste stop maken we op Cooks Beach. Lekker ff zwemmen in de baai, met lunch. Als we bij de Ferry Landing aankomen in Flaxmill Bay staat de ferry op het punt te vertrekken. De fietsen kunnen we zo op het dek parkeren. De overtocht duurt maar kort, nog geen 5 min.
    Bootschappen gedaan in Whitianga en verder naar Kuaotunu. Er komt nog een pittig stukje maar waar?
    Het is een pittig stukje van 2 Km a 10% schat ik maar. Daarna een lange afdaling 59 Km/h Heerlijk.
    Half vier op de camping. Lekker dagje niet te veel gedoe. Bevalt ons beiden.

Het lijkt wel Vacantie

February 24, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Alweer een rustige dag, het lijkt wel vacantie.
    Er was al weinig te doen in Hahei. In Kuaotuna is nog minder te doen. Maar het kan nog rustiger, daarover straks meer.
    We zetten onze tent op op de Kuaotuna Motor Camp. Tijdens het eten komen we in gesprek met een stel uit de USA. Hij is bioloog een bestudeerd hier een soort Zilver Visjes.
    Omdat hier verder niks te beleven is behalve in de zee zwemmen en dat hebben we 's middags al gedaan, wil ik kijken of er inde buurt glowworms zijn. Ik vind een stukje over gloworms in de buurt 5 Km van de camping. We pakken de fiets maar helaas, geen glow worms. Wel lekker gefietst.
    Vandaag dus naar Whangapoua , 23 Km via een mooie gravel road naar Matarangi. Prachitige uitzichten. Daarna weer een hw met een héél pittig stukje klimmen.
    Net iets voor eenen komen we in Whangapoua Holiday Camp aan. Het is er rustig en de receptie is nog dicht. Doorrijden naar Coromandel dan maar is maar 13 Km.
    Dan gaat de deur open van de receptie. Hi there. We vertellen dat we eigenlijk doorwillen naar Coromandel. Long steep clime. Better stay for a night. Dat doen we dan maar.
    Tent op zetten en wasje doen en dan naar Whangapoua 6,5 Km . Heerlijk rijden zonder bagage. Lekker in zee gezwommen. Luieren op het strand. New Chums Beach maar niet gedaan. Alleen te bereiken over gladde rotsen.
    Wat ons zo tijdens het fietsen opvalt is de verlatenheid. Geen winkels geen barretjes nada. Prachtig strand, mooie huizen, maar geen vertier en weinig mensen.
    Morgen maar over de bult naar Coromandel.

Toch maar niet

February 25, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag naar Coromandel, bij het ontbijt verteld ons de eigenaar van de camping dat het the worst climbe on the north eiland is. Hij fietst zelf ook dus hij weet waarover hij het heeft.
    Vol goede moed vertrekken wij naar Coromandel. De eerste 2 Km gaan vlotjes.
    In een bocht staat een man met een busje en aanhanger. Hij wenkt ons op de parkeerplaats. Of wij een lift willen over de top. Graag zeg ik en ik kijk Karin aan die gaat ook acoort.
    De tassen gaan in de Van en de fietsen op de aanhanger. Onze lift gever is een gepensioneerde klusjesman die nog wat klussen moet doen om rond te komen. Het een mooi type , verweerd bruin gezicht, grijze baart. Aardige vent. Op de top stopt hij even want er is een mooi uitzicht. Kunnen we even wat foto's maken. Ondertussen stop een bekende van hem en hij zegt kijk ook nog maar even daar boven mooi uitzicht ovrr de baai, kan ik nog even een sigaret roken met mijn maat.
    Hij zet ons netjes af bij four square in Coromandel .
    Wat een bijzonder aardige ontmoeting alleen daarom zou je niet zelf de berg op fietsen. Maar de klim was inderdaad stijl, lang en gevaarlijk door het drukke verkeer.
    Tijdens de koffie worden we uitgenodigd door 2 wegwerkers om bij hun plaats te nemen. Weer een leuk gesprek. Als ze uiteindelijk weg rijden in hun vrachtwagen zwaaien ze nog even naar ons.
    Wat een innemend volk die Kiwi's
    Aan het einde van de weg ligt onze camping. We nemen plaats op een heuvel met uitzicht over de prachtige baai.
    We boeken voor twee nachten. Nadat we lekker gezwommen hadden bedenk ik mij ineens, het vandaag toch maandag? Karin kijkt op haar iphone. Inderdaad. Waarom hebben we dan voor twee nachten geboekt? We hebben morgen de ferry geboekt naar Auckland.
    Oeps.
    Gelukkig kregen wij het geld terug.
    Vanavond nog lekker eten en tot dan lekker luieren.

Toetje

February 25, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 19 °C

Nou ja ik dacht dat we alles wel zo'n beetje gehad hadden.
    Vanaf de camping een heerlijk wandeling gemaakt door het regenwoud van ern half uur.
    De baai bij eb bewondert. Het vlot waar wij vanmiddag op gezont hebben ligt droog. Naar beestjes gekeken in de poeltjes.
    Als we willen koken bieden de buren vers gevangen snapper en mosselen aan. Daar zeggen wij natuulijk geen nee tegen. Karin gaat nog een fles wijn halen. Vis moet tenslotte zwemmen.
    Ik steek de Barbie aan en grill de snaper de mosselen en de zalm.
    Heerlijk, wat een dag en wat een afsluiting van onze reis. Als toetje een prachtige zon's ondergang.

Met de boot naar Auckland

February 26, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Onze laatste dag in Coromandel voelt ook een beetje als de laatste dag van de vakantie.
    Nadat we alles op de fietsen hebben. Ik heb voor het eerst alles gelijk met Karin op de fiets. Fietsen we Coromandel in, wat een leuk plaatsje, hier hadden we langer moeten staan. We wandelen langs leuke winkeltjes. Ik koop een paar mooie oorbellen voor haar.
    Na het shoppen een lekkere flat white met carrotcake. Mmmmm.
    Nog ff langs de i-site maar die is inimini.
    Nog geen fish and chips gehad dat halen we nu in. Ook weer Mmmmm.
    Het is tijd om de boot naar Auckland te pakken, nog ff 7 Km op de pedalen. De aanlegsteiger is niet al te breed en de boot niet al te groot. En catamaran.
    De aankomst in de haven van Auckland is spectaculair.

Fin

February 28, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

Laatste dag in Auckland. Alles doet zeer door het binnenverenmatras. Ontbijt in het gasten keukentje. Het stel wat in de keuken zit reageert niet op "Good morning". Zal ik het nog een keer zeggen maar dan harder? Néé.... laat maar zitten.
    Valt mij op dat een hoop buitenlanders niet reageren op hoffelijkheid. De Kiwi zegt bijvoorbeeld netjes "thank you" bij het verlaten van de bus tegen de chauffeur.
    Vanmorgen eerst naar de bouwmarkt voor Ducktape, folie en bubbleplastic. Met de fiets, mooie generale voor morgenvroeg. Volgens mij 10% stijging. Pfff.
    Weer met de dubbeldekker naar het centrum. Het is nog steeds mooi weer. Karin heeft honger en we besluiten bij de KFC wat te eten. Een flinke wandeling. Het pand is niet uitnodigend. Allebij een lunch menu. We gaan boven op het terras zitten. De mussen zitten al op ons te wachten.
    We wandelen nog wat door een ander gedeelte van het centrum op weg naar de Tower. We kome wat leuke winkels tegen. Tweede keer Tower. Boven nemen we nog een mocachino. We zijn allebij moe van het geslenter en de indrukken. We zijn niet lang boven. Beneden in winkel krijg ik van Karin een short met de NZ vlag, de schat.
    Na nog sea shower, wijn, een broodje en chocola gekocht te hebben. Gaan we na dat we lekker op het terras gegeten hebben, de tassen pakken en liggen we om 9 uur in bed. Morgen weer vroeg dag.

Bye Bye New Zealand

March 1, 2019 in China ⋅ ☁️ 8 °C

We will be back
    De daling naar Guangzhou heeft ingezet nog tijd voor een footprint.
    De wekker gaat om 5 uur. Ik heb redelijk geslapen. Niet zoveel pijntjes als gisteren. Ik kruip nog even tegen Karin aan en dan staan we op.
    Als ik de tassen naar beneden breng in de garage ligt daar de eigenaar op een stretcher. ????
    Na het ontbijt hangen we onze tassen aan de fietsen en rond half zeven duwen we onze fietsen de berg op in nachtelijk Auckland.
    De 14 Km naar het vliegveld van Auckland doen we binnen het uur. Eerst maar eens een flat white bij de coffee camper buiten bij de ingang. Voorlopig onze laatste.
    Dan gaan we in gevecht met karton bubbleplastic en plastic hoezen, na een uur of zo hebben wij de strijd gewonnen.
    Het voordeel van met de fiets reizen is dat je overal voorrang krijgt. Zo ook vandaag. De vriendelijke jongeman checkt ons gelijk in en zorgt ervoor dat we naast elkaar kunnen zitten en ook nog een raam plaats.
    Om 9:20 zijn we door de Douane als om 9:30 wordt omgeroepen of de laatste passagiers voor de vlucht naar Cuangzhou haast willen maken. We rennen naar de gate. Halverwege worden we opgepikt door een karretje. Pfffff.
    Om 9:40 zitten we op onze plek.
    Stipt om 10:00 hangen we in de lucht.
    Bye Bye New Zealand.

Back home 1

March 1, 2019 in China ⋅ ☁️ 7 °C

We hebben en dagvlucht naar Guangzhou, worden de ramen van onze Boeing Dreamliner automatisch verduisterd?
    Ik natuurlijk gelijk aan de knoppen, wordt niet door iedereen gewaardeerd. 😊
    Na een lange vlucht van 11 uur en 30 minuten, landen we om 16:30 door de dikke gele smog in Guangzhou.
    Ons thuis voor 7 uur.
    Het complex is gigantisch maar vrij leeg,
    heel anders dan Schiphol.
    Om 00:05 vertrekken weer.
    Op hoes an.

Back home 2

March 3, 2019 in the Netherlands ⋅ 🌧 9 °C

Al weer 24 uur in Nederland.
    Na een vlucht van 12 uur landen we iets voor 5 uur 's morgens op Schiphol. Om 6 uur hebben we onze spullen van de band gepakt en proberen met de fietsen door de poortjes van de Douane te komen. Dat lukt dus niet met de fietsen op de karretjes. Karin Loopt met de eerste twee tassen de poortjes maar kan niet meer terug. Een douane ambtenaar komt ons gelukkig helpen. Hij beaamt dat Schiphol niet is ingesteld op reizigers met een fiets.
    Karin haalt broodjes bij de Appie en ik niet zulke lekkere koffie als we in Nieuw Zeeland gewent waren bij de Burger King.
    Rino komt ons ophalen met de auto en we spreken af bij de aankomst hal. Tot onze verbazing mogen daar alleen nog maar taxi's en bussen komen. We pakken de tassen weer op het karretje en ik loop met twee fietsen met lege banden aan de hand weer de aankomsthal in. Ophalen met de auto kan alleen bij de vertekhal.
    Na een paar minuten komt Rino aanrijden, pakken de spullen in de auto en rijden we naar Amsterdam.
    Tods en Rino heel hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid. Na de koffie gaan we lekker even 2 uurtjes plat. Na nog wat boodschappen en een heerlijk diner gaan we om 20:00 uur weer naar bed, helemaal munt.
    Weltrusten.