Australia
Horseshoe Bay

Top 10 Travel Destinations Horseshoe Bay

Sonnenuntergang im Kajak

November 26, 2020 in Australia ⋅ 🌙 26 °C

The next day in paradise and we climbed up another view point. We really enjoyed the great views over the Nelly Bay and Picnic Bay before we joined a sunset kayak tour in the Horseshoe Bay. During the tour huge sea turtles visited us - always amazing to see them.

Der letzte Tag im Paradies und für uns ging es mal wieder auf einen Aussichtspunkt. Heute konnten wir den Blick über die Nelly Bay und Picnic Bay schweifen lassen. Am Abend ging es dann auf eine Sonnenuntergangs Kajaktour, bei der uns riesige Schildkröten besucht haben. Leider waren sie immer nur kurz an der Oberfläche, weshalb es keine Fotos gibt aber es war richtig cool!

March 10, 2020 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

Mier sind scho am Morge früeh uf zum de Sunneufgang luege. Live debi sind au üsi Fründe debi gsi mit dene mier spontan en Livechat-session gstarted hend.
    Spöter isches denn für üs einigi Fahrstunde richtig Süde und denn ab uf d Fähri uf Magnetic Island gange. Es isch en tolli Insle mit viele Stränd und me Nationalpark mit Koalas, Kängurus und vielne witere Tier. Und nach me guete Znacht und paar Cocktails spöter hemmer denn au scho üses erste chline Känguru entdeckt 🦘Read more

Edith Föhn

😍😍

3/11/20Reply

December 18, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 30 °C

Mit der Fähre gings zu der nahegelegenen Insel Magnetic Island. Den Camper liessen wir auf einem Parkplatz am Hafen zurück. Damit wir uns auf der Insel auch fortbewegen können, mieteten wir für die zwei Tage einen Suzuki Swift in Grün. So konnten wir die vielen Strände und die Insel selber gut und einfach erkunden. Auf einem Parkplatz sahen wir eine Vogelmutter mir frisch geschlüpften Kücken. Auf der Insel wohnen zwischen riesigen Felsen Rockwallabys, die ganz neugierig auf uns waren. Eine 40 Minütige Wanderung durfe bei 33 Grad natürlich nicht fehlen. In der Hälfte sollte eigentlich ein Schiffswrack aus der Ferne zu sehen sein, jedoch war da nichts. Am späteren Nachmittag konnten wir im Bungalow Bay Koala Village einchecken und unser Bungalow für die Nacht beziehen. Als erstes wurde der „Spinnen- und Insektencheck“ gründlich von mir durcheführt.Read more

Christine Ruppen

Da het ich au gmacht!👍🏻😂

12/18/19Reply
    Chantal Ruppen

Sicher isch sicher 😅🙈

12/18/19Reply

Kookaburras, Wallabies & einsame Buchten

November 25, 2020 in Australia ⋅ ☁️ 27 °C

Another day with another big hike. We explored the Arthur Bay, Florence Bay, Radical Bay, Horseshoe Bay and ended in the Geoffrey Bay. We found some kookaburras and rock wallabies and we also tried to find some Koalas but unfortunately we haven't found any.

Der nächste Tag mit einer großen Wanderung. Dieses Mal wollten wir einige Buchten und ein paar Tiereder Insel entdecken. Los ging es mit der Arthur Bad gefolgt von der Florence Bay, Radical Bay, Horseshoe Bay und am Ende ging es noch zu den Rock Wallabies in der Geoffrey Bay.
    Leider haben wir keine Koalas gefunden aber zumindest ein paar Kookaburras.

Wildlife on Magnetic Island

October 29, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

🇦🇺
    Maggie did not disappoint us! As promised we saw a wild koala at the Forts walk this morning 😍. So cute! He even climed up his tree for me 🐨. After the Forts Walk we went to Alma Bay, a beach close to the Rock Wallabies of Magnetic Island. We had to kill some time before the wallabies would be at the rock. They gather there late afternoon to enjoy the cooling air of the coast. Visitors are allowed to feed them some appropriate food - we fed them apples 🍎. We even saw a little joey 🦘😍.
    After the Wildlife experience we returned to our Hostel right at the beach. Unfortunately besides the great location the hostel is pretty dirty and disgusting.

🇩🇪
    Maggie hat ihrem Ruf alle Ehre gemacht! Wie versprochen, sahen wir heute Morgen beim The Forts Spaziergang einen wilden Koala. 😍 So süß! Er kletterte sogar für mich seinen Baum hinauf 🐨. Nach dem Forts Walk fuhren wir zur Alma Bay, einem Strand in der Nähe der Rock Wallabies von Magnetic Island. Wir mussten uns ein wenig die Zeit vertreiben, bevor wir die Wallabys am Felsen sehen würden. Sie versammeln sich dort erst am späten Nachmittag, wenn es kühler ist. Die Besucher dürfen sie mit tiergrechten Früchten und Gemüse füttern - wir haben unsere Äpfel geteilt 🍎 und sogar einen kleinen Joey (Baby Känguru) gesehen 🦘😍.
    Nach dem Wildlife-Erlebnis kehrten wir in unser Hostel, welche direkt am Strand liegt, zurück. Leider ist das Hostel neben der tollen Lage ziemlich schmutzig und echt ekelhaft.

Jerry Esters

Schade das das Hostel so ein Loch ist.😝

10/30/19Reply
    Sophie96

Die Location ist toll aber Bad und Küche sind so wiederlich... da will man kaum kochen oder duschen...

10/30/19Reply
    Rolf-Dieter Lahr

Der jagd aber den Baum hoch !

10/31/19Reply

April 29 in Australia ⋅ ⛅ 26 °C

You can take a 40 minutes ferry from Townsville to get to this beautiful, tiny island where you can hike, snorkel or just relax on one of the amazing beaches.
    During a small hike at the center of the island we were able to spot koalas in the Eucalyptus trees. At the summit of the hills you have an incredible view of the entire island.
    The absolute highlight are the rock wallabies living on magnetic island. They’re very curious and you are allow to feed them with carrots or apples. We spent hours there, feeding this cute little creatures.

Magnetic Island 2

July 8, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 22 °C

Auch heute war ich noch mal auf der Insel unterwegs. Im Nationalpark habe ich wieder einen Koala entdeckt bzw. zwei Koalas, eine Mutter und ihr Junges. Die erste Tier-Begegnung hatte ich aber schon zum Frühstück, als ein Wallaby angehüpft kam.
    Morgen Früh verlasse ich dann die Insel und fahre noch ein Stück weiter Richtung Norden, nach Cairns.

Gertraud M

😍 💕

Matthias B

Super schöne Reise, habe jetzt erst angefangen zu lesen und arbeite mich so zusagen rückwärts durch😀Weiterhin viel Spaß

Tanja Mazur

Dankeschön

Koala zoektoch part 1

August 29, 2015 in Australia ⋅ 🌙 22 °C

Mislukt.

Vandaag ben ik aangekomen op 'Maggie' Magnetic Island. De afgelopen dagen was ik in Townsville waar ik nog een keer gezellig uit ben geweest en verder lekker vrij weinig gedaan heb. Nu slaap ik in t hostel Koala Bungalow Bay, het is zo gaaf als dat het klinkt want het heeft zijn eigen wild life park.
    Nou is mij beloofd dat je op dit eiland, als op een van de weinige plekke ter wereld, koala's in het wild kan spotten.

Ik heb vandaag een walking trail gelopen tussen twee prachtige baaien, waaruit het eiland voornamelijk bestaat; bergen en afgelegen baaitjes. Het was een van de korste maar daarom niet minder heftig of mooie routes.

Helaas, dus geen koala's gevonden, al heb ik met mn hoofd in mn nek gelopen. Morgen poging twee dan loop ik verder over het eiland.
    Wanneer ik hier op een van die mooie paden loop, genietend en alleen. Kan ik toch niet anders zeggen dan dat je, vooral door alle bangmakende verhalen, opschrikt als je iets in de bosjes hoort ritselen. Meestal is t dan een lelijke bush turkey of n kleine rot salamander maar vandaag heb ik toch wel gekke beesten gezien.

Voor t eerst en zeker niet voor het laatst net een wallaby zien lopen op het park hier. Vanmiddag een echidna(grote egel) in de bosjes gespot en een soort van lizard denk ik... En net liep er op mn bankje doodleuk een brushtail possum. (Google t maar ff, ik kende ze ook niet). Daarnaast ook prachtige vogels gezien, het is jammer dat ik geen idee heb wat het zijn. In elke geval grote zwarte papegaaien, witte kakketoes en heel veel gekleurde, grappige, idioot schreeuwende of raarbenige vogels.

✌️

Hanne Eigenraam

Wat geweldig dat je al die gekke beesten daar tegen komt. Ik heb m gegoogled hoor die brushtail. Dat het zomaar rondloopt he!! Genoet maar van het mooie eiland de komende dagen, het ziet er echt prachtig uit schat. 😙😙

8/29/15Reply
    Boetje Ririassa

Hè suuske, het wordt elke keer leuker. Je maakt echt te gekke dingen mee. Super dat je ook nieuwe diersoorten ontdekt. Lekker nog genieten voordat je volgende week weer een nieuwe iets gaat doen......werken in kangoeroe land.....ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen. ....talk you later mate. ....dat is toch kan kangoeroe taal? Xxx

8/29/15Reply
    Arend Eigenraam

Hoi lieve suzanne, wat heerlijk dat wij je zo kunnen volgen, het id te gek voor woorden, opa zegt ik had wel een idee hoe het zou kunnen zijn, maar dit slaat alles, we worden bijna jaloers, de broers en zussendag was hardstikke leuk en je hebt al van je moeder gehoord dat trudi mij het adres van alyken gegeven heeft, maar dat verstuurt opa per whats ap ivm de privacy, iedereen op de broers en zussendag leefde erg met je mee en wilde alles weten over de gang van zaken, leuk hoor, nou lieve schat geniet nog maar lekker op je koalabeertjes eilandliefs van opa en oma,

8/30/15Reply

Fahrt nach Magnetic Island

October 25, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 27 °C

5 stündige Fahrt von Airlie Beach nach Townsville, dann Fahrt mit der Fähre nach Magnetic Island, im Hostel eingecheckt und abends zusammen Essen gewesen und den Geburtstag unserer Gruppenleiterin gefeiertRead more

Magnetic island2

September 5, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

De laatste dag op 'Maggie' was er ook weer een uit duizenden. Wetend dat ik diezelfde avond naar de outback van Australie zou reizen, waar men uiteraard aan horseback riding doet, ben ik met de meiden van de range meegegaan op een bush n beach tocht. Helaas, geen foto's alleen de ervaring: paardrijden door de bush en bareback over het strand en de zee in.

✌️

Hanne Eigenraam

Ik vind je cht zo stoer!! Wat een gave dingen heb je al gedaan en zovvel moois gezien. Geweldig schat. En die koala is echt superschattig!!!

9/5/15Reply
    Boetje Ririassa

Hè suuske. ..ik krijg zo een mooi indruk van je reis en de dieren. ...je bent ook nergens bang voor hè. ..crocodile dundee. Have fun today

9/6/15Reply
    Kristy

Wat een ervaring! Wat een reis! Gaaf dit zal je nooit meer vergeten en al die dieren zo leuk! Een kangoeroe met jong zag ik voorbij komen😍 koala ook zo gaaf om te zien zoals al het andere!

9/6/15Reply

Horseshoe Bay