traveled in 7 countries Read more
  • Day 11

עוזבות בטעם טוב

September 12, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

היום הוא היום האחרון שלנו באתונה וביוון.
    החלטנו לבלות את היום בלהתרחק מהאזור המרכזי וללכת צפונה יותר, לאזור שהיו אמורות להיות בו גלריות (שהיו סגורות). ההליכה הייתה נחמדה מאוד וראינו מאוד בבירור את המעבר מהאזור העני, שבו יש רחוב שלם של חנויות של ידיות לדלתות וארונות ורחוב אחר לחנויות של מגבות. לאזור שבו יש חנויות בוטיק של תיקים ונעליים.
    אחר הצהריים נפגשנו עם atek! זוכרים מהיום הראשון?? זה קרה!!
    ישבנו איתנו בסטודיו שלו במשך שעתיים וחצי ודיברנו על הא ודא, אתונה, ישראל, איך עובד כל האירוע הזה של ציורי קיר, מה הדברים הבאים שהוא הולך לעשות וכו׳. בגלל התקציב המוגבל שלנו קנינו print ולא ציור מקורי, אבל זה print יחיד מיוחד וחתום! היה מרתק להיפגש איתו 😁

הוא אפילו שם אותנו באיסטגרם שלו 😛😍

• Day 10

אתגרים זה כאן

September 11, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

התחלנו את דרכנו חזרה מנפפליו לאתונה.
    קודם, הקדמה- כשתכננו את הטיול עשינו מחקר מאוד מאתגר בארץ על זמני האוטובוסים (כל האתרים ביוונית ועובדים רק מיוון). הצלחנו למצוא את הלוח זמנים וגם גילינו שאפשר לקבל הנחה אם קונים כרטיס הלוך חזור. טירוף של מידע! אז כשקנינו את הכרטיס הלוך, מיד הזמנתי כרטיס חזור. אבל כרטיס פתוח כי לא ידענו בדיוק באיזו שעה נחזור, העיקר שיש כרטיס.
    מה מסתבר? שצריך להזמין מקום בדיוק לשעה שרוצים ומקבלים מספר מושב! כל זה לא נאמר ואולי היה כתוב על הקבלה שהיא הכרטיס לאוטובוס, אבל אם כן זה כתוב ביוונית וגוגל טרנסלייט בוגד בנו כאן.
    מפה לשם חלק מהנסיעה העברנו על הרצפה, העיקר שהגענו 😅
    אחרי ששמנו את התיקים במלון אקראי, כי לא יכולנו לעשות צק אין לדירה שהזמנו עדיין, הלכנו להסתובב בשוק הפשפשים, היה מאוד נחמד ומאוד חם 🥵
    אחרי הסתובבות ארוכה, ועם מעט מאוד סוללה בטלפון, החלטנו לעשות צק אין. מה מסתבר (#2)? יש הפסקת חשמל יזומה בבניין! אשת הקשר שלנו של הדירה לא טרחה לספר לנו!
    אחרי שנכנסנו לחדר (שהיה חשוך וחם), כתבנו לה שיש הפסקת חשמל ושעובדים פה למטה והייתה התראה אז חבל שלא אמרו לנו. היא שלחה את ההודעה הקבועה שלהם של- יש הפסקת חשמל שטיפה מתארכת. מאוד עוזר לנו כרגע.
    ניסינו שתספק לנו מקום להיות בו עם מזגן וחשמל שנוכל להעביר את הזמן עד סוף הפסקת החשמל (שהייתה מתוכננת עד 14:30 ובפועל הסתיימה ב18:30 כשכל הזמן אמרו ״עוד שעתיים מעכשיו״), זה כמובן לא עבד ולא קיבלנו שום פיצוי..

לדואגים- פנינו לבוקינג וקיבלנו החזר של 20 יורו, שזה לא מכסה חצי מלילה פה.. נו מילא 🤷🏼‍♀️

• Day 9

Karathonas!

September 10, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

אחרי ההפתעה של אתמול, עשינו מחקר בערב איזה חופים נוספים יש באזור ומצאנו את karathonas! הקאטצ׳- זו הליכה של 45 דקות לכיוון כדי להגיע.
    למרות שגוגל התעקש להכווין אותנו ללכת לאורך הכביש, מצאנו שיש שביל מהמם לאורך רצועת החוף, וההליכה שבהתחלה הייתה תיק הפכה לטיולון חמוד וממש יפה.
    לבסוף הגענו לחוף שייחלנו לו, עם מיטות ושמשיות מפנקות, מים מהממים ובירה קרה 😍

• Day 9

Nafplion 1841

September 10, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

הגענו למלון המושלם- מיטה מפנקת, שני סוגי כריות לכל אחת (שתיהן נוצות), מאוורר תקרה ומלא מקום להניח ולפתוח את המזוודה.
    ועם כל אלו, ההיילייט האמיתי הוא ארוחת הבוקר כאן. את הארוחה אוכלים בגגון של המלון, כאשר את פנינו מקבלת בעלת המלון (אולי כן ואולי לא) בחיוך מכוסה במסכה ועיניים בורקות מהתרגשות. למי שמכיר את גברת פלפלת, אז ככה בדיוק היא נראת.
    הארוחה מתחילה עם בקבוק מים קרים, מיץ תפוזים סחוט טרי וקפה וממשיכה למגש מלא בכל טוב- כריכונים, יוגורט ומוזלי פירות, צלחת מתוקים, צלחת ירקות גבינות ונקניק וקערת לחמים בתוספת חמאה דבש וריבה. את המגש כמובן סוחבת גברת פלפלת עם המעמד במעבר הצר בין השולחנות ומוודאת בכל הזדמנות שטוב ושמח לנו.

• Day 8

Nafplio

September 9, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

יצאנו לנפוש בחופים! או יותר נכון- לנסות. ונסענו לנפפליו, שכל אחד יחליט איך הוא רוצה לבטא את זה, אני לא בטוחה איך נכון להגיד.
    אחרי נסיעה חביבה באוטובוס הגענו לעיירה מתוקה מתוקה עם נוף מהמם והרגשנו שזכינו!
    אכלנו ארוחת צהריים עם בירה טובה ועלי גפן מדהימים ושמחנו מאוד.
    ואז, החלטנו ללכת להשתזף (הגיוני, אני מסנוורת את השמש). לצערנו, ואיכשהו עדיין להפתעתנו, המקום שאליו רצינו ללכת היה סגור ולא הבאנו איתנו ציוד (מגבת). נאלצנו להשתזף על האבנים האכזריות. נשכבנו קרוב יחסית לים כך שמדי פעם גל שהתנפץ על האבנים הגיע אלינו, פעם רק טפטופים ופעם ממש כאילו מישהו שופך עליך דלי 😅
    לסיום מוצלח של היום הלכנו לסופר האהוב עלינו, הפעם עם תמונה!

• Day 7

אתונה האיומה

September 8, 2022 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

אחרי הנסיעה הארוכה, החלטנו לסיים את היום בסיור מתוק שנקרא awful Athens, משהו קליל מה שנקרא. בסוף הסיור לא יכולנו שלא להסכים שממש מזעזע פה.
    אם לנסות לתאר במעט מילים את מה שהיה שם- השרון 10 רק בגדול.
    הסיור היה על השכונות שבמרכז אתונה, שבניגוד לערים שאנחנו מכירות הן השכונות הזולות (!!) של העיר. ראינו המון בתים נטושים והבנו שהם בתים שאף אחד לא לוקח עליהם בעלות ואין שום תיעוד של מי הם.
    המדריכה סיפרה לנו שבאזור גרים בעיקר מהגרים, שהממשלה לא רוצה לטפח ולא נותנת להם אזרחות. היא למשל סיפרה שלא מנקים את הרחובות של השכונה של המהגרים, ולכן נתפסה עליהם סטיגמה שהם מלוכלכים. עוד סיפור שהיא סיפרה על אחד מהבתים הנטושים הוא שזה היה מרכז קהילתי לילדי פליטים מסוריה והממשלה פשוט סגרה אותו עם לבנים אחרי שהיא העבירה אותם למחנות פליטים מחוץ לעיר. דיי מזעזע.
    אחר כך, עברנו לאזור שבו נמצאים עיקר סוחרי הסמים וכמובן היצאניות. צריכת זנות היא חוקית ביוון, ואם זה לא מספיק, מאחר והדת היא חלק מהמדינה (מוכר למישהו?) המדינה אוסרת על היצאניות להתחתן ולהביא ילדים. קשוח. גם בלי הסיפור הזה הסיור היה קשוח, בואו נגיד שראיתי עסקה שבה מישהו נתן למישהי סיגריה בתמורה לחפינה קטנה של העכוז שלה. עסקה מפוקפקת.
    סיפור אחרון מהסיור המזעזע (חשוב להגיד כאן שהסיור היה מצוין, התוכן מזעזע), הוא על מישהו שרצה לבוא לסיור לפני כמה שבועות. בחור אמריקאי- פקיסטני שבדרך לסיור נעצר בפשיטה משטרתית באזור. הוא לא לקח איתו את הדרכון שלו אז הוא בילה שעתיים במעצר כי חשבו שהוא מהגר לא חוקי!!

כדי להוריד את מפלס הלחץ רצינו ללכת לrooftop bar שמאוד נפוץ באתונה. המדריכה המליצה לנו על איזה בר שלא שמענו עליו לפני אז הלכנו ועלינו לגג. שם גילינו שמדובר במינימום מסעדת מישלן עם תפריט מובנה במחיר מופרז. מאוד הופתענו שאחרי סיור שקבענו בairbnb על משברים כלכליים ועוני היא שלחה אותנו למקום כזה.. בכל זאת צילמנו תמונה של האקרופוליס בלילה לפני שירדנו, כי זה באמת מאוד יפה.

• Day 7

זגוריה לאתונה

September 8, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

חזרנו מהצפון הרחוק חזרה לאתונה להחזיר את הרכב. הנסיעה הייתה ארוכה מאוד (5+ שעות נטו) ודיי מונוטונית. נסענו על הכביש המהיר והרוב עבר יחסית חלק, עד כדי הפתעה בגבייה כשעברנו בגשר של Patras.
    הדבר הכי היסטרי שקרה היה דווקא באחת מתחנות הדלק לאורך הכביש המהיר. ביוון יש כלבי רחוב, יחסית הרבה וכולם נראים לא משהו. בתחנה הזו, היה כלב מתוק במיוחד. אחת מעוברי האורח בתחנה החליטה להביא לו מים (או- טעות #1), הכלב התעורר והתחיל לעקוב אחריה במתיקות שיא. הבחורה נכנסה לקנות מאפה ויצאה והלכה לכיוון האוטו, כשכל הזמן הכלב עוקב אחרי (עדיין מאוד מאוד מתוק), אחרי כמה שניות היא החליטה להביא לו חלק מהמאפה שהיא קנתה (טעות #2). ברגע הזה הכלב החליט שהוא מצא משפחה לחיים. כשהמשפחה החדשה שלו פתחה את הדלת לאוטו כשהוא לידם (טעות #3) הוא קפץ בשמחה לתוך הרכב. כדי להוציא את הכלב מהאוטו הבחורה הלכה לקנות חטיפים לכלבים (לאו דווקא טעות בנקודת הזמן הזו). הם הצליחו לפתות את הכלב החוצה עם החטיף, אבל בגלל שפתחו את כל הדלתות של הרכב כדי להוציא אותו (טעות #4) הוא קפץ חזרה לרכב מדלת אחרת כמה שניות אחר כך. בסוף הם באמת הצליחו להוציא אותו ונסעו לדרכם, 10 הדקות הכי משעשעות בכל הנסיעה הזו…
    כמובן שגם אנחנו זכינו לביקור של הכלב, הוא קפץ לנו על החלון לפני שנסענו, רק כדי לוודא שאנחנו לא לוקחות אותו במקרה.
    להלן תמונות של גשר

• Day 6

רפטינג לילדים

September 7, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

עשינו רפטינג היום, רמה 2/5 או יותר נכון- רפטינג שמתאים גם לילדים בני 4 (וידאתי שזה המצב).
    אחרי הסיור המקדים של אתמול הפעם עברנו בקניון וידומטיס ברפטינג. המים עדיין היו קרים, איכשהו פחות מאתמול.
    היינו בסירה שלנו- יובל, אני, בחורה בריטית, החברה היוונייה שלה והמדריכה המקסימה שלנו. בסירה השנייה שיצאה מאותו מקום היו מלא יוונים ומדריך שהיה נראה פחות זורם. לגמרי זכינו בסירה הטובה, עשינו הרבה ״פירואטים״ (כמו של בלט) כמו שקראה להם המדריכה, והיא אפילו סמכה עלינו לעשות את המפלים בסוף בלי לשבת בתוך הסירה אלא רק להחזיק בחבל. כבוד! בכל זאת בחורות גדולות וחזקות ברפטינג שמתאים לבני 4 😅
    סך הכל הייתה חוויה בדיוק בעצימות שהתאימה (לפחות לי).
    יובל השוויצה בשרירי הבטן האדירים שהיא פיתחה בפילאטיס (מוזמנים לראות בתמונות). הגוף מיד החזיר לה על השוויץ ועכשיו כואבת לה היד מהחתירה 😬
    גם היום ניסינו ללכת למקומות נוספים ונתקלנו בהרבה מקומות סגורים. מזל שאפשר לסמוך על סופרים (לא בראשון) שנוכל להעביר בהם זמן יקר (היום אין תמונה מהסופר).

• Day 5

סיור מקדים

September 6, 2022 in Greece ⋅ ⛅ 29 °C

היום עשינו סיור מקדים לרפטינג של מחר, הלכנו לאורך הנהר המשגע. הגענו למסקנה שהמים קפואים ובאמת מאוד יפה פה.
    באמצע היום יובל ניסתה לטפס על עץ, היא לא הגיעה רחוק. מה שהיא הייתה צריכה לזכור זה שכמה דקות קודם לכן היא עשתה אפצ׳י ונתפס לה הגב.
    אחרי הטיול ביקרנו בפפינגו, שזה שם שממש כיף להגיד. היה דיי מאכזב כי הכל סגור (קטע חוזר של האזור) וכי לא היו מים בבריכות.
    ההצלחה הגדולה הייתה לנהוג בקטע כביש המשוגע הזה. אבא היה גאה (אולי היה יותר גאה אם הרכב היה ידני, אבל נשאיר משהו לגאווה עתידית).
    לכל מי שחשש, גם היום עברנו בסופר.

• Day 4

מסתבר שלישראל יש נבחרת נשים בכדורמים

September 5, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

והן לא טובות. או שיוון ממש טובות.