India
NCT

זה שיר פרידה

July 27, 2022 in India ⋅ ☁️ 31 °C

סבא וסבתא היקרים שלי אני מתנצלת שלא הקפדתי לכתוב פנגייונים לאחרונה ובטח נורא דאגתם.. הנה השלמה של כל אירועי השבועים האחרונים במיוחד בשבילכם ❤️

החגיגה ממשיכה במתנ״ס
      הגיעו גם חוגי בישול, עוד ועוד צורפות, עליות לupper daramkot ושוב סיבוב קניות במקלוד, ויוגה עם שיבה כמובן…
      פגישה עם בני - הודי בעל הוסטל בדרמקוט שאח של נובה פעם התארח אצלו כשטייל כאן אחרי הצבא, הוא אירח אותנו לצ׳אי וארוחת בוקר וגם ניגנו ושרנו שירי חסידים בעברית ביחד, היה ממש מפגש מעניין וכיפי שאחר כך המשיך לנסיעה לסופ״ש של נובה ונעה אצלו בבית בדרמסאלה, ואנחנו נשארנו שלושתינו - של תאיר ואני לסופ״ש רגוע בדרמקוט.
      של שינתה תכניות וקנתה כרטיס חזרה לארץ מוקדם מהצפוי, דבר שקצת ערער את הסדר הקיים וגרם לי גם לכל מיני תחושות ומחשבות בנושא לקראת החזרה שלה הביתה וסיום התקופה שלנו ביחד, וגם לקראת החזרה שלי הביתה שממשמשת ובאה.
      לפני ששל לקחה את הסליפר חזרה לדלהי ישבנו רק שתינו לזמן איכות של סיכום טיול עם השאלות שכתבנו מראש, ממש בול בסגירת מעגל וסיום שהיינו צריכות.

אז זה שיר פרידה
      לכל מה שלמדנו אחת מהשניה, אחת על השניה, וגם כל אחת על עצמה
      זה שיר פרידה
      תודה לך שותפה נדירה על תקופה מיוחדת וחברות מופלאה
      וההמשך בפרייבט טקסט זה לא לקריאה

הימים המשיכו ברוגע, סוף סוף של הלכה אז גילינו שאפשר לשבת בדיוק 4 אנשים בכורסאות במסעדה של המוןלייט, וגם 4 זה מספר מעולה בול למונית.. מצאנו את עצמנו חבורה מוזרה שכל מה שמחבר בנינו זאת בעצם של והיא בכלל לא פה
      הלכנו למפלים עם עדי ואבא שלו (שגם אותם הכרנו בזכות של), שבועיים פה בדרמקוט רבתי, עם מלא ימים טובים למפלים ומזג אויר בהיר אבל שום דבר לא גרם לנו לצאת מכאן עד שאבא של עדי בא ולא השאיר לנו ברירה.. כמובן שהיה יום גשום בלי ראות טובה בכלל, ובכל זאת נהננו מאוד
      ארוחת פרידה של מרקי טנטוק, הבנות ממשיכות למנאלי ואני האחרונה שנשארת פה לעוד שלושה ימים עד הנסיעה לקירגיסטן.
      קיבלתי גם שוב סטפה של כסף מבחור זר (הפעם לפחות היה הסבר לדבר..) והודות למניש הצלחתי גם להחזיר אותה לבעליה.
      הלכנו מניש ואני לבגסו להיפרד ממאיה, ישבנו לאכול איתה צהרים, מאיה ואני מדברות בנינו בעברית ומניש לא מבין, מאיה ומניש מדברים בניהם בהודית ואני לא מבינה… סך הכל משעשע ביותר. חזרנו דרך מקלוד אחרי סיבוב קניות אחרון והבאנו גם מתנת פרידה לרוהיט.
      דלהי עברה בנעימים (הלם שאני אומרת את זה אבל כך היה), הרבה ישראלים, הרבה קניות, ויאללה ממשיכים ליעד הבא

לסיכום הודו
      אין הרבה מסקנות רק אגיד שהיה נפלא, והלוואי שאדע כל חיי לא לשפוט ולקבל החלטות לפי דעות קדומות. בכלל לא רציתי להגיע להודו בהתחלה, וזה התברר כהחלטה נהדרת
      נמסטה (שוב)
      או יותר נכון - ביי חיים שלי

Acho in Leh :)

August 9, 2022 in India ⋅ ⛅ 27 °C

Üse Trip: Genf - Abu Dhabi - Neu Dehli - Leh

Spätestens in Neu Dehli wäre mir ready gse fürnes Bett, aber ein Flug hei mir no vor üs ka. Nachere chline Pousä uf de liegine am Gate si mir uf Leh gfloge und hei dert uf Delphine gwartet...

Nach emne (meh oder weniger churze) Power-Nap im Zimmer, si mir ize chli de Ort am aluege und vorauem ad Höchi agwöhne :)

Lezte Tag in Delhi

August 31, 2022 in India ⋅ ⛅ 31 °C

Nachem Nachtzug na ja eigentlich Nacht und Tag Zug simer am Abe wider zrügg in Delhi acho. Bis zu üsem Flug heimer no 1 ganze Tag gha und üs no vorgno Old Delhi azluege und es paar Souvenir zshoppe. D Hitz heimer bi däm Plan nid richtig iberächbet gha und drum isch üse Trip uf Old Delhi chli kürzer worde und mir si stattdesse chli im küehlte Metro umegfahre zum Zit vertribe😂
      Zimlich nassgschwitzt simer de am Namitag zrügg a Flughafe und hei üs zum lezte mal de Lüt gestellt wo alli Fotos mit üs hei wölle. Mir hei ize viu meh Respekt vor Stars das isch mega mühesam 😅
      Mir heis de sehr langsam ou no dür d Sicherheitskontrolle a Flughafe gschafft. Sogar Noémies Deo heimer chönne verteidige. Se si sicher gsi dases e Pfefferspray isch...
      Nachdäm mir üs am Flughafe verabschiedet hei bleibt nur de Flug uf Züri resp. Genf 😢😊

לילות דלהי

September 4, 2022 in India ⋅ ☀️ 34 °C

אז הגענו לחלק האחרון של המסע המשותף שלנו ביחד- שני לילות אחרונים במושבה הטיבטית בהמלצתו של העוקב הנאמן עילי שאחריהם יהיו שני לילות אחרונים אחרונים באמת באמת במאריוט דלהי בפינוק שיעל סגרה לכבוד יום ההולדת שלי. בהחלטה גחמתית של התפנקות החלטנו לקחת מונית ישירה מרישיקש לדלהי שאמורה לקחת חמש שעות. אלא שהנהג היה מה טמבל – לא ידע אף מילה באנגלית, לא הכיר אף דרך מה שאילץ אותנו להסתובב בדרכים שעות נוספות אבל הוא עצר לנו בדאבה ברמה עולמית אז מחלנו לו. בסוף אחרי שמונה שעות מלאות זיעה שכן לא היה מזגן הגענו למושבה הטיבטית.
      המושבה הייתה מיקרוקוסמוס של כל הטיול שלנו עד כה- היו בה טיבטים, נפאלים, תאילנדים , ויאטנאמים, הודים (אולי אפילו כמה קמבודים) וזה הלהיב אותנו בטירוף והרגיש לנו כמו סגירת מעגל אידיאלית. בערב הסתובבנו בין שלל הדוכנים וחנויות הבוטיק הטיבטיות שהיו שם (כן!) ואכלנו ארוחת ערב נפאלית תאילנדית (מומו עם סויה של תאילנדים) שהיה טעימה ביותר. אחרי זה התפנקנו בקוקטיילים טעימים והלכנו לנוח בחדר שלנו שהיה מפנק בדיוק במידה שהיינו צריכים והצדיק את המחיר הגבוה שלו יחסית לגאסט האוס תרמילאי שכזה, שהשקענו כחלק מההתנהלות הבזבזנית בורגנית סוף טיולית של שנינו.
      בבוקר אחרי קמנו לארוחת בוקר נוסטלגית בהימאלאין גאווה קפה שהייתה טעימה אבל עוד סחבנו כאב בטן מהדאבה של אמש שהוכיחה כי לא כל הרוטי הנוצץ מחמאה זהב והתמקדנו בתהליך ההחלמה שלנו. אחרי זה נסענו למיין באזאר לעוד סשן קניות חביב וקנינו מלא דברים לבית ולמשפחות ואפילו תיק גדול בשישה שקלים שהספיק לההרס כבר והוחלף בתיק זהה ב11 שקלים בתקווה שישרוד את המסע לבית.
      הבנו את החוויה המצלקת שכל הישראלים עוברים במיין באזאר ומאידך לא הבנו למה כולם בוחרים לישון שם שכן זה אחד המקומות הכי מסריחים ורווי נוכלים בדלהי, עד כדי כך שיש נוכל אחד ממש מפורסם שלמד עברית שוטפת וניסה את קיסמו עלינו, יעל נפלה במסכת השקרים אבל אני אמרתי לה שהוא נוכל ובואי נלך כבר וחלאס לא'כפת לי אם ההודי הזה יודע עברית או לא.
      אחר כך חזרנו לנוח בחדר והלכנו לאכול ארוחת ערב בדאבה פנסית ביותר ונהננו מהאוכל הטיבטי המוצלח. בבוקר למחרת קמנו למעבר למלון הפנסי שהיה סבוך ביותר ולקח איזה שעה וחצי של מסע שהתגלה כ? (את זה תגלו בסיפור הדרך הבא) אבל אחרי הצ'ק אין יצאנו שוב לטייל בדלהי והגענו לשכונה שהוגדרה על ידי הממליצים כנחלה היפסטרית אבל התגלתה כנחלה סתמית ביותר וטיילנו בה קצת עד שהחלטנו לעבור לשוק אותנטי יותר שגילינו רק בגלל טעות בדרך והיה מלא דוכנים של מקומיים וקנינו שם עוד קצת השלמות להשלמות (ותבלינים להכנה של איזה 100 ליטר צ'אי מסאלה).

*ההגדרות פנסי, יוקרתי ומפנק הינה בגדר טיול תרמילאי (בנתיים!)

02/09/22

September 2, 2022 in India ⋅ ⛅ 35 °C

Delhi -> London town, its been a blast!!! Life won't feel quite the same for a while without the omnipresent honking, curry variations at every meal and being serenaded by cameras like A-list celebs. And some wonderful new friends. But also a new appreciation for non lethal ice and roach free bathrooms 😎Read more

אחרון עד לפעם הבאה

September 7, 2022 in India ⋅ ☀️ 36 °C

אז נשתף פה את עוקבינו המסורים בסיפור דרך אחרון ומיוחד לסיכום החוויה שנכתב בשני חלקים- החלק הראשון אני כתבתי ואת החלק השני יעל.

באים לרגש,

אז יעל המדהימה ❤️ שאני לומד לאהוב ולהעריך יותר מיום ליום לקחה אותנו ליומהולדת שלי לשני לילות במאריוט שהיוו את שני הלילות האחרונים של הטיול המשותף שלנו כולו

המלון ענה על כל הציפיות שלנו ועקף אותן פי מליון-

הצלחנו להנות מ4 פעמים בופה עם 4 מטבחים שונים שהשף מוציא לך מנות אישיות של פסטה פירות ים בערב אם תרצה וחביתת חלבונים עם גבינת עזים ובייקון לפי בקשתך ובסוף אתה זוכה לקנח בפונדו ממזרקת שוקולד וגלידות ומוסים בטעמים מענגים שונים

מילאו לנו את החדר לבקשת יעל המדהימה באמת באמבט קצף וקישטו לנו אותו בוורדים שכתבו את השם שלי ולוו בעוגת שוקולד מריר הכי טעימה שטעמנו בחיים

בחדר גם היו סבונים שהתמלאו פעמים ביום בניחוח חמאת תפוז ותפריט מיוחד שבו אתה יכול לבחור את סוג הכרית עליה תחפוץ לשים את הראש

אבל יותר מכל הדברים החומריים בחדר שהיו באמת מדהימים , זכינו לקחת שלושה ימים ובאמת לעבד, לעכל לבכות משמחה ומעצב על כל המסע המדהים שעברנו והזכות שלנו להכיר זה את זו.

באמת שזכיתי בשותפה הכי טובה בעולם למרתון הזה של חצי שנה מלאה בתרבויות, נופים, מאכלים, צחוק , שמחה , עצב , התרגשות ואני בר מזל שזכינו לחוות את זה ביחד

זכינו להסתכל זה לזו בעיניים ולהוכיר תודה בצורה הכי כנה ועמוקה בעולם על השותפות שנוצרה ביננו ולמרות שיש לנו עכשיו 40 ימים בנפרד אנחנו מבינים כמה זכינו לחוות געגוע בעוצמות מטורפות כאלה עוד לפני שאנחנו מתפצלים

אז אני כותב את המילים האלה מהמטוס, מצליח לא לבכות כי הסאונה היום ייבשה את כל הדמעות שעוד לא זלגו, ובאמת מבין שזכיתי בבת זוג שמושלמת בשבילי

ועכשיו לפרק הבא בדרום קוריאה , לא לשכוח לעשות סאבסקרייב לסיפור החדש מבטיח שיהיה פחות רגש יותר חוויות ביזאריות.

חלק שתיים יעל:

הפינוקים האחרונים ברגעים האחרונים
      עכשיו שאנחנו כבר על מטוסים שונים, כל אחד טס שש שעות ארוכות לכיוון אחר בעולם יש קצת זמן לעכל ולכתוב על הימים האחרונים.
      היום הולדת של תמיר יתרחש ביום הראשון שלו במונגוליה, בלעדיי, ועל אירוע כזה לא יכלתי לוותר ולכן בשני לילות האחרונים שלנו נסענו למלון יוקרתי.
      הוא אומנם נקרא מאריוט אבל הוא לחלוטין מרגיש סיקס סנסס ובתור שני אנשים ציניים מאד וביקורתיים כלפי מלונות יקרים כי לצערנו כמו שתמיר אוהב להגיד בפעם האחרונה שעשינו קקי לא יצא כסף (עדיין) לא הייתה לנו שום יכולת לא להתאהב באופן מוחלט במקום.

זה התחיל בחדר מטורף והמשיך בנוכחות מינימלית של הודים והרבה מאד מערביים.
      המחירים במלון היו קצת קשים לכיס שלנו (600 רופי לבקבוק מים מינרליים!!!) אז כשירדנו לארוחת ערב שתוכננו להיות מצומצמת וכלכלית וגילינו שב150 שקלים (אם מדברים ברופי זה עדיין נשמע יקר בבקשה אל תחשבו כמה רופי זה) מקבלים את הבופה הכי שווה שנתקלנו בו אי פעם שכלל שלושה מטבחים שונים מנות פיצה ופסטה להזמנה אישית ועמדת בשרים היה קשה שלא לצרוח מאושר.
      כמובן שבאותו ערב אכלנו כמות פסיכית של מזון ועלינו כשאנחנו מחזיקים את הבטנות הנפוחות שלנו ונרדמנו תוך דקה.

את היום השני במלון הקדשנו להערכה אין סופית על הזכות שלנו להיות ביחד ולטייל במשך חצי שנה בכל מקום שנפשנו חפצה, ואיזה כיף שרוב הזמן שתי הנפשות חפצו באותו דבר.
      נזכרנו באינסוף רגעים שמחים קטנים גדולים וגם עצובים שהיו לנו בטיול וכולם נראו קסומים.
      על אף השיח היה מאד קשה להכיל שבקרוב אנחנו נפרדים (לתקופה הכי ארוכה בכל הזוגיות שלנו) ומתחילים בשני מסעות נפרדים, כל אחד במסע שנכון לו כרגע.

כדי להתלהב אפילו יותר מהמלון דיברתי עם פקידת הקבלה המתוקה בעולם (לעובדי סיקס סנסס היא התנהגה כמו ג’אם והרגיש לנו שאם היא הייתה עובדת איתנו היא הייתה לירי) שעשתה מעל ומעבר כדי לגרום לתמיר להרגיש שזו היומהולדת שלו. השתדלות שכללה כיתוב בעלי ורדים על המיטה, סידור המגבות בצורת עוגה ומילוי אמבטיית קצף עם כמון עוד ורדים. בערב תיכננו ללכת למסעדת המישלן שיש במלון אך כמובן שלירי ההודית תפסה אותנו ואמרה שהיא תעשה לנו 50 אחוז הנחה לכבוד היומהולדת של תמיר על הבופה אם אנחנו רוצים- אח הודו והקסם שלה לגרום להכל להסתדר.
      אז כמובן ששוב אכלנו מלא, תוך שתמיר מצהיר שאין צורך הפעם לאכול הרבה כדי להצדיק את המחיר כי היה ממש זול, היו על השולחן שתי עיקריות ושש צלחות מלאות בכל טוב. לקראת הקינוחים היה צריך לעצור את תמיר שלמרות ששוב נכשלתי ביכולת לשמור סודות מולו והוא ידע שיש עוגה שלמה בחדר אכל עוד שמונה קינוחים בבופה.
      תיאורים נוספים על תענוגות המלון נשמור בליבנו כמו הקשר המקסים עם המציל, התפריט של הכריות שאפשר לבחור, כמות מקורות המים בחדר וכו.

Welcome to Delhi, India 🇮🇳

October 7, 2022 in India ⋅ ☁️ 23 °C

Um uns einen krassen Kulturschock in Delhi zu ersparen, haben wir uns im LetsBunk Poshtel im hippen Stadtviertel Hauz Khas einquartiert. Hier ist es ziemlich grün und etwas entspannter, als in zentraleren Vierteln.Read more

Es reist sich leichter mit wenig Gepäck

October 7, 2022 in India ⋅ ⛅ 25 °C

Als Überbleibsel von der Trekking-Tour in Kirgistan zu Beginn unserer Reise, haben wir einiges an Balast im Gepäck, dass wir gar nicht mehr brauchen. Schlafsäcke, Thermowäsche und ein paar Wanderklamotten wollen wir gerne los werden.
      In Bukhara haben wir darüber nachgedacht, einen Seidenteppich zu kaufen und das nicht mehr benötigte Zeug zusammen mit dem Teppich verschicken zu lassen- das wäre ja auch ein schönes Andenken. Der Teppichverkäufer hätte mit gemacht. Die hohen Zusatzkosten für Einfuhrzoll und Steuern in Deutschland haben uns aber davon abgebracht.

Das Zeug los zu werden ist nun unser Ziel für den ersten Tag in Indien, denn hier ist es günstiger, als in Usbekistan. Gesagt getan. Mit Packmaterial versenden wir rund 11 kg für knapp 60 Euro als Luftpost per India Post nach Deutschland. Etwa 6 Euro gehen noch für den Karton und den Einpackservice drauf.
      Alternativ hätten wir auch über DTDC mit DHL, FedEx oder DPD Express versenden können. Das wäre aber fast fünf Mal so teuer gewesen.

UPDATE: Unser Paket ist am 26.10., knapp drei Wochen nach Versanddatum, gut Zuhause angekommen. Allerdings wurde das Paket nicht direkt zugestellt, sondern musste beim Zollamt abgeholt werden. Zollgebühren wurden zum Glück nicht fällig. Rückwaren werden nicht verzollt. Die enthaltenen Souvenirs gelten als Geschenksendung. Solange diese einen Warenwert von 45 Euro nicht übersteigen sind diese ebenfalls zollbefreit.

Food-Tour in Old Delhi

October 9, 2022 in India ⋅ 🌧 23 °C

Am Samstag hat es heftig und unermüdlich geregnet. Die eigentlich für diesen Tag geplante Food-Tour mit Amit von unserem Hostel verschieben wir. Heute, einen Tag später sind auch noch ein paar Schweizer dabei, die für eine Hochzeit am kommenden Wochenende nach Indien gereist sind.
      Wir starten zu Fuß und besuchen erstmal den Hindutempel unseres Viertels. Hier bekommen wir einen Segenspunkt, den sogenannten Tilaka.
      Hindus bringen ihren Götten Opfergaben, weshalb vor dem Tempel u.a. Blumenketten verkauft werden. Wir bekommen diese von unserem Guide. Im Gemenge von Old Delhi sind wir so leichter zu erkennen. Nach einer leckeren Mandelmilch und Masala Paneer (Gewürzter Hirtenkäse) bei einem alteingesessenen Marktstand in unserem Viertel geht es mit der Metro nach Old Delhi. In Chandni Chowk probieren wir uns durch die Essensstände: Es gibt Samosa, Jalebi, Bahtura mit Curry und verschiedene Desserts, z.B. Ras Malai und Gulab sowie einen Masala Chai (indischer Gewürztee). Nebenher erzählt uns Amit noch ein bisschen was zu den Läden, den Tempeln und Seitenstraßen an denen wir lang kommen. Weiter geht's auf dem wuseligen Gewürzmarkt. Hier bekommen wir eine kleine Gewürzpräsentation, ehe wir zum Abschluss die Aussicht von einem Hausdach genießen.

WISSEN: Tempeltour in Old Delhi

October 10, 2022 in India ⋅ ⛅ 22 °C

Heute geht es wieder nach Old Delhi. Diesmal sind wir nur zu zweit unterwegs. Vor Ort treffen wir unseren Guide Jogi.

Wir starten am über 350 Jahre alten Jaintempel Shri Digamber. Das rote Tempelgebäude ist im Inneren enorm kitschig. Der Jainismus, dem inzwischen weniger als 1 Prozent der Inder anhängen, geht davon aus, dass sich in der Welt zwei Prinzipien gegenüberstehen: Geistiges und Ungeistiges. Das Geistige beruht auf einer unendlichen Anzahl individueller Seelen (Jiva). Alles Stoffliche ist beseelt, nicht nur Menschen und Tiere, sondern auch Pflanzen oder Wasser. Die Natur und Gewaltfreiheit sind zentrale Aspekte des Jainismus. Wegen des Ideals der Nichtverletzung von Lebewesen ernähren sich Jainas so, dass keine Tiere dafür leiden oder sterben müssen und Pflanzen nur im unvermeidlichen Maß geschädigt werden. Bedingt durch diese Prinzipien üben Anhänger des Jainismus nicht jeden Beruf aus, weshalb sie beispielsweise oft im Handel und im Bankgewerbe, d. h. in den Städten arbeiten.

Direkt daneben befindet sich der Hindutempel Shri Gauri Shankar. Der etwa 800 Jahre alte Tempel ist Lord Shiva gewidmet und einer der bedeutendsten Tempel der Shaiviten.
      Vier von fünf Indern sind Hindus, weshalb diese Religion den meisten Einfluss auf den Alltag bis hin zur Politik einnimmt. Die Führung eines Lebens in Harmonie unter Berücksichtigung der natürlichen Ordnung bei gleichzeitiger Erreichung persönlicher Ziele und Erfüllung der Anforderungen der Gesellschaft sind die Absichten ihres Glaubens. Er umfasst hunderte von Göttern und Göttinnen, Glaubensvorstellungen und -praktiken sowie die verschiedensten Bräuche und Philosophien. Auch das Kastensystem entspringt dem Hinduismus: Brahmanen sind Priester und Gelehrte und in der obersten Varna, es folgen Fürsten, Krieger und höhere Beamte in der Varna Kshatriyas, Bauern und Kaufleute in der Varna Vaishyas und Knechte und Dienstleister in der Varna Shudras. Außerhalb der 4 Varnas gibt es noch die Dalits, die Unberührbaren.
      Die wichtigsten Gottheiten sind Brahma, Vishnu und Shiva, welche neben ihrer eigentlichen Erscheinungsform auch noch in Form von verschiedenen Avataren erscheinen. Diese drei höchsten Götter werden oft als Trinität dargestellt, wobei Brahma inzwischen an Bedeutung verloren hat, während Shiva und Vishnu die Lieblingsgottheiten wurden. Zu den vielen weiteren Gottheiten gehört auch Ganesh, der erste Sohn von Shiva und Parvati. Der elefantenköpfige Gott ist besonders außerhalb Indiens sehr bekannt.

Unsere Tour führt uns weiter zum knapp 250 Jahre alten Sikh-Tempel Gurdwara Sis Ganj Sahib. Die jüngste Religion Indiens, der Sikhismus wurde als Reaktion auf die Kastengesetze und den Ritualismus des Hinduismus gegründet und hat heute überwiegend in Nordindien Millionen von Anhängern. Bei dieser Religion werden Elemente aus dem Hinduismus als auch dem Islam entlehnt. Der Begründer der Religion betrachtete die vielen Gottheiten als verschiedene Namen für einen allerhöchsten Gott und forderte seine Anhänger auf, den religiösen Schwerpunkt vom Ritual auf die Meditation zu verlegen. Ihren Mitgliedern sind der Konsum von Tabak und halal-Fleisch untersagt. Außerdem wird von ihnen die Annahme der fünf Ks gefordert: kangha (Kamm), kirpan (Säbel), kara (Stahlarmband), kachcha (über dem Knie endende Hose) und kesh (ungeschorenes Haar). Dank Letzterem sind Sikh-Männer normalerweise sofort an ihren langen Bärten und Turbanen zu erkennen. In jedem Sikh-Tempel findet morgens, mittags und abends ein gemeinsames vegetarisches Mahl statt, das Langar. Es wird durch Spenden finanziert und von ehrenamtlich arbeitenden Sikhs zubereitet.

Unsere Tour würde uns jetzt noch weiter zur Jama Masjid, der Freitagsmoschee von Delhi führen. Diese müssen wir aus Zeitnot leider skippen. Wobei der Islam mit etwa 14 % der Bevölkerung in fast jedem Ort in Indien eine bedeutende Minderheit darstellt. Der Glaube an einen einzigen Gott, Allah, die Verurteilung der Götzenanbetung, die Einhaltung strenger Diätvorschriften und das Feiern ihrer Feste heben Moslems von ihren hinduistischen Nachbarn ab, mit denen sie seit Jahrhunderten – nicht immer friedlich – zusammenleben.

P.S.: Das immer Mal wieder verwendete Hakenkreuz ist ein Symbol für Glück und hat in den verschiedenen Religionen noch viele weitere Bedeutungen. Aufgrund der Verwendung als Emblem der arischen Rasse durch die NSDAP, ist das Symbol bei uns negativ konnotiert und verboten.

National Capital Territory of Delhi, NCT, Delhi, दिल्ली, ਦਿੱਲੀ, دہلی