Jerman

Pengembara di tempat ini
    • Hari 37

Köln

15 Jun 2022, Jerman ⋅ ⛅ 22 °C

A one night stop in Cologne to see Tanna and Naomi who’ve been our friends all through high school. They moved here at the start of the year ! Very nice to see two familiar faces and we miss them lots.
      We travelled to Amsterdam with Naomi this morning (Thursday) and missed our first train oops because they split -a few carriages to Brussels, a few to Amsterdam, but we got a later one so it was all okay ! Honestly surprised this hasn’t happened yet - it also almost happened going back from Copenhagen to Cologne 😬 which would have been worse so it was better it happened today :)

• Hari 14

Köln - Stürzelberg

13 Mei, Jerman ⋅ ☀️ 24 °C

Petite etape aujourd hui, car c etait une journee sous le signe de la plage!
      Plage a midi, et plage ce soir!
      On a donc pris notre temps sur le sable fin 😎⛱️⚓🦆 et toujours avec ce festival de peniches sous nos yeux, notre television quotidienne 😜

Ce matin nous avons fait un crochet par la vieille ville de Cologne pour admirer le Dom!!
      La Gigantesque Cathedrale (2 eme ayant la plus haute fleche du monde!!!

Et nous voilà au camping a 30 km de ce matin😅, bon si nous devions compter toutes ces deviations quotidiennes, on doublerait les km !😜😘

• Hari 15

Stürtzelberg - Ostroy

14 Mei, Jerman ⋅ ☀️ 26 °C

La première panne est arrivée aujourdhui: la soudure de la sacoche de Flo a lachée. Heureusement, nous nous trouvons toujours dans la région des grandes villes (entre Cologne/Leverkusen/Düsseldorf/Duisburg/Essen/Krefeld/Wuppertal etc. on peut vite se perdre...) et du coup, au troisième magasin de vélo nous avons trouvée une nouvelle saccoche - de plus en superpromo 🤩

Le b-mol de ce fait: notre veloroute suivait souvent les grandes routes - bien securisées, mais assez bruiantes et monotones et avec plein de feux rouges.

Le soir nous avons trouvées un petit paradis: chez Annette et Go, warmshower hosts, a Orsoy nous avons passées une super belle soirée dans leur jardin avec un delicieux repas et beau échange humain.

• Hari 18

Jour de repos a Münster

17 Mei, Jerman ⋅ ☁️ 21 °C

Waschen - cour d'histoire avec Rainer - Gasflasche kaufen - stadtcafé 1648 au 11ème - horloge astrologique dans le dom - Bauernbiomarkt am Freitag - Lmag finden - promenade des remparts - concert (politique) des etudiants devant le château - Hafenkäserei - cinema en francais!Baca lagi

• Hari 1,365

Herzensmomente 💖

22 Mei, Jerman ⋅ ☁️ 19 °C

Sind natürlich immer die Begegnungen mit der Familie, das ist ja klar🥰 Aber auch mit unseren Freunden und Freundinnen, mit denen uns viele gemeinsame Jahre verbinden. So vertraut und unkompliziert. Als wenn wir gestern erst da gewesen wären. Danke viiielmol für eure Freundschaft, das bedeutet uns viel🫶

Jetzt beim Blog schreiben merke ich, dass ich von diesen Begegnungen und heimatlichen Landschaften kaum Bilder habe. Vielleicht weil alles so vertraut und in positivem Sinne "Gewöhnlich" ist... Wer weiss... Auf jeden Fall sind uns diese Erinnerungen die Wertvollsten, wir tragen sie in unseren Herzen💖

Auf unserem Weg nach Norwegen treffen wir aber auch neue Freunde, die wir auf unseren Reisen kennen gelernt haben. Auch mit Liz und Thomas sind wir schnell über das "Wie geht's" hinaus und quatschen, als wenn wir uns schon ewig kennen. Schön ist das💟

Ohne sie wäre ich ja nie auf die Idee gekommen Frankfurt zu besuchen. Aber mit Thomas hatten wir einen super Stadtführer und tatsächlich... Frankfurt hat uns sehr gefallen. Und obwohl Stadtbesuche mit Hund bekanntermassen ja nicht immer ganz so entspannt sind, war es hier ganz easy, die beiden haben eine schöne Route ausgesucht. Auf den ehemaligen Wallanlagen konnte man in üppigem Grün🌲🌳🌷🐕 laufen, immer mit Blick auf die imposante Skyline🏙 Und dann, ein "paar Schritte" weiter die Altstadt mit ihren hübschen Fachwerkhäusern und "Äppelwoi-Kneipen". Wir probieren und stellen fest: Äppelwoi kann, aber muss nicht😅 Schmeckt ganz ähnlich wie in der Schweiz der "suure Moscht" tönt einfach schöner😉 Vielen Dank euch beiden und auf Wiedersehen in Portugal/Spanien😀 (Anke)

• Hari 2

Externsteine

23 Mei, Jerman ⋅ ⛅ 17 °C

Die Externsteine sind eine markante Sandstein-Felsformation im Teutoburger Wald und als solche eine herausragende Natursehenswürdigkeit Deutschlands, die unter Natur- und Kulturdenkmalschutz steht.
      Sie sind ca. vor 110 Mio. Jahren entstanden.

• Hari 75

Regendag...

18 Ogos 2019, Jerman ⋅ ⛅ 16 °C

Afgelopen nacht heeft het af en toe geregend en als we opstaan regent het nog steeds, er is niet veel wind.

Klokslag 08.50 vaart de eerste boot de haven uit de andere 5 volgen, we varen vandaag de laatste kilometers over het Mittellandkanaal naar jachthaven Recken ongeveer 50 kilometer, dat was tenminste de bedoeling maar Monique heeft met de haven gebeld en er blijkt geen plaats voor ons te zijn...
      Haar voorstel is om door te varen tot 4 kilometer voor het Dortmund-Eemskanaal daar bakboord uit het riviertje Alten Fahrt Hörstel op te varen waar, volgens haar boekje, prima aanleg plaatsen zijn maar zonder voorzieningen.

Het blijft vandaag regenen, we hebben opnieuw veel tegenvaart maar varen geen vrachtschepen achterop, op zich is het prima varen maar zonder de zon wel wat saai.
      Tegen 2 uur arriveren we bij de bewuste aanlegplaats en inderdaad, we hebben ruim voldoende plaats én. .. het is opgehouden met regenen...als we hebben aangelegd maken we een praatje met elkaar en gaan dan genieten van de rust in de zeer rustige omgeving, af en toe valt er nog een buitje.

Om half 6 komt Willy vragen of we op palaver komen, hij heeft een tafel op de wal gezet en Vivianne heeft wat hapjes gemaakt, omdat er af en toe nog wat motregen valt blijven we allemaal staan, iedereen is zeer content met de onverwacht mooie ligplaats en het is eigenlijk heel gezellig, als later de zon zich nog even laat zien zijn we de vele regen van vandaag snel vergeten.

• Hari 76

Weer mooi weer...

19 Ogos 2019, Jerman ⋅ ⛅ 16 °C

Na een zeer donkere nacht, geen straatverlichting, zien we bij het opstaan de zon, het is licht bewolkt.

08.50 uur gaan de touwen los voor de laatste 4 kilometer op het Mittellandkanaal en kwart over negen varen we het Dortmund-Seitenkanaal op.

Het is prima varen op het kanaal, de zon, weinig vrachtboten, meestal natuurlijke oevers én het kanaal is breder dan het Mittellandkanaal, top!
      Het Dortmund-Eemskanaal ligt veel hoger dan de Eems daarom is er een aquaduct gebouwd zodat het kanaal over de Eems loopt.
      Kwart over twaalf komen we aan bij de sluis van Minden, er hoeft niet lang gewacht te worden, het schutten gaat met drijvende bolders alleen vergeet de sluiswachter het licht op groen te zetten zodat wij mogen uitvaren, Willy herinnert hem er met een signaal aan en ja hoor...met de excuses van de sluiswachter varen we om één uur verder.
      Al snel komen we aan in Münster, er is meer dan voldoende plaats voor ons allemaal.

Om zes uur begeven we ons met z'n allen naar het Italiaanse restaurant 'Pasta Basta' voor het diner.
      Voor de La Rhenane is dit de laatste keer dat we met elkaar uit eten gaan, als we over een paar dagen de Rijn opgaan kiezen onze Belgische vrienden om via de Waal te varen en wij varen via de Nederrijn en de Lek.
      Het is, zoals we gewend zijn, ontzettend gezellig en het eten is fantastisch lekker, tot slot drinken we nog een glaasje Limoncello en gaan met een voldaan gevoel terug naar onze boten.

Morgen vertrek om 09.30 uur, er moeten nog snel wat boodschappen worden gehaald voor de 'ingelaste' barbecue in verband met het mooie weer...

• Hari 77

Drie keer is scheepsrecht...

20 Ogos 2019, Jerman ⋅ ⛅ 18 °C

Opnieuw is het zonnig als we opstaan, wat een geluk hebben we toch met het weer op onze toertocht!

Om negen uur zijn alle toervaarders klaar met boodschappen doen en is er geen reden meer om ons vertrek nog uit te stellen dus touwen los en varen maar...

We vervolgen onze vaartocht over het Dortmund-Eemskanaal dat, na Münster, minder landelijk is er staan regelmatig erg mooie huizen langs het kanaal en af en toe passeren we een industrieterrein.
      Een poosje escorteert een politie boot ons tot nét voor de sluis van Datteln, ons plan is om in een haven kom te gaan liggen nét voor de sluis, helaas ligt daar een grote vrachtboot op de aanlegplaats voor sportboten...plan mislukt (1)
      Een aantal toervaarders wil nog tanken voor we de Rijn op gaan maar helaas...het tankstation verkoopt alleen rode diesel wat helaas verboden is voor sportboten...plan mislukt (2)

We besluiten om door te varen naar Marina Flaesheim, dus moeten we sluizen, sluis Datteln is een lastige sluis met wanden van damwandprofiel en veel verval, we slaan ons er manmoedig doorheen.
      Al snel komen we bij de volgende sluis, sluis Ahsen, een meevaller gladde betonmuren in de sluis en niet veel verval.
      Intussen heeft Monique naar de jachthaven gebeld, er zijn er voldoende ligplaatsen beschikbaar, een meevaller...

Om drie uur arriveren we in de mooie Marina Flaesheim, als iedereen zijn zaakjes op orde heeft gaan we de havenmeester betalen en op het terras evalueren we deze bijzondere dag en houden gelijk palaver.
      Helaas hebben we hier in haven geen gelegenheid om te barbecuen...plan mislukt (3)
      De lucht betrekt en we verwachten een flinke onweersbui maar gelukkig waait het over, een meevaller...tot er 's avonds om acht uur alsnog een bui losbarst...😃

• Hari 18

Cologne

7 Oktober 2019, Jerman ⋅ ⛅ 11 °C

A very cold day out and about in Cologne as our guide showed us around the massive Cologne Cathedral. The allied forces largely spared the cathedral during WW2 due to it's value, so it is in original condition.

Also checked out the Eau De Cologne store (Farina fragrance museum), Lovelock bridge, and the city shopping precinct.

We were warned about pickpockets, so were careful, but one of the young male passengers from our ship was shoulder charged by a young german bloke in the city...probably an anti-American sentiment we think.
      Baca lagi

Anda mungkin mengenali tempat ini dengan nama berikut:

Nordrhein-Westfalen, North Rhine-Westphalia, NRW, Renania del Norte-Westfalia, Rhénanie du Nord-Westphalie, Renania Settentrionale-Vestfalia, 노르트라인베스트팔렌 주, Северный Рейн-Вестфалия, Kuzey Ren-Vestfalya

Sertai kami:

FindPenguins untuk iOSFindPenguins untuk Android