Peru 2023

October - November 2023
A 19-day adventure by Yvonne & Markus Read more

Adios Peru

October 31, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 9 °C

Das isches jetzt gsii. Mir säged Peru Adios.
    14 sehr iidrücklichi Täg sind das gsii. Aber es hät sich glohnt.
    Kulinarisch hämmer immer sehr guet gässe und au d'Gaschtfründschaft wird gross gschriebe. Mir händ ois immer sehr sicher gfühlt.
    De Tourorganisator "Pure Peru" isch extrem professionell und mit ihrem WhatsApp Kundedienscht sind sie 24/7 erreichbar und händ immer innerhalb vo 1-2 Minute Antwort gäh.
    Schön, dass ihr oisi Reis mitverfolgt händ 😊
    Mir chönd das Land, die Reis jedem empfehle. Es git zwüscheddure scho chli langi Busfahrte, aber i some grosse Land laht sich das nöd vermiide. Bsunders schön isches, dass mir en Grossteil vo dere Reis mit oisne noiä Fründe händ därfe erläbe. Phuu... Stelled oi mal vor, wie doof das gsii wäri, wenn das Idiote gsii wäred. 🤣 Aber ich han s'Gfühl, mir händ mit de Diana und em Holger würkli Mensche därfe kennelerne, wo au in Zuekunft i oisem Läbe sii werded ♥️
    Dankä für's mitverfolge! Mir sind no bis am Friitig in Madrid, denn gahts heiwärts 🤗

Letschte Tag in Cusco ♥️

October 30, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 23 °C

De hütigi Tag isch ganz under Erholig gstande :
    Uusschlaafe 💤
    Zmörgele🥐
    Spatziere im schöne Cusco🚶
    Käfele☕
    Lüüt beobachte und Schueh butze laah👟
    Massiere💆
    Ässe🥪🍔

Inka Trail Tag 4 Wiñaywayna-Machu Picchu

October 29, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 20 °C

6 km / 2-3 Stunde
    Start uf 2700 mt, Machu Picchu uf 2400 mt

Am drüü simmer gweckt worde und mir händ alles müesse zämepacke. Denn simmer zum 5 Minute entfernte Checkpoint gloffe, wo mir 1.5 Stund warte müend, bis mir loslegge chönd 😵‍💫

Leider häts während em Warte aagfange regne. Womer denn nachem foifi entli loosgloffe sind simmer innert churzer Zyt pflotschnass gsii 💦💦💦
    De Durchgang durs Sun-Gate hät sim Name kei Ehr gmacht. 😭

Aber womer dunne im Machu Picchu aachoo sind, häts uufghört regne und d'Sunne isch dur d'Wulche broche.
    Jetzt simmer also doch no belohnt worde!

Womer mitem Bus händ welle zum Bahnhof abe fahre, hämmer e riesigi Warteschlange vor ois ghä.

Nacheme eeeeewig lange Tag sitzed mir etz im Zug zrugg uf Cusco.
    Will de Zug nöd wiitergfahre isch, hämmer underwäx müesse umstiege. Mir händ ois denn entschiede, direkt es Taxi is Hotel z'näh, statt no zweimal umstiege mitem Bus. Leider hät s'Taxi en Platte iigfange. Es isch ois also nöd langwiilig worde!

Mir händ morn nomal en Tag in Cusco und froied ois, no chli meh vo dere wunderschöne Stadt z'gseh. Am Zischtig werded mir scho am foifi im Hotel abgholt für de Flug via Lima nach Madrid. Deet bliibed mir denn no zwei Täg, bevor oisi Ferie ganz fertig sind, aber ganz sicher für immer i oisem ♥️ bliibed.

Es Land, wo sich lohnt zum go bereise.

Inka Trail Tag 3 Chaquicocha-Wiñaywayana

October 28, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 15 °C

10 km / 5-6 Stunde
    Start uf 3650 mt, Camp uf 2170 mt

Phuuuu.... Es hät grägnet. Und zwar mega fescht. Scho ide Nacht häts immer mal wieder gschüttet und de Morgä hät nöd bessers Wätter braacht. Am achti simmer im strömende Rege losgloffe, aber es isch defüür mystisch gsii, dur de nebligi und regnendi Wald und de ganz Abstieg (ich schwöre, würkli fascht uusschliesslich de ganzi Abstieg!!!) hät us Stägetritt bestande.
    Sobald mer mal dure nass gsii isch, hät mers au chöne gnüsse.

Trotz de erschwärende Umständ simmer am zwei im letschte Camp aachoo. Ufem Weg zum Camp hämmer no e Site mit 98 Terassene gseh. D'Inkas händ die zmitzt am Berg freigleit, damit sie Landwirtschaft chönd betriebe. Am spätere Nami gömmer no Wiñaywayana go aaluege.

Ich gange etz mal go Internet sueche, vorher hani churz mal ghaa...

Leider nüüt gsii, hans Internet nüme gfunde 😝 Janu. Etz chömed ihr denn di volli Ladig an Machu Picchu Tagebuech mitemand über...

Defüür hämmer die besagti Site no besichtiged. Ächt unglaublich, was die Inkas zmitzt im Dschungel baut händ!

Hüt hämmer no de Abschluss, will oisi Porter nöd mit uf de Machu Picchu chömed. Die händ echt en geniale Job gmacht, richtigs Teamwork 🤗
    Zum Abschied hät oise Choch e Turte für ois zauberet. Nachem Znacht simmer sofort is Bett, morn morge werded mir mit Cocatee am drüü gweckt, will mir früeh los laufed...

Guet Nacht 😴😊

Inka Trail Tag 2 Ayapata-Chaquicocha

October 27, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 9 °C

15 km / 9-10 Stunde
    Start uf 3340 mt, Pass uf 4215 mt, Abstieg uf 3600 mt, Pass uf 3900 mt, Camp uf 3650 mt

....und ich hans überläbt!
    Ich han gmerkt, dass Wandere uf über 3000 mt Höchi ein Vorteil hät: me muess sich so fescht ufs Schnuufe konzentriere, dass Wädli, Oberschenkel oder Chnnüü gar keis Problem sind 🙈

Ganz ehrlich, villicht hilft au min voorbügende Medikamentecocktail us Schmerztablette, Magnesium und Glänktablette.
    Es isch würkli mega, wie vill Zyt eim glaa wird uf dem Trail, wie me siis Tempo laufe chan. All paar Höhemeter schnell aahalte, dureschnuufe (reschpektiv wieder zu Luft choo) und denn wiiter laufe hilft scho.
    Churz vorem Pass (4215 mt!!!) hani s'Gfühl ghaa, ich chan di letschte paar Meter i eim Schnurz durezieh ohni nomal aahalte. Das isch denn chli i d'Hose. Han fascht kei Luft überchoo und han aagfange Hyperventiliere. Bim iischnuufe häts nume no pfiffe 😵‍💫 De Rony, oise Guide hät denn grad d'Suurstoffläsche uuspackt, die hani aber nöd bruucht, will ich dank em guete Zuerede vom Markus und em Guide allei wieder abechoo bin. Jede Wanderer wird unter Applaus ufem Gipfel begrüesst, das isch mega schön.

De Abstieg zum Lunchcamp isch zwar steil aber guet gange.
    Nachem Zmittag, wo wieder superschöön aagrichtet gsii isch, hämmer nomal en Pass gmacht. Dä isch au zimli happig gsii, will fascht alles Stägetritt sind. Ufe 300 Höhemeter und abe au fascht nomal sovill...
    Mitem Wätter hämmer Glück ghaa, es hät teilwiis d'Sunne gschiene und mängisch händ ois Nebelschwade vode Cloudy Mountains iigholt.
    Womer under Applaus vo oisne Porter im schöne Camp aachoo sind, simmer nachem Znacht scho glii mal is Bett.

Inka Trail Tag 1 Cusco KM82-Ayapata camp

October 26, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 16 °C

Jetzt gahts los...
    Hüt hämmer folgendi Etappe vor ois:

Tag 1
    11 km / 6-7 Stunde
    Start uf 2709 mt, Camp uf 3350 mt
    Korrektur: 13.7 km / 8.25 Std

Also, Fazit: we made it! (Aso vor allem iich, am Markus hät ja niemert zwiiflet! Ich bin zimli sicher, dass dihei Wette laufed, ob ichs packe 😜). Ich han gwüsst, wenn ich di erschti Etappe packe, denn schaffis. 💪

Aber hüt isch en mega schöne Tag gsii, mir sind a mehrere Inka Sites verbiichoo und au d'Natur isch wunderschön 🤩
    Mir händ sogar en Kolibri gseh! Wägeme Brand vo letscht Wuche isch en Teil vom Trail gsperrt gsii und mir händ en chliine Umweg gmacht. Zum Zmittag simmer fein bechocht worde und au zum Znacht häts ganz vill typischi peruanischi Spezialitäte gäh. Ufem Wäg sind ois immer wieder Esel und Muultier begegnet.

De Markus isch voll im Saft und no vor oisne "Porter" im Camp gsii. Porter träged oises Gepäck, Zelt, Ässe und alles, wos ufem Trail bruucht, mit. Mir laufed nume mit oisem Tagesrucksack. Jede Porter treit 25 kg Gepäck!
    Morn werded mir am 5fi mit Coca Tee gweckt , damit mir am sächsi loslaufe chönd 😴🫣😊
    Es wird en Monschtertag: 4 Stund steil ufe, 2 Stund steil abe. Zmittagässe.
    2 Stund steil ufe, 2 Stund steil abe...

Cusco, Vorbereitige laufed!

October 25, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 18 °C

Wo mir ois hüt am Morge nomal händ chönne im Bett drähe, simmer beidi froh gsii, dass mir de hütig Uusflug nöd mached. Schad isch eifach, dass mir so en Tag weniger mitem Holger und de Diana reise chönd. Morn gömmer trennti Wäg :-(

Bim Briefing für de Inka Trail hämmer ghört, dass mir e chliini Gruppe sii werded. Nume grad drüü Touris mitem Rony, osem Guide und 5 Porters und em Choch...
    Mir sind zude Christus Statue vo Cusco ufegloffe und händ ois so scho mal chli uufgwärmt für morn 😜
    Als Belohnig hämmer ois grad no massiere laah. Jetzt simmer ready für die 46 Kilometer ide nächschte 4 Täg 💪

Morn gahts am Morge am 4.20 los, de erschti Tag isch no moderat mit 10 Kilometer und öppe 640 Höhemeter. Ab übermorn gilts denn ernscht 🫣. Aber ich bin sicher, wenn ich de erschti Tag vom schnuufe her packe, denn schaffi au de Rescht 💪

Etz warted mir no uf die zwei noiä Fründe us Fulda, damit mir es letschts Nachtässe zäme ässe chönd.

Cusco

October 23, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 19 °C

Geschter Abig hänmer no s'Briefing für oise Inkatrail ghaa.
    4 Täg Wandere uf de Spure vode Inkas. Mir froied ois mega! Es git denn no chli meh Details...

Denn simmer mit "de Dütsche ♥️" imene lässige Restaurant go Znacht ässe. Superschön aagrichted und im Verhältnis au günschtig gsii. Sie sind spezialisiert uf regionali Produkt und es hät sich glohnt. D'Manne händ Meersäuli gässe, aber es isch nöd so de Hit gsii (troche). Aber miis Ceviche isch mega fein gsii.

Hüt Morgä hämmer zur freiä Verfüegig ghaa, und mir händs bruucht. Für ei mal nöd di erschte sondern di letschte bim Zmorgä 😴😉

Nachher simmer no chli go Cusco aaluege, am eis simmer für d'Stadtfüehrig abgholt worde. Obwohl d'Kathedrale imposant und sehr gross isch, hämmer vill z'vill Zyt deet verbraacht. Denn simmer no ine Monestry gange und au deet hämmer vill müesse lose. Nachher simmer go drüü archeologischi Sites go aaluege. Mir händ etz scho es paar so Sites gseh, aber jedi einzelni isch iidrücklich. Was die Inkas da baut händ isch eifach unglaublich!

Mir händ ois etz entschiede, dass mir de Uusfluug is Sacred Valley morn nöd mached, damit mir ois no chli erhole chönd, bevor s'ganz grossi Abentüüür aafangt.

Funfact: mir händ hüt usegfunde, warum extrem vill Hüüser nöd fertig baut sind: sobald es Huus es Dach hät, müend Stüüre zahlt wärde. Extrem, wie vill Hüüser eifach ohni Dach sind 😜

Langi Fahrt vo Puno nach Cusco

October 23, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 20 °C

Also, früeh uufstah chömmer. 😴🥱😴😜 Au hüt simmer sehr früeh im Hotel abgholt worde. Bereits am halbi siebni simmer uf de Busbahnhof braacht worde. Deet simmer zum Glück nöd vo oisne dütsche Fründe trännt worde und händ sogar d'Plätz im grosse Bus näbedenand. Was eigentlich kei Rolle spillt, will nume 10 Lüüt im grosse Bus fahred. 😝
    390 Kilometer, 5 interessanti Stops und öppe 10 Stund Reisezyt ligged vor ois.
    Aber es hät scho mal ungwöhnlich aagfange mit enere Stadt wo imene Gebiet isch, wos vill Räge git. Aber will alles so flach isch, isch die Stadt während dene Monet fascht immer überschwemmt... 💦
    S'Reise im grosse Bus isch also sehr aagnähm und mir händ immer mal wieder en Stopp . Au s'Mittagässe isch fein gsii, me chunnt amigs Buffetverpflegig über. So chame au immer mal wieder öppis nois probiere. Alpaka hämmer scho ghaa, Meersäuli (glaubs) nöd. 🙈

D'Armuet isch sehr präsent und au d'Bedingige, wie Landwirtschaft betriebe wird unglaublich uufwändig. Zwar sind au ide Berge immer Terasse aagleit worde, will de Bode sehr fruchtbar isch. Die Trasse sind scho Jahrhunderti alt, es wird aber alles vo Hand bewirtschaftet. Alli Nutztier sind entweder a churze Strick aabunde oder ade Bei so gfesslet, dass sie chuum laufe chönd. Au streunendi Hünd häts i dem Gebiet sehr vill.
    Leider häts auf extrem vill Abfall überall. Bis jetzt hani vo Peru's Plastik-Verbot nonig vill gmärkt.

Praktisch keis Huus gseht fertig baut uus, alli werded laufend erwiiteret. Raqchi, e archeologischi Site zwüsched Cusco und Puno hät ois eimal meh zeiged, wie iidrücklich d'Inka-Bauwiis gsii isch...

Titicacasee

October 22, 2023 in Peru ⋅ ☀️ 14 °C

Au hüt simmer früeh abgholt worde. Am viertelvor siebni isch oise noii Guide ois i oisem härzige Boutiquehotel go abhole choo. Hüt gömmer uf d'floating Islands URUS ufem Titicacasee.
    De See isch knapp 16x(!!!!) grösser wie de Bodesee und isch de höchschtglegeni schiffbari See vode Welt. Uf 3810 Meter üM isch d'Luft mängisch immerno chli dünn für ois.
    Me weiss, dass die Bewohner fascht nume no für de Tourismus läbed und de zahlende Chunde ihri Kultur zeiged. Me isch immer chli gspalte, ob das etz e gueti Sach isch oder nöd. Tatsach isch jedoch, dass sie sich öppis händ müesse ifalle lah, zum überläbe. Drum mached au mir bi dem touristische Uusfluug mit.
    Aber es isch würkli interessant z'gseh, wie die Insle uufbaut sind und wie die Bewohner hüt no deet läbed (au wenn nume für Tourischte).

Nachher isches wiiter gange uf Taquile, e superschöni Insle ufem Titicacasee. Für mich en rächte Dämpfer, will ich fascht nöd han chönne laufe. De Puls isch jewiils uf über 140 und bim Laufe isch mers regelässig schwarz vor Auge worde. Nöd di beschti Voruussetzig für oise Inka Trail.
    Ade Bilder aah isches e würklich schöni Insle gsii 🙈🤩