Hi,
Volg hier al mijn avonturen die ik meemaak in Australië!!

Pizza night

February 15, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

Gisteravond hebben Lisa en ik tot laat in mijn kamer zitten kletsen, was heel gezellig, dus het zal wel stil zijn als ze straks weg is :(. Omdat ik pas om 01.30 in bed lag, had ik geen wekker gezet, maar werd helaas toch al om 07.00 wakker. Maar ik had geen plannen voor vandaag dus heb allemaal Nederlandse programma's terug gekeken in bed. Ik kan veel terugkijken, behalve de luizenmoeder... Helaas!
    Lisa had een pakketje met spullen van hier die ze naar haar huis in Duitsland wilde sturen. Die hebben we samen naar het postkantoor gebracht. Daarna heb ik haar gezelschap gehouden terwijl ze haar backpack ging inpakken voor haar reis naar Nieuw Zeeland! In de avond had Travis pizza besteld en hebben we met z'n alle gegeten. Alsof ze wisten dat pizza m'n lievelingseten is 🍕😍.

Valentijnsdag

February 14, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag hoefde Lisa en ik maar een halve dag te werken. Lydia is vrij en doet in de ochtend wat praktische dingen als boodschappen etc. Omdat het Lisa haar laatste werkdag is, wilde ze graag naar een park gaan met de tweeling en mij. Winnie was heel erg moe en wist niet wat ze met zichzelf aanmoest en bleef uiteindelijk bij Lydia. We zijn alleen met Tilly naar het park gegaan. Het is echt een super grote speeltuin, waar je in Nederland entree voor zou moeten betalen! Daarna zijn we met Tilly naar Joe's café gegaan, dat is een café vlakbij ons huis. Ik weet niet hoe het café echt heet, maar Joe werkt daar en is heel erg geliefd bij de familie. We hebben daar lekker geluncht en zijn weer terug naar huis gegaan.

In de middag hadden Lisa en ik vrij en besloten naar de bioscoop te gaan. We gingen naar de film Escape room, lekker romantische film ook 😂. De stoelen in de bioscoop zijn echt te gek! Je hebt een knopje waarmee je de stoel in ligstand kan zetten, hoe relaxed!

Dr Seuss Park

February 13, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 26 °C

Vandaag hadden Winnie en Tilly maar een halve dag school. Om 11.15 hebben we ze weer opgehaald. Thuis gingen we eerst lunchen en daarna hebben alle kids even een middagdutje gedaan. In de middag zijn we naar het Dr Seuss Park gegaan. Dit park is vernoemd naar de schrijver van onder andere het boek The cat in the hat. Het park heeft dan ook het thema van deze boeken. Dus de speeltoestellen hebben allemaal bepaalde kleuren en vormen etc. Het is echt een super leuk park!Read more

South Beach

February 12, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag hebben we de tweeling weer naar school gebracht en zijn we daarna met Audrey naar South Beach gegaan. Dit is een prachtig strand vlakbij ons huis. Audrey vindt het heerlijk om in de buggy te zitten en lekker te wandelen. Je kunt een heel stuk langs het strand lopen op een geasfalteerde weg, maar je moet uitkijken, want er zitten slangen 😭. Daarna gingen we weer terug naar huis zodat Audrey kon gaan slapen. Smiddags haalde we de tweeling weer op en gingen nog even spelen in een park. Nadat alle kids op bed lagen hebben Lisa en ik het avondeten klaargemaakt.Read more

Eerste werkdag met Lisa!

February 11, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag was de eerste dag werken voor mij. Naja nog niet echt, want ik loop nog mee met Lisa. In de ochtend hebben we de tweeling naar school gebracht. Zij gaan op maandag, dinsdag en woensdagochtend naar school. Als de tweeling op school is, heb je dus alleen Audrey. Toen we weer thuis waren ging Audrey even slapen en heeft Lisa het een en ander uitgelegd. Vervolgens zijn we met Audrey naar Swan River gegaan. Dit is een onwijs mooie rivier waar je lekker kan wandelen en er zijn wat speeltuintjes. Ik heb daar ook m'n eerste Pelikaan gezien!! Je kan er ook dolfijnen tegen komen, maar die heb ik nog niet gezien. Rond lunchtijd gingen we weer terug en hebben we Audrey eten gegeven, vervolgens ging ze weer slapen en hebben wij weer het een en ander in huis gedaan. De familie heeft een schoonmaker, dus echt poetsen hoef ik gelukkig niet te doen (alleen m'n eigen kamer). Om 14.35 is school afgelopen en hebben we Winnie (Winifred) en Tilly (Matilda) opgehaald. We zijn nog even naar een parkje gereden waar ze konden gaan spelen. Eenmaal thuis hebben we avondeten gemaakt voor de kinderen, ze in bad gedaan en omdat Travis en Lydia wat laat waren, hebben wij ze naar bed gebracht.Read more

Dagje naar Fremantle

February 10, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag heb ik de rest van het gezin ontmoet! De tweeling was heel nieuwsgierig en wilde alles over me weten. Ook lieten ze hun kamer zien en hun speelgoed! Ze waren alles behalve verlegen. De jongste was ook nieuwsgierig, maar bleef nog wel op veilige afstand.
    Lisa vroeg of ik het leuk zou vinden om vandaag met haar naar Fremantle te gaan. Fremantle is een leuk stadje vlakbij het huis. Het leek me een goed plan om de buurt een beetje te verkennen. Vanaf het huis is het ongeveer 10 min met de bus, super simpel dus. We gingen naar de 'markets' die daar elk weekend zijn. Het heeft een beetje het gehalte van de markthal. Je kan er allemaal eten en drinken kopen, maar ook souvenirs en dat soort dingen. We hadden een soort natuurlijke limonade gekocht wat helemaal mooi werd opgemaakt met fruit, super lekker. Ook zei Lisa dat ik echt een Cronut moest proberen. Het was een soort combinatie van een donut en een croissant, met Nutella aan de binnenkant en timtams (australische koekjes) bovenop. Dat was echt hemels 😍😍
    In de avond hebben we gegeten met Lydia en Travis en kon ik hen een beetje beter leren kennen. Lydia en Lisa volgen het programma Married at first sight. Dat komt op zondag t/m woensdagavond op tv. Dat hebben we s'avonds gekeken. Daarna ben ik gaan slapen, aangezien ik nog steeds best last had van een jetlag.

Sydney -> Perth

February 9, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 31 °C

Vandaag was het tijd om mijn spullen in te pakken en naar het vliegveld te gaan. Mijn vlucht ging om 20.05 maar ik moest al om 10.00 uitchecken in het hostel. Gelukkig was daar WiFi en genoeg ruimte om te zitten, dus heb ik lekker films gekeken! Rond 15.00 ging ik met de trein naar het vliegveld, zodat ik zeker op tijd was.
    Het vliegtuig waarmee ik naar Perth vloog was veel kleiner dan het vliegtuig waarmee ik van Amsterdam naar Sydney vloog. Het had genoeg beenruimte, maar geen scherm waarop je films kon kijken.. Best jammer, want het was een vlucht van 5 uur. Gelukkig had ik series gedownload op m'n telefoon, dus heb ik Peaky Blinders gekeken, echter viel ik na een aflevering al bijna in slaap, dus heb ik de rest van de vlucht lekker geslapen!! Ik kwam om 22.05 (lokale tijd) aan in Perth. Daar stond Travis (de vader van het gezin) op me te wachten. Ik was super enthousiast om hem te ontmoeten! Omdat het al best laat in de avond was, heb ik de kinderen en Lydia (de moeder) nog niet ontmoet, maar dat komt morgen wel. Toen ik in mijn kamer was, werd er op de deur geklopt. Het was Lisa, zij heeft de afgelopen zes maanden als au pair gewerkt bij dit gezin. Ze kwam zich even voorstellen. De komende week zou ik met haar gaan meelopen om te zien hoe het er allemaal aan toe gaat!
    Ik was best moe van het vliegen, dus ik ging douchen en naar bed.

Tweede oriëntatie dag

February 8, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag was de tweede en ook de laatste oriëntatie dag. In de ochtend hebben we het gehad over reizen in Australië. Via AIFS kan ik reizen/trips boeken met korting omdat ik via deze organisatie hier naartoe ben gekomen. In de middag kregen we een kinder EHBO cursus van een ambulance medewerker uit Sydney. Hij kon onwijs goed uitleggen en hield het interactief, wat het leuk maakte. Ook gaf hij veel voorbeelden vanuit zijn eigen ervaringen, wat heftig was, maar wel de realiteit.
    Na de oriëntatie ben ik met twee Zweedse meiden naar Bondi Beach gegaan. Toen we daar aankwamen zagen we helaas een hele donkere lucht aan land komen. We bleven ongeveer een kwartier op het strand voordat we besloten om terug te gaan omdat we het weer niet vertrouwde. En dat was maar goed ook, want net voordat we terug bij het hostel waren begon het enorm hard te onweren en regenen!! Dus niet alleen maar zonneschijn in Australië 😂
    In de avond heb ik met een paar meiden gegeten bij een pizzeria en hebben we nog een drankje gedaan.

Eerste oriëntatie dag

February 7, 2019 in Australia ⋅ 🌬 29 °C

Vandaag was de eerste oriëntatie dag van AIFS. Het was een wandeling van ongeveer 20 minuten naar het kantoor. We werden er hartelijk ontvangen en deden eerst een voorstelrondje. Er waren ongeveer 15 andere au pairs, best veel uit Duitsland, een aantal uit Zweden, één uit Italië en ik was de enige Nederlander. Tijdens de eerste oriëntatie dag werden vooral praktische zaken verteld, saai.. Maar in de middag gingen we het hebben over het leven en de cultuur van Australië! Na de oriëntatie was ik behoorlijk uitgeput en ben ik naar een parkje gegaan om daar lekker in de zon te liggen.
    Terug in het hostel vertelde één van mijn (Finse) kamergenoten dat we nieuwe roomies hadden, drie Nederlandse jongens. Yes eindelijk Nederlanders!!! Het was fijn om even Nederlands te praten in plaats van Engels.

Eerste dag in Sydney

February 6, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag had ik een dag voor mezelf om Sydney te gaan verkennen. Ik moest nog het een en ander regelen, zoals mijn bank account openen. Dat heb ik meteen maar gedaan zodat ik daar vanaf ben. All set and done. Ik kon nu de stad gaan verkennen. De vrouw bij de bank zei dat het openbaar vervoer hier heel makkelijk is. Ze gaf aan dat je een soort ov chipkaart gratis kon krijgen bij de meeste kiosks, en dat je er dan alleen nog geld op hoefde te zetten!

Ik besloot om als eerste naar Bondi Beach te gaan, aangezien ik groot fan ben van het Bondi Rescue team, wilde ik dat wel eens van dichtbij bekijken. Ik ging met een bus die je direct aan het strand afzet, ideaal! Wat me als eerste opviel was natuurlijk het 'huisje' van het Rescue team. Ik heb lekker op het strand gelegen, een goed boek gelezen en nog even de zee in geweest. Het boek lezen ging niet echt, aangezien ik meer geïnteresseerd was in de acties van het Rescue team! Er was nog steeds een filmploeg bij, dus ik verwacht dat er nog steeds nieuwe afleveringen worden gemaakt.

Nadat ik het wel weer gezien had op het strand, besloot ik om richting het Opera House en de Harbour Bridge te gaan. Het is zo bizar om dit in het echt te zien!! Ik heb het natuurlijk al 1000 x in finding nemo gezien, maar in het echt is het toch wel heel gaaf!

Aan het eind van de middag ging ik terug naar het hostel, heb ik wat gegeten en was de dag alweer om. Na het douchen merkte ik dat ik behoorlijk verbrand was... Beginnersfout nummer 1 in Australië, niet genoeg ingesmeerd met zonnebrand. Gelukkig doe je dat maar één keer 😂