Nepal
Kāskī

Here you’ll find travel reports about Kāskī. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day181

Sarangkot

April 9 in Nepal ⋅ ☀️ 21 °C

Heute geht es für zwei Tage hoch auf den Sarangkot zum angeblich schönsten Aussichtpunkt Nepals. Beim Aufstieg haben wir noch traumhaftes Wetter, oben angekommen verstecken sich die Riesen aber wieder hinter einer dicken Wolkendecke. Viele Nepalis sagen uns, dass dies zu dieser Jahreszeit völlig unüblich sei. Der Klimawandel lässt grüssen...Read more

• Day8

Pokhara, Ulleri und Ghorepani

April 14 in Nepal ⋅ ☀️ 24 °C

Am 12.4 kamen wir in Pokhara an und die Stadt ist im Gegensatz zu Kathmandu angenehmer (nicht so voll und bessere Luft). Da haben wir dann den See gesehen und, bevor es 9 Tage nur Reis gibt, abends Pizza gegessen. Am nächsten Morgen sind wir mit einem Taxi eine sehr holprige Strecke bis Nayapul gefahren und von da aus unsere Trekkingroute gestartet. Es war sehr warm und anstrengend, natürlich den Berg hoch. In unserer Unterkunft für diese Nacht war es aber sehr angenehm, es gab super gutes Essen und wir haben ein sehr nettes Britisches Paar kennen gelernt, die uns noch öfters über den Weg gelaufen sind. Am nächsten Tag ging es dann ähnlich steil bergauf, aber die Natur und Aussichten in den Pausen sind es eindeutig wert. Nachmittags/ Abends sitzt man dann oft gemeinsam beim Essen, Karten spielen und lernt andere Trekker kennen.Read more

• Day168

Pitam Deurali

March 27 in Nepal ⋅ ☀️ 18 °C

Wir starten heute unsere Tour in Khade bei herrlichstem Wanderwetter. Bereits nach einem kurzen Anstieg können wir einen traumhaften Ausblick auf den Machhapuchre genießen. Gegen Nachmittag erreichen wir unser erstes Ziel Pitam Deurali. Der Annapurna Süd ist uns hier zum greifen nahe.

• Day171

Sidhing

March 30 in Nepal ⋅ ⛅ 17 °C

Aufgrund des weiterhin schlechten Wetters verlassen wir - wie auch die meisten Anderen - das Low Camp und steigen 1.200 Meter in Richtung Sidhing ab. Unterwegs begegnen uns zahlreiche Träger, die die Camps mit allem Nötigen und auch Unnötigem versorgen. Es ist für uns unfassbar, welche Lasten die Menschen hier den steilen Berg hinaufschleppen. Wir schaffen es minutengenau nach Shidhing, bevor ein mächtiges Gewitter mit strömendem Regen einsetzt. In der einfachen aber gemütlichen Küche unseres Homestays machen wir es uns bei Milk Tea und Fried Rice gemütlich.Read more

• Day170

High Camp

March 29 in Nepal ⋅ ⛅ 14 °C

Für heute haben wir einen Aufstieg um 600 Meter zum High Camp geplant. Nach zwei Stunden wird die Sicht immer schlechter. Links und rechts vom teilweise vereisten Pfad geht es fast senkrecht bergab. Da wir keine 20 Meter mehr weit sehen und Melanie zunehmend Probleme mit dem ausgesetzten Gelände bekommt, entscheiden wir uns umzukehren und zum Low Camp zurückzugehen.Read more

• Day5

Pokhara

May 5 in Nepal ⋅ ☀️ 27 °C

Pokhara is a metropolitan city in Nepal which is situated in the Gandaki Pradesh of Nepal. The country's second largest city and is located 200 kilometres west of the capital Kathmandu.The altitude varies from 827 metres in the south to 1,740 metres in the north.

The Annapurna Range has 3 of the ten highest mountains in the world
    Pokhara is considered the tourism capital of Nepal being a base for trekkers undertaking the Annapurna Circuit through the Annapurna Conservation Area region] of the Annapurna ranges in the Himalayas.
    The city is also home to a large number of the elite Gurkha soldiers.

Davis Falls

May 6 in Nepal ⋅ ☀️ 28 °C

Today is sightseeing around Pokhara

Devi waterfall is 2 Km from the centre of Pokhara City. The water falls directly into a deep and narrow canal. According to one of the many local legends, the name is a reference to a tourist, named Davis, who tumbled into the sinkhole and drowned, taking his girlfriend with him and was never found, and hence the name Davis waterfall, named in his memory by the people of Pokhara. This place has many nicknames like Davy's Fall, David's Fall or Davis's Fall, all mean the same thing `The Davis Water Fall'.Read more

Gupteshwor Mahadev Cave

May 6 in Nepal ⋅ ☀️ 29 °C

Located close to Davis Falls is Gupteshwor Mahadev cave it is Nepal's most famous cave. It's also rumoured to be the longest cave in Nepal and is 2950 meters and has over 200 steps down which means we had to come back up. The cave is said to be have been discovered in the 16th century. The main cave entrance was not constructed until 1991. The main cave contains two chambers with several shrines located throughout. The largest of these shrines is dedicated to Shiva. Once at the bottom you also see Davis Falls entering the cavern.Read more

Tibet Refugee Settlement

May 6 in Nepal ⋅ ☀️ 30 °C

Our tour guide took us to a Tibet Refugee Settlement which was interesting reading all about the issues in Tibet, articles and pictures of the Dali Lama.

The settlement is very close to Davis Waterfall so it was an easy walk. We watch some ladies cleaning. spinning and making rugs from Yak wool.