United States
Park West Village

Here you’ll find travel reports about Park West Village. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

June 14 in the United States ⋅ ☁️ 20 °C

Sehr viel Erlebt haben wir heute. Eigentlich wollten wir mit dem Fahrrad durch den Central Park, aber die meisten Wege darf man dort nur zu Fuß begehen. Deshalb sind wir dann doch gelaufen. Es ist unglaublich, mitten in Manhatten ein riesen Park, teilweise denkt man wirklich man wäre nicht in einer Stadt. Wir haben unzählige Eichhörnchen gesehen und auch ein paar kleine Streifenhörnchen. Zuckersüß 😍🥰
    Nach ca. 4 Stunden waren wir durch und sind weiter mit der Bahn nach Chinatown. Das habe ich mir ehrlich gesagt ein bisschen anders vorgestellt.
    War nicht so interessant. Weiter ging es nach Brooklyn (zu Fuß über die Brooklyn Bridge) und dann weiter mit der Fähre nach Williamsburg zu einer Brauereibesichtigung. Hat sich auf jeden Fall gelohnt.
    Das Beste war auf jeden Fall eine Rooftopbar ziemlich hoch mit einem kompletten Blick auf die Skyline 😍. Atemberaubend, ich würde sagen das bis jetzt Beste Erlebnis 🌁

Goodbye New York

October 10, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Unseren letzten Tag in New York verbringen wir morgens erst einmal mit Wäsche waschen. Da wir unsere Rucksäcke den ganzen Tag mitnehmen müssen, haben wir es nicht ganz so eilig die Wohnung zu verlassen. Am frühen Nachmittag machen wir uns dann auf den Weg von Brooklyn nach Manhattan. Später müssen wir dann noch weiter nach New Jersey zum Flughafen Newark.
    Zuerst besorgen wir uns aber ein wenig Essen und Trinken um im nördlichen Teil des Central Parks zu picknicken. Dieser Teil soll etwas ruhiger sein als der weiter südlich und tatsächlich finden wir eine Bank am Wasser, wo nur wenige Leute sind. Entspannt und gut genährt geht es weiter Richtung New Jersey über die Pennsylvania Station, die das wesentliche Verbindungsstück zwischen der Metro in New York und den Bahnen über (bzw. unter) den Hudson River sind. Am Flughafen angekommen klappt alles gut. Er ist nicht zu groß, was wir schnell daran merken, dass um 20-21 Uhr alle Läden und leider auch die Essensmöglichkeiten schließen. Wir schaffen es gerade noch so uns ein Getränk und einen Snack zu besorgen.
    Der ca. 2,5-stündige Flug geht schnell vorbei, dank heruntergeladenen Serienfolgen, und wir landen in Fort Lauderdale, Florida, wo wir für ein paar Stunden in der Nähe des Flughafens übernachten.

New York 4

November 13, 2018 in the United States ⋅ ☁️ 6 °C

Nicole hat uns folgende Empfehlungen für New York gegeben:

Downtown:
    Wall Street/Financial District:
    - WTC memorial
    - Have lunch or drinks at Eataly Downtown which overlooks WTC memorial
    - Walk around streets of wall street area
    - Eat: Fraunces Tavern: George Washington ate here, it is one of the oldest restaurants in NYC.
    - Stop by newly renovated South Street Seaport
    - Westfield Mall/Calatrava Architecture

Tribeca
    - Good for walking around, cafes, new buildings, my law school is down there
    - Eat: Locanda Verde, owned by Robert DeNiro
    - Drink: Smith & Mills, used to be an old horse barn
    - Coffee: La Colombe Torrefaccion (if you like strong expresso)

Soho
    - Good for shopping, people watching
    - Eat: Boqueria (tapas), Despana (Spanish market, they have small plates), Ed’s Lobster Bar (if you like lobster rolls), Balthazar (steak frites delicious French food, try the bakery next door for baguettes and sweets), Tomino (Spanish tapas place in the middle of Little Italy), lure fishbar (underground, looks like a ship)
    - Sweets: Eileen’s Special Cheesecake, can’t go wrong with their strawberry version.

Nolita
    - Lots of small shops
    - Sweets: oddfellows ice cream co (inventive flavors)
    - See: original st patrick’s cathedral which has been recently remodeled
    - Eat: lombardi’s pizzeria, cash only it’s a legend

Noho
    - Eat: Il Buco Alimentari (one of our favorite spots), bar primi (try their negronis and frozen rose)
    - Drink: mcsorley’s (oldest bar in nyc, they only have two types of bars, dark or light)

Greenwich Village:
    - See: NYU and Washington square park, where I went to uni
    - Eat: dante nyc, la lanterna di Vittorio (with an indoor garden), tokyo record bar (small Japanese restaurant inside a record shop), cones (Argentinian ice cream)
    - Walk down bleecker street, murray’s cheese always has interesting cheese varieties, stop by john’s pizza, get a cupcake at the original magnolia bakery (it was on sex and the city)

West Village
    - Eat: morandi (one of our favorites, cozy Italian), the spotted pig (british pub known for delicious burgers and beer), bar sardine (small French spot good for a glass of vino), via carota,

Meatpacking
    - See: highline starts here

Chelsea
    - See: Chelsea market, hop on/off highline, there is a speakeasy bar underneath it called The Tippler
    - Hudson Yards area with all of the new construction

Flatiron/Gramercy
    - See/eat: Eataly (they have an upstairs beer garden that is enclosed)
    - See: union sq, gramercy park, Madison sq park

Nomad
    - Lots of new hotels/restaurants: Nomad, Ace Hotel (I suggest peeking inside both, they have cool bars and restaurants)
    - K town – right below 34th street

Midtown
    - See: grand central building, its food halls
    - Bryant Park: Christmas market may be open in November
    - Ny public library building
    - Eat: sakagura (sake bar, its hard to find, has non-sushi Japanese food), keens steakhouse (skip table reservation try to get a seat at the bar order from bar menu and whiskeys)
    - Drink: bar downstairs at the andaz hotel, tapas, beer good wine list
    - Rockefeller Center
    - Quality Italian – chicken parm in the shape of a pizza
    - Viceroy Rooftop – you can look out to central park and it has indoor area in case its cold

Columbus Circle
    - Our area!
    - Time Warner Center – lots of shops and restaurants
    - Grom- delicious Italian gelato
    - Dizzys jazz inside time warner

Lincoln Sq
    - See Lincoln center
    - Eat: Breads Bakery – inventive spin on some traditional ny goodies
    - Magnolia bakery

Upper West Side
    - See: museum of natural history and surrounding park (there is a farmer’s market
    - Eat: parm, luke’s lobster, the ribbon (one of our favorites), marlow bistro (near your apt), barney greengrass (smoked fish destination), levain bakery (famous for their cookies)
    - Drink: jacob’s pickles (southern food and beer varieties), manhattan cricket club (old world style cocktail bar)
    - See: zabar’s (cool market has takeaway options), central park, riverside park and waterfront area

Upper East Side
    - See: museum mile
    - Madison Avenue
    - Eat/drink: Bemelman’s Bar @ Carlyle hotel (nycclassic, at night it’s a piano bar), j.g . melon (burgers and apple pie), pastrami queen,
    - Sweets: two little red hens (cakes and pies)

Harlem
    - See: Columbia University
    - Drink: harlem hops
    Eat: Sylvia’s (southern soul food), red rooster (there is a jazz club downstairs at night), minton’s playhouse (jazz)
    - Trinity church
    - The cloisters

November 16, 2018 in the United States ⋅ 🌧 6 °C

15.11.2018
    Nachdem wir die sensationelle Show in der “Radio City Music Hall” verlassen hatten, hat ein Schneechaos eingesetzt. Das war auch für die New Yorker der erste Schneefall des Jahres.

16.11.2018
    Heute wandern wir die “High Line”. Das ist eine ehemalige Hochbahn, die zu einer Flaniermeile umfunktioniert wurde. Danach sind wir in den “Chelsea Market” gegangen. Dort gibt es diverse kleine “Essbuden”. Generell gilt: New York und bezahlbares Essen in einerrelaxten Atmosphäre, geht nicht. Die New Yorker sind die geborenen “to go” Menschen. Man schläft in einem winzigen Apartment, nach dem Aufstehen setzt der “to go” Modus ein. Zeit für ein gutes und entspanntes Frühstück mit echten Kaffeetassen oder ein besinnliches Abendessen “zu Hause” bleibt wohl den wenigsten. Bis man wieder zu Hause in der “Schlafwohnung” angekommen ist, hat man unterwegs im Vorbeigehen schnell mal irgendwas gegessen. Alle Restaurants und Imbisse sind knacke voll und obendrein sündhaft teuer.

Wir sind dann ca. 4 km bis zum “World Trade Center” gelaufen.

2018_11 New York - Empire State Building

November 20, 2018 in the United States ⋅ ☁️ 7 °C

New York Fakten:
    Da sind 23 Mio. Menschen ansässig. 170 Nationalitäten leben hier auf engstem Raum, sprechen nahezu hundert Sprachen, werden beschützt von 35.000 Polizisten, betreut von 12.000 Psychiatern, bei Laune gehalten in jährlich 600 Broadway-und Off-Broadway-Produktionen. Nicht zu vergessen: 60 Millionen Besucher!!!!

Heute werden wir den Mittleren Bereich von Manhattan erwandern. Hier steht auch das “Empire State Building”. Auf der Aussichtsplattform dieses Hochhauses war ich bereits vor ca. 46 Jahren. Damals als junger Marinesoldat des Schulschiffs “Deutschland”. An viel kann ich ich mich nicht erinnern, nur das damals die “Twin Towers” im Bau waren.

Auf unserem Weg sind wir an einem Verkaufsstand auf einem Weihnachtsmarkt vorbeigekommen und haben zwei Flaschen “Potato Vodka” von einer lokalen Distillery gekauft. Der Geschmackstest war gut. Die Flaschen mit zwei Originalvodkagläsern bekommt Michael morgen nachträglich zu seinem 38. Geburtstag geschenkt. Dann braucht er den Vodka nicht aus “irgendwelchen” Gläsern zu trinken. Jeder Schaps, Vodka, Brandy oder Whiskey braucht einfach sein eigenes Glas.

Wir haben uns dann entschieden auf die Aussichtsplattform des “Empire State Building” zu fahren. Die Wahrscheinlichkeit
    das (ich) das letzte Mal in New York sein werde ist recht groß. Die Aussicht von der offenen Plattform ist definitiv interessanter als vom “World Trade Center”. Vor allem die zentrale Lage in Manhattan ermöglicht eine bessere Rundumsicht auf diese gigantische Stadt. Danach sind wir durch die Häuserschluchten in Richtung “Time Square” gewandert.

2018_11 New York - Lower Eastside

November 23, 2018 in the United States ⋅ ☀️ -4 °C

Die 14 Tage New York ziehen sich endlos hin. Selbst Heidi gibt zu keine Lust mehr zu haben durch die Straßen von NY zu laufen. Ich rede mir ein, wie wichtig es ist so eine MultiKulti Stadt intensiv zu erkunden. Am Ende bleibt für mich nur die Erkenntnis, dass ich freiwillig nie mehr diese Stadt besuchen möchte. Um die Welt ein bisschen besser zu verstehen, muß man diese Stadt aber besucht haben. 60 Millionen Besucher pro Jahr müssen ihre Gründe haben, warum sie NY besuchen. Für junge Menschen aus aller Welt ist NY offensichtlich so was wie ein “Sehnsuchtsort”.

Zur “Lower Eastside”:
    Man vermisst definitiv nichts, wenn man dort nicht gewesen ist. Man findet zwar noch diverse historische Häuser, aber das Gesamtbild ist fast wie in der ganzen Stadt: Ein archtiktonisches Chaos und wenig Gemütlichkeit (zu dieser Jahreszeit). Ohne Leidensfähigkeit sollte man als “Antistadtmensch” nicht nach NY fahren. Ich bin in den letzten 2 Wochen schon mehr als einmal über “meinen Schatten” gesprungen, um der Stadt was Positives abzugewinnen.

Wir sind dann wieder in Richtung Zentrum von Manhattan. Dort haben wir die eindrucksvolle “Öffentliche Bibliothek” besichtigt. Hier gehen echt Leute rein, um vom Trubel der Stadt befreit zu werden. Sie lesen dort ein Buch oder nutzen ihren Laptop. Ein gemütliches Café, wo man relaxed ein Buch lesen könnte, gibt es in Manhattan nicht.

Zum Abschluss haben wir uns noch bei Einsetzten der Dunkelheit die tolle weihnachtliche “light-show” in der Nähe des “Rockefeller Center” angesehen.

Tipp für alle, die NY besuchen wollen:
    Kauft Euch “Bose Kopfhörer mit Geräuschunterdrückung” und hört sanfte klassische Musik, wenn ihr bei Euren Wanderungen durch NY die chaotische Geräuschkulisse eliminieren wollt. Das machen viele Menschen hier. Und heute am “Black Friday” kann man die recht preiswert bei “Amazon” kaufen.

New York 2

November 12, 2018 in the United States ⋅ 🌙 0 °C

12.11.2018
    Um 04:00 war meine Nacht wegen der Zeitverschiebung vorbei. Um 05:00 hat sich dann die vorsintflutartige Heizung lautstark zu Wort gemeldet. Klang so als wenn jemand mit einem Hochdruckreiniger von Kärcher die Außenwand abgespritzt hätte.

Um 08:00 sind wir dann außerhalb der “Wohnung” Frühstücken (Kaffee im Pappbecher) gegangen und anschließend zu einer großen Wanderung am “Hudson River” in Richtung “World Trade Center”gestartet. Das bedeutet Start in der 95. Straße. Das Wetter ist sonnig, bei 3 - 9 Grad.

Gegen Mittag haben wir gut 7 km geschafft. Und mir gefällt das hier durchaus. Wir sind dann zu der ersten Restaurantempfehlung von Nicole - “Fraunces Taverne” - gegangen. Hier hat schon George Washington gespeist. Mein Durst auf ein paar Bierchen war bei 8 USD pro Glass Bier schnell weg. Immerhin sehr historisch hier. Dann sind wir dem Broadway nach Norden bis zum “Washington Square Park” gefolgt, wo wir Michael getroffen haben. Er hat uns durch ein Labyrinth von Straßen bis zur nächstgelegen Subway geführt. Von dort sind wir mit einer “Express Subway” bis zur 59. Straße gefahren und haben Sozialstudien getrieben. Wer einmal die Metro in Russland, China oder Taschkent gefahren ist, kann sich nur wundern wie veraltet das NY System der Untergrundbahnen ist. Auch werden in der NY Subway die sozialen Gegensätze sehr deutlich. Aber eine Fahrt mit der Bahn ist Pflicht, um diesen Schmelztiegel der Kulturen zu sehen.

13.12.2018
    Heute gab es zwei Highlights: Der Flugzeugträger “Intrepid” als Museumsschiff. Dort konnten wir auch ein Space-Shuttle und eine Concord bewundern. Dann noch zum Times Square mit seinen gigantischen Leuchtreklamen. Dann die berühmte 5th. Avenue bis zum Rockefeller Center. Wir haben zwei Eislaufbahnen gesehen, was wirklich toll in so einer Stadt ist.

New York - Central Park

November 14, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 2 °C

Heidi's 60. Geburtstag:
    Heute gehen wir nur etwas im Central Park spazieren.

“Die Hektik, der Lärm, das Gedränge, die erbarmungslose Asphaltwüste - New York kann erschöpfen und überwältigen”. Dieser Satz hätte von mir kommen können - ist aber ein Zitat aus Heidi’s Reiseführer. Auf 342 ha Fläche haben die New Yorker hier die Gelegenheit wieder Mensch zu werden.

Mittags haben wir eine echt gute Suppe zu zivilen Preisen im Selbstbedienungsbereich des noblen Restaurants “THE LOEB BOATHOUSE Central Park” bekommen. Kann ich nur empfehlen.

Central Park

June 11 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Der Central Park liegt im Zentrum von Manhattan. Der Park wurde zwischen 1859 und 1873 errichtet. Dieser war in den Anfängen als Promenade der reichen Anwohnern vorgesehen. Heut bewegen sich an manchen Tagen bis zu 500'000 Menschen in dem Park. Der Park ist 4.07 km lang und 860 m breit. Mit dieser grösse nimmt der Park 6% der Fläche von Manhattan ein.
    Der Park bietet eine geeignete Erholung von der Stadt und den gestressten Einwohnern.

August 5, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

New York is een stad die je in geval met andere steden kunt vergelijken. Wat een stad! Even een rondje lopen en alle highlites zien zit er niet in.:-) Maar goed dat ik hier 3 volle dagen voor heb gereserveerd. Al die prachtige architectuur, de vele parken en de mensen.. Ik heb me prima vermaakt!!

Op dít moment zit ik in een van de ontspanningsruimtes van het hostel. Een plek waar ik de laatste 3 dagen weinig ben geweest. Eigenlijk is dít een gevolg van de grote afstanden en de vele interessante plekken. Ging ik in Boston nog soms tussendoor terug naar het hostel in NYC zit dít er niet in. Het hostel is sws een beetje anders dan die in Boston. Ik slaap bijvoorbeeld met 12 man in een kamer (4 in Boston) en de badkamer is helemaal aan het einde van de gang (Boston 2 meter). De activiteiten en mensen zijn wel weer leuker. Wat mij automatisch bij dag 5 brengt:

Vervolg dag 5:
    Omstreeks half 4 kwam ik aan op Penn Station. Het station waar alle Amtrak-treinen aankomen in New York. In de trein realiseerde ik me eigenlijk voor het eerst hóe groot New York (en dan vooral Manhattan) is. De trein vanuit de richting Boston gaat namelijk hoog door Brooklyn heen en je ziet vanaf die hoogte Manhattan voor je opduiken. Op een gegeven moment duikt de trein de grond in en je komt aan op Penn station (wat dan eigenlijk helemaal aan de andere kant van het eiland is). Vanaf Penn Station (34 street) ben ik lopend naar het hostel (103 street) gegaan. Dit is zo'n anderhalf uur lopen!! Dit maakte me twee dingen duidelijk: A dat ik in het vervolg met de metro moest gaan en B dat het stratensysteem (avenue and streets) van New York best simpel is als je maar weet waar je naartoe moet.

Eenmaal aangekomen in het hostel ingecheckt. De spullen op de kamer gelegd en hapje gegeten op Broadway. Broadway zit hier namelijk om de hoek. Net als op de rest van Manhattan (loopt namelijk ook van noord naar zuid). Hier om de hoek is het dus niet het Broadway waar alle theaters zijn etc. (Helaas!:-)Na het eten ben ik nog een blokje om gaan doen en een stukje door Central Park gewandeld (Central Park ligt namelijk redelijk dicht bij het hostel). Nog even in het gras uitgerust en toen weer terug naar het hostel. In het hostel begon om half 10 namelijk een comedyshow met diverse stand-uppers. Dit was lachen en je maakte meteen kennis met een aantal medehostelaars.. na de comedyshow ben ik nog een potje gaan snookeren met Greg uit Schotland. En vervolgens een potje tafeltennis met Greg, Ettiene (Schalkefan dus als Twentenaar meteen vrienden) en een zuid Koreaans stelletje. Voor ik het wist was het 2 uur!!

Dag 6:
    In de ochtend uitgeslapen tot 9 uur, vervolgens ontbeten in het hostel (niet gratis zoals in Boston) vervolgens de metro gepakt naar het zuidelijkste puntje van Manhattan. Vanaf daar naar het World Trade Center gelopen. Indrukwekkend!! Zowel het 9/11 memorial (de vierkante watervallen met daarop alle namen van de slachtoffers) alswel de nieuwe Freedom Tower en de nog in aanbouw zijnde transportation hub (ontworpen door Calatrava:-)). Vanaf daar doorgelopen naar Wallstreet, dat ik eerst helemaal niet als zodanig geïdentificeerd had. Na wallstreet doorgelopen naar Battery Park en daar de ferry genomen naar Staten Island. Deze Ferry is gratis en geeft mooie plaatjes van de skyline van New York en gaat tevens vlak langs het Vrijheidsbeeld. Een goede reden dus om je fototoestel mee te nemen.. op Staten Island ben ik nog even een rondje gelopen maar daar was niks bijzonders te zien. Dus maar weer de ferry terug genomen naar "downtown" Manhattan. Vervolgens de rest van downtown bekeken en uiteindelijk richting en over de Brooklyn Bridge gelopen. Ik was niet de enigste!! Wat een toeristen zeg. Nadat ik de nodige toeristen had gezien heb ik de metro gepakt naar Union Square (plein met daarop een park en markt). Vanaf daar doorgelopen naar het Flatiron building (een van oudste wolkenkrabbers in New York in de vorm van een strijkijzer) waarna ik een hapje ben gaan eten in een restaurant in een van de naastgelegen straten. Na het eten mijn wandelschoenen weer gepakt en richting highline park gelopen. Highline park is een park gebouwd op een van de oude verhoogde spoorwegen die door Manhattan liepen. Dit levert een prachtig verhoogd park op!! Waarbij je over de straten van New York loopt. Echt een unieke ervaring! Ik heb daar een paar uurtjes op een bankje gezeten, waarbij ik half lezend in een boek ondertussen de mensen aan het bekijken was. Wat dat is het mooie aan New York naast dat het een explosie van architectuur en cultuur is ook een explosie van verschillende mensen.. Na highline park ben ik doorgelopen richting Times Square het was inmiddels een uur of 6. Omdat ik eigenlijk Times Square wou bekijken in het donker (rond 8 uur gaat de zon onder:-) heb ik een filmpje (de laatste Bourne) gepakt in de bios. Nog nooit zo'n grote bioscoop gezien!! Toen de film klaar was was het inmiddels 9 uur en was het donker buiten. Perfect dus om op Times Square met al zijn lichtgevende reclame te bekijken!! Echt een magische plek, al dat licht, de toeristen, en levende standbeelden!! Je kijkt je ogen uit.. Met de metro terug naar het hostel gegaan en daar met Greg (de schot red.) en zijn Mexicaanse maat nog even een biertje (water voor mij uiteraard!:-) gepakt in een kroeg. Vervolgens teruggegaan naar het hostel en nog tot 2 uur op het hostel gepraat met o.a een aantal Argentijnen.

Dag 7:
    Pff. Zo'n dagje zoals gisteren hakt er wel in!! Vroeg me deze ochtend echt wel even af of ik A: het meeste wel had gezien van New York en B: of ik het echt alleen bij water had gehouden. Was ook pas half 11 voordat ik buiten stond bij het hostel. Het leek me een goed plan om te beginnen met een rondje te fietsen door Central Park!! Dit was het op zich wel maar ik had niet gerekend op de 3 venijnige klimmetjes die op het fietspad liggen. Die kon ik prima voelen in mijn benen. Na het rondje gefietst te hebben ben ik naar het Metropolian Museum of Art gelopen en heb daar een poosje gezeten. Vervolgens naar het Guggenheim gelopen. Wat een prachtig gebouw is dat zeg!! Helaas is het donderdags gesloten, dus verder dan de museumshop kwam ik niet.. Vervolgens de fiets gepakt en me in het verkeer gemengd, gelukkig was ik Boston gewend want het verkeer van New York is (uiteraard) nog een stukje moeilijker. Vervolgens naar Times Square gefietst en vanaf daar richting het Rockenfeller Center gelopen. Rockenfeller Center is het hoofdkwartier van de NBC en vanaf hier worden o.a. de Tonight show en Saterday Night Life opgenomen. Het heeft tevens een observatiedek (top of the Rock) welke ik bezocht heb. Vanaf de top heb je een prima uitzicht op New York en in het bijzonder Central Park, het Empire state building en het Chrystler building!! Nadat ik weer beneden was (en bijna verdwaald in het Rockenfeller Center) ben ik richting grand Central station (het oude centrale station van New York) gelopen. Vervolgens wat gegeten, de fiets gepakt en aantal architectonische hoogstandjes (letterlijk) bekeken (o.a. Chrysler building, Metlife building, lipstick building, Parc Avenue en het citicorp building). Na een stukje fietsen kwam ik toevallig langs de kabellift (tram) welke naar Roosevelt Island leid. Op Roosevelt Island (vroeger een oord voor zieken) is tegenwoordig een prachtig park aangelegd vanwaar je een geweldig uitzicht hebt op New York. O.a. het hoofdkantoor van de VN is vanaf deze kant perfect te bekijken. Omdat het al begon met schemeren leek het mij geweldig om de zonsondergang vanaf hier te bekijken.. En dit was ook zeker het wachten waard!! Wat een geweldige stad is het als je het op deze manier kunt bekijken. Nadat ik terug was gegaan met de kabelbaan. Vanaf daar ben ik naar Central Park gelopen. Omdat ik nog tijd had om te fietsen dacht ik dat het een goed plan was om nog even een rondje te fietsen door Central Park! De dag afsluiten zoals ik begonnen was zou ik maar zeggen.. echter had ik een inschattingsfout gemaakt, ik wist namelijk niet waar het dichtstbijzijnde bikesshare punt bij het hostel was. Dus toen ben ik nog een klein uurtje aan het fietsen/zoeken geweest totdat ik hem maar weer bij het Central park heb neergezet en naar het hostel ben gaan lopen:-S. Ondertussen was de Pubcrawl al begonnen en heb ik deze dus gemist:-(. Niet dat ik dat ik dat heel erg vond het was inmiddels half 11 en ik kon wel liggen..

Dag 8:
    Vandaag dus dag 8.. Ik zal jullie matsen ik heb vandaag niet zo veel gedaan namelijk!! vanochtend om 10 uur mijn nest uit, ontbeten en om half 11 stond ik buiten.. daarna naar Central Park gelopen daar de fiets gepakt en naar het American Museum of natural history gefietst. Daar een rondje om het gebouw gelopen en de metro gepakt naar Washington Square, vanaf daar door Soho en Noho (wijken red.) naar Union Square en daarna Madison Square park gelopen. In alle parken heb ik vandaag mijn tijd genomen. Lekker chilldagje dus vandaag. Vanaf Madison Square doorgelopen naar het Empire State building (enige gebouw nog op de wishlist). Vanaf het Empire doorgelopen naar Bryant Park bij de New York Public Library. Daar ook nog even gechilld.. Vervolgens de metro gepakt en naar het hostel gegaan. Omstreeks 5 uur was ik terug op het hostel, en nu dus mijn reisblog aan het bijwerken. Morgen zal ik doorreizen naar philadelphia waar ik slechts 2 nachten zal blijven.

Park West Village