New Zealand
Coal Creek

Here you’ll find travel reports about Coal Creek. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

11-11 Ross

November 11 in New Zealand

De lucht is blauw, ik voel niets van mijn teen, het fietsen kriebelt. Er ligt verse sneeuw op de bergen.
    De glowworm dell gisteravond was vooral een bruin bord, een heras hekwerk en een horde toeristen. Blij dat ik ze op andere plekken al op een andere manier heb gezien.
    Ik doe de West Coast Wilderness track naar Ross. Het is prachtig. Oude trambaan, oude treinbaan, zo recht en vlak dat het bijna saai werd. Kwam ik langs een bord, er zouden white herons en valken moeten zitten. Niet gezien, maar wel spannend. Daarvoor verdween de track even geheel in een meer (letterlijk!). Op maps and me kon ik zien dat het maar ongeveer 300 meter zou duren. Óók spannend, op een vlonder onder water rijden. Rechter voet voor de zekerheid in plastic zakjes gepakt.
    Vlak daarna kom ik Nicole en Rob tegen. We drinken samen koffie bij the Treetop. Vergeet een foto van ze te maken. Te gezellig aan het beppen. Ze nodigen me uit om te logeren, ik ga toch door naar Lisa, ik ben pas 10 km onderweg. Maar wel lief.
    Met veel getrut en alle bordjes lezen ben ik na 35 km om half 3 toch al bij Lisa en Xaby.
    Alles kan, zij gaan redelijk hun eigen gang, ik ook. Lisa neemt mij en de kinderen (Ainoa en Tana) mee naar het strand want ze moet daar in de buurt plantjes water geven. Zij en Xaby hebben elkaar in Zuid Amerika ontmoet, op de fiets! Veel over fietsen gepraat en veel tips gekregen. Goed om te merken dat ik zeker de helft zelf al bedacht had.
    Ik slaap in de caravan.

Ross, Neuseeland

November 6 in New Zealand

Auf dem Weg zu unserer Campsite haben wir noch den Miners Memorial in Ross besucht bzw. haben 1h lang verschiedene Spots (mit der Geschichte der ersten Goldgräber in Neuseeland) um einen See besichtigt. Unsere Campsite war einfach der Hammer 😍 die gesamte Küche war mit Kunst und Holzelementen verziert 😍

Ross und Golf

March 16, 2017 in New Zealand

Im ehemaligen Goldgräberstädtchen Ross haben wir heute Mittagspause gemacht. Hier wurde der größte Goldnugget (3 kg) Neuseelands gefunden.
    Zum Spaß haben wir noch ne Runde Golf in the Lake gespielt. Man musste die Plattform im See treffen. Es gab sogar einen richtig hohen Preis zu gewinnen. Ein paar Schläge waren auch ziemlich nah dran.

Ross Historic Goldfields

December 4, 2016 in New Zealand

Schon ein paar Kilometer weiter wird es wieder goldig. Die ehemalige Goldgräbersiedlung Ross hat aus ihren verbliebenen Gebäuden und sonstigen Resten ein kleines Freilichtmuseum inklusive Walkway gemacht und für ohne Eintritt lassen wir uns nicht zweimal bitten 😃. Wir sehen Bakkers Cottage, St. James Church, Old Ross Goal (Gefängnis), alte Spülpipeline mit Nase, Förderturm mit Pferdeantrieb und Glockenturm für Feuersignal ...Read more

Ross Town

February 26, 2017 in New Zealand

Famous for the gold mines where you could also hire a pan and try your luck for yourself a little as well as we came across a little event which had the target to split a chunk of wood the fast with an axe.

Ross

May 7, 2015 in New Zealand

Ross je dalsi ze starych zlatokopeckych osad. Objevili tady historicky nejvetsi nuget na Novem Zelandu, pro coz byla klicova voda. K pohaneni zlatokopeckych zarizeni, odkryvani zlatonosnych vrstev, ryzovani... vlastnici vodnich zdroju byvali pry dokonce bohatsi nez samotni zlatokopove ;-).
    Udelali jsme si asi hodinovou prochazku po Water Race Walkway se spoustou historickych reliktu. Trochu jsme si zablbli v tunelech a pod previsy a naladicka byla skvela - jak by ne, kdyz se zase udelalo tak hezky, ze :-)?Read more

Coal Creek